جنگ، صلح و مذاکره به تجارت خون تبدیل شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۲    ۱۳۹۸/۴/۱۹ کد خبر: 159382 منبع: پرینت

جنگ، صلح و مذاکره در افغانستان به تجارت خون تبدیل شده است!
خون انسان ها در افغانستان به دالر تبدیل می گردد و بعداً این دالر ها به قصر ها ، شهر ها و حساب های بانکی در داخل ، خارج و اکثر مناطق جهان جا به جا می شود.

جالب این است که این تاجران خون در جنگ افغانستان هیچ آفت و زیان نمی بینند و فقط درآمد خون را جمع آوری می کنند، فامیل های این ها در خارج زندگی می کنند و اصلأ در درد و غم مردم عادی افغانستان شریک نیستند و گاه گاهی مرگ مردم را در حادثه های انتحاری و انفجاری از روی تمسخر تسلیت می گویند، از ریس ارگ تا معاونین، اعضای کابینه، وکلای پارلمان، جنرالان بلند رتبه، تمام مامورین بلند رتبه دولتی و اعضای رهبری طالبان شامل این کتگوری هستند و جنگ برای هرکدام این ها منبع در آمد است.

مذاکرات را در تمام جهان و در تمام نزاع ها تیم های تخصصی که مشروعیت خود را از یک منبع گرفته باشند، دارای برنامه و پلان منظم باشند به پیش می برند، باوجود اینکه طالبان خوب و یا بد دارای یک تیم مذاکره کننده است در جانب مقابل نه ارگ و نه اپوزیسیون ارگ نه تنها که تیم تخصصی مذاکره کننده ندارند بلکه از نبود برنامه و اجندا برای مذاکره رنج می برند، آنهایی که برای مذاکره به این کشور و آن کشور می روند معلوم نیست که از کدام منبع مشروعیت گرفته اند، از چه کسی نمایندگی می کنند و از کدام منبع تمویل می شوند، بیشتر از این ها در فکر جیب، زندگی در هوتل های لوکس و گرفتن دالر از سازمان های استخباراتی هستند که در خدمت آن ها درآمده اند که خود یک نوع تجارت خون است.

متاسفانه تا اینکه جنگ افغانستان منبع درآمد برای مافیایی خون باشد و درآمد خون لبخندی برای مذاکره کنندگان به بار آورد، صلح برای مردم افغانستان به سراب تبدیل می گردد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   ما در يك برهه تاريخي بسيار حساس قرار گرفته ايم. مذاكرات صلح به يك مثلث قومي بدل شده يعني هرسه ضلع اين مثلث گويندگان يك زبان اند. دولت اشرف غني جمع زلمي خليلزاد جمع طالبان. هرسه از يك قوم و يك زبان. اين ميتواند براي ساير اقوام كشور خطرناك باشد.
بنابرين بر رهبران تاجك ازبك هزاره خصوصا جبهه مقاومت است تا ايتلاف محكمي براي مذاكرات صلح ايجاد و تصامميم و طرح هاي خود را باهم شريك و هيت مذاكره كننده خود را با اگاهي كامل و برنامه كامل با خطوط قرمز داشته و به مذاكرات صلح معرفي نمايند تا از حق تلفي در حق مردم شان جلوگيري شود، در غير ان اين رهبران تاريخ سياه را بر خود رقم زده و باعث نابودي قوم خود ميگردند.
تاجك دوست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است