به كرزي و غني پيروزي را بايد تبريك گفت!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۵    ۱۳۹۸/۲/۲۸ کد خبر: 158734 منبع: پرینت

راه خٌرد و انديشيدن را نبنديم دروازه هاي نقد كردن را بازكنيم در مورد اتفاقات گذشته واقع نگر باشيم و در اين مورد بينيدشيم اگر مفهوم انديشدن را بزرگان مذهبي و سران مجاهدين بدانند!

يك قرن كشتار، ترور، وحشت، تهديد و تعقيب فرزندان آزاده پارسي زبان و ديگر اقليت ها همراه با غصب زمين ها و راندن مردم از خانه و كاشانه اشان توسط قبيله گرايان مكتب فكري پشتونيسم كافي بود مردان مبارزي را روانه سنگرها در دفاع از مردم خويش كند و در اين راه روانه زندانها شدند جان هاي شيرين خود را از دست دادند، دستان شان را بريدند، ناخن هاي شان را كشيدند، گوش هاي شان را از بيخ كندند، چشم هاي شان را شكافتند، خانواده هاي شان را قتل عام كردند، عده اي را به بردگي گرفتند حتي پا را فراتر از تمام كرامت انساني، اسلامي گذاشتند بر زنان-مادران-خواهران اين سرزمين تجاوز كردند... با اين وجود مردان بزرگ كه آرمانهاي بزرگ داشتند دست از هدف والاي شان بر نداشتند چونكه آنها مي ديدند، مي شنيدند و مي دانستند فاشيست ها چه بي رحمانه شكنجه مي كنند و به بردگي مي برند مردم را...

نتيجه خون آن قربانيان لشكري بود در دستان فهيم، قانوني، عبدالله، دوستم، عطا، خليلي، محقق، اسماعيل خان، استاد رباني وغيره اما آنچه سخت بدست آمد آسان از دست رفت، با خون گرفته شد با حرف زدن اين همه لشكر را اسير كردند!

در دفتر خاطرات تان حقيقت ها را بنويسيد از خيانت كاران و بردگان بانيان انسانيت، قهرمانان صلح، ناجي آزادي نسازيد. برگ دفتر خاطرات روزهاي ننگين تاريخ را كه مردم و لشكر را دسته-دسته تقديم دشمنان ديرينه امان كردند بر عكس تفسير نكنيد تا نسل امروز مانند ديروز قرباني توطئه پشتونيست ها نشوند.
يكي از شگفتي هاي كه در تاريخ تكرار نشده است اين است رهبران سياسي يك كشور با آن همه لشكر و ملت را كه در كنار خود داشتند چگونه و چرا تحويل يك فرد مجهول بنام كرزي دادند در حالي حتي حيوانات بر سر قلمرو شان درگير هستند و درك مي كنند شرايط را...!!

در ميدان سياست و جنگ وقتي شكست خورديم اشتباهات و كاستي هاي خود را به گردن دشمنان مان نيندازيم اين رسم مبارزه در راه آزادي مردان شجاع نيست خود را در برابر دشمنان شان تبرئه ديگران را ملامت كنند.

به هر حال صد سال مبارزه أقوام تاجيك، هزاره، اوزبيك، تركمن و... در راه آزادي برباد رفت و مبارزه جديد را بايد شروع كرد و در آن سو اين پيروزي راحت را به رهبران پشتونيست ها كرزي و غني كه همه را در بند كشيدند و حتي آن رهبران بٌزدل را با لشكرشان به بردگي گرفتند تبريك بايد گفت!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   از شکست ها و باختن های سیاسی خود باید آموخت.
یک اتاق فکر از دانشمندان تاریخ و سیاست و جامعه شناسی و مردم شناسی و اقتصاد دانان و علوم نظامی باید ایجاد کرد تا گذشته را بررسی و آینده را پلان گذاری کنند و به اساس یک نقشه را ه و اهداف دست یافتنی و پلان منظم و معقول توانایی های مادی و مالی و معنوی و بشری را بسیج و به کار گیری کرد.

>>>   نه صلح امکان دارد و نه هم اوغان انسان شدنی است و نه از تقلب، عوامفریبی، و تمامیتخواهی دست بردار است۰ یگانه راه نجات فقط تجزیه کشور بدو حصه بین اوغان ها و اتحاد قوم های غیر اوغان میباشد و بس۰ در غیر آن قوم های غیر اوغان برای همیشه در آتش جهالت اوغان خواهند سوخت۰
بگذارید این اوغان بین خودشان هرچه میخورند بخورند۰ قوم های غیر اوغان تمام مشکلات کوچک بین تان را کنار بگذارید و یکسره حساب تان را از این تمامیت خواهان متقلب انتحاری انفجاری فاشیست جدا کنید و ملک خود را و آینده فرزندان خود را بسازید۰

>>>   آقا امیر صد سال مبارزه کردید صرف برای دزدی و چپاول که چگونه بتوانید دزدی نماید یکبار مبارزه کردید ودر مقابل علم قلم و انسانیت یغاوت نمودید بلاخره یک دزد را به بنام بچه سقوط که حتا غسل جنابت را نمیدانست به قدرت رساندید و کابل عزیز را چور کردید بادوم باز تفنگ را برداشتید و چیزی که در بالا نوشته اید از کتابچه خاطرات بزگان خود نوشته اید وبه اشتباه دیگران را مسوول دانسته اید گوش بریدن چشم کشیدن رقص مرده وانچیزی که انسان انسان وانسانیت از گفتار اش عاجز میماند شما کردید که نمونه بارز آن زندان ها وکشتار کاهایی مسعود خاین در پنجشیر بود که برای همه کابلیان شریف مانند آب روشن است که فرزندان خود را از دست داده اند و وحشت و درنده گی واقعه ناهید شهید در مکرویان واقعه درد ناک جنرال عظیم در شهرنو که دختر اش را یکی از سگهای کثیف مسعود به زور تفنک به نکاح برد وبلاخر حیوانیت و وحشیگری و چور کابل که به خون فرزندان این سرزمین آباد شده بود اگر هر قدر از دایره انسانیت بگوید در دایره انسانیت شامل نمیشوید چون خورد وبزرگ تان دزد و راه زن هستید نی وطن را میشناسید ونی ناموس را در مقابل کثیف ترین چیز که نام اش دالر است
واین دزدی چپاول ولندغری را به شما تبریک میگویم که بالایش افتخار میکنید

>>>   اقوام تاجیک ، ازبک و هزاره اصلا اقلیت نیستند. اقلی مثلا بر هندوها اطلاق می شود. پشتونها در برابر این سه قوم بیست در صد هم نمی شود و انگهی مدعی اکثریت هستند. درست است زمینهای ما را اشغال کرده اما نفوس برخی ولایت شان به اندازه نفوس یک ولسوالی مناطق هزاره نشین و ازیک نشین و تاجیک نشین نمی شود. آنا با بی حیایی و چشم سفیدی و زورگویی پیش آمده و از حسن اخلاق اقوام غیر پشتون سوء استفاده می کنند.

>>>   مشکل اصلی افغانستان جنگ است و از آن بدتر اینکه بعد از حمله آمریکا به افغانستان عده ای که سالها در بهترین کشورهای غربی زندگی میکردند به کمک آمریکا در افغانستان به قدرت رسیدند درحالیکه رییس حمهور افغانستان باید از بین مردمی انتخاب میشد که در افغانستان مانده بودند و رنج کشیده بودند و مصالح افغانستان برایشان مهمتر از خواسته های آمریکا بود .
غنی با همسر لبنانی کاناداییش در خانه به چه زبانی حرف میزد ؟ انگلیسی زبان آمریکاییها و همچین فردی به افغانستان آمد و رییس جمهور شد و دخترش هم سفیر قصد تخریب مهاجران را ندارم در هر کشوری جنگ شود یا دچار مشکلات اقتصادی شود عده ای از مردم مهاجرت میکنند مثل افغانستان یا ونزوئلا که مردم در حال مهاجرت هستند اما اینکه این مهاجران سالها در بهترین کشورهای غربی در رفاه زندگی کنند و وطن وطن فقط در حد لفظ و کلام برایشان باشد و نهایت یک پرچم از کشورشان به دست بگیرند و ادعای وطن دوستی هم داشته باشند خواسته ها درک و آرمانهایشان با کسانیکه سالها در رنج و سختی در افغانستان ماندند و طعم تلخ جنگ و سختی را چشیدند فرق دارد کسانی میتوانند مردم افغانستان را درک کنند و برای مردم افغانستان کار کنند که از دل رنجهای مردم افغانستان بیرون آمده باشند غنی که سالها در غرب زندگی کرده چه درکی از رنجهای مردم افغانستان دارد ؟
غنی میفهمد بی برقی چیست ؟ غنی میفهمد سرمای هوا و نداشتن سوخت برای گرم کردن خانه چیست ؟ میزان درک غنی و امثالش که از غرب به افغانستان برگشتند برای ریاست ، آنهم به خواست آمریکا با درک مژده جمالزاده و آریانا سعید دو آوازه خوان یکیست
ان شاءالله روزی برسد که کسی در افغانستان رییس جمهور شود که از دل مردم‌ رنج کشیده افغانستان باشد و برای مردم افغانستان کار کند نه برای آمریکا و مصالح شخصی خود البته این کار کردن به نفع خود و مصالح شخصی خود و اطرافیان خود کم و بیش در تمام کشورهای خاورمیانه وجود دارد فقط برای افغانستان که سالها درگیر جنگ است اثراتش بدتر است .
ان شاءالله جنگ در افغانستان و در تمام مناطق درگیر جنگ در جهان تمام شود .

>>>   کسیکه خود در نتیجه تقلب و خیانت های انتخاباتی در  راس قدرت رسیده باشد چگونه زمینه یک انتخابات شفاف و بدون تقلب و بدون خیانت را مهیا خواهد کرد؟
غنی کوچی هیچگاهی نمیخواست کمیسیون های سالم انتخاباتی را ایجاد کند و هیچ زمانی نمیخواهد انتخابات بدون تقلب و بدون خیانت عملی گردد، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود ونه هم این مخکش های احمقش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است