چرا حمله به جان امرالله صالح؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۸/۵/۷ کد خبر: 159599 منبع: پرینت

بدون تردید حمله بر دفتر روند سبز و امرالله صالح رییس این سازمان و معاون اول اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری که بیش از ۲۰ کشته و ۵۰ زخمی به جا گذاشت، کار پاکستان بود که توسط طالبان به اجرا گذاشته شد.
این حمله قطعا از سوی آی اس آی (استخبارات نظامی ارتش پاکستان) و گروه طالبان برای کشتن امرالله صالح پی ریزی شده بود که طراحان و حمله کنندگان، ناکام ماندند. امرالله صالح از این حمله ی دقیق و پیچیده نجات یافت. سه موتر بم انتحاری بر ساختمان دفتر خود را کوبیدند و سپس مهاجمان طالب وارد ساختمان شدند. آن ها شش ساعت جنگ کردند.

چرا حمله به جان امرالله صالح؟
پاکستان و به خصوص ارتش و استخبارات نظامی آن در انتخابات پر از تخطی و پر از تقلب ۲۰۱۴ از اشرف غنی حمایت کردند. این حمایت در توافق پنهانی میان غنی و طالبان که سپس از سوی طالبان مستقر در کابل مانند ملا مطمین و ملا قلم الدین افشا گردید، بازتاب یافته بود. این توافق شامل رهایی زندانی های طالبان، ادامه ی توقف حملات شبانه و بمباران هوایی بر طالبان و امتناع از امضای پیمان استراتژیک با امریکا، می شد. طالبان تعهد کرده بودند که تمام تسهیلات و امکانات را برای پیروزی غنی در انتخابات مساعد کنند که کردند؛ اما اشرف غنی در مقام ریاست جمهوری برخلاف آن عمل کرد.

و حالا در انتخابات سال روان اشرف غنی برای پاکستان و طالبان قابل پذیرش و اعتماد نیست. انتخاب امرالله صالح به عنوان معاون نخست در تکت غنی، بی اعتمادی و خشم پاکستان و طالبان را بر غنی مضاعف کرد. چون امرالله صالح از نظر پاکستانی ها چهره ی بسیار نزدیک به هند و دشمن پاکستان شمرده می شود که اشرف غنی او را بصورت عمدی در مقابله با پاکستان بر گزیده است.

پاکستانی ها در شرایط فعلی که ترامپ برای توافق با طالبان عجله دارد، می خواهند تا در ازای همکاری با واشنگتن برسر این توافق از انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری کنند. زیرا آنها می دانند که بر گزاری این انتخابات به معنی پیروزی غنی و ابقای او تا پنج سال دیگر در ارگ کابل است و امرالله صالح بازوی راست او در ارگ خواهد بود.
شواهد و قراین حکایت از امضای توافق صلح و تعویق انتخابات دارد.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   باز محمد محمدی
طالب نما ها وغنی کنده اصلی ندارند ، نوده های مملوازامراض وبی ثمرهستند ازکنده ای مادری شان(غرب) تغذیه میشوند. وهردو بخاطرمنافع بیگانه ها بخصوص امریکایها وپاکستان بکارگمشاته شدند وبه فرمایشات آنها که به اینها تحمیل شده مجبوراً اجرانمایند. اما همه بدبختی ها متوجه مردم شریف وبی گناه وطن مان میباشد. خداوندج به ملت مظلوم این سرزمین رحم بفرماید که همه فرزندان بی گناه شان روزمره دربین خون وآتش دست وپاه میزنند.

>>>   فقط خون جوانان ریختانده می شود. این ها هیچ مردن ندارند. چرا نیروهای امنیتی به عوض صالح چندین جوان که هرکدام صالح های آینده کشور بودند نجات نمی دهد. خوش استیم که فقط صالح نجات یافت ولی ده ها جوان برومند شهید شد، هیچ پروا نداریم.
Obaidullah Salehie

>>>   حمله بر صالح نشان داد که او واقعا یک افغان است! از او دشمنان قسم خورده وطن و طالبان مزدور می ترسد! صالح مرد وحدت ملی است و دشمنان این وطن از وحدت ما می ترسد!
خاک بر دهان بدخواهان داخلی و خارجی صالح!
پشتون

>>>   به هر طر که این شخص تشته قدرت است گاهی به یک کاندید و گاهی به کاندید دیگر خود را می فروشد

>>>   براي امرالله شرم است كه از امنيت و استخبارات سخن بگويد، كسي كه امنيت خود را گرفته نميتواند براي امن ملت چه كرده ميتواند؟ خودش فرار كرده و سبب مرگ ده ها جوان شد. تنها دريشي و يا زبان انگليسي انسان را كارمند موفق امنيت نميسازد، لعنت به كرزي و غني كه از اين مهره هاي سوخته ودزد ترسيده و زمينه دزدي هاي فراوان تَر برايشان برابر كرده اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است