سخنی با کندک مشاورین
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۸/۵/۲۸ کد خبر: 159838 منبع: پرینت

۱. نقد حکومت غنی، حق هر شهروند است و من نیز این حق دارم از هر کجا که بودم و هرگاه که دلم خواست از کم‌کاری، بی‌عدالتی و رفتارهای نادرست حکومت غنی انتقاد کنم. (این را شما بدانید).

۲. دفاع از حکومت و بیان کارکردهای مثبت حکومت نیز حق و بلکه وظیفه شما است. (این را من می‌دانم).

۳. نقدهای بنده با صراحت تمام، متوجه شخص غنی است که تمام صلاحیت را به طور انحصاری در اختیار دارد، نه متوجه مأمورین بی‌صلاحیت. (این را شما بدانید).

۴. از کامنت‌های انتقادی و منطقی شما که عاری از اهانت و تهمت باشد، همیشه استقبال کرده و خواهم کرد. (این را هم شما می‌دانید و هم من).

۵. اگر بار دیگر به جای کامنت‌های منطقی، تهمت و اتهام بزنید، بدون هیچگونه ملاحظه و مصلحتی، نوک قلم را از سوی ارگ به سمت صدارت می‌چرخانم و آنگاه توصیه دوستان خیرخواه از جمله جناب دکتر حیات‌الله رسولی هم در نظر گرفته نخواهد شد. (این را شما بدانید).

۶. شما به جای ناراحتی از نقد حکومت، می‌توانید این نقدها را دستاویز قرار داده و با چانه‌زنی از درون با ارگ، مطالبات مردم را حاصل و برای مردم خدمت بیشتری انجام دهید. (این را هم شما بدانید)

نوت: این یک قرارداد دوجانبه بین ما و شما باشد.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مشاورین
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   -درچوگات حکومت صرف یک نفر را زیرانتقاد گرفتن تبدیل به خصومت شخصی میشود ( اینرا جعفری صاحب بداند)
-درکشورهای همسایه کسی اگر نام رهبرحکومتبابه بیاحترامی یاد کند مجازات میشود( اینرا مامیدانیم)
- نباید از آزادی وتسامح حکومت سو استفاده شود( اینرا جعفری بداند)
- کم ازکم بجای غنی گفتن رئیس جمهور بگویئد ( اینرا ماوشما مشترک بدانیم)
ر

>>>   آقاي جعفري سلام!
اگر هدف تان از انتقاد، آوردنِ اصلاحات باشد اينرا شما بدانيد كه نقد ؛ بايد مثل ساندويج باشد:
در قسمت بالايي و تحتاني ساندويج، دو لايهء نسبتاً ضخيم نان شيرين قرار دارد. گوشت با چاشني تُند و پياز و تركاري در وسط ان جا بجا ميگردد. حالا وقتي ميخواهيد كار و شخصيت كسي را نقد كنيد ابتدأ نكات مثبت و خوبي هاي ان شخص را ذكر كنيد ( لايهء شيرين زيرين ساندويج) بعد نكات ضَعف و پاينت هاي منفي او را برجسته بسازيد ( محتويات قسمت وسط ساندويج كه تُند و تيز اند) و در اخير، راه هاي حل و بيرون رفت از مشكل را پيشنهاد كنيد ( لايهء شيرين بالايي ساندويج).
اگر نقد شما همين مشخصات را داشته باشد عاليست، در غير ان ؛ نشان دهندهء خصومت شخصي و عقده گشايي خواهد بود!

>>>   می گویند یک مرد دهاتی هر روز صبح که از خواب بیدار می شد به اولین نفر از اهالی روستا که می رسید می گفت سلام من را به ولسوال برسانید و بگویید که اگر به وظایفش خوب عمل نکند او را عزل می کنم. من می دانم و شما می دانید نسیم خان دقیق همان گفته مرد دهاتی است که با این حرفش مسخره روستا شده بود. نسیم خان اگر توان مبارزه را دارید با مشاور عزیز تان دکتر رسولی بروید کابل از نزدیگ رفتار رئیس جمهور و کندگ مشاوران را رصد کنید ایشان فتوا بدهد و شما نیز اجرا کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است