این انتخابات، بدنام ترین و پر تقلب ترین خواهد بود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۶    ۱۳۹۸/۷/۲ کد خبر: 160284 منبع: پرینت

انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده یکی از بدنام ترین و پر تقلب ترین انتخابات تاریخ افغانستان خواهد بود!

در اینکه سطح مشارکت مردم در انتخابات هفته آینده بسیار ناچیز خواهد بود هیچ جای شک و شبهه نیست، اکثریت مطلق مردم افغانستان به شمول کاندیداهای ریاست جمهوری به جز از تیم دولت ساز به این باور هستند که انتخابات ریاست جمهوری با تقلب گسترده و تلفات سنگینی همراه خواهد بود، تعدادی زیادی مردم باور دارند که صندوق های رای در بسیاری ولایات پر گردیده است و با استفاده از وسایل بایومتریک اضافی و دانستن کود مرکزی بایومتریک در روزهای انتخابات وارد سیستم بایومتریک می شود، همچنان آرای ۴۳۱ مرکزی رأی دهی که قصدا حتی بدون موافقت کمیسیون انتخابات بسته مانده است در راستای سازمان دهی و مهندسی تقلب انتخاباتی است.

دامنه ای تقلب چنان گسترده پیش بینی می شود که روزنامه گاردین از قول خبرنگار خود در کابل در بخش از گزارش خود چنین می نویسد (سایه سنگین خشونت و تقلب در یک دهه گذشته همواره بر انتخابات قرار داشته و نگرانی های فزاینده ای وجود دارد که انتخابات این دور بدتر از ادوار گذشته باشد، تشدید حملات در افغانستان برای بسیاری مردم افغانستان به معنای عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری است و یکی از ساکنان شهر کابل در گفتگو با گاردین شرکت در انتخابات را جنون آمیز دانست ...)

متاسفانه برگزاری چنین انتخابات که هیچ امیدی برای شفافیت در آن وجود ندارد و هریکی از تیم های مطرح خود را برنده انتخابات می داند نه ارزش گرفتن جان انسان ها را دارد و نه ارزش حیف و میل ۱۵۹ میلیون دالر را.
امیدوارم که هیچ انسانی قربانی انتخابات بیهوده و بی‌نتیجه نگردد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف عنی همرای طالبان توافق کرده اند که من شما را در نظام آینده سهم فعال می دهم به شرط که شما برای من رهی بدهید ومرا برای ۵سال دیگر هم ریس جمهور شوم و وعده کرده است که همه بندیان تانرا رها می کنم و کوشش کنید که برای چند روز که به انتخابات باقی می ماند انتحار در شهر کابل نکنید

>>>   اینه بخوان دزدان شمالی مصروف چی هستند:
یک گزارش سری واصله به گزارشنامه افغانستان حاکی است که بسم الله محمدی وزیر دفاع سابق در قید انزوا و اضطراب سختی گیرافتاده است و از زبانش در حق دکتر عبدالله آتش باد می کند.

وی اخیراً در مجلسی درخانه اش واقع شیرپور گفته است که « اسکلیت داکترعبدالله مثل اسکلیت نسوان است!»
وی گفته است:
عبدالله برای رسیدن به چیزی تلاش دارد که خدا او را برای آن چیز نیافریده؛ یعنی ریاست جمهوری.

بسم الله محمدی که خود پرونده های قطور فساد و دزدی های استحقار آمیز را به دنبال خود یدک می کشد، می گوید: مشکل دیگه این است که دور عبدالله شخصیت های بزرگی جمع شده اند که دکتر عبدالله توان مدیریت آن ها را ندارد. او می تواند چند تا بچه های خوش رو ووابسته به جامعه مدنی را اداره کند؛ مگر با مرد های وزنه دار گذاره کرده نمی تواند. آمر صاحب به همین سبب او را نگاه کرده بودند که با خارجی ها سروکله بزند.

جنرال محمدی وضع عبدالله را منفی بررسی می کند. وی معتقد است که تیم عبدالله باز هم مثل پنج سال پیش، برخلاف توقع خودش، کلان شده و حالا هم توان مدیریت این همه مردم را ندارد.

بسم الله خان ناگهان به حضار مجلس گفت: شما را به خدا، رهبر لب سیرین میزند؟ رهبر آرایش زنانه میکند؟
رهبر آرایش گاه می رود؟ این آدم پنج سال را فقط در همین کارها سپری کرد. شرم است که استاد عطا وقانونی واری مردم و ما و صدها تن دیگر پشت این گدی گگ برویم که با یک نگاه اشرف غنی هوا از شکمش خالی می شود!

بسم الله محمدی برای نخستین بار فاش کرده است که من تمام وزارت دفاع را برخلاف قانون ومقررات در انتخابات گذشته به خدمت این آدم گذاشتم؛ قطعات اردوی ملی برایش به حد کافی تقلب کردند؛ هیلی کوپترها در خدمتش قرار گرفته بود. اکثر جاها منسوبین اردوی ملی با کمپاینران اشرف غنی درگیر شدند؛ حتی در ساحاتی که نفوذ غنی بیشتر بود، مواد انتخاباتی را انتقال ندادیم؛ «ناظرین آنها را در طیاره نماندیم». تمام امکانات وزارت دفاع مخصوصا هیلی کوپترها در خدمت دکتر عبدالله بودند.
« ولی این نامرد وقتی که کونش به چوکی چسپید اولین بار مرا تخریب کرد.»

>>>   گلو را ببینید چی خواب دیده:
آقای حکمتیار، اظهار میدارد:-
"ما انتخابات را برده ایم همین حالی علام می کنم و جلسات و حضور مردم نشان داد که پیروز استیم و به حکومت و نیروهای خارجی می گوییم که به آرای مردم تمکین کنید و از تقلب جلوگیری کنید و قهرمانان کاغذی نسازید"
گلو درخواب دیده که انتخابات رابرده است بعد می خواسته که افغانستان را بنام کنفدراسیون ضمیمه پاکستان بسازد، درین اثنا صدای مسعودرا از طریق مخابره می شنود واز ترس بیدار میشود می بلیند که تشک هم تر است

>>>   غنی هوشار است عبدالله وگلبدین را در مناظره مصروف می سازد وخود را معاف می کند اگر گلبدین وعبدالله هوشار باشند باید تا زمانکه غنی یهودی ناظر نشود انها هم هر دو ناظر نشوند
متل داریم دو نفر دزد خر دوزدیدن دوز سوم آمد خر شان را بود در انجا دزد سوم غنی یهودی است

>>>   سید وحید قتالی و والی هرات برای برگزاری کمپاین انتخاباتی جلو درب ولایت هرات را بستند.
ولای بی کفایت معلوم نیست از کدام راه به دفتر خود میرود.
بیشتر نیروی امنیتی و ادارات دولتی برای اشرف غنی کمپاین می کنند.

>>>   انتخابات به هر شکلی که باشد برای جمعیت و شورای نظار سر از امروز تقلب و قابلی قبول نیست.
زلمی

>>>   عجب باغ وحشی شده این اوغانستان...

>>>   همه انتخابات حاکمان پشتونيستى شيونيستى ، بدنام و پر تقلب است و مردود اند. در نهايت حتى گزينش جرگه اى هم نيست بلکه در نهايت آن قزلباش کابلى احمدخان اودال را سلطان انتصاب کرد. برتانيه شاه شجاع و عبدالرحمان خان را سر تخت شاند. روسيه تره کى و امين و ببرک و امريکا- عربستان- پاکستان طالبان را وامريکا و متحدين اش زيى ها را کرزى و احمدزى را رييس جمهور پس از افشاى تقلبابات پى در پى انتصاب کردند.
تا که است اوغان در هندوکوهان
انتخابات نيست مستقيم سرى براى شهروندان
در جاى که است ستان افغان
رييس جمهور از قطار انتصاب پشتونان

>>>   انتخابات تا فعلا شروع نشده شما بروی کدام سند میگوئید که این انتخابات پر ازتقلب خواهد بود این قضاوت قبل از وقت شما چی معنی دارد به فکرمن کسانیکه درجامعه جای ندارند ومنزوی شده اند نا گزیر بالای انتخابات تهمت می بندند که پرازتقلب میباشد

>>>   محمد اشرف غنی:
برای داکتر عبدالله و نبیل باید یک محکمه خاص ایجاد شود!
پاسخ رحمت الله نبيل به اشرف غنى:
آقای محمد اشرف غنی، تهدید کرده که در صورت پیروزی اش، من و عبدالله را به دليل قضيه رهايى خليل فيروزى در مقابل پول به محکمه می فرستد ، به همان محکمه یی تروریستان را برائت داده و جاسوس و دزد را با اخاذی برای کمپاینش ، آزاد می کند . من پیشنهاد می کنم، انتخابات یک هفته به تعویق بیفتد و من اسناد میلیون ها دالر اخاذی و خیانت ایشان را در محکمه یی علنی عرضه می کنم. از گرفتن پول از آى اس آى در كمپاين هاى سال ٢٠١٤ گرفته تا به پيشفروش قرار داد ها و روابطش با شبكه تروريستى حقانى. بعدش مردم ما قضاوت كنند كه كيها قابل محاكمه هستند؟! مردم ما قضيه خليل فيروزى و شهرك هوشمند را حتمن به خاطر دارند! اگر اعضاى بلند پايه تيمش در قضيه گرفتن پول از خليل فيروزى دخيل نبودند باز ايشان حق به جانب هستند، در غير آن خود داكتر اشرف غنى بايد جوابگو باشند. خط ديورند و نصب سيم خاردار در خاك افغانستان باشد سر جايش. يالله "دا گز او دا ميدان". اما بهترین محکمه وجدان است ، اگر هنوز ذره یی وجدان در ایشان هست سر در گریبان خود فرو کنند.

>>>   غنی دیکتاتور کم مانده است مردم عامه ما خصوص مردم شمال را سلاخی کند تا راضی شود ای کاش خدا برما رحم کرده شر این کوچی مغز متعفن را از سرزمین خورشید کم کند تا بیش از پیش ما را به ناله و زاری نکشاند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است