کودتای ریاست جمهوری علیه وزارتخارجه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۴    ۱۳۹۸/۴/۱۵ کد خبر: 159330 منبع: پرینت

در پی حکم اشرف غنی در پیوند به تقرری تمامی دیپلومات های افغانستانی در خارج از کشور توسط اشرف غنی، مامورین دفتر ریاست دفتر اشرف غنی کارمندان تشریفات وزارتخارجه را که در میدان هوایی کابل مسوولیت فراهم آوری خدمات تشریفاتی به مهمانان خارجی و دو مقام های ارشد حکومتی اند را اخراج نموده و مانع سفر دو کارمند پایین رتبه وزارت خارجه به خارج از کشور جهت اشغال وظیفه شدند.

اشرف غنی در فرمانی عزل و نصب‌های افراد در وزارت خارجه این کشور را به دفترش محدود کرد.
اشرف غنی با صدور فرمانی اعلام کرد که تمامی عزل و نصب‌های کارمندان وزارت خارجه این کشور و سایر وزارتخانه‌ها و اداراتی که در خارج از افغانستان نمایندگی دارند از این پس توسط دفتر رییس جمهور انجام خواهد شد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


کودتای ریاست جمهوری علیه وزارتخارجه

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
ریاست جمهوری
وزارتخارجه
نظرات بینندگان:

>>>   چون ربانی صاحب همه اقارب خودرا تعیین میکرد، حالا چی وقت زمان آن میرسد که ریاست عمومی امنیت ملی رااز شکل کمپنی خصوصی پنشیر وردک به ریاست امنیت واقعا ملی در آورد ؟
حالا ریاست امنیت ملی نیست بلکه شرکت انحصاری ناملی پنشیر و وردک است ، بهمین دلیل ناکام است
از پهزره دار دروازه تا تمام روسای مرکزی همه از یک ودو ولایت هستند ،

>>>   دولتداري اهسته ، اهسته مرکزی شده میرود.
و از سیستم ملوک التوافی می براید .
کاری نیک و قابل توجه!

>>>   ايا فكر ميكنيد غنى چنين ميكند؟ غنى يك مذدورى بيش نيست او تشناب رفتن خود را اجازه ميگيرد. استعمار جديد پشت پرده تاريخ را باز هم براى مان تكرار ميكند و از دست كسى هم چيزى ساخته نيست.

>>>   نوش جان غني و تيم فراشوتي ارگ ، لعنت به كابينه و رئيس اجرائيوي بي شخصيت ، جزاي قروت آب جوش ، رهبران خودساخته عاقبت شان گودال بدبختي است، ملامت اصلي فسادات چهل سال اخير همين ما ملت گوسفندي، خدا به آن ملت سروري داد كه تقديرش به دست خويش بنوشت، به آن ملت سر و كاري ندارد كه دهقانش براي ديگران كشت.

>>>   اورانوس آریا
غنی کوچی فکر کرده که حکومت میراث پدرش است.

>>>   سید سهیل مصمم
همتبار عزیزم اگر یک سگی دیوانه را اجازه بدهی گوشت های انسان را میکند و اگر با سنگ و یا چوب لتش کنی باز با انسان غرض نمیگیرد و به راه خود میرود . دقیقاً حالا اشرف غنی مثل یک سگ دیوانه ای است که همروزه گوشت های انسان ها را میکند و میخورد ولی مردم خاموشی مرگبار انتخاب کردند و هیچ تحرکی ندارند

>>>   Sayeed Abdullah Khakey
بسیار کار نیک شده یک شخص پیدا نشد به اشرفک بفرمایه بگویه که تو چکاره هستی به نظرم تمام مردم رهبران افغانستان مرده باشد

>>>   مبارز شجاع
ریس جمهور که چنین نبود هیچ ریس جمهور نیست ، سهیل صاحب شما منحیث جوان باید منافع ملی را ترجیح بدهید نه حزب و حزب بازی را چون این سخنان مردم عزیز ما را خسته ساخته است .

>>>   Massoud Mahmudi
یک کودتا در راستای فعالیتهای انتخاباتی جناب شان

>>>   Said Ahmad Saidi
این فاشیست دارد دولت دیکتاتوری فاشیستی میسازد

>>>   حبیب الله فروغی
اول سریال است
روزی فرا خواهد رسیدکه یک سرباز مانع ورود وزیر خارجه به دفترکارشان شده باشد؛

>>>   عبدالله بیک
مسولیت پیش برد کامپاین های انتخاباتی اقای غنی را برادران جمعیتی بدوش گرفته اند

>>>   کار خوب میکند، ریس جمهور میگم جوره نداری.

>>>   خوب است که روز به روزخودرا درمقابل مردم وکارمندان ادارات دولتی سگ ساخته یک بد نامی دیگر به خودکمائی نموده وانقریب از ارگ ریاست جمهوری گم خواهد شدید . خاین ملی ، کفر
خاکسار

>>>   وطیفه رئیس جمهور تامین امنیت برای همشهران کابل وتمام افغانستان می باشد نه پافشانی بالای مقرری های خانه سامنها ومامورهای بائین رتبه دولتی ، جای بسیار خجالت است به دو رئیس جمهورقوم پرست خاین به ملت .امروز درافغانستان روزانه هزارافسر وسرباز درافغانستان شهید می شود اماشما رئیس جمهور تعداد مردم مشخص می باشید نه رئیس جمهور تمامی ملت افغانستان .
خاکسار

>>>   در موحودیت عبدالله هر نوع کار ممکن است واین صلاح الدین خان است که در بیشتر موارد به تنهای جنجال های را بدوش می کشد.

>>>   در صورتی که رییس جمهور تمام دخل و خرج و بودجه و تخصیص وزارت خانه ها را و قرار داد های وزارت خانه ها را و تقرر کادر های وزارت خانه ها را بدوش خود بگیرد،درینصورت باید سرقلفی وزارت خانه ها پایین بیاید.
زیرا هیچ شخصی حاضر نمیشود که با دادن سرقلفی زیاد،خود را به چوکی وزارت برساند و در اًخر بغیر از معاش ماهانه هیچ عاید دیگر نداشته باشد.
درینصورت هیچ کس حاضر ودآماده نیست که با مصرف زیاد خود را به چوکی وزارت برساند.
زیرا هیچ کس ملانصرالدین نیست که تخم ها را دو افغانی بخرد و رنگ کند و جوش بدهد و بعداً اًن را به یک افغانی بفروشد،خاص بخاطر آن که مردم او را تاجر و زن اش را زن تاجر بگویند.
بنأ تنها بخاطری که مردم یک نفر را وزیر و خانم اش را زن وزیر بگویند،وزارت خشک و خالی و بی عاید را هیچ کس قبول نمی کند.

>>>   اين كوچي، لجام گريخته رواني تمام مردم اين سرزمين را خيال گوسفند كرده است. اين در حالي است كه خودش را به تقلب، فريب، ريا و مزدور منشي پيروز اعلان كرد و فعلن هم به كار خود غير قانوني دوام ميدهد.

>>>   امر بجای داده چون تمام کارمندان از تخار و بدخشان - اقارب ربانی و داکتر مشاهد بودند تا چه وقت این سوء استفاده ها صورت گیرد بس است خیانت های صلاح الدین و چوکره هایش .
ع آ

>>>   سه سا ل قبل گفته بودیم که با ید صلاح الدین ربانی بعد از رد صلا حیت شدن از ولسی جرگه استعفا کرده بیرون میرفت وامروز که مثل مولی بی صلا حیت کرده شده اگر به اندازه یک پاو سرگین عزت نفس و غیرت داشته با شد با ید کنار برود در غیر ان دو سه ماه بعد از انتخا با ت یا کدام تحول دیگر حتمی سبکدوش شدنی و منفک شدنی است .
حقبین

>>>   ارائه پيشنهاد تقرر كارمندانيكه قرار است به خارج از كشور در سفارت خانه ها توظيف شوند به مقام رياست جمهوري چه اشكالي دارد؟ خوب است كه كانديد هاي پست هاي دپلوماتيك ؛ از فلتر رياست جمهوري بگذرند .
تقرر ، تبدل ، ترفيع و عزل كارمندان وزارت خارجه از خود اصول و مقرراتي داشت كه همزمان با به قدرت رسيدن جهادي ها تمام نظم و نسق و پرنسيپ ها بر هم و درهم شد و تا كنون توسط بقاياي جهاديان راه حق ؛ بي پرنسيپي ها ادامه دارد.
شنيده ايم كه حتي يك آشپز را بحيث دپلومات و خواهرش را به عنوان سكرتر دوم در يكي از سفارت ها به اروپا مقرر و اعزام كرده اند. چنين اشخاصي كه بويي از دپلوماسي نبرده اند بجز انكه ابروي افغانستان را نزد بيگانه ها ببرند چه دست اوردي خواهند داشت؟! چرا افراد مسلكي و واجد شرايط به ان پست ها گماشته نشوند؟! اشرف غني كار خوبي كرده . ايكاش سالها قبل وزير خارجه را هم بر كنار كرده و بجايش كسي را مقرر ميكرد كه شايستگي به عهده گرفتن اين مسووليت خطير را ميداشت !

>>>   او مردم بیایید علیه این دیکتاتور فاسد قیام کنید اشرفغنی سرنوشتش یا همچون محمدرضا پهلوی فرار خواهد کرد یا سرنوشت همچون صدام و قذافی خواهد داشت تاریخ معاصر نشان داده است هروقت مردم بر علیه حکومت دیکتاتور های فاسد قیام کردند موفق شدند.
🇮🇷ایران_محمدرضا پهلوی:
سقوط بعد از ۲۷ سال 1357ش_فرار👣
🇮🇶عراق_صدام تکریتی:
سقوط بعد از ۲۵ سال 1385ش_ اعدام🕇
🇹🇳تونس_زین العابدین بن علی:
سقوط بعد از ۲۴ سال 1390 ش_فرار👣
🇪🇬مصر_حسنی مبارک:
سقوط بعد از ۳۲ سال 1390ش_فرار👣
🇱🇾لیبی_معمر قذافی:
سقوط بعد از ۳۳ سال 1390ش_اعدام🕇
🇾🇪یمن_عبدالله صالح:
سقوط بعد از ۳۴ سال 1396ش_اعدام🕇
🇵🇸سودان_عمر البشیر:
سقوط بعد از ۲۶ سال 1398ش_زندان♜
🇩🇿الجزایر_عبدالعزیز بوتلفقیه:
سقوط بعد از ۲۱ سال 1398ش_استفعا_منتظرمحاکمه⏺

🇦🇫 اشرفغنی متقلب هم اگر بخواهد حکومت غیرقانونی و فاسد خود را که همراه با اقسام جنایات بوده است ادامه دهد بدون هیچ شک سرنوشت این دیکتاتور ها را خواهد داشت.

>>>   بسیار خوب شده ورنه همان فرهنگ رقص ودزدی و غارت خراسانی را پیاده خواهد کرد

>>>   بجای اینکه در مورد امنیت و اقتصاد کشور توجه کنند به کارهای پیش پا افتاده میپردازد.
ای وطن هیچ وقت جور نخواهد شد و بهتر است سنگ‌وطن را بوس کرده و مهاجرت کرد.

>>>   چون ربانی صاحب همه اقارب خودرا تعیین میکرد، حالا چی وقت زمان آن میرسد

>>>   جواب نظر قبل:رقص و دزدی و غارت را ما تابحال تا آنجا که اطلاع داشتیم از اوغانها دیده بودیم بلکه از خراسان جز نامداران بزرگان شاعران دانشمندان مشاهیر پرافتخار سراغ نداریم شاید تاریخ را نخوانده باشی ای نادان قومپرست
آرش خراسانی_مزار

>>>   محمد فرهنگدوست هروی
عکس حبیب الله کلکانی خادم دین رسول الله در قندهار به دیوار زده اند که بجرم جاسوسی اعدام شده.

نادرشاه در اواخر سال 1929 با فرستادن تعهدنامه و امضایی بر جلدی از قرآن شریف حبیب الله خان کلکانی را به کابل دعوت کرد، حبیب الله خان کلکانی با نزدیک به 15 تن از دوستانش بدون سلاح به کابل آمد و اما نادر شاه که بعد به نام نادر غدار مشهور شد در نوامبر همان سال 1929 با پا گذاشتن به قرآن عظیم الشان حبیب الله خان کلکانی را با تمام همراهانش اعدام و زمین های او و اقارب اش را مانند زمین های حاصل خیز هزاره جات به پشتونهای وزیرستان شمالی هدیه کرد که امروز مردم آنها را بنام ناقلین می شناسند.

اما حالا بعد از 90 سال یک فاشیست تعهد شکن دیگر در ارگ پیدا شده است و با بی شرمی تمام یک عکس حبیب الله خان کلکانی را چاپ کرده و در زیرش به پشتو و انگلیسی نوشته:《حبیب الله کلکانی در جنوری 1929 توسط محمد نادرخان به جرم جاسوسی به انگلیس اعدام شد.》 و به دیوار فرودگاه قندهار نصب کردند.

اکنون من تعجب می کنم که برخی تاجیکان مانند امرالله صالح چگونه با این حکومت قومی که فرزندان پدر کُش،برادرکُش، دیورند فروش و جاسوسان حلقه بگوش انگلیس روس و امروز آمریکا را قهرمان می‌پندارند و پادشاه فقیر که از میان توده‌ها برخواسته بود را جاسوس می نامند، کنار میآیند؟

این تصویر را شریک سازید تا بدسترس آنهایی برسد که در صالون های مجلل شان تصاویر امان الله پدر کش، عبدالرحمن دیورند فروش، نادر غدار قرآن خور و احمدشاه دزد مفعول و نمکدان شکن را آویزان نمودند و به افتخار عکس می‌گیرند و به خورد مردم میدهند.

حقیقت هیچ گاه پنهان نمی ماند

>>>   این یک خبر خوش است
چون پایان قدرت غنی را نوید میدهد
تمام دیکتاتور های دنیا در نفس های آخر همچو فرمان هایی صادر کرده اند.
شرمت باد غنی

>>>   اشرف غنی منحیث یک ریس جمهور اصلا فکر و خیالش نیست بل مانند یک لچک کوچه بازاری در حرکت است و با این لجاجت و لچکی میخواهد به دوام قدرت بی ابرویی اش ادامه دهد چنین اشخاص بی بند وبار لچک دول عدم اعطاعت به قانون و عقل و منطق گپ ناشنو سرنوشت اش نابودی افتظاح بیشتر و روسیاهی دیگر کاری نیست لچکی و یخن گیری و الفاظ زشت رکیک خلاف انسانی و کینه شتری در برابر زیر دستان اشرف غنی احمدزی از زمان وزرت اش در مالیه تا ریاست اش در دانشگاه کابل و اکنون ریاست جهوری به همه واضح و اشکار است اما برعکس در مقابل باداران خارجی اش چنان خود را خم و چم میکند که یک طفل نادان و یا یک جوان باغرور و باعزت و یا یک پیر کهنسال این عمل و حرکت اشرف غنی را بخود شرم و ننگ و عار میپندارد هرگز به چنین کار بی ابرویی دست چه که نزدیک هم نمیگردد پس از چنین انسان هر عمل ناشایسته انسانی را امیدوار بود .

>>>   در نظام شاهی مطلقه باید چنین احکام صادر شوند . نظام عبدالرحمان خانی

>>>   شبکه فساد وحشتناک در وزارت خارجه
مافیای دزدی و غارت سرچشمه های عواید ملی را تصرف کرده اند. یک دپلومات چرسی در مشهد، یکی از نشانه های عدالت عمری اشرف غنی است.
گزارش واصله حاکی است که رفت و آمد های خاص مدیر یوسف اعتبار هنوز هم به مشهد- هرسه ماه بعد یک بار- و استفاده از تمامی امکانات قنسولگری افغانستان در مشهد به برنامه منظم تبدیل شده است. یکی از نشانه های عدالت عمری اشرف غنی این است که عبیراعتبار پسر یوسف خان مشهور به دزدی های بزرگ در قنسولگری، برای دومین بار دربخش رودپاس جنرال قنسولگری افغانستان درمشهد نصب شده است.
درعکس سمت چپ، یک نقل از رودپاس در کنسولگری مشهد را می بینید که به امضای دپلومات چرسی صادر شده و پولش را در جیب زده است.
درخبرآمده است که عبیر اعتبار یک دپلومات بی سواد و چرسی است که به سلسله واسطه بازی های فساد سالاران مجدداً بخش ردپاس قنسولگری را قبضه کرده است. وی به تهران مقرر شده بود که با نرادی و بهره جویی از شبکه فساد و تعامل با ضیاء اکرمی دو باره به مشهد انتصاب شده است. اکنون به دلیل پیکارهای انتخاباتی درکابل، سرقنسول مفقود الاثر است و میدان برای عبیر شغالی شده است.
بسیاری کارمندان وزارت خارجه سال ها خدمت می کنند اما به خدمت خارجه اعزام نمی شوند. عبیرخان دو بار و آن هم در مشهد انتصاب شده است. بخش رودپاس قنسولگری منبع اصلی فساد مالی و دزدی آشکار به شمار می رود و عبیر از هر کدام از سندهای رودپاس که محصولش 450 دالر هست ، 400 دالر را خودش می زند و 50 دالر را به کمیشن کار می دهد. عبیر تعداد زیادی از رودپاس ها را به سیستم داخل نکرده و پولش را نقد می گیرد و این داستان بی خلل ادامه دارد.
آیا در وزارت خارجه نظارت و توازنی وجود دارد؟ مجموع گزارش ها می رسانند که قطعاً نظارت و تطبیق مقرره ها وجود ندارد.
‌کاپی از صفحه گزارش نامه افغانستان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است