خود را برای حکومت موقت دوساله آماده کنید!
منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نباشید و خود را برای خواسته جدید آمریکا که همانا ایجاد حکومت موقت دوساله در افغانستان است آماده کنید 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۸/۸/۸ کد خبر: 160718 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) اینک که انتخابات به بن بست اعلام نتیجه نزدیک می شود و هیچ راه گریزی بر آن متصور نیست، دوباره موضوع صلح و آمدن خلیلزاد و بازی آمریکایی ها با افغانستان در این قسمت آغاز گردیده است.
تقریبا بر همگان روشن شده است که این انتخابات در افغانستان، به نتیجه دلخواه و راضی کننده برای همه شرکای انتخاباتی نمی رسد و هیچیک از نامزدان به نفع یک نامزد مشخص پای میز معامله و کنار آمدن و امتیاز گرفتن مانند انتخابات گذشته ریاست جمهوری، نمی نشیند.
دیگر "جان کری" هم نیست که باز دولت جورآمد بسازد و مشکل نزاع انتخاباتی حل شود و حتی اینک شرایط برای کنار آمدن و جورآمدی مهیا نیست. پس باید راه دیگری پیش گرفته شود که همانا بازی صلح و آشتی است.

ترامپ از موضع خودش پیرامون لغو مذاکرات صلح پایین آمده و دوباره خلیلزاد را به منطقه فرستاده تا درباره آغاز مجدد بازی صلح و نشست های فرمالیته آن رایزنی کند.
خلیلزاد هم علاوه بر سفر به برخی کشورها به افغانستان و پاکستان آمده و با رهبران حکومت و اپوزیسیون و دیگر سران جهادی و مدنی و همچنین رهبران سیاسی در پاکستان دیدار و ملاقات داشته است.

در این میانه این دیدارها، زلمی خلیلزاد به دیدار حامد کرزی رفت و چند تن از دیگر رهبران سیاسی احزاب که همسو با نظرات کرزی در حیطه های سیاسی هستند نیز به جلسه دعوت شدند. گفته می شود که در این جلسه پیرامون آمدن حکومت موقت به رهبری حامد کرزی و با اشتراک رهبران سیاسی احزاب و متنفذین قومی بحث صورت گرفته و توافق شده است تا خلیلزاد در اینباره با طالبان نیز مذاکره کند و آنان را به طرح حکومت موقت تشویق و ترغیب نماید.

با این وضعیت، طالبان که تقریبا به نفع خودشان یک اجماع منطقه ای را ایجاد کرده اند، می توانند نقش موثری در حکومت موقت آینده داشته باشند. اینجا است که یکبار دیگر نفوذ پاکستان بر افغانستان افزایش می یابد و دیگر بازیگران منطقه ای مانند روسیه و چین و ایران که با طالبان در حد تماس هستند و ارتباط عمیق کاری و پولی با آنان ندارند، نگران آینده ای هستند که حکومت آن تحت نفوذ پاکستان و طالبان باشد.
روسیه و چین و ایران که تماس شان را با طالبان در حد ارتباط حفظ کرده اند صرفا بخاطر این است که اگر طالبان به قدرت برسند یا در حکومت آینده نقش موثری داشته باشند، این کشورها از ارتباط گذشته شان با طالبان استفاده کرده مواضع خود را در افغانستان محکم بسازند.

اما دولت افغانستان این گمانه زنی ها را نپذیرفته و از تریبون های متعدد اعلام می دارد که خلیلزاد برای آزادی دو استاد آمریکایی از نزد طالبان به افغانستان آمده و هیچ کار دیگری ندارد. این مطلب را حمدالله محب مشاور ارشد امنیتی رییس جمهور اذعان داشت اما نگفت که چرا خلیلزاد با سران دولتی و حکومتی و رهبران احزاب و برخی متنفذین قومی دیدار و گفتگو کرده است و در جلسه خلیلزاد با کرزی و قانونی و محقق و ... چه گذشته است؟

در هر صورت منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نباشید و خود را برای خواسته جدید آمریکا که همانا ایجاد حکومت موقت دوساله در افغانستان است آماده کنید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت موقت
خلیلزاد
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   بعد از حکومت موقت باز باید انتخابات شود و باز تقلب میشود و باز کرزی یا مثل کرزی یک آدم بی سر و ته به قدرت میرسد و باز همان آش است و همان کاسه

>>>   Barry Salaam
«صلح باید منجر به ختم جنگ شود.» این جمله شاید در ظاهر مضحک به نظر برسد‌ چون «صلح» به معنای «ختم جنگ» است و صلحی که به جنگ پایان ندهد، اصلاً «صلح» نیست. تا اینجا درست. اما در این جملهٔ نارسا نگرانی بزرگی نهفته است. نگرانی این است که صلح ممکن است یک پروژهٔ دروغین از سوی طالبان و حامیان‌شان باشد، نیرنگ و فریبی باشد برای به دست آوردن فرصتی برای سرنگونی نظام، و پایانی باشد برای جنگ کنونی و آغاز یک جنگ دیگر. درست است که «صلح» در لفظ به معنای «پایان جنگ» است اما در قاموس دشمن شاید به معنای آتش‌بس موقت، فریفتن طرف و در نهایت یک تاکتیک جنگی برای غلبه بر حریف باشد. بنابراین، صلحی که دیرپا و تضمین‌شده نباشد به معنای واقعی کلمه «صلح» نیست (لااقل برای من). ما و شما صلح‌های دروغین را فراوان دیده‌ایم و تجربه کرده‌ایم. صلح واقعی و دیرپا زمانی به دست می‌آید که به همه ابعاد خشونت‌ورزی و خشونت‌پروری رسیدگی شود و زمینه‌های برگشت به جنگ دوباره از میان برداشته شوند...
قبول که آن جمله نارسا بوده اما منظور و هدف به نظرم نارسا نیست.

>>>   خلیلزاد به استاد سیاف: بهتر است روی یک حکومت فراگیر کار شود
چانس دکترعبدالله برای گردن نهادن به سازش تلخ وشخصی همانند سال 2014 اکنون ضعیف است.
گزارش می رسد که دکتر زلمی خلیلزاد دردیدار با استاد سیاف در وزیراکبرخان کابل، مسأله لغو نتایج انتخابات و کار روی تشکیلات فراگیر حکومت جدید با شرکت همه نیرو ها را مطرح کرده است.
وی با نگرانی از یک اغتشاش و بحران در صورت ادامۀ تنش بین تیم دولت ساز و ثبات و همگرایی، بر ایجاد دستگاه حکومتب توافقی با پایه های وسیع تاکید کرده است.

طرح خلیلزاد در واقع مشابه به میانجیگری تحکم آمیز جان کیری است که در سال 2014 منجر به ایجاد حکومت دو سره گردید. خطر یک آشوب سیاسی کماکان قوی است و تیم دولت ساز به هیچ وجه حاضر به کنار کشیدن از قدرت نیست.

درین حال نیروهای شامل در تیم ثبات و همگرایی به شمول حزب وحدت و جنبش ملی به هیچ صورتی حاضر به انصراف از نتایج انتخابات برده شده نیستند و به دکترعبدالله توضیح داده اند که آن ها زیر بار هیچ مصلحتی که حاکمیت تحمیلی و غیرقانونی دکترغنی را با رنگ و روغن دروغین برای پنج سال دیگر ضمانت کند؛ نخواهند رفت. آن ها تهدید کرده اند که درصورت نیاز، حکومات محلی را در دست گرفته و شاهراه ها را خواهند بست.
به این ترتیب، چانس دکترعبدالله برای یک معامله ای تلخ و شخصی این بار ضعیف است. بنا برین، غنی و عبدالله هردو همراه با دیگر کاندیدا های دوازده گانه در یک حکومت شرکت خواهند داشت.
از برگه گزارشنامه افغانستان

>>>   قدوس خطیبی
دیروز در رسانه ای بین چند فعال سیاسی که هر یک نماینده دسته ای از تیم های انتخاباتی بود میز گردی دایر شده بود جدا از محتوای بحث مربوطه آنچه که توجه ام را جلب کرد این بود، وقتی یکی از نماینده های انتخاباتی آمد در مورد مارشال فهیم و جنرال دوستم صحبت کرد و حال موارد بر آن ها وارد و این دو فرد را به نحوی خاین قلمداد کرد طرف مقابل او با افروخته گی کامل با صدایی بلند برخاست و مشت های خود را گره گره کرد و به جان طرف گوینده حمله کرد و بد بیراه های زیادی بین شان رد و بدل شد و در قسمت دیگر باز یکی از نماینده های تیم انتخاباتی در مورد انجنیر گلبدین حکمتیار حرفی زد نماینده آقای حکمتیار بر افروخته شد و گفت هر کسی در مورد گلبدین صحبت می کند باید دهان خود را بشوید اما جان کلام
حمایت از افراد و حرکت های سیاسی و مدنی کار نیک و شایسته ای است هر کسی به نسبت آن باورهای فکری خود متمایل به فردی و گروهی است اما نباید این نسبت های فکری از این اشخاص در نزد ما تابو بسازد و مقدس گرایی ایجاد بکند این چنین نوع باور تقدس گرایانه به افراد چیزی جز جهالت بیش نیست هیچ‌ انسانی از این قماش ها ارزش بر افروخته شدن را ندارند یقینن هر یک‌‌ از ایشان کمی ها و کاستی های خود را دارند بر یک جوانان آگاه لازم نیست بخاطر این ها به سر و کله هم بزنند من اکثر رهبران سیاسی کشور را چهار کلایانی بیش نمی دانم بنا از چهار کلاه حمایت کردن درست نیست چه رسد بخاطر آن بجنگیم.

>>>   Salim Khorasani
دشمن خیلی موفق بوده است زیرا اذهان و افکار اکثر ما را مثل روبات ساخته است همین که اندک به قوم و سمت و زبان و...حتی اگر ملامت هم بوده باشیم انگشتی دراز شود،بی درنگ در تلاش قطع آن انگشت حتی اگر حق هم بوده باشد بلند می شویم. و این نه در انسانیت جا دارد ونه در اسلامیت ما. و الی حقیقت همه معلوم هست و هیچ یکی از خطا و اشتباه خالی نبوده ونخواهیم بود.باید تفاوت ها و کمبودی ها ومشکلات خود و هم صنفان خود را بپذیریم،اینگونه خواهد بود که ما هم به خیر ملت خواهیم وبود وهم بخیر جامعه و زمینیان.

>>>   این جماعت حافظه تاریخی ندارد؛
سال۱۹۲۹م اعدام مظلومانه‌ی کلکانی را از یاد برده اند و تاراج عزت شمالی زادگان با غرور را همچنان.
۱۹۳۰م تجاوز مجدد بر کوهدامن/شمالی و فجایع تلخ آن زمان را از یاد برده اند، حتی دست درازی به ناموس شان را
زمان صدارت هاشم خان و زمین‌های غصب شده کوهدامن-پروان-کاپیسا را از یاد برده اند.
ظلم و ستم حکومت خلق و نا ملایمت‌های آن زمان،
آتش زدن تاکستان‌های شمالی دوره‌ی طالب،
دوره‌ی کرزی، پرپر شدن بهترین گل‌های دوره‌ی مقاومت؛ مانند: مارشال، داوود، سیدخیلی، محسنی، کاظمی.........
اکنون این جماعت بی‌ننگ، دنبال شخصی هستند که تکمیل کننده‌ی برنامه‌های ناتمام فاشیزم است. دنبال مساوات قومی در زندان‌ها، به حاشیه راندن تاجیکان یکی از افتخارات کاری اش است، کسی که قصد نابودی زبان و هویت ما را دارد.
#دکتر_شایق_پرشان

>>>   بازی امریکایی ها و انگلیس های جنایتکار با استفاده از نام دین و سوی استفاده از احساسات مسلمان جاهل و نادان
تاریخ مصرف بغدادی هم مثل ملا عمرکور گزشت.

>>>   دختر جوان یا گدا شود یا تن فروش !
همه پول های یتیم را دزدیدی هنوز هم خواهان حکومت آینده هستی .
در دوران قدیم افسانه های از بزرگان شنیده بودم قصهء چهل دزد.
حالا به چشم می بینم .
برای ملت چی کردی ؟
جز پریشانی ؟
قتل ؟
تقلب ؟
قومگرایی ؟
فساد ؟
کشتار ؟
دروغ ؟
به هفتاد هزار فامیل عساکر امنیتی ماتم انداختی
نان آور خانه اش را شهید ساختی .
و گلو پاره کردن و دیکتاتوری برای منافع خودت نه ملی.
متاسفیم به ملت ستم دیده با دست بسته و گرسنه پابرهنه یک حکومت بی کفایت را از ملت نارام نشان دهنده آن است .
ر.اختری

>>>   من تعجب ميكنم افغانها چقدر خوشباور استند. سياسيون ميدانند كه موضوع صلح را امريكا تا تصميم بعدي خط تمام گذاشته.
اينبار خليلزاد دوباره بيكار مانده بخاطر رهايي دو استاد دانشگاه امريكايي كابل بين خانواده هاي انها و دولت افغانستان براي اربابي امده نه به صفت نماينده صلح امريكا. واضحا اينرا دولت افغانستان هم اعلام كرد.
ولي من تعجب از نويسنده هاي محترم دارم يا خوش باور اند يا فهم سياسي شان كم است. خليلزاد بدون اجازه دولت امريكا هيچ كاره است. ولي ازينكه تمايل به قوم گرايي دارد و برد انتخاباتي عبدالله و دوستم را ديده نميتواند و همچنان ميفهمند نسبت بد بيني هاي شخصي قديمي كه با جنرال دوستم و مرحوم مارشال فهيم و داكتر عبدالله و در مجموع با تاجك ها و ازبك ها دارد ممكن است در دولت داكتر عبدالله ممنوع الورود به افغانستان شود ازينرو در تلاش است تا يك دولت موقت بوجود ايد و در راس ان يك پشتون باشد و سلسله قدرت و ثروت از دست پشتون ها دوباره بيرون نشود. ولي اين نظر او اجرايي نيست چون دولت امريكا و در مجموع جامعه جهاني طرفدار مردم سالاري و امدن يك رييس جمهور از طريق اراي پاك مردم در راس كشور اند . و نظريات خليلزاد مانند ساير سياسيون افغانستان نظر شخصي است نه نظر جامعه جهاني .
سلطان سنجر

>>>   محمد اکرام اندیشمند
طالبان خواهان رهایی ۸۰ زندانی خود به‌شمول انس حقانی و حافظ رشید از افراد مهم حقانی در برابر آزادی دو استاد امریکایی شده‌اند که در اسارت طالبان به سر می برند.
گفته می شود که سفر اخیر زلمی خلیلزاد به پاکستان و کابل در مورد رهایی این دو استاد دانشگاه امریکایی کابل بوده است.
اما حکومت رییس جمهور غنی رهایی انس حقانی را خط سرخ خواند.

>>>   خلیلزاد به استاد سیاف: بهتر است روی یک حکومت فراگیر کار شود
ـ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
چانس دکترعبدالله برای گردن نهادن به سازش تلخ وشخصی همانند سال 2014 اکنون ضعیف است.

گزارش می رسد که دکتر زلمی خلیلزاد دردیدار با استاد سیاف در وزیراکبرخان کابل، مسأله لغو نتایج انتخابات و کار روی تشکیلات فراگیر حکومت جدید با شرکت همه نیرو ها را مطرح کرده است.
وی با نگرانی از یک اغتشاش و بحران در صورت ادامۀ تنش بین تیم دولت ساز و ثبات و همگرایی، بر ایجاد دستگاه حکومتب توافقی با پایه های وسیع تاکید کرده است.

طرح خلیلزاد در واقع مشابه به میانجیگری تحکم آمیز جان کیری است که در سال 2014 منجر به ایجاد حکومت دو سره گردید. خطر یک آشوب سیاسی کماکان قوی است و تیم دولت ساز به هیچ وجه حاضر به کنار کشیدن از قدرت نیست.

درین حال نیروهای شامل در تیم ثبات و همگرایی به شمول حزب وحدت و جنبش ملی به هیچ صورتی حاضر به انصراف از نتایج انتخابات برده شده نیستند و به دکترعبدالله توضیح داده اند که آن ها زیر بار هیچ مصلحتی که حاکمیت تحمیلی و غیرقانونی دکترغنی را با رنگ و روغن دروغین برای پنج سال دیگر ضمانت کند؛ نخواهند رفت. آن ها تهدید کرده اند که درصورت نیاز، حکومات محلی را در دست گرفته و شاهراه ها را خواهند بست.
به این ترتیب، چانس دکترعبدالله برای یک معامله ای تلخ و شخصی این بار ضعیف است. بنا برین، غنی و عبدالله هردو همراه با دیگر کاندیدا های دوازده گانه در یک حکومت شرکت خواهند داشت.

>>>   حکومت موقت برهبري کرزي يعني دوباره همان غاصبان دزدان جنگ سالارهاي مفسد دزدان شمالي ، وافراد بي خاصيتي مانند ضرار احمد ومعامله گران استفاده جوئي مانند قاتنوني عطاي چور وامثال آن بازهم برميگردند تابيشتر فساد کنند
v

>>>   طرح خائنانه وجنایتکارانه است....
باشنده کابل

>>>   یا نتیجه شفاف انتخابات یا تجزیه افغانستان
ما حاضریم بمیریم مگر زیر بار تقلب نمی رویم
یکی و خلاص

>>>   منتظر اعلام نتایج انتخابات استیم هرگزخود را به حکومت مؤقت آماده نساختیم ونه میسازیم
افغانستان ازخود صاحب دارد

>>>   این حقانی پاکستانی را اعدام کنید تا ازشر هر روز تبادله این فا میل وطن فروش خلاص شوید ، درهر لست نام این مزدور نمک حرام پاکستانی شامل است

>>>   آغاز دوباره مذاکرات با طالبان با سه کور گره بند است.
1.زلمی خلیلزاد بخاطر خوشنودی دونالد ترامپ که کاندید دوباره ریاست جمهوری امریکا است تلاش دارد که هرچه زودتر طالبان دو استاد پوهنتون امرکایی ها را که در قید آنهاست آزاد سازند.
2.طالبان میگویند حکومت افغانستان اول انس حقانی را آزاد سازد بعداً ما آن دو نفر استاد را آزاد میسازیم.
3.زمانیکه خلیلزاد به حکومت افغانستان آزادی انس حقانی را مطرح کرده است حکومت افغانستان گفته است تا طالبان پلان صلح ما را نپذیرند و آماده مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان نشوند ما انس حقانی را آزاد نمیکنیم.
حالا به عقیده شما راه حل برای باز شدن این کور گره ها چیست؟
سعیدی

>>>   من دریافتم کسی که خود را سلطان سنجر مینامد یک پانترکیزم اوزبک است که قصد اختلاف اندازی بین مردم تاجیک و اوغان دارد.

>>>   تـجــــــــارت پـوسـتـه :
سیگار گفته است : تلفات نیروهای امنیتی درحالی زیاد است که آنها نه درتعرض بلکه دردفاع متحمل میشوند !
یک مساله دیگر نیز از چشم مردم عوام پنهان نگه داشته شده است. برخی معامله گرهای خاین، قطعات و پوسته های امنیتی تحت امر خود را در بدل پـــــــول به دشمــــن فروخته اند. نتیجه این که لزوم امحای شبکه های خاین در داخل امری حیاتی است
سال 1398 تاجران ملی ودزدان دولتی در دوبخش تجارتی عاید زیاد بدست آو.رده اند
1- تجارملی درفروش پسته وجلغوزه مفادکرده اند
2 - دزدان حکومتی وزارت داخله ووزارت دفاع از طریق فروش پوسته های امنیتی پولیس واردوی ملی پول حرام زیادی کمائی کرده اند طوریکه حالا آنها هم میتوانند شیرپور داشته باشند وخود کفاباشند
ر

>>>   هزینه زندگی در این کشور‌ها با هزینه‌های زندگی در نیویورک مقایسه شده است.
براساس این معیار‌ها ارزان‌ترین کشور برای زندگی هند است و هزینه زندگی در این کشور ۹۳ درصد کم‌تر از هزینه‌های زندگی در نیویورک است.
پس از هند کشور پاکستان قرار گرفته است به طوری که هزینه‌های زندگی در این کشور ۷۵ درصد کم‌تر از هزینه‌های زندگی در نیویورک است.
پس از پاکستان عربستان سعودی قرار دارد به طوری که بر اساس آمار‌ها و اطلاعات به دست آمده هزینه‌های زندگی در این کشور ۵۰ درصد کم‌تر از هزینه‌های زندگی در نیویورک است.
به ترتیب سه کشور هند، پاکستان و عربستان سعودی ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی هستند.

>>>   آمریکا دیر و یا زود از افغانستان خواهد رفت، ولی ما با چه معیار و ملاکی و شاخصی و قانونی می خواهیم در افغانستان صلح و آرامش و امنیت ایجاد کرده و مستقر کنیم؟ با شاخصهای دینی و شریعت اسلامی طالبان وحشی و آدمکش و دیکتاتورها و سرکوب و خشونت و آدمکشی ؟ آیا مگر آمریکا در افغانستان ترور و انفجار و آدمشکی می کند؟ برعکس طالبان با سوء استفاده از احساسات دینی و مذهبی مردم با شعار دروغین مبارزه با اشغالگری متحد پشت پردهً خامنه ایی و القاعده گشته و افغانستان را در جنگ و خونریزی و خشونتهای مذهبی و فرقه ایی و قومی نگهداشته است.
آنکه ناموخت از گذشت روزگار*** هیج ناموزد ز هیچ آموزگار.

>>>   آمریکا با سرنگونی دیکتاتور دینی افغانستان حکومت وحشی قرون وسطایی طالبان، راه ر وند رشد سیاسی و استقرار حاکمیت ملی و حقوق بشری در افغانستان را باز کرده و لذا خدمت تاریخی و بزرگی به مردم و کشور افغانستان نمود.مسئولیت ایجاد صلح و ثبات سیاسی، اجتماعی کشور افغانستان وظیفهً حاکمان و به عهدهً ماست، پس با انحراف افکار عمومی صلح را از بیگانه تمنا نکنیم. کسانی که بر علیه آمریکا و صلح و امنیت فعالیت و شعار می دهند، در اصل در جبههً ضد آمریکایی طالبان در طرف تروریستها ایستاده و آنانرا نمایندگی و حمایت می کنند.چپیهای ورشکسته و تروریستها و حامیان آن هرجا که ضعف و نقصان داشته و کم می آورند، به آمریکا می زنند و ضعف و بی مدیرتی و ندانم کاری و بیعملیهای خود را به خارج ربط و نسبت و حواله می دهند. به این شکل هرگز در افغانستان صلح پایدار نخواهد شد. ما باید قبل از همه تکلیف خودمان با خودمان را مشخص کنیم که آیا شاخص و معیار و ترازوی ما برای تشخیص و تفکیک و شناخت دوست دشمن چیست؟ آیا در کدام جهت و جبهه آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و یا در طرف تحجر و ترور و جنگ و عقبماندگی فعالیت کرده و ایستاده ایم؟ اگر این مرزبندی و جبهه برای هر آدم عاقل و سیاسی و مدعی و وطن پرستی مشخص شد، آنوقت می توان علت و موانع صلح و چاره دردها و مشکلات کشور را نیز پیدا کرده و حل نمود. پیروز باشید

>>>   پولیبس خدمتگار مردم درشاهراه زابل قندهار یک دریور راکه از دادن پانزده هزار کلدار پول پاکستانی به پولیس خود داری کرده بود توسط پولیس قهرمان سرکوب شد!
این دریور حاضر نشد پول پاکستانی را به پولیس قهرمان بدهد ! پولیس از دریور مذکور پول افغانی ویا دالر نخواسته بود پوبل هملان کشوری را خواسته بود که چهل سال است باعث جنگ درافغانستان است،

>>>   من حاضرم در کشورهای آزادی مانند آمریکا ده سال آزادانه زندگی کنم ولی حاضر نیستم صد سال در پاکستان و یا عربستان و دیگر کشورهای دیکتاتوری زندگی کنم.

>>>   بیست سال شد گپ تروریست خلاص نميشه درحالیکه قوای بین امللی مصروف جنگ استند زور شان به چارتا طالب نمیرسه.اگرطور است لطفاً بوطن شان بروند این مردم خودشان جور می آیند.

>>>   چیستان؟
کشوریست که تاریخش تقلب ،نامش تقلب ، سرحداتش نقلب، انتخاباتش تقلب ، اسناد تحصیلی شان تقلب ، متن مضامین تاریخی شان تقلب، انتخابات پارلمانی اش تقلب ،رتب نظامی اش تقلب ، مفسد ترین حکومت جهان، بدترین جای زندگی برای مادران کودکان ،زنان ، خبرنگاران ،توریستان ، این کجاست ؟

>>>   درست فرمودىدوست عزيزاين كشورهمين كشورست كه من تودرآن زنده مانده يم درينجازنده ماندن طسادفيست دوست عزيز اين همان كشوراست كه توفرمدى فغانست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است