معامله کثیف آمریکا و نگرانی ما از آینده!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۸/۵/۲۷ کد خبر: 159827 منبع: پرینت

آمریکایی ها برای خروج از افغانستان و حصول یک توافق با طالبان شتاب عجیبی به خرج می دهند. این توافق در روزها و یا هفته های آینده امضا خواهد شد.

طالبان با حفظ قدرت نظامی و غرور ناشی از پیروزی بر آمریکا و دولت کابل؛ وارد پایتخت و کلان شهرهای افغانستان خواهند شد. حکومتی که تا کنون درحاشیه بوده تحت فشارهای سیاسی طالبان، آمریکایی ها و مخالفان سیاسی اش در داخل نظام موجود -چه قبل و چه پس از انتخابات ریاست جمهوری- فرو خواهد پاشید.

نشانه های واضحی وجود دارد که متاسفانه آمریکا مدیریت حل منازعه سیاسی کنونی را از دست خواهد داد و طالبان ابتکار عمل را به دست خواهند گرفت و تلاش خواهند کرد تا با غرور و اعتماد به نفس ناشی از پیروزی بر آمریکا و دولت افغانستان؛ امارت اسلامی خود به رهبری ملاهبت الله را در کابل تشکیل دهند! این جا است که یک حکومت غیر دموکراتیک و به شدت آلوده به استبداد دینی و قومی در کابل شکل خواهد گرفت و از همین جا است که طرفداران جمهوری و دموکراسی -که قربانی یک معامله کثیف میان آمریکا و برخی از قدرت های منطقه ی شده اند- مجبور خواهند شد تا یک بار دیگر برای جلوگیری از قوام و دوام یک حکومت خودکامه قومی و قبیله ای در کشور دست به اسلحه ببرند و با طالبان و اداره ی که در کابل شکل خواهند داد وارد جنگ شوند‌.
این جنگ فراگیر و به مراتب گسترده و پیچیده تر از جنگ های دهه ۹۰ خواهد بود و کشور ما برای سالهای سال هم چنان درگیر بحران و آنارشی خواهد شد و تمام دست آوردهای دموکراتیک ۱۸ ساله به باد فنا خواهد رفت!

به باور من روزها و سالهای ناگوار و بحرانی را در پیش خواهیم داشت و باید برای مواجهه با روزها، ماه ها و سالهای دشوار آینده آماده شویم‌. پیشنهاد من به جبهه ضد تروریزم این است که برای جلوگیری از وقوع چنین فاجعه ی باید پیش از انجام هرگونه توافقی میان دولت آمریکا و طالبان باید گردهم آیند و درباب آینده و فرایند مصالحه با طالبان مباحثه مفصل و جمع بندی واضحی را انجام دهند.

از همین رو از محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی مصرانه می خواهم که اگر برایش حفظ دست آورد های ۱۸ ساله گذشته، حفظ نظام جمهوری و دموکراسی موجود و آینده درخشان کشور مهم است باید باب گفتگو بر محور شورای ملی را بگشاید و عملا رهبری نجات کشور از پرت شدن به دهه هفتاد و جنگ های داخلی را برعهده گیرد و اینگونه مسوولیت اخلاقی و سیاسی و تاریخی خود را در این مقطع ایفا نمایید باشد که به رغم تمام خرابی های که در پنج سال حکومت خود صورت داد؛ نامی نیکی از او در تاریخ بماند و کشور نیز از افتادن در بحرانی نظیر بحران دهه هفتاد خورشیدی نجات یابد!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نگرانی آینده
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   رحمانی که ده سال میشود غیری قانونی به نماینده گی اقلییت هزاره چوکی چورلمان را در ګرږګان دارد حال دیرشده اګر کسی بخواهد یه نه طالبان قدرت افغانستان را ره زور خود تصاحب میشود شما می توانید به ایران بروید وزنده ګی اران داشته باشید
بی خبر

>>>   شما رمه را نزد گرگ روان دارین از اشرف غنی خواهان کمک استین برای نجات کشور
نور پنجشیر کابل

>>>   ههههههه عجب تقاضاي !!!
شما از دزد تقاضا داريد كه اشياي دزدي كرده اش را به شما بدهد تا نام بد وسابقه بدش با اين عمل نيكش به نام نيك مبدل شود.
برادر عزيزم !
از خواب عفلت بيدار شويد و بدانيد كه دزدان با ساير گروه هاي دزدان مشتركا تصميم يك سرقت كلان را دارند. اينها از هم جدا نيستند. ببين يك مثلث كامل استند اگر يك ضلع ان جدا شود تمام نقشه شوم شان برهم ميخورد. عاقلان خود دانند اينجا يگانه راه نجات ايجاد سريع دوباره ايتلاف براي نجات افغانستان يا همانا مقاومت كه مسعود ايجاد كرده بود ميباشد در غير ان كشور تسليم پاكستان شده.

>>>   ترس از نا سنجیدهگی ها و یکته تازی های غنی است که همه را از خود رانده و فقط با احساسات کور سیاست می کند. این موقعی است که غنی همه را باید دعوت و سنگر مستحکم برای حفظ نظام و دستاورد های ۱۸ ساله بسازد در غیر آن دوری بزرگان کشور و سراان اقوام از غنی ، غنی را به سر نوشت داکتر نجیب مواجه خواهد کرد . چیغ های دوره کمپاین دردی کسی را دوا نمیکند روز بد برادر ندارد سران احزاب ، بزرگان قوم پایه اساسی دفاع و مقاومت خواهد بود که طالبان نتوانند یکتازی نموده به هیچ اصول پابند نباشند. غنی باید بداند که با باد آورده های از غرب که پاسپورت شان در جیب شان اند و منتظر فرار تنها خواهد ماند. مردم در روز بد به دور همان رهبران سنتی خود گرد خواهد آمد و مقاومت خواهد کرد ؟

>>>   Najib Salam
همه چیز اوغانی بود ؛ نان ، لباس ، خدا ، اسلام ، پول ، پرچم ، سرود عروسی ، عزا داری .......حال غنی می خواهد مغز را هم اوغانی بسازد ! این چه قسم مغز باشد!
مغز طالب ، مغز حکمتیار ، مغز کرزی ، مغز غنی ، مغز سلیمان لایق ، مغز یون ، مغز لایق ، مغز طاقت ، مغز جنعه خان همدرد .......
ای کاش اوغان مغز می داشت!

>>>   عجب خواست بیجایی از غنی احمدزی کوچی ، سردسته تقلب کاران ، فاسدان ، قوم پرستان ، فاشیستان و اوغانان قبیله نمودید ، آقای رحمانی ! مگر شما تا هنوز اشرف غنی احمدزی کوچی مستبد را نشناخته اید ؟ مگرفراموش کرده اید که چگونه جنبش روشنایی را به خاک و خون کشانید ، مگر فراموش کردید که هزاران هزار سرباز شمالی ، شمالشرق ، شرق و شمال را توسط برادران ناراضش سلاخی کرد ، مگر بیاد ندارید که حتی زندان ها و کانکور را سهمییه بندی نمود ، دگه بالای این کوجی بی فرهنگ و فاشیست هیچ اعتباری نباید کرد ، یگانه راه حل مسلح شدن تمام اقوام غیرپشتون درمقابل طالبان این خود کشان بیگانه پرور و قیام در مقابل حکومت فاسد ، تک قومی ، فاشیستی و قبیله یی اشرف غنی کوچی احمدزی است .
کوه کن

>>>   هزاران ملیون دالر داد همه را دزدی کردید گفت فساد نکنیبد شما درذجهان مقام اول را گرفتید گفت مخدرنکنید: شما خودتان اول مخدر را تشویق وتقویه کردید گفت: زنان راذ احترام کندی شما درارگ فاحشه خانه ساختیدف امریکا چی ضرورت دارد به این ملتی که در پنجهزار سال یک سوزن را ساخته نتوانسته سالانه پنجاه ملیارد دالر وصد هاسرباز کشته بدهد برای چی؟
امریکا پولیس نیست که ترا از چنگ آی اس ای نجات دهد تو میدانی وکارت ، تو هم مرد شو برو سلاح بگیر وقسم طالب ادم بکش تا آخر تسلیمت شوند میتوانی ؟؟

>>>   اقای رحمانی!خواهشات وارزوهای تانرا به ادرس امریکا وطالب مطرح کنید٫ازغنی واز من چیزی ساخته نیست.
عاقل

>>>   آقای رحمانی واقعا شرم است نمیدانم با این طرز دید سیاسی چگونه بچشم مردم خاک زدی و وکیل شدی .لطفا بخازر وعده ویا اشاره چشم اشرف غنی نام خود را بد نکن

>>>   آقای عارف پروانی فکر نمی کردم که شما با تحلیل درست یک راه نجات خیالی پیشنهاد کنید. اشرف غنی احمدزی خود یک مزدور و دست نشانده است که مدیریت پرورش داعش و طالب را به امر باداران امریکایی اش دارد و در زمان پنج سال حضور ناس این شخص طالب ها در سراسر کشور حاکم شدند، داعش از یک مشت بیست نفری در جلال آباد به یک لشکر ده هزار نفری به شمال و غرب و جنوب وسعت یافت، و شما از اشرف غنی میخواهید که رهبری را برای نجات کشور به عهده بگیرد؟ چه قدر نحیف و ساده لوح باید بود تا به یک. مزدور منفور و مردود چنین پیشنهاد را :ٔ؟

>>>   اگر مخالفین قدرتمندانه وارد کابل شوند معنی اش تعبیر خواب سابق حکمتیار است که کشور تحت الحمایه ای پاکستان قرار میگیرد و رفته رفته. . . . . . .
الحاج بهادر قلی

>>>   چتلستان باز طالب را پيش انداخته تا در كشور ما چتلي كند. بعضي سياسيون نادان ما مانند استاد عطا و غيره گلماله را پيش از پيش در دست گرفته اند تا اين چتلي ها را ليش كنند به شكل پلستر در ديوار. واه واه عجب استاد ماهر .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است