بیش از یکصد تن در جنگ قندوز کشته و زخمی شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۸/۶/۱۱ کد خبر: 160006 منبع: پرینت

وزارت امور داخله روز یک‌شنبه (۱۰ سنبله) از کشته شدن ۲۰ نیروی امنیتی و پنج غیرنظامی و زخمی شدن ۸۵ تن دیگر به شمول نظامیان درجنگ قندوز، خبر می‌دهد.
به گزارش طلوع، خبرنامه می‌افزاید که درنتیجۀ عملیات نیروهای امنیتی در بخش‌های از شهر قندوز، روستای زاخیل، منطقه‌های علی خیل، کاسانی، خاکنی و قهوه خانه به گونۀ کامل پاک‌سازی شده‌اند.
طالبان ساعت یک جمعه شب برشهر قندوز به گونۀ گروهی از سه بخش حمله کردند و وارد بخش‌هایی از این شهر شدند.
طالبان وارد شدن تلفات سنگین به این گروه را نپذیرفته‌اند.

در همین حال، شماری از باشندگان شهر قندوز می‎گویند که دیشب کمتر صدای درگیری‌ها را شنیده‌اند.
شام شنبه، در یک حملۀ انتحاری در چوک قندوز ده تن جان باختند و بیش از ده تن دیگر، زخم برداشته‌اند.
در این حمله، سرور حسینی، سخنگوی پولیس قندوز نیز جان باخت و فرمانده پولیس این ولایت در میان زخمیان این حمله است.
اما وزارت داخله در خبرنامه می‌گوید که اکنون اوضاع در شهر قندوز عادی است و بخش‌های از شهر که هراس‌افگنان به درگیری پرداخته بودند، پاک سازی شده‌اند.

یک روز پس از این حمله، طالبان در دو بخش شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان که همجوار با ولایت قندوز است، به درگیری پرداختند.
وزارت داخله در خبرنامۀ روز یک‌شنبه می‎‌گوید که حملۀ "دشمن" به حومۀ شهر پلخمری عقب زده شد و شماری از جنگجویان طالبان در محاصرهاند.
خبرنامه می‌افزاید: «حوالی ساعت پنج بامداد امروز، گروهی ۳۰ تا ۴۰ نفری از دشمن در ساحۀ کلوپ معدن شهر پلخمری دست به تحرک زدند که با واکنش سخت نیروهای دفاعی و امنیتی مواجه شدند.»
در خبرنامه آمده است که تا اکنون سه طالب در این درگیری کشته شدند، دو تن اسیر و پنج تن دیگر، آنان زخم برداشته‌اند.
در خبرنامه تأکید شده که شمار باقی ماندۀ طالبان در محاصرۀ نیروهای امنیتی و دفاعی قرار دارند.
در خبرنامه آمده‌است که در این حمله به نیروهای امنیتی هیچ آسیب نرسیده‌است.

به گفتۀ وزارت داخله، نیروهای ویژۀ پولیس ملی به محل رویداد فرستاده شده‌اند و در حال حاضر عملیات تصفیوی در جریان است.
طالبان مسؤولیت حمله را به عهده گرفته‎اند و می‌گویند که در این حمله به نیروهای امنیتی تلفات وارد شده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قندوز
کشته
نظرات بینندگان:

>>>   مراد از پاکسازی در ادبیات وزارت داخله و وزارت دفاع این است که طالبان منطقه ترک گفته و حتی بینی یک از آنها خون نشده است. دولت افغانستان او دشمنان را آزاد می گذارند تا وارد شهر شده و هست و نیست مردم را یا از بین برده و یا با خود شان ببرند و سپس به آنان اجازه می دهند که شهررا ترک کنند و نیروهای دولتی در منطقه حضور پیدا کنند. این می شود پاکسازی طالبان!! عجیب دولتی و عجیب وزارتهای داخله و دفاع داریم. طالبان و دشمنان ملت راست راست در پایگاها و مناطق شان مانور داده و هر گاه دل شان خواست وارد شهرها شده و هر گاه هم که دل شان خواست از شهر خارج می شوند و در این میان سربزان و جوانان کشور است که کشته شده و مردم بیچاره است تاوان می دهند. دولت زمتنی دست به کار می شود که طالبان قصد ترک کردن شهر را داشته و انگهی با صدای بلند اعلام می کنند شهر قندوز، یا شهر تخار، یا شهر فراه ، یا شهر پلخمری و... از وجود طالبان پاکسازی شدند. چند روز نمی گذرد که دوباره طالبان وارد همان شهر می شود که از نظر دولت افغانستان پاکسازی شده است!

>>>   طالب بی ناموس ترین مردم هستند و نا مسلمان همه شان مثل ....دیوانه همه شان پشت بود اخلاق واگر کار های را که اینها میکند در اسلام باشد شاید زیاد ترین مردم از اسلام تیر شود همه کار های شان خلاف اسلام در پلیمری کجا است آمریکایی ویا کدام عسکر کدام مملکت دیگر فقط کون شان که پاکستان و مدرسه های شان خارش کرد باز خارش خودرا درافغانستان دارم میکنند بر پدر مادر همه شان از ملا عمر ....تا آخرین طالب ....لغت شود اینها را مادرشان از اون زیاده که کثافت کار آمده اند .

>>>   مر راوی
تاجیک کُشی در چهارسوی خراسان/ افغانستان به شدت جریان دارد. ما دیگر کاری نداریم جز اینکه سوگنامه بنویسیم و تسلیت بگوییم. ملتی که به مرگ روزمره و تدریجی خود خوی گرفته است، ملتی که چنین بیچاره شده است، آینده اش چه خواهد شد؟!
تاجیک های عزیزما تنها بلد استند که ملامتی هر کاری را به گردن دیگران، به گردن یک کس دیگر، بیندازند. همچنان هرکس توقع دارد که یک نفر دیگر بلند شود و کاری کند. هیچکدام ما از خود نمی پرسیم که شخص من چه کرده ام ، چه باید کنم و چه میتوانم انجام دهم؟! همیشه یک کس دیگر ملامت است. در این بی جنبشی، در این کرختی و نظاره گری و بیتفاوتی مطلق، فرد فرد ما مسوول و ملامت می باشیم. این را فراموش نکنید عزیزان

>>>   Kohestani
خبر هایی از حملات لشکر وحشت قبیلوی تحت نام طالب در ولایات بغلان و قندوز حاکی از آنست که مردم محل دست به ابتکار عالی زده اند و در مقابل متجاوزین قبیله قیام نموده اند تا اینکه اشغال گران قبیله توسط جوانان شجاع اندراب و نهرین وخوست از منطقه بند دوم پلخمری عقب زده شدند فقط خطر فعلاً از طرف کرکر محسوس است که با تأسف اشغال گران ساتور بدست طالب که از حمایت بی دریغ ناقلین درمنطقه برخوردار هستند قصد حمله را دارند لیکن نیروهای ذخیره که متشکل از جوانان شجاع و آزاده شمال هستند وارد پلخمری شده اند که در این صورت امکان داخل شدن اشغال گران قبیلوی ( طالب ) به پلخمری ناممکن شده است .
خیلی دلم می خواهد که اتحاد قومی بر هم نخورد لیکن نمیشود که برادرم تیغ را بر گلویم بگزارد و من بریدن کله خود را تماشا کنم که برادری ما خراب نشود .
چاره دیگر نداریم فقط در مقابل این خشونت گری های وحشی های قبیلوی مردانه وار استادگی کرد تا برگردند به محل خود و دیگر جرأت تجاوز را در دیار ، خانه و کاشانه اقوام صلح دوست ، متمدن و بافرهنگ را از مغز های متعصب و متعفن خود دور کنند تا درسی شود به سردمداران داخلی و حامیان خارجی شان .

>>>   SH
پیشرو عزیز مردمهرگستر وباارادت رادرود.
تمام دولت ازارگ گرفته تا یک مدیر بست 3 که ازجانب غنی به وظیفه گماشته شده اند خائن وخاکفروش استند وهمچنان خاصیت ذاتی اجدادی وقبیله فاشیست شان عقبگرا ئی. ضدجامعه مدنی.ضددموکراسی وصلح می‌باشند پس وجود جاسوس دردرون دولت نه می‌تواند بااین کمیت زندگی یک کشوررا بااین اندازه به تهدید مواجه بسازد بلکه اینرا همه واقیعت بگویم وحاشیه روی نه کنیم که این دولت ازنوع عربی وپاکستانی علیه همه اقوام غیرپشتون دست به تحرکات می‌زنند انتحار می‌کنند. انسان می کشند تا باشد برای سالیان متمادی قدرت رادردست داشته باشند. در

>>>   Bakhshi Zafari
منبع دقيق از شهر پل خمري:
حمله بر پل خمري يك توطيه ي سازماندهي شده از طرف والي و قومندان امنيه ي ولايت بغلان بود!
طوري كه همه در جريان ايم قومندان امنيه و والي ولايت بغلان از برادران پشتون اند.
قومندان امنيه ي بغلان قبل از حمله قطاالطريقان طالب به شهر پل خمري از جمله ي ١٩ عراده تانك ١٧ عراده ي آن را با خود گرفته به يك كيلومتري شهر از قبل عقب نشيني نموده بود.

با آغاز حمله به شهر وقتي مردم و بزرگان شهر با وي در تماس ميشوند و از وي طالب كمك مينمایند او به دروغ اذعان ميدارد كه در حومه ي شهر در محاصره ي طالبان قرار دارد.
بعد از اينكه نيرو هاي خيزش مردمي با طالبان در گير ميشوند قومندان امنيه جاي اينكه براي كمك به شهر بشتابد،ميرود نهرين و بعد از ساعت ها وقتي مردم حمله را عقب ميزنند سر و كله اش در شهر نمودار ميشود.
تمام سربازان خطوط مقدم قبلن توسط وي از نيرو هاي امنيتي خالي شده بود.وقتي مردم به گونه ي غير مترقبه طالب را پشت دَر هاي خود ميبينند با دست خالي شروع ميكنند به جنگ مشت و لگد و از شهر شان دفاع مينمايند.

>>>   واقعا پاک سازی این معنی را میدهد که طالبان از منطقه به راحتی و سلامتی از منقه خارج شدن بدون اینکه بینی یکی آنها خون شده باشد وقتیکه آنها رفتن ما جای شان اشغال کردیم .
سوال ! مگر طالبها به آسمان پرواز کردن یا فورآ به پاکستان فرار کردن که از چشم شما ناپدید شدن ؟ چرا آنها را تعقیب نمیکنید ؟ بگوئید کجا رفتن چرا دنبال شا نمیکنید ؟

>>>   غنی گفته است اگر تمام مردم هم کشته شود من این چوکی را رها نمی کنم زیرا من حالا نو رد پیدا کردن دالر ها را از کشور های خار چی و از داخل کابل که از طریق اعمار بلند منزل ها که من یک قطعه خاص از طرف شب می اید روز اول ویران می کند باز روز دوم رشوت اخذ می دارند و باز بلند منزل اباد می شود شما نمونه مسال را در پروژه تایمنی می توانید دید

>>>   فعلاً اوضاع نورمال است در ولایت کندز.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است