چهارقلوهای تک و تکمار ارگ کابل ...!
این افراد را رها کنید، از این زیادتر تباهی را تکرار نکنید، زیرا سناریوی اتمر تکرار می شود و اگر چنین نشود فقط ادامه سناریو حکومت دو دهه که عبدالله گویا یک طرف قضیه می باشد و حاصل هم هیچ، تکرار خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۳    ۱۳۹۸/۶/۹ کد خبر: 159985 منبع: پرینت

همینکه گوشت از ناخون جدایی ندارد؛ در حقیقت این چهار نفر باهم نظر به خصوصیات و همدلی شان توگویی که چهار قلو ها (برادان چهار گانگی) اند که اصلا باهم در هیچ بخشی و در هیچ ساحه ای هرگز باهم اختلافی نداشته و ندارند، ولی نسبت عدم درک و شناخت درست من تو از این افراد سال ها است که سیاست تک و تکمار را پیشه گرفته اند و یا به عباره دیگر می شود گفت که اینها همان به اصطلاح «چهار کلاه های» زرنگ و مرموزی اند که برای رسیدن به هدف مشخص در ظاهر امر بازی های فرعی را به راه انداخته اند و ذهنیت تعدادی را هم مصروف می نمایند ولی در باطن امر هیچ چیزی هم از یکدیگر پنهان ندارند... این من و شما هستیم که بقول معروف "چندین بار است که عصای خود را گم کرده ایم...

گرچه بارها گفتیم که در عقب اتمر نروید زیرا اتمر یعنی همان غنی و غنی هم همان کرزی و عبدالله است، ولی متاسفانه هموطنان ما موضوع را جدی نگرفتند و حتی بی اهمیت شمردند چه رسد به اینکه کسی به آن گوش میداد، برعکس فریاد نعره تکبیر را بخاطر موفقیت شان سردادند، ولی حالا باگوش باز و با چشم بینا همه چیز را می بینند و می شنوند که چه گولی جانانه فلج کنده خورده اند که بقول معروف هم قمار را باخته اند و هم حریف را ازدست داده اند.

بنآء بار دیگر تاکید می کنیم این افراد را رها کنید، از این زیادتر تباهی را تکرار نکنید، زیرا سناریوی اتمر تکرار می شود و اگر از نظر تاکتیکی چنین نشود فقط ادامه سناریو حکومت دو دهه که عبدالله گویا یک طرف قضیه می باشد و حاصل هم هیچ، تکرار خواهد شد.

ممکن است در ظاهر امر باهم طوری معلوم شود که اینها باهم مشکلات دارند؛ صادقانه برای شما بدون هیچ نوع اغراض شخصی و طمع و توقع و وابستگی به کسی یادآور می شوم همینکه برگ درخت بدون امر خدا به زمین نمی افتد؛ دقیقا در باطن امر هیچ تصمیمی غنی بدون مشوره عبدالله و عبدالله بدون مشوره غنی، کرزی... نمی گیرند و در تمامی قضایای ملی و بین الملی و ضمنا در تمامی بازی های موجود به اصطلاح "صلح و جنگ" طالب و حامیان شان شریک اند و شما خواهید دید که با جریان توافقات طالب و یا هم نتیجه انتخابات چه نوع برخورد واحد خواهند نمودند، اینکه من تو و ساده دل خوشباور هستیم بحث دیگری است.

فراموش نباید کرد که هرکدام اینها در صدد حفظ هژمونی قومی قبیلوی و تسلط بر حاکمیت اند و به هیچوجه حاضر نیستند از این دیدگاه بگذرند و دقیقآ هریکی به روش خویش درصدد عملی نمودن فصل ناتمام امان الله؛ مومند و نادر اند البته اندکی با تاکتیک های مختلف.

بالاخره روزی فرزندان این وطن از شما پرسان خواهد نمود: که آی آقایان؛ خانم ها شما که در مدت قریب بیست سال اخیر با اینها چسپیده اید، شب و روز برای شان گلو پاره می کنید و نعره تکبیر سر می دهید و قطعآ حاضر نیستید به این سادگی ها رهای شان نمایید؛ لطفآ بنام خدا و وجدان انسانی تان حد اقل یک لحظه ای بقول معروف سر در گریبان خویش ببرید و از خود پرسان کنید با این کار خویش چه چیزی را به نفع وطن و مردم خویش به دست آوره اید و چه چیزی را از دست داده اید؟

هموطن عزیز و گرامی!
این موضوع ساده نهایت ساده و پیش پا افتاده را باید درک کنیم که وضعیت موجود و زمان نهایت اساس را باید درک کرد و فکر می کنم که زمان آن فرا رسیده است که به خود آییم و با این ذلت و اشتباهات پی در پی تاریخی باید پایان داد، زیرا ادامه اش اسفناک خواهد بود.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چهارقلوها
کرزی
اتمر
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   انتخاب مردم غیر پشتون فقط داکتر صاحب پدرام در غیر آن هر کسی دیگر بیاید یعنی بدبختی

>>>   اينها اسكواير شوم هستن که بايد در زباله داني هاي بايگاني انداخته شود أين چهره های منفور لایق ارگ نیستن.
سید حسین علوی بلخ

>>>   درود بر ملت ستم کشیده افغانستان. مردم مظلوم افغانستان اگر مخواهید کشور مان از بدبختی نجات پیداکند بیایید به سرنویشت کشور مان حساس باشیم و میدان را به چارقلوی شوم خالی نگزارید و به کاندیدان دلسوز رای دهید. بنظر من بهترین گزینه ۱ آقای رحمت الله نبیل ۲ آقای پدرام این دو شخص وطن را از بدبختی نجات میته.
ج د از استرالیا

>>>   این چارکلاه ها بدرد داغش یا طالب می خورند نه مردم عادی !

>>>   هرکه را آمریکا در نظر داشته باشد همان میشود نا حق وقت و رنگ قلم تان را ضایع نکنید .

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کتشار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن باهم همبستگی و همکاری میکنند۰

>>>   کمی به خود بیاید، اشرف غنی در شرایط کنونی بهترین گزینه است

>>>   مر راوی
تاجیک کُشی در چهارسوی خراسان/ افغانستان به شدت جریان دارد. ما دیگر کاری نداریم جز اینکه سوگنامه بنویسیم و تسلیت بگوییم. ملتی که به مرگ روزمره و تدریجی خود خوی گرفته است، ملتی که چنین بیچاره شده است، آینده اش چه خواهد شد؟!
تاجیک های عزیزما تنها بلد استند که ملامتی هر کاری را به گردن دیگران، به گردن یک کس دیگر، بیندازند. همچنان هرکس توقع دارد که یک نفر دیگر بلند شود و کاری کند. هیچکدام ما از خود نمی پرسیم که شخص من چه کرده ام ، چه باید کنم و چه میتوانم انجام دهم؟! همیشه یک کس دیگر ملامت است. در این بی جنبشی، در این کرختی و نظاره گری و بیتفاوتی مطلق، فرد فرد ما مسوول و ملامت می باشیم. این را فراموش نکنید عزیزان

>>>   Kohestani
خبر هایی از حملات لشکر وحشت قبیلوی تحت نام طالب در ولایات بغلان و قندوز حاکی از آنست که مردم محل دست به ابتکار عالی زده اند و در مقابل متجاوزین قبیله قیام نموده اند تا اینکه اشغال گران قبیله توسط جوانان شجاع اندراب و نهرین وخوست از منطقه بند دوم پلخمری عقب زده شدند فقط خطر فعلاً از طرف کرکر محسوس است که با تأسف اشغال گران ساتور بدست طالب که از حمایت بی دریغ ناقلین درمنطقه برخوردار هستند قصد حمله را دارند لیکن نیروهای ذخیره که متشکل از جوانان شجاع و آزاده شمال هستند وارد پلخمری شده اند که در این صورت امکان داخل شدن اشغال گران قبیلوی ( طالب ) به پلخمری ناممکن شده است .
خیلی دلم می خواهد که اتحاد قومی بر هم نخورد لیکن نمیشود که برادرم تیغ را بر گلویم بگزارد و من بریدن کله خود را تماشا کنم که برادری ما خراب نشود .
چاره دیگر نداریم فقط در مقابل این خشونت گری های وحشی های قبیلوی مردانه وار استادگی کرد تا برگردند به محل خود و دیگر جرأت تجاوز را در دیار ، خانه و کاشانه اقوام صلح دوست ، متمدن و بافرهنگ را از مغز های متعصب و متعفن خود دور کنند تا درسی شود به سردمداران داخلی و حامیان خارجی شان .

>>>   SH
پیشرو عزیز مردمهرگستر وباارادت رادرود.
تمام دولت ازارگ گرفته تا یک مدیر بست 3 که ازجانب غنی به وظیفه گماشته شده اند خائن وخاکفروش استند وهمچنان خاصیت ذاتی اجدادی وقبیله فاشیست شان عقبگرا ئی. ضدجامعه مدنی.ضددموکراسی وصلح می‌باشند پس وجود جاسوس دردرون دولت نه می‌تواند بااین کمیت زندگی یک کشوررا بااین اندازه به تهدید مواجه بسازد بلکه اینرا همه واقیعت بگویم وحاشیه روی نه کنیم که این دولت ازنوع عربی وپاکستانی علیه همه اقوام غیرپشتون دست به تحرکات می‌زنند انتحار می‌کنند. انسان می کشند تا باشد برای سالیان متمادی قدرت رادردست داشته باشند. در

>>>   Shahiem
این فاشیست از جمله ایده پردازان اصلی قبیله میباشد و مانند غنی استاد دانشگاه است و با تمام تحصیلات شان در جهان دموکراسی و تدریس در بهترین دانشگاه های آمریکا، ذهنیت قبیلوی و طالبانی شان را از دست نداده اند و تمام شان فقط در می نابودی دیگر اقوام شریف وطن هستند ، همین هستند که با تماس های مکرر شان ، آمریکائیان را فریب داده و تنها در مورد قبیله تبلیغات کرده و دیگر اقوام شریف وطن را ضد آمریکا و دموکراسی معرفی کرده اند و تمام بد بختی های هرده سال اخیر را همین ها باعث شده اند .

>>>   نفوس ساختگی
امشب داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه تعداد از اهالی ولسوالی خوست ولایت بغلان را به خانه اش دعوت کرده بود. چند تا مشاور معاش بگیرش وظیفه گرفته بوده که خوستی هایکه در کابل است جمع نمایند.
اما مردم خوست به دلیل این که از عبدالله اکثریت مطلق اش رو گشتاندن آماده رفتن به نزد عبدالله نشدند.
بعدش مشاورین مجبور شدند از جا های دیگر و از ولایات دیگر نفر جمع کنند نزد عبدالله ببرند. فاصله از کجاست تا به کجا. مردم
منبع: کسیکه شب در جلسه اشتراک کرده بود.

>>>   با دریغ در افغانستان مدام از زیر پلاو ملی ( Radish ) برامده
ع . ستار قزلباش

>>>   خداوند رحم کند مه خو‌به کسی راهی نمیدهد چون یکشوفاع دار به وعده خود نبودند حال از ای توده پیوند من که زن طلاق هم آمده کاندید خود را کرده آقای تمنا به حقوقزن خود وفاع دار بود و وی را در غیاب وی طلاق داد چون زن جوان‌تر از وی را گپ داد گرفت و حال میخواهد از حقوق ما دفاع کند حقوق یک زن را برآورده نکرد که حقوق هر زن بالای مرد است و حال به مرد های ما طلاق را یاد می‌دهد توبه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است