جواز فعالیت طبی مؤسسات خصوصی لغو شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۸/۶/۱۳ کد خبر: 160036 منبع: پرینت

جواز فعالیت رشته‌های طبی در شش مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی لغو شده است.
محمدحنیف فرزان معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی گفته است که این تصمیم در نتیجه‌ی ارزیابی این وزارت از رشته‌های طبی نهادهای تحصیلات عالی خصوصی و حکم کابینه‌ی جمهوری اسلامی افغانستان به تاریخ ۱۴ قوس سال گذشته‌ی خورشیدی (۱۳۹۷) گرفته شده است.

به گزارش آوا، به گفته‌ی آقای فرزان این تعداد مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی شامل «ترکستان»‌ در بلخ، «اراکوزیا» در هلمند، «کابورا» در کابل، «عاطفی» در هرات، «اساس» در کابل و «شفا» نیز در کابل شامل تعدادی مؤسساتی اند که جواز رشته‌های طب معالجوی، فارمسی، ستوماتولوژی و تکنالوژی طبی در آن‌ها لغو شده است.

آقای فرزان همچنان افزود که براساس ارزیابی‌های وزارت تحصیلات عالی، ۱۲ مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی دیگر که ضعیف ارزیابی شده بود، نمی‌تواند تا یک سال دیگر در رشته‌های طبی محصل جذب کنند.

همین طور به گفته‌ی او، هشت مؤسسه‌ی تحصیلات عالی خصوصی دیگر هم تا زمانی که حکم کابینه‌ی دولت برای ادامه‌ی جواز فعالیت رشته‌های شان صادر نشود، نمی‌توانند برای سمستر خزانی سال ۱۳۹۸ محصل جذب کنند. او تأکید کرد که اصلاحیه‌ی ارزیابی این هشت مؤسسه هم‌اکنون در کابینه زیر کار می‌باشد.

در همین حال وزارت تحصیلات عالی با نشر اعلامیه‌ای از متقاضیان رشته‌های طبی فارغ صنوف داوزدهم خواسته است که در رشته‌های طبی این دانشگاه‌ها برای تحصیل ثبت‌نام نکنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موسسات خصوصی
جواز فعالیت
نظرات بینندگان:

>>>   ظرفیت جذب دانشگاه های دولتی در رشته های طبی تا چه حد است؟
کیفت مواد درسی و تدریس در دانشگاه های دولتی به اساس کدام ستندرد سنجش شده و دانشگاه های خصوصی آیا با دانشگاه های دولتی مقایسه شده یا اینکه هرکه در انتخابات با غنی نیست شریان های حیاتی اش بسته میشود.

>>>   من خودم در موبایل خود یک اپلیکیشن صحی دارم که به یکی از زبان های خارجی است و در آن راجع به حدوداً یک هزار تکالیف صحی و امراض مختلف معلومات هایی را منجمله نوعیت مریضی،عوامل،عوارض،نشانه ها،پیشگیری، دوام،تداوی و معیاد بهبودی و سایر مشخصات هرکدام ازین امراض در اًن درج است.
خوبی این اپلیکیشن در این است که هر نوع دست آورد های جدید علمی در عرصه صحی در هر بخش ازین امراض،اتومات (آپدت)میشود و شما از آخرین تحولات جهانی در نحوه تشخیص و تداوی این امراض با خبر میشوید.
متأسفانه نسخه فارسی آن وجود ندارد که به شما پیشنهاد کنم و ترجمه آن وقت زیادی را در بر میگیرد که متأسفانه من آنقدر وقت کافی برای ترجمه آن ندارم.

>>>   بسیار خوب شده! فارغین اکثر موسسات هیچ نمی فهمند!
یک موضوع دیګر غیر قانونیاز وزارت صحت عامه:
معین اداری که شوهرش در ای اس ای پاکستان است و خودش امر کرده که کارمندان بخش انکشافی باید بجای ستندرد بین المللی ۴۰ ساعت کار کند اما معین اداری ۵۲ ساعت کار کند! در حالیکه همه کارمندان پروژه ها بدون توصیهکسی کار خودرا اجرا می کند! معینه صاحب نمیداند که وضع ترانسپورت در شهر چه طور است! او نمیداند که روزها کوتاه شده میرود و مامورین بعد از ۵ بجه با مشکل ترانسپورت مواجه هستند!
معینه صاحب!
ریاست ادری ۱۴۴۰۰ افغانی ګل را برای پارک وزارت خرید ولی انرا ۴۶۰۰۰۰در جمع باغوان قید است! بیا و وتمام ګلهای پارک وزارت را قیمتګزاری کنید همه اش برابر ۱۰۰۰۰ هم نیست!
معینه صاحب! تو خو مجرد استی مګر مامورین فامیل دارند!
معینه صاحب ! ایا دولتیکه تو دران معین هستی امنیت مامورین را در بازګشت به خانه در تاریکی شب تامین کرده می توانید؟
معینه صاحب!برو وبجای سرزنش مامورین ان مدرسه ها را که بنام موسسات صحی عالی نر س و ... تربیه می کند بی سوادان را تربیه می کند!
معینه صاحب! برو و دواهایت را در شفاخانه ها ببین که کجا میرود!
معینه صاحب! هرکس به اندازه معاشش کار کند: کسیکه بیش از ۲۰۰۰ دالر معاش دارد باید ۲۴ ساعت در وزارت باشد. کسیکه بشتر از ۱۵۰۰ دالر معاش دارد باید تا نیم شب و متباقی به تناسب معاش تا ۱۱و ۱۰ بجه کار کند!

>>>   یکی از داکتران فارغ تحصیلات خصوصی درولایت نیمروز می خواست گرده مریض را بیرون بکشد اما درعوض سهوا یکی ازدو تخم یکی را کشیده بود

>>>   تمام پوهنتون هاي خصوصي بايد بسته شود و هرچه فارغ داداه اسنادش ناچل و به حيث بيسواد معرفي شوند در غير ان اين جفاست در حق تحصيلكرده هاي پوهنتون هاي دولتي


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است