روزانه ۷۴ نفر در افغانستان کشته شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۹    ۱۳۹۸/۶/۲۸ کد خبر: 160208 منبع: پرینت

یافته‌های یک تحقیق بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که در ماه آگوست/اوت هر روز به طور میانگین ۷۴ نفر از جمله نظامیان و غیرنظامیان در سراسر افغانستان کشته شده‌اند.
در حالی که مذاکرات آمریکا با طالبان برای خروج نیروهایش از افغانستان پس از ۱۸ سال جنگ به هم خورده، یافته‌های بی‌بی‌سی، حاکی از آن است که خشونت‌ها بلاوقفه در سراسر افغانستان جریان دارد.

منابع متعدد قابل اتکا به بی‌بی‌سی تایید کرده‌اند که در ماه گذشته میلادی در ۶۱۱ حادثه امنیتی ۲۳۰۷ نفر کشته شده‌اند.
بیشتر افراد در درگیری‌های مسلحانه کشته‌ شده‌اند. شمار اعضای کشته‌شده طالبان بیشتر از آماری که انتظار می‌رفت بوده و همچنین یک نفر از پنج فرد کشته شده غیرنظامی بوده است.
در این ماه همچنین ۱۹۴۸ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

آمار تلفات فقط یک تصویر اجمالی از وضعیت جاری در افغانستان است. اما این نشان‌دهنده یک وضعیت اسفبار در شرایطی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می خواهد می‌خواهد به یکی از اهداف مهم سیاست خارجی اش که خروج نیروها از افغانستان است، برسد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
کشته
نظرات بینندگان:

>>>   الله می زند و رسول مقبولش هم می شرماند ملتی را که ملا و بازرگانش سیاستمدار شوند

>>>   جناب ،آمار بیشتر از نوشته های بی بی سی است، آنون همیشه تفرقه افکنی می کند اما این بار کمی عادلانه به موضوع بر خورد نموده خانه پدرش آباد، از سازمان ملل متحد باید تا آرنج دست شست، گر چه همه آمار تلفات ناشی از جنگ پهپاد ها رو همه روزه نمبر میده اما حرفی نمی زند فقط می‌گوید به اساس معاهده نمبر 4325 و 2534 و... اکتفا می کند و میدونن که آنون نمبر ها چه معنی میده اما صدایش از ترس بشقاب برنده بر نمیاد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است