با تاریخ ملت بازی نکنید!
خبر فروش تانک های تاریخی و فرسوده‌ شده‌ی شوروی به نام «آهن پاره» نادیده گرفتن مصیبت و ظلمی است که بالای مردم ما روا رفته است. ریشخند زدن به خون شهدا و میلیون ها بیوه و یتیم، خطایی نابخشودنی است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۸/۴/۱۵ کد خبر: 159327 منبع: پرینت

موزیم های جنگ در سراسر جهان برای ملت های با شرف و با غرور، نماد قربانی دادن ها و سلحشوری در زمان جنگ اند. آثار بجا مانده از جنگ های میهنی، برهانی قاطع برای ثبوت وطن‌دوستی و دشمن شکنی به حساب می آیند.

تانک های آتش گرفته و سوراخ سوراخ شده‌ی دشمن در خاک ما، یعنی ملت با عزتی در این سرزمین فقیر هنوز نفس می کشد و از داشته های خود با پرداخت جان، دفاع می کند.

جهاد افغانستان، یکی از افتخارات عظیم تاریخی برای تمام ملت ما است. بیش از دو میلیون شهید و زخمی، در اثر تجاوز شوروی در افغانستان به جا مانده است. بین شش تا هفت میلیون نفر از کشور آواره شدند. میلیون ها کودک ما در خارج از افغانستان به دنیا آمدند ‌و بیش از سه میلیون معتاد و عقب ماندن از قافله‌ی پیشرفت جهانی، همه پیامد های این جنگ خانمان سوز اند که با تجاوز شوروی آغاز شد. با اینحال ملت ما تسلیم زور بیگانه نشد.
ملت با شرف ما در برابر نیرومندترین ارتش جهان در یک نبرد نا برابر ایستاد و صدها و هزاران تانک و توپ و هواپیمای شوروی در آتش جنگ افغانستان تکه و پاره شد.

خبر فروش تانک های تاریخی و فرسوده‌ شده‌ی شوروی به نام «آهن پاره» نادیده گرفتن مصیبت و ظلمی است که بالای مردم ما روا رفته است. ریشخند زدن به خون شهدا و میلیون ها بیوه و یتیم، خطایی نابخشودنی است.

من موزیم های جنگ در چند جای دنیا را دیده ام. از جمله «موزیم ارتش فرانسه» در پاریس و «موزیم جنگ نورماندی» در ولایت نورماندی فرانسه تمام آثار باقیمانده از جنگ را نگه داشته اند تا به عنوان شواهد تاریخی به نسل های بعدی منتقل کنند. تمام وسایل به جا مانده از نیروی متجاوز آلمان را ترمیم، رنگ و حفظ کرده اند.

تانک ها و لاشه های هواپیماهای امریکایی که در خاک فرانسه با آلمان جنگیدند هنوز در داخل موزیم ها وجود دارند. در هر کشوری که‌ روزگاری در جنگ بوده باشد موزیم های جنگ با دقت و احترام نگهداری می شوند. اینها اشیایی تاریخی و ارزشمند برای نسل های آتی اند تا بدانند که ملت شان به قیمت تکه تکه شدن در زیر زنجیر تانک های غول‌پیکر دشمن، از شرف و عزت کشور دفاع کرده اند.

ما حالا در زمستان تاریخ به سر می بریم و نمادهای ارزشمند تاریخی که شواهدی برای تثبیت بر حق بودن ملت ما اند زیر نام «آهن پاره» ذوب می شوند. این توهینی آشکار به ارزش ها و نمادهای غرور ملی اند. قطب‌بندی های سیاسی یک موضوع اند ولی غرور و عزت ملت ما چیز دیگری است که همه مسئول پاسداری از آن هستیم.
خوشحالم که جمعی از جوانان غیور متوجه شده و مانع غارت و فروش تاریخ شده اند.

عبیدالله مهدی


موزیم های جنگ

موزیم های جنگ

موزیم های جنگ

موزیم های جنگ

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موزیم های جنگ
عکس
نظرات بینندگان:

>>>   ملت ما در جنگ های جاهلانه همیشه خوب درخشیده است وخیلی ساده وراحت برای تامین منافع کشور های بیگانه جانفشانی نموده وقربانی داده است.کمونست ها،انواع واقسام مجاهدین،طالبان ومدافعین وپیروانشان،مگربخشی ازین ملت نبوده ونیستند؟ آنها برای چه هدفی جنگیده اند؟اماملت مادرمبارزه برای صلح همیشه ناکام بوده وکوچکترین کاری برای جلوگیری ازجنگ وویرانی کشور انجام نداده است.چرا؟ چون شیپور جنگ همیشه توسط بیگانه ها نواخته شده است وملت مابدون اندیشیدن به عواقب جنگ سواربررخش تیزتک احساسات وغیرت افغانی واسلامی وارد میدان های جنگ شده اند.درختم جنگ وتامین صلح درکشور منفعت هیچ کشور بیگانه نهفته نیست وفقط خرد جمعی ملت است که راه رسیدن به صلح راهموار می کند وما ازین بابت متاسفانه در تنگنای شدیدی قرار داریم.

>>>   غني فاشيست همه چيز را مانند ناموس خود ميخواهد بفروش برساند، وقتي اينها بالاي ناموس خود رحم نميكنند و در بدل كلدار ميفروشند ، ارزش هاي جهاد و نشانه هاي جنگ و تاريخ چه ارزش نزد اين ناموس فروشان دارند ، به اوغان اعتماد كردن تيشه به ريشه خود زدن است .

>>>   اگر این موزیم در مناطق اوغان نشین میبود اشرف غنی کوچی این چنین با آن بی حرمتی و خیانت نمیکرد.
نگهداری این آثار یادگار خون هزار ها شهید است و نباید به این اوغان های فاشیست اجازه تخریب آنرا داد.

>>>   ما هیچ چیزی برای نمایش نداریم وموزيم که برای خودمان درست کنیم به جهانیان نشان بدهیم حقیقت ندارد.درابتدای ورودی نیروهای اشغالگر ارتش سرخ در همان یکسال اول جهاد امتیازات داشتیم.دست آورد های داشتیم شهیدان داشتیم.وبعد از آن همه چیز را ازدست دادیم .علت از دست دادن اینها کاملا مشخص است.دزدی نمودیم غارت نمودیم بناموس مردم تجاوز نمودیم بالای شهروندان تعرض نمودیم.سرمایه های شان را بغارت بردیم وبالاخره با سک جنگی های که دربین مردمان شهرنشین براه انداختیم و خانه های شان خراب نموده خودشان راکشته شدن و یا آواره کشورهای بیگانه شدن همه این دست آورد های سال های اول جهاد را از دست دادیم.بلآخره همه مردم افغانستان و جهان متوجه شدن که یک مشت دزد چپاول گر وحرامزاده های آق پدر وخود فروخته های دزد بیناموس بنام مجاهد و جهاد همه مارا فریب داده بودند و مردم هم خوب می دانند که این دزد ها چطور وارد شهر ها شدن و حکومت را بدست گرفتن. اگر اختلافات دورنی.حکومت نجیب نميبود ویا دوستم کله خام با اینها همدست نمی شد این ها شهر سری جایش حتی نزدیک های ولسوالي ها هم نميتوانستن بیایند .اگر حالا طالب بوجود آمده همه اینها از بی کفایتی و مردم آزاری همین ها بوده.این ها اگر ان حکومت نجیب را که از روی مشقاب تحویل گرفته بودند .ومينشتن باهم اتحاد میکردند مثلی آدم حکومت اسلامی را تشکیل می دادند.امروز این بدبختی را نميکشيديم
( مجاهد پشیمان

>>>   اما تانکها ، طیارات ، تجهیزات وموترهای ملی بس خود ما درسالای قبل کباړ وبه فروش رسید ، درکدام موزیم نگهداری شد چرا درآنوقت خاموشی حکمفرما بود وهیچ دلسوز به وطن صدایش را بلند نکرد مگر این فروش دروقت جهاد نبود ؟

>>>   من فکر میکنم که ما در قرن بیست و یکم در یک دنیای دیگری رندگی خواهیم کرد که عبارت از یک دنیای گلوبالیزیشن است که در آن اقتصاد و سرمایه گزاری و پیشرفت تختیک و تکنالوژی و دیجیتال شدن اقتصادی و تولید و خدمات در سراسر جهان دیگر سرحدی را نمی شناسد.
در عوض آن که ما به گذشته نگاه کنیم و به آن بیاندیشیم و در فکر افتخارات جنگ و بدبختی های گذشته باشیم،باید به آینده فکر کنیم و به پیشرفت و اقتصاد و تمدن .
ما میتدانیم باپاک کردن و از بین بردن خاطرات گذشته جنگ چه با انگلیس ها بوده است و چه با روس ها و چه با دیگر کشور ها،زمینه تفاهم متقابل و دوستی و کمک و همکاری های اقتصادی دو جانبه و چند جانبه را بین کشور ها فراهم کنیم.
چنانچه به اساس آموزه های دینی میز باید انسانها اضافه از سه روز با یکدیگر نباید قهر باشند و انسانهای دیگر باید زمینه آشتی آنها را فراهم کند.

>>>   امید این همه وسایل جنگی به شکل درست اش نگهداری شود تا هموطنان بیچاره و. عزیز ما که در مقابل روس و روس پرستان جهاد و مبارزه کردند از داس و چکش تفنگ های بسار عادی توانستند قدرت بزرگ جهان را روس های کمونست را به زانو درأورند اما بدبختانه یکتعداد از بدبختان این دستاورد بزرگ را به بهای کم فروختند ،این اثار جنگی که از آنزمان باقی مانده امید به شکل درستش حفاظت گردد تا نسل اینده کشور به پدران مبارز و مجاهد خود افتخار کنند
عبدالله ریحان

>>>   راست می ګویی!

>>>   در كشور هاى ديگر بنام ان ازادگانيكه جنكيدند موزيمهاى بزرگ ساختند در كشور ما با اين خود فروشى نامها و ارمانها و افتخارات بزرگ را خاينين فروختند. 😭😭
حع

>>>   حالا بيدار شديد مورده گاو ها همه چيز را فروختند 😭😭
حع

>>>   از مردم كه ناموس خودرا ميفروشند و در فروش تجربه كامل دارند شما توقع نداشته باشيد كه به چيزي دريغ ميكنند ، ارگ لانه همين طبقه هاست ، اينها ولايات خودرا شگوفان ساختند كه حالا چشم به شمال دوختند .
حامي راه پدرام

>>>   نویسنده محترم تو هنوز به خواب فرانسوی قرار داری و از تاریخ چیزی نمیدانی. بهتر است تا از خواب بیدار شوی و حد اقل با مردمی که هنوز زنده اند صحبت کنی و از آنها خواهی شنید که این جنگی که تو به آن افتخار میکنی یکی از سیاه ترین صفحات تاریخ این کشور است.
این جنگ، جنگ‌ سیاهی و سفیدی ، جنگ معرفت با جهالت بود. جنگ مذکور باآمدن عساکر شوروی نه بلکه چندین سال قبل‌ در زمان جمهوری داود خان در دره پنجشیر توسط جاسوسهای پاکستانی (حزب جمعیت ‌و حزب اسلامی) آغاز شد و کمپ های تروریستی در پاکستان شروع‌ به فعالیت نمود.
واقعا باید موزیمی وجود داشته باشد و در بسیاری کشور ها هم وجود دارد. تا نسل بعدی هیچگاهی آن دوران سیاه رافراموش‌ نکنند و در هر موزیم نمادی از سربازان قهرمانی که به خاطر‌ وطن شان‌در مقابل تروریست های پاکستانی و بین‌المللی جنکیدند، و‌همچنان نمادی از معلمین و روشنفکرانی که توسط آن اجیران پاکستانی به نام اینکه آنها کافرند تور شده اند ساخته شود تا نسل های بعدی‌ فراموش نکنند، گر چه تاریخ هیچگاهی فراموش نمیشود.
وقت این است تا از خواب فرانسوی‌ ات بیدار شوی و‌ از این به اصطلاح افتخارات «سیاه» خود را دور نمائ.

>>>   ملت در فروش شواهد تاريخ شان ملامت نيستند، اين اجيران استخبارات خارج بودند و هستند كه حتي اثار تهاجمات انگليس را فروختند، تنها در هرات اسماعيل خان موزيم جهاد را ساخت كه بار ها مورد تمسخر و انتقاد اجيران اجني قرار گرفت .

>>>   اینها مقاومت وجهاد کرده اند !!!!
هرچه کنند عیبی ندارد !

>>>   برادران یک کلام و ختم کلام : تا اوغان « پشتون » رادر افغانستان سر جایش ننیشانید و تو دهنش نکوبید؛ انتظار هیچ چیز را در این کشور نداشته باشید.

>>>   این جنگ اگر سیاهی بوده ویا سفیدی باید آثار آن که جز تاریخ و کارنامه های این مرز و بوم هستند نگهداری شوند. تو آنرا سیاه ببین، دلت، ولی کسی حق تخریب آنرا به تو نمیدهد.
نوشته تو بسیار یک کوشش احمقانه بود در جهت توجیه دادن این سیاست فاشیستی غنی کوچی.
اگر این موزیم مقاومت بطور مثال در پکتیا میبود باز میدید که غنی کوچی چگونه از آن موزیم آثار قهرمانی های اوغان های اصیل درست میکرد و به آن فخر میفروخت.
درین کار این روانی هم اوج تعصب، اوج دوبینی، و منتها عقده عقارتی که دارد موج میزند.

>>>   تا آخری حکومت نجیب همه چیز سری جایش بود از آثار تاریخی گرفته.حتی ارتش و پوليس ظاهر شاهی و داوود خانی بعد از ورودی اشرار های پدرنالعت و یک مشت اشخاص بی فرهنگ.چرسي وبنگي.فقط تنها چیزی را که این ها بزبان میآوردن جهاد14 ساله بود این را فقط خودشان تایید می کردند.اما ازنظر مردم اینها 14 سال از عمر های کثیف ونکبت شان را به غارت دزدی چوروچپاول و مردم آزاری گذارندن که بعدها همان سيتم کثیف به شهرها انتقال دادن .البته بعدها حکومت نکبت شان سقوط کرد طالبان که آمد پوزشان را بخاک مالیدن که این کار طالبان درتاریخ ثبت میشود البته طالب ها هم بی فرهنگ تر از اینها بود و این کار های که علیه اشرار های فاسد نمودن جای قدر میباشد.
(جان محمد موتر بان سابق قوای کار

>>>   اقای مهدی !من شاهد زنده ان حوادث هستم.ازنظر من این تانکها نمادافتخار میبود٫اگر وضع ما۱۰۰ مرتبه بهتر ازاسیای میانه میبود.حالا وضع معکوس است.اینها نمادجهالت یک ملت جاهل واحمق است که از۴۰ سال به اینسو علیه خود٫مردم خودوطن خود میجنگند.
عاقل

>>>   اقای مهدی !این تانکهااگر افتخار است ازمانی٫بلکه افتخارامریکا٫غرب وپاکستان است.افغان وافتخاریک فکاهی بدون خنده.
بشارت

>>>   اقای مهدی !برای افریدن افتخاربه تعقل ضرورت است.ولی عقل نباشدافتخارازکجاشد؟
دهلوی

>>>   یک مشت دزد بی وجدان آق پدر مادر آزار شلیته به اسم مجاهد وارد شهر شدن مثل گاو با مردم برخورد می کردند.14 سال دزدی و بیناموسی پدر لعنتی خود را به رخ مردم ميکشيدن .آن روز های بود خانه های مردم ویران شده بود پیرزن ها و اطفال در کوچه گریان میکردن.مو های بدن آدم سیخ می شد.من یک معلم ساده بودم به هیچ گروه و حزب فلاکت زده شامل هم نبودم و فعلا تقاعدي میباشم.بعضی مواقع در پرده تلویزیون میبینم تعداد از نرخر ها ويابو ها سخن رانی میکنند واز 14 سال بيشرفانه گپ میزنند استفراغ آدم میآید از طالبان متشکریم که پوزش این ها را بزمين مالید
( معلم رحمت اله

>>>   موزیم جهاد و مقاومت باید در تمام شهرهای وطنم ایجاد شود تا نسل های بعدی تاریخ را مستند به شواهد ملموس مطالعه کنند.
ما سه جنگ با انگلیس داشتیم اما هیچ آثار ملموس از آن به جا نمانده.
فابریکه های ذوب آهن با این داغمه ها کارش پیش نمیرود.
معادن آهن باید استخراج شوند در غیر آن چند تا آهن پاره اگر امروز کوره را گرم کند فردا نمیکند.

>>>   من اگر ریس جمهور شوم در قدم اول یک هيت تعیین میکنم.میفرستم به پاکستان لوازم و قطعات وماشین آلات کار فابریکه جنگلک و ماشین های برقی کابل با سیم هایش به افغانستان برگردانند بطوری یادگار به موزيم می گذارم.

>>>   از بركت "دمكراسى" وارداتى در اين سال هاى اخير چند چيز در افغانستان بسيار فراوان شده است:
مشاور
كارشناس
سخنگو
فالبين
دروغگو
چاقوكَش
خودكفانك
بى فرهنگى
بى ادبى
قومگرايى
نِشه يي
دارو هاى تقلبى
تحصيلكرده هاى بيكار
علماى بى سواد "دين"
احزاب وابسته به كشور هاى دور و نزديك
رهبران بى راه و راهروان گمراه
———————-———-
پيشنهادات دوستان هم ضميمه مى شود:
فساد
غصب مال و زمين مردم
ملألندى ها

باری ضیا

>>>   معلم رحمت اله
هورررا هورررا به پیش به پیش ...

>>>   نویسنده محترم عبیدالله مهدی. برادر رفتی در کشور خارج جای باصفا را پیدا نمودی آن جارا با افغانستان مقایسه میکنی. عزیز دل برادر .اینجا افغانستان است .کشور ما مردم ما 50 سال بلکه بیشتر عقب تر از دنیا هستیم آن کشور فرانسه شعوری مردم اش فرهنگ مردمش استعداد مردمش 50 متر پیشقدم تر از ما هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است