دانشگاه كابل؛ سنگر افكار داعش (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۸/۴/۱۷ کد خبر: 159351 منبع: پرینت

فيلم اعترافات استادان و دانشجويان دانشگاه كابل كه به جرم همدستي با داعش دستگير شده اند را ديدم. مفاد اين فيلم از زبان معترفان نكات زير است:

١- در ابتدا (چندسال پيش) كه هيچ اختلافي بنام حنفيت و سلفيت نبود، اين استادان (متوكل، ظاهر داعي، مبشر مسلميار و معروف راسخ) ايده هاي سلفيت را تبليغ كردند و براي اولين بار به اختلافي به نام سلفيت و حنفيت دامن زدند.

٢- اين استادان (متوكل، ظاهر داعي، مبشر مسلميار و معروف راسخ) ابتدا محصلين را از حنفيت دور ساخته و به سلفيت جذب مي كردند و پس از آنكه سلفي شده بودند، آنان را به داعش دعوت مي كردند.

٣- رابطه اي نزديك بين اين چهار استاد دانشكده شرعيات و تشكيلات داعش در ننگرهار وجود دارد. طوري كه افراد و نزديكان همين استادان در صف داعش هستند، يكي از خويشاوندان انها انتحار كرده و شاگردان پوهنتون كابل نيز از طريق همين شبكه به ننگرهار فرستاده مي شدند.

نكته اينكه: داعش و سلفيت بيش از جامعه تشيع اكنون فقه حنفي و برادران اهل سنت ما را هدف گرفته است. در واقع داعش همان بازوي نظامي انديشه سلفيت است كه امامان و پيروان مذاهب چهارگانه اهل سنت را اهل بدعت و خارج از دين مي دانند.

از اين اقدام امنيت ملي بايد حمايت قاطع شود ى فيلم اعترافات اين استادان به صورت وسيع در فضاي مجازي همرساني شود تا هموطنان ما آگاه باشند و فريب اين جريان ها را نخورند.

شجاع محسنی


دانشگاه كابل؛ سنگر افكار داعش

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانشگاه كابل
سنگر داعش
نظرات بینندگان:

>>>   ظاهر داعی خودش پارسال از طریق تلویزیون یک که در ماه رمضان پیشرون دختران و جوانان محصلین پوهنتون کابل هر روزه به یک موضوع مشخص سخنرانی میکرد ګفت اسامه شهید. شخصیکه اسامه را که تمام فجایع و قتل وقتال از دست همان شخص به افغانها وارد شده شهید بګوید خی اورا چه قسم شخص باید نام نهاده شود افغان باشد یا عضو القاعده. معلوم است که ظاهر داعی که اسامه را شهید خطاب میکند خودش پیرو ګروه وحشی القاعده است.
نوران جان

>>>   در پیوند به دستگیری استادان دانشگاه کابل به اتهام همکاری با گروه داعش :
یکی از استادان دستگیرشده استاد عبدالظاهر داعی است که استاد خوش سخن و شوخ مزاج ما است.
من با استاد داعی بارها برسر نظام و حکومت در جامعه اسلامی بحث و جدال میکردیم
استاد داعی میگفت : دیموکراسی فریده ترانه را با مولوی طره خیل در یک ترازو برابر ساخته است که یکی رقاصه و دیگری عالم دین پس این چه نظام مضخرف است.
او میگفت خلافت اسلامی یگانه نظام و گزینه برای امت اسلامی است و بس. اما من میگفتم استاد داعی ما از لحاظ جامعه شناسی و ده مشکل دیگر توان برقراری خلافت اسلامی رانداریم پس ما ناچاریم در جامعه و امت اسلامی اصلاحات و آگاهی و دانایی و همفکری بار بیاریم تا خلافت را بر پاکنیم و عدالت و سعادت را جاری بسازیم و فعلا" گزینه مردم سالاری و آرای مردم بهترین راه و روش برای انتخاب سرنوشت سیاسی جامعه مسلمان مان است.
استاد داعی میگفت اگر در انتخابات فریده ترانه پیروز و ملاطره خیل ناکام شود باز چه؟؟ من میگفتم اگر مولوی طره خیل آدم درست و برنامه درست و مردمی و اسلامی و مطلوب مردم را داشته و اعتبار و مروم را داشته باشد ومردم را خوب آگاهی و دانایی نسبت به خود و برنامه ها و سرنوشت مردم داده باشد پس مسلما" کامیاب میشود ورنه عکس قضیه فریده ترانه رقاصه کامیاب خواهد ... پس نیاز به تغییر و پویایی فرهنگی و آگاهی جامعه نیاز است تا اهداف شما مصداق پیدا بکند ورنه با گزینه های زور و ترفند و تفنگ نمیشود اهداف و آرمان سیاسی مان را پیاده و اختلاف مان را حل نماییم .
چون گزینه های زور و ترفند و تفنگ بربادی و بدبختی به جامعه ی مان بار میآورد و سالهای دیگر به جنجال های درگیر میشویم و بدبخت تر از گزشته میشویم.
بلآخره استاد داعی به من میگفت بنشین جوان بس بس ! و من هم از روی احترام خاموش می نشستم.
حالا خداکند استاد بخیر خلاص شود و اتهامات سنگین و خطرناک واقعیت نداشته باشد.
بها بقایی

>>>   بلی در پوهنتون ننګرهار هر طبقه محصلین هستند، خلقی ، ګلبدینی، پرچمي ، افغان ملت، طالب، القاعده، داعش وغیره و همه آنها از طرف استادان ګمراه شان رهنمایی میشوند و ناګفته نماند که ایشان ریشه های خویش در پوهنتون کابل هم دارند.
حقمل

>>>   دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه کابل باید تا آوردن اصلاحات تعطیل شود.
جعفری

>>>   اګر متوجه شویم این اشخاص به یک نوع از طرف ګلبدین و سیاف حمایه میشوند ازینرو باین اصل ریشه اش چیده شود یعنی ګلبدین وسیاف باید محاکمه شود تا مردم مسلمان مارا به این و ان ګروه تقسیم نکند. همیر افراط ګرایان هستند که نه از کشتن دریغ میکند نه از آزار رساندن مسلمانان.
احمدی

>>>   کاملن متن تان دروغ غلط وتهمت است کفار بنام ترورست مسلمان رامی کشند عالم دین را ترورست می نامند. تا اهداف شان را پیاده کنند.
هارون
افغان

>>>   محمد نسيم جعفری
دانشگاه یا داعشگاه؟
_____
نیروهای امنیت ملی افغانستان، سه نفر از استادان دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه کابل به نام‌های؛ ظاهر داعی، مبشر مسلمیار و معروف راسخ را به اتهام جلب و جذب جنگجو برای گروه تروریستی و آدم‌کش داعش بازداشت کردند.

نوت: دلسوزان جامعه، از جمله حفیظ منصور دو سال قبل هشدار داده بودند که باید دانشکده‌ی شرعیات کابل را تا زمان اصلاح مواد و مضامین آموزشی و جذب استادان معتدل، تعطیل کرد؛ زیرا استادان کنونی و مضامین درسی فعلیِ این دانشکده، افراطیت را در جامعه ترویج می‌کنند.

>>>   Parwiz Basharmal
اکثر حملات تروریستی از پوهنتون کابل سازماندهی و اجرا میشد.

طراحان حملات تروریستی بالای کاستر کارمندان اصلاحات اداری و خدمات ملکی و کلپ پهلوانی میوند واقع حوزه ششم پولیس و دها حمله جنایتکارانه دیگر امروز توسط نیرهای امنیت ملی از داخل پوهنتون کابل دستگیر شدند.

این اشخاص بازداشت شده هریک استاد مبشر مسلمیار استاد دانشکده ی شرعیات، استاد ظاهر داعی و معروف راسخ و سه دیگر از شاگردان شان که وابسته و مبلغ گروه داعش بودن می باشند.

افراد گرفتار شده، در داخل پوهنتون کابل که استادان رسمی این دانشگاه بودند، تلبیغ سَلَفی و فتواح جهاد را بالای مردم افغانستان می‌کردند.
در این دو حمله انتحاری جداگانه، ۲۸ تن کشته شده بود و ۵۵ تن دیگر زخم برداشتند.

>>>   سزایِ پیش قراولان، حکم تکفیر!

دور نمی‌رویم، دو سال پیش عبدالحفیظ منصور از داعش سازی با تدریس مضمون ثقافت اسلامی‌ در دانشگاه کابل سخن گفت و مخالفت های شدید روحانیون و پیروان شان را دنبال داشت و بر گفته های او مُهر تکفیر زدند و سکولارش خواندند . امروز خود استادِ دانشگاه کابل پرور به دست داشتن اش در چندین حمله، اقرار نمودن.

چرا گفته های حفیظ منصور دو سال پیش شماری را رنجاند و کثیری‌ را خنداند؟
اگر گفته هایش نادیده گرفته نمی شد، ما دو سال جلو بودیم، از حملات دو سال پیشگیری می‌کردیم. و هیچ هموطن ما عزیزان شان را از دست نمیداد .

بهرام

>>>   ر راوی
یعنی مثلن، ملا برادر و ملا گلبدین و ملا طالبان کدام تفاوتی از ملا داعی و ملا داعشی دارند؟ صدها طالب و گلبدینی را آزاد کردند که در قتل صدها انسان بیگناه دست داشتند و دارند، چه ارزشی دارد که چند تا داعشی را از دانشگاه گرفته باشند؟ یعنی که چه ؟ عجب مردم ساده دلی داریم به خدا. به چه آسانی و ساده گی گول میخورند.

>>>   تا بحال فکر میکردم دولت افغانستان فقط در حال مشروعیت بخشی به طالبان است اما گویا داعش را هم میپسندد آیا غنی از تکرار تجربه داعش در سوریه به شکل جدید در افغانستان نمیترسد ؟

>>>   همه سگ زرد برادر شغال.اگر قبول ندارید از سلیم شاهین٫صدیق افغان وصمداغا بپرسید.
عاقل

>>>   ریشه همه موضوعات عدم رعایت و تطبیق قانون درکشور است.زمانیکه یک شخص فاسد و کمونست در برنامه های تلویزونی همه اقوام را توهین میکند و حکومت هیچ نوع عکس العمل نشان نمیدهد و تلویزون شمشاد بطور روزمره به قوم گرایی مردم را تشویق مینماید هیچگونه عکس العمل نشان داده نمیشود بنا دشمن دانسته است که مشکلات قومی مردم را سراسیمه ساخته و در امور دین مردم نیز مداخله میکنند.دوتابعته های دزد و خاین باید از وطن ریشه کن شوند تا یک حکومت سالم بمیان آید و جلوگیری از آسیب شویم.

غیوری

>>>   ازنظر من بهترین اصلاح وبهبود تغیر اسم ومسیر فعالیت است٫یعنی بنام پوهنزی تیوری علمی انقلابی برای ۵۰ سال اینده عوض قال قال مارکسیزم ولینینزم تدریس شود.درختم این دوره نسلهای بعدی خودتصمیم بگیرند.
بشارت

>>>   دانشکد های شرعیات در همه دانشګاه ها باید تا آوردن اصلاحات تعطیل شوند و همچنان این استادان در صورت ثابت شدن اارتباط شان با ګروه های ترویستی از دانشګاه اخراج و تحت تعقیب قانونی قرار بګیرند

>>>   ریشه های داعش را باید خشکاند

>>>   محمود منجم زاده
دردانشگاهای افغانستان چه خبراست آیا دانشگاه ها به طرف افراگرایی می روند؟
ازچندین ما ه به این طرف گزارشاتی ازشماری از دانشگاهی افغانستان می رسد ، که به شدت اموزش افراطگرایی از طرف استادان دانشگاه تدریس می شود ، که اغلب این دانشجویان تمایل به طالبان و حتا داغش دارند . این دانشگاه ها نه تنها درشرق و جنوب افغانستان مشاهده شده است ، بلکه درکابل ، هرات و سایر ولایات این پروسه به شدت جریان دارد ، گفته شده امیدواری طالبان و داغش هم به این دانشجویان است ، که در آینده امارت اسلامی را در افغانستان تآسیس نمایند . حالا زنگ خطردرکابل بلند شده و مقامات از گرفتارشدن چندین استاد دردانشگاه کابل خبر می دهند. امنیت ملی سومین استاد پوهنتون کابل را به ظن همکاری با داعش بازداشت کرد، به دنبال بازداشت مولوی ظاهر داعی و محمد معروف راسخ استادان دانشگاه کابل از سوی امنیت ملی افغانستان، سومین استاد این دانشگاه را بازداشت کرد . در یک خبرنامه امنیت ملی آمده که نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی دریک عملیات هدفمند یک شبکه گروه تروریستی داعش ( و طالب ) را که مسئولیت جلب و جذب و سازماندهی حملات تروریستی و تخریبی را به‌عهده داشتند از مربوطات شهر کابل بازداشت کرده‌اند . اخیراً گفته‌های یک عضو پارلمان افغانستان در انتقاد از محتوای ثقافت اسلامی جنجال‌برانگیز شد و واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. حفیظ منصور در یک نشست عمومی مجلس گفت: «ثقافت اسلامی در دانشگاه‌ها تروریست (پرورش می‌دهد) و گر جلوی سیل افراط‌گرایی گرفته نشود، بقای افغانستان درخطر است

>>>   وقتی با تحصیل‌کرده‌ها و باسوادهایی که درس خوانده حوزه‌ی دین نیستند پیرامون دین صحبت می‌کنیم سردرگمی‌ها، فرافکنی‌ها، ساده‌سازی‌های عجیب و غریبی می‌بینم و‌جالب این‌که به شدتِ تمام به خروجی چنین وضعیتی پایفشاری دارند و حاضر نیستند یک لحظه به آن‌چه می‌گویند شک روا دارند و یا سخنی غیر از آن را بشنوند و تحلیل کنند. چند نمونه را فعلا داشته باشیم:
۱_ عادتا نگاه ایشان نسبت به دین، بصورت عجیبی شاعرانه و رمانتیک است. کُل دین را گُل و بلبل تصور می‌کنند و بدین باورند مفاهیمی هم‌چون جهاد، غزوات، غنیمت، غلام و کنیز، جزیه... چیزی جز برچسب‌زنی و انگ‌زنی جهت بدنام سازی اسلام از طرف دشمنانش نیست، جهادیان اسلامی را هم به سادگی گروه‌های ساخته و پرداخته غرب و جاعل و نادان عنوان می‌کنند
۲_ این دوستان بر علاوه‌ی اینکه کم‌ترین آشنایی با متون دینی و اصول تفکر دینی ندارند، دین را یک بسته‌ی کاملا بی عیب و نقص می‌دانند. اگر متنی از متون دینی آورده شود که با طرز تفکر ایشان( متاثر از زمانه) هم‌خوانی نداشته باشد، با خیال راحت می‌گویند این ربطی به دین ندارد، این را ملاها اضافه کردند( حتی آیه‌های صریح قرآن را، خدا شاهده😑)
۳_ باور صد در صدی‌شان این است که دین هیچ عیب، نقص و کمبودی ندارد. فرامینش برای تمامِ زمانه‌ها قابل تطبیق است. بارها آموزه‌ها و احکام قرآن را پیش روی‌شان گذاشتم که با راحتی تمام گفته‌اند این موضوع، این حکم... مطابق زمانه ما نیست و کاربرد ندارد!
بالاخره من نفهمیدم متون دینی برای همه‌ی زمانه‌ها کاربرد دارد یا ندارد.
۴_ یکی از ساده‌انگاری‌های این دوستان این است که دین را به شدت دست کم گرفته‌اند، مثل یک متن ساده‌ی ادبی که خیلی راحت دغدغه‌های پیرامونش قابل حل است. دینی کُهن که با مرور هزاران سال بر مبنای متن مقدس( قرآن و سنت) استوار بوده است، متنی که در طول ۱۴۰۰ سال اصول تدوین شده‌ و نظام فکری تعریف شده‌ای در قسمت تفسیر، فهم متن، فقه... دارد. هزاران دانشمند اصولی، مفسر، محدث، قرآن‌پژوه، فقیه، مجتهد، مفتی، شیخ‌القرآن، شیخ‌الحدیث... صدها و هزارها کتاب و رساله و شرح و ...نوشته‌اند. و ایشان خیلی راحت و بصورت سلیقه‌ای می‌نشینند و می‌گویند ملاها نمی‌فهمند، بیاییم از دین تفسیر مدرن و انسانی( امروزی) استخراج کنیم.
شما بر چه مبنایی اصول کُهن تفسیری را از رده بیرون می‌کنید و بر مبنای چه اصول تفسیری، به دنبال تفسیر مدرن هستید؟!
اصول تفسیری و نظام فکریِ سنتی که مشخص و تعریف شده است، تفسیری که شما آرزویش را در ذهن می‌پرورانید بر چه سنجش فکری و چه قاعده‌هایی غیر از اصولِ تفسیریِ کنونی استوار است؟ آیا ما هرچه آرزویش را داشته باشیم وجود عینی‌اش ممکن است؟
واپسین سخن:
_وقتی ما وضعیت عینی و رفتار اجتماعی دینداران یک جامعه را بررسی می‌کنیم، قاعده آن است که مبنای سنجش ما «آن‌چه هست» باشد نه آنچه «باید باشد»
_ آن‌چه بنام تفسیر مدرن از اسلام می‌گوییم ( خصوصا دوستانی که درس‌خوانده‌ی حوزه‌ی دین نیستند و همیشه چنین دغدغه‌ی شاعرانه‌ای دارند) بیشتر یک آرمان و آرزوست تا واقعیتِ عینی، که البته تا اکنون وجود خارجی و عینی ندارد. بر اساس آرمان و آرزو نمی‌توان به بررسی و تحلیل وضعیت موجود پرداخت، مبارز طلبیدن و جلنج دادن که جای خود دارد.
رسول عبدی

>>>   محمد نسيم جعفری
دانشکده شرعیات؛ مقر فرماندهی داعش:
_____
دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه کابل، مقر فرماندهی عملیات‌های داعش بوده است. در خبرنامه ریاست امنیت ملی آمده است احمد طارق و احمد فاروق شاگردان سه تن از اساتید بازداشت‌شده‌ی دانشکده شرعیات، در سازماندهی حمله‌های کابل به ترتیب زیر، دست داشته‌اند:

۱- حمله انتحاری بالای کلپ پهلوانی میوند واقع در ناحیه ششم شهر کابل.
۲- حمله انتحاری بالای موتر کاستر حامل مأموران کمیسیون اصلاحات اداری در ناحیه ششم شهر کابل.
۳- حمله مسلحانه بالای فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی از ساحه یکه‌توت.

نوت: دانشکده‌ی شرعیات باید تا آوردن اصلاحات، تعطیل و دروازه‌اش بسته شود.

>>>   داعش دانشگاه یا دانشگاه داعش

با وجود هزاران مدرسه دینی فعال در افغانستان هیچ ضرورت دیده نمی‌شود که پای علم دینی به دانشگاه باز شود

از سوی دیگر علم دینی ارتباط به رفتار و احوال شخصی بندگان خداوند می‌گیرد و هیچ ارتباطی به نظام سیاسی و مدیریت جمعی و ثقافت نمی‌گیرد.

نظام سیاسی اسلام ناشی از عطش و ارمان کور غصب و غنیمتی است که اموی‌ها و عباسی‌ها ۵ قرن انجام دادند.

با این حساب نظام دینی همان شاهی و شاهنشاهی و استبدادی مطلقه است تحت نام دیگر/ امارت/خلافت.

از سوی دیگر کاش وضعیت اجتماعات و جهان این اجازه را می‌داد که چنین نظامی افراشته شده و پایدار می‌ماند. متاسفانه که نا ممکن است.

واقعیت این است که بنده زمانی که تدریس می‌کردم چند چبتر از ثقافت را آوردند که اینها را هم تدریس کن. وقتی کمی مطالعه کردم به جملات، پاراگرافها، زشت نویسی، ناخانایی، بی‌ارتباطی و جبینش موضوعات و هدفگذاری این متون دقت کردم #اسهال شدم.

اگر یک ضد دین هم می‌خواست بر علیه دین چیزی بنویسد بسیار شرافتمندانه‌تر و مفیدتر برای دیدنداران می‌نوشت.

این چپترها ریشه در سیستم فقه، اصول و اخلاق نمی‌گرفت و یک چیزای قلمبه و ثلمبه بودند.

دانشگاه باید در هر متن و هر رشته‌اش از یک منطقی پیروی صورت گیرد ثقافت معجونی است تمنیات مجهول و‌ کور استعلاطلبانه.

ضیا صدر

>>>   باید داغش طور بیرحمانه سر کوب ونابود شود چون این افراطیون وحشی از چوکات انسانیت هم خارج هسیتند
ر

>>>   به حساب این افراطیون جانی همان خلقی ها خوب می فهمیدند

>>>   دانشـــــگاه کابل یا داغشــــــگاه کابل ؟؟؟

>>>   اینکه ترامپ( مورچه زرد) می گوید : افغانستان هاروارد ترورست هاست البته ازین استادان ترورست پرور آگاهی داشته اند ؟؟

>>>   لعنة الله علی الارهابیین الوهابیین و علی من یدعمهم مالا و عدتا.

>>>   اخوانیزم جاده صاف کن طالبانیزم و داعشیزم !

برخی ها دستگیری تعدادی از آموزگاران و دانشجویان دانشگاه کابل را مبنی بر عضویت آنها در گروهی تروریستی داعش و حملات اخیر انتحاری گروه داعش در شهر کابل، مرتبط به تدریس ثقافت اسلامی در دانشگاه کابل میدانند و به این نظر هستند که فرموده جناب حفیظ منصور درست است باید تغییرات در محتوایی مضمون ثقافت اسلامی در دانشگاه کابل وارد شود . اما به نظر من مشکل تنها در محتوایی ثقافت اسلامی در دانشگاه کابل نیست . بلکه مشکل اساسی ریشه در مکتب اخوانیزم و ترویج اندیشه های افراطگرایی اسلامی توسط پیروان مکتب اخوانیزم در جامعه بویژه در دانشگاه ها دارد .
تازمانی که ریشه های مکتب اخوانیزم و ترویج اندیشه های افراطگرایی اسلامی در کشور خشک نشود جنگ و خونریزی ، ترور و انتحار و انفجار وخودکفانی از بین نمی‌رود . زیرا اخوانیزم جاده صاف کن طالبانیزم و داعشیزم درکشور است و زمینه ساز گروه های مختلف افراطی اسلامی و تروریستی در کشور می باشد.

نظام الدین خراسانی

>>>   اولین بار است که استادان فاکولته شرعیات بخاطر جذب جوانان خوش باور برای داعش فعالیت میکردند از طرف حکومت باز داشت شده اند سالها است که در فاکولته های کابل و ننگرهار بیرق طالبان و دا عش را بلند میکردند اما مجازات نمیشدند استادان شرعیات و ملا های افراطی و ملا های مساجد که فتوا های غیر اسلامی و قتل را میدادند و یا طالبان را مقاومت ملی میخواندند ازطرف حکومت و شورای ملی و سنا و شورای علما مجازات نمیشدند این عمل خیانت به دین و اسلامیت و انسانیت و بشریت است این ملا ها از زمان امان امان الا خان تاحال در کشتن مردم بیگناه ما مستقیم و غیر مستقیم دست داشته ودارند بناهن در مقابل این قاتلین مسلمانان نا مسلمان باید مجادله کرد
بصیر نظری

>>>   یکروز فضل هادی مسلمیار میره از بند خلاص شان میکندکدام مشکلی ندارد چند دفه مسلمیار با واسکت های انتحاری دستګیر شد کسی چیزی برش ګفته نتانست سر اشرف غنی انتحاری ها را برابر کده بودند هم کسی چیزی ګفته نتانست.
ګلبدین

>>>   امروز دشمن دیگر در پشت مرزهایمان نیست؛ امروز دشمن در مکاتب ومدارس دینی و دانشگاههای ما لانه وخانه کرده است.میخواهند با داعش سازی وترویج سلفیت کشور ما را به لانه وخانه تروریستها تبدیل کنند .رواج قوم گرایی ؛ ترویج لیبرالیزم ؛ جولان اخوان المسلمین و تفکرات تروریست پرور وهابیت و تفکرات پوسیده ومنسوخ شده گروههای خلقی وچپی همه وهمه برای اجرای اهداف پلید قدرتهای استعماری است که توسط سرویسهای استخباراتی دشمنان ومزدوران ودالر بگیران در کشور ما اجرا میشود.وخدا را شکر میکنیم که طی دهه های گذشته تمام این تفکرات باطل ضد اسلام وقران امتحانشان را داده ان وهمه هم مردوو ورد شده اند .ما امروز با اتحاد و وحدت وروشنگری میتوانیم دین مبین اسلام ناب محمدی ( ص) را در کشور پیاده واجرا کنیم واین فقط با وحدت تشیع وتسنن وهمت علمای راستین تسنن وتشیع است واعتما د به نصرت الهی میسر است وتوطئه دشمنان مردم افغانستان را نقش بر اب میشود .تفکر غربی؛ تفکر سلفی و وهابیت وداعش وطالبانیزم واخوانی همه مردود است داعش درسوریه محو شد ولی امریکا وسعودی می خواهند این طفل نامشروع را دوباره در افغانستان بزایند.گلبدینها خلقی ها غربگراها همه به فضل الهی نابود وزدوده خواهند شد.فقط وحدت تمامی قومیتها ومذاهب اسلام داروی شفابخش بد بختی های مردم ماست.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   چرا صرف هزاره ها ازین عمل شنیع امنیت مولی حمایت میکنند؟

>>>   مشکل اینجاست که هرچیزی که در کشور ما تازه بوجود میآید.ولو که به ضرر مردم وممکت.هم باشد مسؤلان ضعیف واحمق ما از روی خودخواهی هیچ اهمیت نمیدهند. سالها قبل صحبت می شد که در فلان منطقه دور دست گروه های پراکنده به اسم داعش در حال شکل گرفتن است .مردم کم کم نگران بودند حالا اگر غیر از کشور ما کشورهای دیگر مثلی ایران .ویا روسیه تاجیکستان ميبود در همان لحظه اول پوزشان را بخاک ميماليد اما مسؤلان بیغیرتی‌ ما واقعا اشخاص هستند که لیاقت چنین پست و مقام را ندارند برای ما تحمل شدن.حالا اگر اولاد های حرام زاده و پدر لعنت غنی از آن طرف دنیا پیام بفرسته به غنی که برای ما پول احواله بکن بدون معطلی غنی کوس نه نه برایشان می فرسته
( مهاجر

>>>   ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
این ره که تو میروی به ترکستان است

اینها از شروع به اشتباه می روند فرق نمیکند دانشگاه بروند در کابل یا در لندن همه فکر شان ذکر شان و رفتار و کردارشان ضد بشر و ضد انسانیت است

ازین قوم و ارکان شان هیچ توقع نیکی نداشته باشید، اینها را پیش از دانشکاه رفتن اول باید انسان کرد و اگر نه بدتر از بد می شود
بم اتم اگر دست انشتین باشد فرق میکند که دست یک طالب باشد!!!!!
ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا

تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو وخر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است