اتمر در مسکو: مذاکره با طالبان باید ادامه پیدا کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۳    ۱۳۹۸/۳/۷ کد خبر: 158859 منبع: پرینت

جهت به دست آوردن نتایج مثبت در روند صلح لازم است تا مذاکره با گروه طالبان باید ادامه یابد.
محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور در سخنرانی خود در کنفرانس ویژه به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان در مسکو خطاب به نمایندگان جنبش طالبان که به رهبری مولوی عبدالغنی برادر دراین کنفرانس شرکت دارند ابراز داشت: « من امروز بسیار خوشحال هستم که شما را در این مراسم ملاقات می کنم».

حنیف اتمر در ادامه گفت: ”ما به شدت بر این باوریم همه جوانب می تواند فقط از طریق مذاکرات، تمام موانع کنونی موجود بر سر راه صلح را برطرف نمایند. امیدوارم در جلسات آینده پاسخ مثبتی به پیشنهادات ما و اقدامات لازم در راه به دست آوردن این هدف اجرا شود”.

مساله راه اندازی گفتگوی صلح مستقیم میان نیروهای مخالف در افغانستان در مکان های مختلف از جمله مسکو تا کنون راه اندازی شده است. نخستین نشست صلح مسکو در تاریخ نهم نوامبر سال گذشته — ۲۰۱۸ برگزار با حضور نمایندگان کشور های منطقه برگزار شد. در چنین نشستی برای اولین بار، یک هیأت از دفتر سیاسی طالبان در دوحه در جلسه بین المللی به این سطح شرکت کرد. اعضای شورای صلح که خود را نماینده دولت می نامند؛ دراین نشست شرکت نمودند.

طالبان تاکنون شش بار با نمایندگان آمریکا دیدار و دربارۀ صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند، اما تاکنون هیچ نشستی با حکومت افغانستان نداشته‌اند.
در ماه حمل امسال که قرار بود یک نشست میان سیاسیون، حکومت و طالبان در قطر برگزار شود، بدلایلی برگزار نشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   بلی مکان ازدست رفته خود را دوباره پیدا کردی مبارک

>>>   اتمر صاحب مثلیکه نشه بودند شما هم حتما مصاحبه ی شانرا با طلوع نیوز شنیده باشید.
هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است