دارالافتاء برای چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۶    ۱۳۹۸/۴/۲۷ کد خبر: 159464 منبع: پرینت

قانون اساسی افغانستان مادۀ سوم: در افغانستان هيچ قانون نمي تـواند مخالف معتقدات و احکام ديـــن مقدس اسلام باشد.
اگر به این مادۀ قانون اساسی تعهد و پابندی وجود دارد؛ اگر دولت افغانستان در عرصه های مختلف دارای قوانین مدون و مصوب بر مبنای قانون اساسی است که کشور و جامعه در پرتو آن اداره و مدیریت می شود، دارالافتاء به عنوان یک ادارۀ مستقل دولتی برای چیست؟

اگر دارالافتاء بر مبنای فرمان رییس جمهور غنی که یگانه مرجع اصدار فتواهای شرعی خوانده می شود، برای اداره و مدیریت جامعه نیاز باشد، قوانین مدون و مصوب دولت برای چیست؟

اگردارالافتاء برای استفاده در جهت مشروعیت و مقبولیت زمام دار و دولت از طریق صدور فتواهای شرعی در افکار عامه باشد، و یا با صدور فتوا، جنگ و خون ریزی طالبان و داعش مهار گردد، یک کار بی نتیجه است. زیرا مشروعیت دولت و دولت مداران به عملکرد آن ها رابطه دارد، نه با صدور فتوا.

آیا دارالافتاء به عنوان یک ادارۀ مستقل برای جلب توجه و خشنودی طالبان تشکیل می گردد تا در نقش وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان عمل کند و برای قوانین مختلف در دولت افغانستان از نگاه شرعی خط و نشان بکشد و فتوای شرعی در مورد انطباق هر قانون با شریعت صادر کند؟

آیا دارالافتاء به عنوان یک ادارۀ مستقل برای طالبان ساخته می شود تا در صورت امضای توافق صلح این اداره را بدست بگیرند و قوانین جاری به شمول قانون اساسی را غربال شرعی کنند؟
دارالافتاء برای چیست؟

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دارالافتاء
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   دارالفنون و در راس آن شیخ الشیطان ملا هیبت و معاونش شیطان الاصغر ملا کشاف

>>>   دارالافتا یعنی دوام جهاد فساد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است