ایکاش انتخابات ریاست جمهوری برگزار نشود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۴    ۱۳۹۸/۳/۲۲ کد خبر: 159076 منبع: پرینت

بسیار خوب شد که امریکا انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را به مدتی به تعویق انداخت.
انتخابات گذشته ریاست جمهوری نشان داد، انتخابات پارلمانی اخیر نشان داد که اوضاع افغانستان روز تا روز خیلی متشنج شده روان است. متأسفانه اختلافات قومی بین نخبگان و سیاسیون تبارگرا در این کشور که همه تا گلو مسلح اند به اوج خود رسیده است.

اگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود تردیدی ندارم که تنش های قومی مردم این کشور را به یک جنگ بزرگ شهروندی سوق خواهد داد.
به باور من تا وقتی که احزاب فراقومی در افغانستان شکل نگیرد برگزاری هر نوع انتخابات در چنین وضعیت بحرانی اشتباه بزرگ است.
تا وقتی که احزاب فراقومی ایجاد نشود برگزاری هر نوع انتخابات باعث تنش ها و اختلافات بیشتر قومی در این کشور خواهد شد.

اگر انتخابات برگزار شود تنش های قومی گسترش می یابد، تنش های قومی باعث آن خواهد شد که اردوی ملی تجزیه شود، وقتی که اردوی ملی در ریشه های قوم و تبار چند پارچه شد (مانند زمان مرحوم داکتر نجیب) زمینه دو باره به قدرت رسیدن طالبان و بنیادگرا های افراطی فراهم می شود و هرج و مرج سال های نود میلادی بد تر از آن شروع خواهد شد، چنانچه دیده می شود که آتش افروزان از درون و بیرون چنین وضعیت را هر لحظه دقیقه شماری دارند تا در آتش جنگ قومی در افغانستان بنزین بیشتر بریزند.

بنابرین هوشیار باید بود!
آنهایی که واقعأ در برابر وطن و هموطن خود صادق اند، تعهد سپرده اند و دل می سوزانند، بخصوص آنهای که در داخل کشور اند باید است غیر از انتخابات راه دیگری را برای نجات مردم خود از این وضعیت بحرانی جستجو کنند.
حرف هوای نمی گویم من، این موضوع را باید بسیار جدی گرفت!
اندیشه در کار است!

ضیا باری بهاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   انتخابات بر گزار نمی شود خاطر جمع باشید امریکا هم و غنی هم روز گمی می کند فایده امریکا این است که در این کشور باقی می ماند و فایده غنی این است که دالر های را برای دختر و پسر خود ذخیره کرده و به امریکا روان می کند

>>>   امین یا رب العلمین!
چون با انتخابات مشکلات به میان میاید! بګزارید اشرفغنی یک چنط اوباش مفسدو هیچ راکه در راس احزاب قومی و مذهبی قرارا دارند ، خسی کند تا زمینه به احزاب واقعی انسانیت ګرایی مساعد شود!
حمید

>>>   انتخابات برگزار نمی شود خاطرت جمع باشد کدام انتخابات همان انتخابت ۲۰۱۴ و یا این انتخابات ۲۰۱۸ . این انتخابات که غنی می گوید در ۲۶ سرطان کاملاٌ یک حرف مفت است فقط ظاهراٌ برای اغوای ذهنیت عامه و سیاسیون بی خبر غنی این سروصدا را انداخته که من تصمیم دارم تا انتخابات دایر شود اما نمیشود که نمیشود. اگر بنام انتخابات درامه یی سازمان دهی کند نتیجه اش فاجعه و جنگ و رسوایی است و غنی میداند که دیگر جان کیری در کار نیست و پمپیو با جان کیر ی فرق فاحش دارد.

>>>   اقای بهاری! تشویش تان بیمورداست٫انتخاباتی برگزار نمیشود شاید صرف یک تیاترباشد.غنی برای باردوم ریس جمهور است.هم به خودت مبارک باشدوهم به من.
عاقل

>>>   ادامه قدرت غنی کوچی در مقام ریاست جمهوری کشور با این همه قانون شکنی خیانت خودگامگی و جنایت بدتر از هر چیزی دیگری است.
غنی کوچی و مخکش هایش باید به خاک انداز تاریخ انداخته شوند.

>>>   آقای حمید !
در کشوریکه آن را افغانستان خطاب میکنند بجز شما قوم فاشیست اوباش ، مفسد وخاک فروش و نفاق افگن واصلاح نا شدنی وووو هیچ اقوام دیگری وجود ندارد. همین اشرف غنی که شما ان زعیم و بابای خود خطاب میکنید با افکار وعمل کرد فاشیستی خود مسبب همه کشیده گی و اختلافات فی مابین افغانها است اگرافکار حماقت فاشیستی نه بلکه عقل منطق و انصاف انسانی و افکار برادری
وهمدیگر پزیری اشته باشی هیچ گاه به ادامه اشرف غنی راضی نخواهید شد چون این اشرف غنی آرام و آهسته آهسته برنامه و آرزوها و خواسته های یون خبیث و زمره جبیث شان را با کنار زدن اقوام دیگر به پیش می برد و تکمیل میکند . فلهذا به همین اساس خودت هم آرزوی بقای آن هستید

>>>   افغانستان نقطه وصل راه ابریشم سابق و نقطه وصل انرژی و سایر منابع تولید با بازارهای تقاضاکننده آنهاست که این اهمیت خاص ژئوپولتیکی افغانستان، مداخله قدرتهای جهانی (انگریز ، شوروی ، امریکا ، چین) و همسایه های بخیل را به یک واقعیت تاریخی تبدیل کرده که ریشه تمام ضعف های حکومتداری ، بی ثباتی ، بیسوادی و نفاق های عمیق تاریخ افغانهاست.
امروز هم به حداقل به میلیون نفر جاسوس جان فدا برای منافع کشور همسایه خود داریم که حتی در پی افزایش بهانه برای تظاهرات هستند تا در هرات ، کابل ، بامیان و دایکندی و حتی تمام شهرهای شمال شرق و شمال مردم عام را با خود همراه سازند.
لطیف بیژن پور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است