پنج گردهمایی انتخاباتی برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۵    ۱۳۹۸/۶/۲۷ کد خبر: 160202 منبع: پرینت

روز چهارشنبه پنج گردهمایی انتخاباتی برگزار شد.
عبدالله عبدالله، رحمت‌الله نبیل، احمدولی مسعود، گلبدین حکمیتار، محمد اشرف غنی، طی گردهمایی هایی جداگانه به تبلیغات انتخاباتی شان پرداختند.

سید منصور نادری رهبر حزب پیوند ملی و رهبر اسماعیلیه‌های کشور حمایتش را از دستۀ انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری داکتر عبدالله اعلام کرد.
نادری در این گردهمایی گفت: «در روز لوی جرگه، ما یک گردهمایی فوق‌العاده و تاریخی انجام می‌دهیم که دشمنان بعد از آن در میدان حاضر نشوند؛ همانطوری‌که در مناظره شکست کردند، آنجا هم شکست می‌کنند.»

شماری از هزاره‌های اهل تسنن، پشتیبانی شان را از نامزدی رحمت‌الله نبیل در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.
رحمت‌الله نبیل در سخنرانی‌اش در این برنامه گفت: «ما در حکومت‌داری خود، خط خاکستری نخواهد داشتیم! این را وعده می‌دهم که احمد از قوم خودم است دزد خوب است، محمود از قوم دیگری است دزد بد است.»

در مراسم انتخاباتی در تالار لوی جرگه شماری از باشندگان پایتخت، به پشتیبانی از احمد ولی مسعود گرد آمدند.
احمد ولی مسعود در سخنرانی‌اش در میان این باشندگان، به آنان وعده داد که برای بهبود زندگی آنان کارهایی انجام خواهد داد: «تفاوت تیم‌های حکومتی با دیگر تیم‌ها در این است که تیم‌های حکومتی از امکانات حکومتی استفاده می‌کنند، از مجبوریت مردم استفاده می‌کنند، از بیچارگی مردم استفاده می‌کنند؛ می‌‎روند به دهات و قریه‌جات و به مردم می‌گویند که ما هزار و پانزده صد می‌دهیم بیایید به این محل جمع شوید.»

گلبدین حکمیتار در ولایت هرات در سخنرانی‌اش در میان شماری از باشندگان این ولایت هشدار داد که اگر از شفافیت انتخابات پیش‌رو اطمینان بدست نیاورد، از برگزاری این انتخابات جلوگیری می‌کند.
او در اینباره گفت: «ما اگر از شفافیت انتخابات مطمئن نشویم جلو انتخابات را حتمأ می‌گیریم.»

داکتر عبدالله عبدالله در نُخستین سفر ولایتی پیکارهای انتخاباتی‌اش به ولایت جوزجان رفت: «این وعده را برای شان می‌دهیم که اتحاد و اتفاق ما انشاالله صادقانه است تنها بخاطر رسیدن به چوکی انتخابات نیست.»
در گردهمایی در ولایت جوزجان، جنرال عبدالرشید دوستم حکومت را به بی کفایتی متهم ساخت و گفت که کابل به ماتم خانه مبدل شده‌است: «این کله، پُخته کله است! با امید خدا، با امید خدا، اتکا به خدا در مرحلۀ اول برنده هستیم.»

شماری از اعضای «انجمن ثبات ملی» در یک نشست در کابل، پشتیبانی شان را از اشرف غنی اعلام کردند. محمد اشرف غنی در این برنامه گفت: «محبت من در برابر هریک شما دیوانه است؛ من از نگاۀ فیزیکی یک دختر و یک پسر دارم دو یا سه ماه می‌گذرد و من احوال شان را می‌گیرم، اما شما بیست میلیون جوانان و زنان افغانستان، دختران و پسران اصلی من هستند.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
گردهمایی
نظرات بینندگان:

>>>   یک کمیدین است در یکی از کشور های اروپایی.
او یک روز در یک محفل که اطفال خورد نیز بودند،چند نفر اطفال را به روی ستیز خواست و برایشان گفت که شما اولاد های من هستید.
بعد اً از یکی از آنها پرسید که از کجا هستی و چند ساله هستی؟
او در جواب گفت که من یازده ساله هستم و از فلان شهر هستم.
بعداً کمیدین گفت:درست یازده سال قبل من در آن شهر سفری داشتم.
حالا اشرف غنی تمام پسران و دختران افغانستان را مثل اولاد خود میداند.
معلوم نیست که او در کدام سال ها به کدام مناطق افغانستان سفر کرده است؟

>>>   تو یک دختر و یک پسر داری که امریکایی هستند و در خدمت امریکا
مگر اینجا به خاطر ادامه قدرت روزانه به ده ها چوان به سر رسیده این وطن را قربانی میکنی.
به پسرت بگو که بیاید و حد اقل امنیت مادرش را بگیرد تا اینکه مشاور آن آدم شده
امنیت تو و زنت به قیمت خون جوانان این وطن باید تامین شود تا فرزندانت دالر درو بکنند.
به همه رای دهید به جز غنی

>>>   به خدا قسم که .....تر، عوام فریب تر، شیطان تر از اشرف غنی در تاریخ افغانستان نبوده است. این کثافتِ قبیله پرست از شمالی و مردم شمالی نفرت دارد و ببینید که به چه حد به خاطر گرفتن رای چاپلوسی و تملق میکند و دروغ میگوید و یاوه سرایی میکند. مردم این بی‌ وجدان میگه ما وعده میان خالی‌ نمیدهیم، این ..... چه وعده‌های که نکرد، به کدامش وفا کرد؟نگفته بود که بدخشان را به مرکز تجارتی بین المللی مبدل میسازد، امروز بدخشان در کنترول طالبان است. شرم به این بی‌ غیرت.

>>>   عبدالله باید نام تمیمش ر ا انشا الله می گذاشت

>>>   زبان ودهان گلو همیشه شر است واخطار وکشتن، خون، قوم جنگی ،
گلو برای همه افغانها بدون استثنا برای همه اقوام شهادت می خواهد صرف برای خود وفامیلش نمیخواهد ، به این میگویند:
دروقت امتیاز درصف آخر

>>>   غنی در یک گرد هم آیی گفت که بیست ملیون دختر و بچه افغانستانی فرزندان اوست.
این یعنی چی؟
مگر با ملا لندی همدرس و سبب بوده یا چی؟
این توحین بزرگ به مادران این وطن است.
اگر قصدش ملا بندی گری نبوده با پوزش باید بگویند که منظورش فرزندان معنوی است نه نسبی.

>>>   سر و صدای فساد اخلاقی مشاور غنی بنام فضلی هم کمتر از ملا لندی نبوده اما اشرف غنی یک قاش ابرو هم بطرف ملا فضلی مشاورش نکرده که چرا بدخترانش نظر بد کرده وقتیکه غنی میگوید که همه دختران من است پس فضلی پوده را چرا مجازات نکرد که بدخترانش نظر بد کرده و انها را بد نام ساخته است کل گپ های اشرف غنی مانند اینست که بی دلیل و بی اسناد و غیر اصولی به تجاران کشور بانک داد که سند تجارت یک ملیارد دالر انتقال میوه و سبزیجات را با کخاذستان امضا گردیده در حالیکه نه وزارت مالیه ونه وزارت تجارت چنین چیزی نگفته و سخنگوی وزارت مالیه از امضای تفاهمنامه تجارتی بین افغانستان کخاذستان گفته اما از مقدار پول ان حرف نزده و همچنان اتحادیه صادرات میوه و سبزیجات مقدار صادرات شانرا در طول پنج الی شش سال هم به اندازه یک ملیارد دالر غیر عملی و منطقی خواند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است