پناهجویان افغانستانی در لاری یخچالی در فرانسه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۳۹۸/۸/۹ کد خبر: 160727 منبع: پرینت

پولیس فرانسه هشت افغانستانی را از یک لاری یخچالی پیدا کرد.
مقامات پولیس در شمال فرانسه هشت تن به شمول چهار کودک را از یک لاری یخچالی پیدا کرده و به شفاخانه انتقال داده اند. این لاری عازم بریتانیا بوده است، جایی که هفته گذشته ۳۹ جسد از یک لاری کشف گردید.

پولیس فرانسه روز یک شنبه در شهر کاله در شمال این کشور چهار فرد بزرگ‌سال و چهار کودک را از این لاری یخچالی پیدا کرد.
این افراد گفته اند که از افغانستان هستند. به دلیل این که نشانه‌های «هیپوترمی» یا سرمازدگی در آن‌ها دیده شده است، مقامات آن‌ها را به شفاخانه انتقال داده اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که درجه حرارت در داخل این لاری یخچالی هفت درجه سانتی گراد بوده است.
این لاری تازه داخل یک کشتی شده بود که مسوولان دریافتند در داخل یخچال آن افرادی مخفی شده اند. این کشتی عازم بریتانیا بوده است.
دو راننده این لاری که به گفته پولیس رومانیایی بوده اند، بازداشت شده اند. تا حالا معلوم نیست که این لاری از کجا حرکت کرده و از کدام مسیر خود را به این کشتی رسانده است.

پس از پیدا شدن ۳۹ جسد در یک لاری
این حادثه چند روز بعد از آن اتفاق می‌افتد که پولیس بریتانیا در نزدیکی لندن ۳۹ جسد را از یک لاری پیدا کرد. پروسه شناسایی این اجساد ادامه دارد.
در ابتدا باور به این بود که اجساد یافت شده در داخل این لاری چینی هستند، اما حالا پولیس ویتنام به این باور است که قربانیان از این کشور هستند و به این دلیل نمونه‌های «دی ان ای» آنها را مورد آزمایش قرار می‌دهد.
در این قضیه راننده ۲۵ ساله این لاری که از ایرلند شمالی است، با ۳۹ مورد اتهام قتل مواجه است.
قاچاقبران انسان به صورت مکرر از لاری برای قاچاق انسان‌هایی استفاده می‌کنند که در جستجوی یک زندگی بهتر در اروپا هستند. به این ترتیب زندگی این افراد به خطر انداخته می‌شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
فرانسه
نظرات بینندگان:

>>>   از قدیم می گفتند که "علی آباد شار است مگر نمی فهمیدند که دیوانه خانه هم دارد" اول اینکه من فکر میکنم اروپا با اقتصاد درهم شکسته خود به این نمی ارزد که جان خودت و مخصوصافامیل و اولاد ها را به خطر بی اندازید. دوم اینکه نتیجه پول هایی باد آورده شده است که چنین آسان خوراک قاچاق بران می کنند. من و خانمم هر دو در حدود ۲۰ سال است که در پست هایی تقریبا بالا و با عاید بالاتر از حد وسط در یکی از کشور هایی پیشرفته و ثروتمند کار می کنیم. مگر باور کنید که توانمندی پرداخت همچو بودجه را نداریم.
آزاده

>>>   همین نتیجه جهاد فساد است و بس!

>>>   روزی اش را خدا میدهد وزنش را زمین برمیدارد!
روزی اش را اروپا میدهد وزنش را لاری یخچالی برمیدارد ،

>>>   علیرغم این مصائب وبدبختی هنوز مردم عبرت نمیگیرند که حیات خود و اولاد خود را در خطر می اندازند

>>>   افغانستان نیازمند افراد باسواد است که این امکان در افغانستان وجود ندارد یعنی امکان تحصیل ومقسر خود انان است

>>>   قرار گذارش ساير شبكه هاي خبري مهاجرين مذكور كه در موتر يخچالي قاق شدند ايراني و چينايي بوده اند نه افغاني. طبق گذارش سي ان ان و بي بي سي اينها از فقر و بد بختي از كشور هاي شان ايران و چين بطور قاچاق ميخواستند راهي انگلستان شوند.

>>>   نظر دهنده محترم (ششم):
اولا آن موتر يخچالي که ۳۹ نفر ویتنامی (نه چینایی و ایرانی) در آن جان دادند قبل از این حادثه بوده است. دوم اینکه این مهاجرین از هر کشوری که باشند از فقر فرار نمی کنند زیرا آدم های فقیر حتی خرچ یک هفته خودو فامیل شان را ندارند (کمتر از ۱۰۰ دالر) چه رسد به ۱۲ هزار یورو (معادل یک میلیون افغانی) برای قاچاق فی نفر.
و اگر بگویید از جنگ و کشتن فرار می کنند شاید تا حدی قابل قبول باشد، مگر بیاد داشته باشید که مرگ های ناگهانی مهاجران در کشور هایی غربی (در اثر حادثه ترافیکی، مسمویت، کشتار هایی ناموسی، بمگذاری و فیر های تروریستی وهابی ها)از نظر تعداد دست کمی از سرزمین آبایی شان ندارد.
جبرییل به همه جا می رسد!
آزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است