غنی: خون احمد شاه بابا در رگهايم جارى است؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۲    ۱۳۹۸/۴/۱۶ کد خبر: 159348 منبع: پرینت

غنى احمدزى يك پوپوليست تمام عيار و ترويج كننده افكار شبح فاشيزم در ميان پشتونها، او بيشرمانه ميگويد؛ "خون ميرويس نيكه و احمد شاه بابا در رگم جارى است" در حاليكه احمدشاه ابدالى اگر در ميان بخش از پشتونها حاميان دارد، اما در ميان اكثريت مردم افغانستان از شهرت خوب برخوردار نيست! باعث قتل غصب خانه و زمين مردمان غير پشتون شده است.

اگر غنى احمدزى تنها "ریيس جمهور" سدوزی ها و احمدزي ها است، ميتواند نظر خود را بگويد!؟ اما سه ثلث شهروندان كشور سدوزى و احمدزى نيستند.
از سوى ديگر تاريخ گواه آن است كه احمدخان ابدالى، اول منحيث يك سر لشكر نظامى نادر أفشار به هند حمله كرده كه باعث قتل عام، ويرانى و تاراج زيورات مردم آن كشور شده، كه مردم هند خاطرات خيلى درد نامى دارند.
بعد از مرگ نادرافشار باز هم چند بار به ايران و هند حمله كرده، كه هزاران انسان را كشته است...

ادعاى غنى احمدزى كه گويا در رگ هايش خون احمد خان ابدالى و ميرويس خان جارى است، شرم آور بوده و نمي داند كه آگاهانه و يا نا آگاهانه نمك به زخم های كنهه كشور ها همسايه ما مثل هند و ايران پاش ميدهد!

در حاليكه امروز هيچ آلمانى و ايتالياىی نمي گويند كه در رگ های ما خون هیتلر و يا موسيليني جارى است!؟ بجز گروه های خيلى كوچك نازي ها نو كه مورد تنفر اكثريت مطلق مردم شان قرار دارند!

اگر كشور واحد ميخواهيد؟ بايد كانديدان رياست جمهورى از شعار ها نژادپرستانه و افكار شونيستى خودارى نمايند.

ر - ميهنيار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
احمدشاه بابا
نظرات بینندگان:

>>>   درد تان از احمد شاه بابا به خاطری است که نادر افشار را از پادشاهی خلع کرد و خودش شاه افغانستان شد. نوکران ایران از همین خاطر از احمد شاه بابا خوش شان نمی آید.

>>>   اگر DNA ات را نست کنند خلاف این گفته است

>>>   میگویند دروغگو حافظه ندارد! تاهمین دیروز در یک مجلس خصوصی درننگرهار منسوبین احمد شاه ابدالی ومیرویس نیکه وبعباره ای دیگردرانی ها را اقوام وحشی وبرادرکش وخونریزمیخواند وامروز چه شده که خون همان شاهانی که همدیگر را می کشتند و به تعبیر غنی برادر کش وسفاک بودنددوباره به رگهای این غلزای ویا قلیجی که در ترکی شمشیر را میگویند وبسیاری ها نسل قلیجی هارا به ترک تبار ها میکشند در رگهای قبیله سالار ها وفاشیستهای قرن جاری شده خوب موضوع از هر قراری باشد ان اتهام ها ونا سزا گفتن های بچه ای احمد را درانی ها ازیاد نخواهند برد دیگر به این ترفند ها دوباره به ارگ ریاست جمهوری راه نخواهد یافت مگر این که باز استعمار به اساس عقده مندی وبرنامه های از قبل تعیین شده نه غنی را بلکه رولا غنی را یکبار دیگر حاکم مطلق سرنوشت یک ملت مسلمان اعم از غلزای ودرانی وسایر اقوام بگردانندواین احتمال بعید به نظر نمی رسد واگر چنین هم شود افتخار ان به خارجی ها خواهد بودنه اشرف احمد زاده
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم

>>>   خون جورج واشنگتن در رگهای ترامپ جاری است :
مناقشه دیپلماتیک بین امریکا و بریتانیا پس از آن که سفیر بریتانیا در امریکا گزارش محرمانۀ را که به وزارت خارجه کشورش ارسال کرد شروع شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که توسط کیم داراک، سفیر بریتانیا در امریکا به لندن ارسال شده و بخشی از آن به بیرون درز کرده و مقامات دولت بریتانیا نیز آن را مورد تائید قرار داده اند، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا فردی بی‌کفایت، بی‌منطق و متزلزل توصیف شده که ریاست جمهوری وی ممکن است سقوط کند.
سفیر بریتانیا دولت ترامپ را ناکارآمد توصیف کرده و مناقشه داخلی در کاخ سفید به مثابه «چاقو کشی» توصیف کرده است
ر

>>>   قلمچر آدم بخاطر داشتن هموطنی مثل تو فرد بی معلومات و بیسواد نا آگاه از همه چیز و همزمان با جسارت احمقانه ، خجالت میکشد.
فقط به تو میتوان گفت که جواب ابله خاموشیست و بس.

>>>   میهن سنګ نیانداز!
دا خلقی قیام دی درومی د اسمان په لور
دا کاروان په شا نه ځي ، ځي د کهکشان په لور
وارث بابا

>>>   هيچ جاي شك نيست احمد شاه قندهاري هم فاشيست ، غلام و يك مغعول بود تو فاشيست هم هستي

>>>   دروغ بزرگ
یک تست DNA صورت بگیرد تا راست و دروغ معلوم شود..

>>>   او مردم بیایید علیه این دیکتاتور فاسد قیام کنید اشرفغنی سرنوشتش یا همچون محمدرضا پهلوی فرار خواهد کرد یا سرنوشت همچون صدام و قذافی خواهد داشت تاریخ معاصر نشان داده است هروقت مردم بر علیه حکومت دیکتاتور های فاسد قیام کردند موفق شدند.
🇮🇷ایران_محمدرضا پهلوی:
سقوط بعد از ۲۷ سال 1357ش_فرار👣
🇮🇶عراق_صدام تکریتی:
سقوط بعد از ۲۵ سال 1385ش_ اعدام🕇
🇹🇳تونس_زین العابدین بن علی:
سقوط بعد از ۲۴ سال 1390 ش_فرار👣
🇪🇬مصر_حسنی مبارک:
سقوط بعد از ۳۲ سال 1390ش_فرار👣
🇱🇾لیبی_معمر قذافی:
سقوط بعد از ۳۳ سال 1390ش_اعدام🕇
🇾🇪یمن_عبدالله صالح:
سقوط بعد از ۳۴ سال 1396ش_اعدام🕇
🇵🇸سودان_عمر البشیر:
سقوط بعد از ۲۶ سال 1398ش_زندان♜
🇩🇿الجزایر_عبدالعزیز بوتلفقیه:
سقوط بعد از ۲۱ سال 1398ش_استفعا_منتظرمحاکمه⏺

🇦🇫 اشرفغنی متقلب هم اگر بخواهد حکومت غیرقانونی و فاسد خود را که همراه با اقسام جنایات بوده است ادامه دهد بدون هیچ شک سرنوشت این دیکتاتور ها را خواهد داشت.

>>>   اگر چنان باشد حتما خون نادر افشار هم در رگهايش گت شده ههههه

>>>   خون مرد در رگهای نامردجاری نمیشوداحمد شاه بابای کبیر کشور کشا وفاتح وافتخار افغانستان بود برای سر بلندی ونیک نامی کشور وملت خود می رزمید واسمش را در مردانگی وهمت والا در تاریخ کشور ثبت نموده بود اما جناب عالی ویکی دوتاهی دیگر سوار بر میله های توپ وتفنگ وطیاره های بیرونی ها برگرده های ملت نصب گردیده اندواز طریق انتخابات نقلبی ومداخله ای جانکیری و جان مکین فقید بر اریکه ای غلامی وننگ افغانیت تکیه زده اند ازین رو با محض ادعا نمیتوان ثابت کرد که کدام خون در کدام رگ در جریان است اگر راستی اینها مردانگی بخرچ دهند ومدعی شوند که خون ببرک کارمل وشاه شجاع وداکتر نجیب که انهم احمد زی بود در عروق شان جریان دارد صد در صد قابل قبول ومورد تاید خاص وعام خواهد بود اما اسم بردن از احمد شاه بابا ومیرویس نیکه وتهمت زدن به خون پاک انها برای خواننده وشنونده باعث شرمساری وجای بس خجالت میباشدازین که میدان لاف وپتاق وبلند پروازی ها در دموکراسی های تقلبی ازاد است بگذار که در صحنه ای مجازی ودر عالم خیال هرقدر میتوانند بپرواز ایند وکر گسی بی اموزند
شیخ علی تگذاری سانچارکی

>>>   درین هیچ‌ جای شک نیست که در رگهایی حامد جان و اشرف جان و باند هایی مافیایی شان خون احمد شاه درانی جاری است زیرا در غارت و چپاول مردم و اموال عامه ید طولا دارند، احمد شاه درانی چندین بار برای غارت طلا و جواهرت معبد گاهایی هندوستان لشکر کشی نموده و هزاران انسان بی گناه و مخصوصا جوانان هر دو سرزمین را قربانی نفس سرکش و ذلیل خود ساخت.
لعنت خدا براین چکه چوران و چپاول گران!
آزاده

>>>   غني تمام سعي خود راكرده حتي با ساخت ويديو هاي دروغي تا مردم افغانستان را با ايران بد كند تا فارسي زبانها نخواهند جزيي از ايران باشند و افغانستان كاملا پشتون باشد

>>>   شرم است که شمابا(نویسنده)باایرایه اداهای پوچ میخواهید تاریخ مسخ کنیدکه هیچگه نه تاریخ مسخ نه میشود. درکشورعزیزبه نام افغانستان همه ساکنین آن به میروس خان هوتکی واحمدشاباباافتختارمیکنند وافتخارمیکنند به نوشته های پوج وبی معنی نویسند متن فوق باید گفت که شرم است ....،به شهکارهای این دوابرامردتاریخ نه تنهاافغانهابلکه هندوها ونویسنده گان انگلیس افتخارکرده اند. توکه هموطن مه استی به افکارپوچ چی به دست خاد آوردی من افتخارمیکنم به ابومسلم خراسانی به میرمسجدی خان بابا قاشقاری کاتب هزاره و ..... ولی نفرین میفرستم به تووامثالهم.

>>>   احمدشاه بابا ابدالی یک امپراطور و موسس افغانستان بود.هر للو پنجو نمی تواند با چرندیات خود از شخصیت او بکاهد، نام نامی آن شخصیت بزرگ به خطوط زرین در تاریخ کشور منطقه و جهان نوشته شده اشت.

>>>   غنی احمدزی کوچی کدام چیز دیگر ندارد که به رخ مردم بکشد ، بجز افکار شوونیستی ، فاشیستی وقوم پرستانه ، و بدبختانه یکتعداد افراد و اشخاص نا آگاه از چنین افکار پشتیبانی می نمایند و چیغ های روده کنک غنی قوم پرست و مستبد برایشان لالایی دلنواز میباشد.
کوه کن

>>>   اشرف غني يك بيمار روانى است و به سر نوشت حفيظ أمين گرفتارميشود

>>>   بلي! واقعا خون احمدشاه دراني در رگهاي غني احمدزي جاريست، احمد شاه دراني با خود فروشي به ايكه قدرت تكيه زد و غني و دگر اسلافش با ناموس فروشي و خاك فروشي! براي اين قوم مهم حكومت كردن است از هر راه ممكن.
از احمد شاه دراني نا امروز همه حكومت ها در اين سرزمين از طريق قدرت هاي بيروني بالاي ساير اقوام تحميل شده كه تاهنوز هم اين سريال ادامه دارد.
خداوند بهشت برين را جايگاه احمد شاه مسعود و ياران راستين اش كناد كه اين طلسم طاغوتي به بكباره شكستند و اما بعد از حياتش ياران بي وفايش كه تشنه قدرت و دنباله روي بودند وجرعه از غيرت وشهامت آن راد مرد تاريخ رابه ارث نبرده بودن با معامله گريهايشان به اين قوم مزدور وبيگانه پرست پرستيژ و حيثيت دو باره بخشيدند وقدرت را دو دسته به آنها سپردند كه مردم ما هر گز اين تاجران سياسي را نخواهند بخشيد.
اما انچه مهم است ديگر قوم تماميت خواه نميتواند به تنهايي مانند گذشته حكومت كند. مبارزات مردم طي چهار دهه اخير خواب حكومت داري بي درد سر وآرام را از دماغ كثيف شان زدوده است. امروز اگر اين قوم تماميت ناموس خودرا به خاطر حفظ قدرت به همه كشور هاي دنيا به حراج گذاشتن اند باز باز هم نميتواند همانند گذشته به زعم و ميل خود حكومت تشكيل دهند. اميد واريم با در گذشت چند تيكه دار مزدور و بي خاصيت و دنباله رو صفحه جديدي در مبارزات تقسيم قدرت به ميان آيد. اميد واريم كه چهره هايي بروز كنند كه مانند امرالله ناصالح ازتاجيكها و سخنگوي رياست جمهوري از هزاره هاو....از ازبيكها غلام بچه هاي دربار قرار نگيرند كه در آنصورت اين بدترين حالت نسبت به تيكه داران خواهد بود

>>>   این یک واقعت است چون آن قهرمانان بودند که هیچ کس نمیتواند قهرمانی انهارا تحمل نماید انها اگر قتل کرده دشمن را قتل نموده هندو را در هندوستان و ایرانی را در تهران چون انها کسانی بودند که نمیخواست نام افغانستان سربلند را در همان خانه های خود به دهن کج بگیرد انها دزدی نکرد بلکه دشمن را همرایی دار و مدارس نابود میساخت ولی شما کولی ها آنقدر زبون هستید که در این سی سال بدون چور دزدی اموال هم وطن و همسایه دیواریه دیوار خود صرفه نکرده اید لندغری لچکی انسان ربایی در کوچه و قریه خود میکنید اگر هزار پشت تان زنده شود جرعت احمد شاه ابدالی را نخواهد داشت که هند چین وایران را تصرف کند ما قهرمان تان را دیدیم که یک روز در کنج خیرخانه پنهان می‌شد وگاهی در کنج دیگر این را باید گفت که از مروارید آب است از شما چشم تان آب ندارد و حیا رفته است هرچه که خواسته باشید همان را به افتخار میکنید ولی ملت افغانستان همه تاریخ را به سر چشم خود دیده است ومیبیند ضرورت به این بی هوده گویی شما نیست

>>>   برو آدم مکار بلا ده خونت کتی احمدشاهت تو چه هستی که خون احمدشاه در رګهایت جریان کند خون احمدشاه وقت خاک شده همین خون مردار تو است که بافریت و مکاری ات مردم را به این حالت رساندی. از چیغ هایت دل آدم میکپد عملت نیست اګر عمل هم باشد تمام اعمالت بطرف منفی است کشور را هزار سال به عقب راندی.
کمال

>>>   آغای اشرف غنی چندی پیش در سخنرانی خویش در ولایت کنر مگر نگفت که از احمد شاه دورانی تا کرزی نا کار آمد خطاب کرد امروز خون احمد شاه درانی را در خون خود تزریق کرد مردم شریف قندهار مردم با فرهنگ هستند توهین اشرف غنی را خوب به یاد دارند مردم شریف قندهار زخم خود را فراموش میکند اما زخم زبان توهین را هرگز فراموش نمیکنند.اغای غنی دیده درای هم مرز دارد در دورحکومت تو مردم شریف قتل عام شدن بیکاری و فقر غوغا میکند آغای غنی تو باید در محکمه بین المللی جوابگو باشی .

>>>   خاک ده سرت احمدشاه بابا تا دهلی مناطق را فتح کرد و در دوران حکومت تو هر روز به کیلومتر ها خاک افغانستان را پاکستان غصب میکند این چه رقم خود احمدشاه بابا است که در رګهایت جریان دارد یا شاید خون احمدشاه بابا چون خاک شده همان خاکش در رګهایت باشد بازهم خاک هم که باشد اوقه غیرت خو دارد توخو بیخی بیغیرت هستی.
شمال الدین

>>>   اگر خون احمد شا بابا دررگهای اشرف غنی جاری شده باید به کشتن هندوها بپردازد. احمد شاه بابا کارش کشتن مردم هندوستان و غنیمت آوردن بود. حالا اشرف غنی هم باید همان کار را بکند که احمدشاه می کرد. لازمهاینکه کسی از احمد شاه بابا تنفر دارد این نیست که مزدور ایران است چه اینکه نادر افشار در میان ایرانیان نیز منفور است و هرگز از او به خوبی یاد نمی کنند. احمد شاه بابا به خاط این در نزد برخی از مردم افغانستان چهره خوبی ندارد که آدم کش بود و فقط به کشتن فکر می کرد و هیچ کاری مثبتی برای افغانستان انجام نداد. از آن بدتر بچه ها و نواسه هایش افانستان را به گورستان تبدیل نمود و در بین خود شان برای قدرت جنگیدند و چشمهای همدیگر در آوردن و همدیگر را خصی می کردند. احمد شابابا عامل آوردن توحش و بربریت در این سرزمین یوده و از آن به بعد است که افغانستان روی خوشی به خود ندیده است.

>>>   محمد فرهنگدوست هروی
عکس حبیب الله کلکانی خادم دین رسول الله در قندهار به دیوار زده اند که بجرم جاسوسی اعدام شده.

نادرشاه در اواخر سال 1929 با فرستادن تعهدنامه و امضایی بر جلدی از قرآن شریف حبیب الله خان کلکانی را به کابل دعوت کرد، حبیب الله خان کلکانی با نزدیک به 15 تن از دوستانش بدون سلاح به کابل آمد و اما نادر شاه که بعد به نام نادر غدار مشهور شد در نوامبر همان سال 1929 با پا گذاشتن به قرآن عظیم الشان حبیب الله خان کلکانی را با تمام همراهانش اعدام و زمین های او و اقارب اش را مانند زمین های حاصل خیز هزاره جات به پشتونهای وزیرستان شمالی هدیه کرد که امروز مردم آنها را بنام ناقلین می شناسند.

اما حالا بعد از 90 سال یک فاشیست تعهد شکن دیگر در ارگ پیدا شده است و با بی شرمی تمام یک عکس حبیب الله خان کلکانی را چاپ کرده و در زیرش به پشتو و انگلیسی نوشته:《حبیب الله کلکانی در جنوری 1929 توسط محمد نادرخان به جرم جاسوسی به انگلیس اعدام شد.》 و به دیوار فرودگاه قندهار نصب کردند.

اکنون من تعجب می کنم که برخی تاجیکان مانند امرالله صالح چگونه با این حکومت قومی که فرزندان پدر کُش،برادرکُش، دیورند فروش و جاسوسان حلقه بگوش انگلیس روس و امروز آمریکا را قهرمان می‌پندارند و پادشاه فقیر که از میان توده‌ها برخواسته بود را جاسوس می نامند، کنار میآیند؟

این تصویر را شریک سازید تا بدسترس آنهایی برسد که در صالون های مجلل شان تصاویر امان الله پدر کش، عبدالرحمن دیورند فروش، نادر غدار قرآن خور و احمدشاه دزد مفعول و نمکدان شکن را آویزان نمودند و به افتخار عکس می‌گیرند و به خورد مردم میدهند.

حقیقت هیچ گاه پنهان نمی ماند

>>>   احمد خان ابدالی صرف یک شخص جنایتکار بود که در بین پشتونها به علت قوم پرستی محبوبیت دارد هیچ انسان آزاده ای طرفدار ظالم نیست قهرمان های تاجکان خراسان هیچ گاه ظالم نبودند.
غفوری.کابل

>>>   شايد خون نواز شريف گفته باشد از پيشش غلط شده نام احمد شاه با با را گرفته خير است ببخشدش چون ادم رواني و مريض است گناه دارد .

>>>   عنی احمدزی قبلآ گفته بود که احمد شاه درانی ( ملتانی) یک دزد بود ، به اساس گفته های خود وی خون یک دزد در رگهای وی در جریان است.
واقعآ درست فرموده است

>>>   نه تنها خون احمد شابابا در رگهای اشرف غنی جاری نیست حتی خون انسان هم در رگهای این آدم جاری نیست بلکه خون شیطان رگهای او را پر کرده و هرگز کار درستی نمی تواند انجام دهد و تمام کارهای او شیطانی و به ضرر مردم افغانستان است.

>>>   چقدرغني خان نادان است. با گپ هاي چتي و احساسي ميخواهد سياست داري كند.
در خون احمد شاه گلبول هاي سرخ خيانت به مراتب بيشتر از گلبول هاي سفيد صلح بوده است كه در نتيجه غني بي كله بر آمده است.

>>>   لعنت خداوند بر سر تمام قومپرستان وقومگرایان بیتفاوت است که پشتون است ویا تاجک ویا هزاره ویا ازبک هرکی وهرکسی این پروژه پیش میبرد الله متعال خوار وزارش کند
عبدالله ریحان

>>>   دوستان، هم ميهنان، هدف اين كلمرغ رواني، جاسوس و فريبكار و أمثالش فقط بهم انداخته ملت است. و تا جاييكه ميبينيم موفق هم است. مردم به يكي ديگر بد و رد ميگويند و تيكه داران معامله هاي خودرا ميكنند. غني رواني بجزء اينكه با احساسات مردم بازي كند، چيزي ديگر در چانته ندارد. بس كنيد به لحاظ خدا و بخاطر مردم از بي اتفاقي و نا سزاء گفته به همديگر. در مقابل دشمنان اصلي اين سرزمين كه همان تيكه داران، غاصبين، معامله گران ، دزدان، خاكفروشان وجاسوسان اند، بايد متهدانه عمل نماييم.

>>>   اگر به کتاب افغانستان در مسیر تاریخ غبار رجوع کنید آنجا به صراحت نوشته شده که احمد شاه ابدالی بچه بی ریش نادر شاه افشار بوده است. او این قدر به نادرشاه افشار نزدیک بود که از این نزدیکی سؤ استفاده کرد و ارباب خود را کشت و خودش قدرت را گرفت. این آدم چه افتخاری دارد که غنی کاکا می گوید خون او در رگهایش جاری است. احمدشاه چه خدمت فرهنگی، علمی و تمدنی برای افغانستان انجام داده که برخی به نام او افتخار می کند. او خراسان متمدن و بافرهنگ را به توحش خانه تبدیل کرد و سالها این کشور را به عقب برد.

>>>   حاکمان قوم شريف
که اسلام کردند باطالبان ضعيف
سرزمين خوار و شوم اختر - سیاه گلیم
هزاره را ناميدند "بازمانندگان چنگيزخان"
لقب خان از مغول گرفتند حاکمان افغان پشتونان آن لقب در پس و پيش نه تنها يک بار بلکه دو بار
هزاره ها آن عزيزان در هندوکش از ساکنان باستان
آن مردمان بومى تاجگورگان - که کردند او را تاشقرغان و سپس خلم تغير نام
مغل ها از ديرباز اند گورگان ها با گوناگون تباران
اين تورانيان آلتايى تورک تباريان
هميش دوست نزديک ايرانيان
چه اوزبيک چه تور کمن چه گورگان چه تيموريان و چه مغوليان
پارسى و ايرانيان نجات دادند درهرزمان
از سوى پشتون با تبار افغان از اقوام گمشده اسرائيل آن يهودان بخت والنصر نبوکو نصر دوم
گفتن تورانيان به بازماندگان چنگيز خرخطا است ( خر در پارسى بزرگ معنى مى دهد)
ابونصر محمد بن محمد فارابی (زادهٔ 872 ميلادى ريحان بيرونى (قرن 10 ميلادى) قطران تبريزى (قرن 10 ميلادى) شاعران تورانى تبار دوران غزنويان نظامى گنجوى و فخرالدین اسعد گرگانی قرن يازده ميلادى از کدام نسل اند. خيستگاه تمام تورکتباران از کدام جا اند. ( مغولان با خال مغولى لکه مغولی یا درمال ملانوسیتوز در پزشکی به لکه بزرگ مادرزادی به رنگ قهوه‌ای یا آبی یا کبود گفته می‌شود که معمولاً بر روی بخش پایین کمر و کپل نوزادان دیده می‌شود. این لکه‌ها بی‌آزار هستند و بیشتر در نوزادان در نژادهای تیره‌پوست و زردپوست دیده می‌شوند. این لکه‌ها می‌توانند در شانه، قسمت فوقانی پشت، بازوها، مچ دست، مچ پا، پا و قسمت جانبی شکم دیده شوند. این لکه بزرگ ظاهری شبیه به کهیر پوستی دارد. لکه مغولی معمولاً سه تا پنج سال پس از به دنیا آمدن از میان می‌رود). در دوران مهاجرت اول 8000 سال پيش اقوام تورانى ازطريق جاده بيرنگ درياى منجمدشمالى تا به امريکا جنوبى مسکن گزين شدند
ولى تاريخ نويس افـغانه پشتونتبار تقلب گران اند وازسوى دانشمندان جهان به رسميت شناخته نمى شوند.
ولى
مهاجرت اقوام هندو ايرانى يا هندواروپايى 6000 سال پيش شد. در اسطوره نگارى ضحاک بزرگ پادشاهى هزار ساله جمشيد بزرگ را شکست داد.
کاوه آهنگر ضحاک اژدهار را با شمشير خود شکست داد و پيش بند خود را درفش کاويانى ايران ساخت.در سال 1919 يک سال همين درفش کاويانى درفش کشور جمهورى سوسياليستى شوروى بود.

تاريخ نويسان حاکمان پشتون ادعا مى کنند که ايران درسال 1935 بوجود آمده است . در حاليکه نقشه ايران وتوران از سوى جهان نما هاى کارتوگرافهاى آلمانى به نام ادولف اشتيلر و فيردريک اشتيپل ناگل در جهان وجود دارد.
اين تاريخ نادانان احمد خان اودال و يا ابدال را رسوا کردند که گويا بنيادگزار نام افغانستان احمدشاه سردار شاهنشاهى ايران نادر افشار بود.
نام سلطنت احمد شاه سلطنت درانى بود . که کوه نور ماراجه هند به نادر افشار بخشيده بود.
احمدشاه از سال 1736 - سال 1747 سرباز و سردار (اکنون جنرال) شاهنشاهى ايران بود . وى با چارهزار سپاه شاهنشاهى ايران به قندهار آمد.بانو باردار اش در مشهد پايد در بتن اش تيمور هنوز بدنيا نيامده بود.
تيمور کوچک در سال 1748 در قصر خوشدامن خود در مشهد پايتخت خراسان و ايران چشم به گيتى درقصر فرزندان نادر افشار گشود. دو نواسه نادر افشار با تيمور در کودکى عروسى نمودند. دختران احمد شاه با پسران وسرداران شاهنشاهى ايران عروسى نمودند
افغانه پشتون چرا تاريخ را کتمان مى کنيد يعنى پته خزانه!

همان گونه که نادرست است هرگاه جرمن ها را "بازماندگان هيتلر" ناميد و پشتونان يا افغانتباران "بازماندگان نسل ملا عمر رهبر درگذشته طالبان" از اقوام اسرائيل ناميد!
آيا طلبان کدام پيغار از اسرائيل کرده?????

عاقبت دولت افغان افتاده نى است
ستان ما از مترادف فغان جدا شدنى است

>>>   "اگر به کتاب افغانستان در مسیر تاریخ غبار رجوع کنید آنجا به صراحت نوشته شده که احمد شاه ابدالی بچه بی ریش نادر شاه افشار بوده است"

هوشدار و خبردار که عصر ديجيتال است!
در کدام برگ کتاب غبار اين چنين ادعا درج است?
و نه عصر شتر و کوچى و علف دزدى قوم شريف که طالبان و راکتيار که اسلام کرد ضعيف سرزمين ويرانه
"کتاب افغانستان در مسیر تاریخ اثر ارزشمند میرغلام محمد غبار، نویسنده تاریخ واقعی افغانستان دانشمند که در برلين آلمان زنده گى نمود و اثر اش علمى است منابع داردنام کتاب دارد نام نوسيند کتاب سال چاپ و شماره برگ کتاب يکى از کتابهاى افغانستان است که مورد قبول جامعه بين الملى ا ست که تقلب ندارد با وجود که تاريخ را طولانى تر ساخت و پيوند به آريانا يا ايران باستان داد.خود افغان پشتون معنى مى دهد و خود پشتونافغان ادعا مى کنند که از اقوام گمشده يهودى اند.چه گونه آريايى و ايرانى مى شود.
بلى يهودان تابيت و يا شهروند دولت ايران اند ولى تبار سامى وعبرى داردمانند عربها که شهروند کشور ايران ولى تبار سامى عربى دارند

"کتاب افغانستان در مسیر تاریخ اثر ارزشمند میرغلام محمد غبار، در انترنت قابل دريافت است:
https://archive.org/details/Afghanistan_in_the_course_of_history_Ghubar

تاريخ نويسان حاکمان پشتون ادعا مى کنند که ايران درسال 1935 بوجود آمده است . در حاليکه نقشه ايران وتوران از سوى جهان نما هاى کارتوگرافهاى آلمانى به نام ادولف اشتيلر و فيردريک اشتيپل ناگل در جهان وجود دارد.
اين تاريخ نادانان احمد خان اودال و يا ابدال را رسوا کردند که گويا بنيادگزار نام افغانستان احمدشاه سردار شاهنشاهى ايران نادر افشار بود.
نام سلطنت احمد شاه سلطنت درانى بود . که کوه نور ماراجه هند به نادر افشار بخشيده بود.
احمدشاه از سال 1736 - سال 1747 سرباز و سردار (اکنون جنرال) شاهنشاهى ايران بود . وى با چارهزار سپاه شاهنشاهى ايران به قندهار آمد.بانو باردار اش در مشهد پايد در بتن اش تيمور هنوز بدنيا نيامده بود.
تيمور کوچک در سال 1748 در قصر خوشدامن خود در مشهد پايتخت خراسان و ايران چشم به گيتى درقصر فرزندان نادر افشار گشود. دو نواسه نادر افشار با تيمور در کودکى عروسى نمودند. دختران احمد شاه با پسران وسرداران شاهنشاهى ايران عروسى نمودند
افغانه پشتون چرا تاريخ را کتمان مى کنيد يعنى پته خزانه

>>>   "خون ميرويس نيكه و احمد شاه بابا در رگم جارى است"
ميرويس نيكه پشتون ?

افسر سويدنى به نام "کرمول فارسی" کتاب تاريخ در سال 1723 ميلادى در لندن چاپ نمود.
کتاب "کرمول فارسی" زنده گينامه از میر ویس است. زندگينامه اصلى ميرويس هوتکى:
الیور کرمول "کرومويل پارسى": یک افسر سوئدی بود که سالها پيشخدمت خانگى ميرويس بود. وى کتاب "گزارش زندگی و پیروزی های شگفت آور و موفقیت های میرويس "دوک بزرگ" (شاه ملک قندهار) حامى امپراتوری پارسى (ممالک شاهنشاهى ايران) نوشت:

میر ویس در یک خانواده با پدر تاتار و مادرا اوزبيک متولد شد. میرویس پسر امیر بخارا به نام باقر محمد و مادراش گونی، دختر خان از بلخ بود.

قبل از اینکه میرویس تولد شود، خانواده اش از بخارا به بلخ و سپس به قندهار نقل مکان کرد.
نويسنده شجره نامه و زنده گينامه
اولين بيوگراف ميرويس مى باشد که اثر اش در سال 1723 ميلادى چاپ شد. .
مادر (گونى اوزبيکى) و پدر ميرويس (امیر محمد باقر) همه امکانات براى آموزش اش فراهم نمودند. پدرش جشن بزرگ برگزار مى کند و از سفیران دربار مغول هاى بزرگ و دیگر کشورهای خارجی دعوت مى کنند. شاهان "ممالک ايران" هم در اين ضيافت آمدند.

امیر محمد باقر در پایان مراسم، نام پسر خود را به عنوان "محمد میرری" اعلام کرد. در سن 15 سالگی، میر ویس در همه علوم ضروری به خوبی شناخت و برای پدر و مادر بزرگش که بزرگترین معاون او در قندهار بود، برای تحصیلات بیشتر به دربار مغول هاى بزرگ فرستاده شد. او توسط سلطان ناصرالدین روشن اختر معروف به "محمد شاه گورکانی (۱۷۰۲–۱۷۴۸ میلادی) از پادشاهان دوره "مغول صغیر" در امپراتوری گورکانیان هند در دربار آگرا (اگره ) با افتخار بارياب شد.او پسر خجسته‌اختر جهان‌شاه چهارمین فرزند بهادرشاه اول و نوه اورنگ‌زیب عالمگیر آخرین امپراتور گورکانی یا "مغول کبیر" بود. میر ویس آنجا با سياست مغولهاى بزرگ و مغولهاى کوچک آشنا شد، که ميرويس را بگونه مطلو ب پذیرفتند چون از هردوطرف پدر تاتار و مادر اوزبيک بود يعنى تورانى و تورکتبار. ميرويس هر روز از آن زمان به دربار میرفت. وى دوشيزه بيگم "روشن رای " مغول (روشن راى = کسی که پنج تنتره و سندباد نامه را صحیح خوانده و تفسير کند) عاشق شد و با روشن راى ازدواج کرد و به قندهار بازگشت.
قرار افسر خادم اش "شيعه بودن" اش پنهان مى شد و نام باقر پدر ميرويس در برگهاى انترنيتى زمانى درج شد که اوپرا در سال 1992 در ساختمان اپراى کلن و در سال 2012 در ماگدبورگ سه صدسال بعد از مرگ اش باز دوباره اجرا شد.

اوپراى "میر ى ویس" (منظور مير ويس) اثر هنرى موسيقى دان هامبورگ آلمانى گیورگ فیلیپ تیلمان از ترکيب ( آوازخوانى اُپرا ٬ ارکستر اسباب موسيقى٬ نمايشنامه تراژدى دراماتيک آوازخوان عمده و گروه از سرودخوانان (کور) ٬موسيقى دان هامبورگ آلمانى نوشته و قانون (نت موسيقى) را یوهان ساموئل مولرترتيب و خود استاد بار اول در تئاتر اپرا هامبورگ گینزشی مارکتژى به تاريخ 26 ماه مى 1728 ميلادى به نمايش آورد.
زمان نمايش : تقریبا 3 ساعت; محل و زمان طرح: ایران، قرن 18
https://en.wikipedia.org/wiki/Miriways
فيگورهاى نمايش اوپرا: میر ى ویس، شاهزاده قندهار و حامى ایران (باریتون)
صوفی، شاهزاده ایرانی (ميزو سوپرانو)
بيميرا : بانوی ایرانی شاهدخت غیرمشروع میر ى ویس (سپرانو)
نیشیبیوس، بانوی ایرانی (سوپرانو)
مورزا (ميرزا)، شاهزاده تاتار (باریتون)
سميسه، همسرمیر ى ویس (ميزوسوپرانو)
زمیر، شاهزاده ایرانی (ميزوسوپرانو)
فرستنده (تنور)
روح (باریتون)
اسکاندور (باریتون)
کور فارسی = گروه سرود خوانى فارسى (سوپرانو، تنور، باس)
داستان وپراى "میر ى ویس" : تراژدى عشق پنهانى - هويت اصلى پنهان مى شود
Oliver Cromwell = Persian Cromwell= الیور کرمول
"کرومويل پارسى": یک افسر سوئدی بود که سالها پيشخدمت خانگى ميرويس بود. وى کتاب "گزارش زندگی و پیروزی های شگفت آور و موفقیت های میرويس "دوک بزرگ" (شاه ملک قندهار) حامى امپراتوری پارسى (ممالک شاهنشاهى ايران) نوشته شده توسط مجسمه او از نقاشی اصلی حک شده است
چاپ اول
Published by Printed for W. Mears near Temple-BarW. Mears; and J. Roberts, London, 1724 مى کند
عکس کتاب
https://www.jamescumminsbookseller.com/pictures/267940_2.jpg?v=1450398798
چاپ دوم
From James Cummins Bookseller, ABAA (New York, NY, U.S.A.)
AbeBooks Seller Since May 29, 1998

چاپ و انتشار از يوهان ميشايل فونکن 1728 ميلادى

اسناد و عکس

https://books.google.de/books?id=CQZGAAAAcAAJ&pg=PA583&dq=Remarquable+Curiosa+jetziger+Zeit,+aus+denen+.+Miriwais&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwj0vdH31YfbAhVBBSwKHbMeAqYQ6AEIKzAA#v=onepage&q=Miriwais&f=false
در اين نقشه خراسان
https://pictures.abebooks.com/STRUCK/17294001353.jpg
نقشه ايران و توران
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0e/Iran_Turan_map_1843.jpg/1280px-Iran_Turan_map_1843.jpg
در اين سال ملک پشتون يا افغان باريکه بود که هرات وغورات وشمال هندوکش جز افغانستان نبود.و توسط انگليس اشغال شده بود. و پختونخوا و خراسان را مونت استوارت الفنستون "افغانستان" ناميد.
قبل از اين هيچ نقشه وجود ندارد که نام صادق پشتون و يا نام کاذب افغان خواه و تون و ستان داشته بوده باشد
https://books.google.de/books?id=QNlOAAAAcAAJ&pg=PA86&lpg=PA86&dq=Persische+Cromwell+Miri-Ways.&source=bl&ots=hoBmX17c7Z&sig=6eoGxueKEqWOuGkldh9JHzKer0I&hl=de&sa=X&ved=0ahUKEwiE1q_z4oPbAhXE3iwKHQgjCBMQ6AEIUzAK#v=onepage&q=Persische%20Cromwell%20Miri-Ways.&f=false
ERFURTH,
Gedruckt und verlegt von Johann Michael Funcken, 1728

اين کتاب با دبيره گوتيک زبان دويچ ميانه (آلمانى دوران ميانه) نگاريده شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است