سخن خلیلزاد در مذاکره، از تویترنگاری اش متفاوت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۲    ۱۳۹۸/۲/۲۶ کد خبر: 158705 منبع: پرینت

طالبان: سخن خلیلزاد دراتاق مذاکره، از تویترنگاری اش متفاوت است.
طالبان: بین ما و امریکا در جریان مذاکرات هیچ کشیدگی وجود ندارد.
خبرنگار بی بی سی گزارش داد که در آخرین دور مذاکرات 12 ساعته بین زلمی خلیلزاد و هیأت طالبان در دوحه، همه در یک کلوپ غذا خوری راهنمایی شدند.

شعیب شریفی می نویسد: دو طرف متخاصم دور میز غذا، برخلاف میدان جنگ، صمیمی و از هم راضی به نظر می‌رسیدند. مهمانداران که غذا را روی میز می‌چیدند شاید تصورنمی‌کردند، این دو طرف دو هزار کیلومتر دورتر ازین مکان مجلل یعنی در افغانستان، علیه همدیگر می‌جنگنند و تشنه خون هم‌دیگر هستند. یکی از ماموران آمریکایی با تمجدید از سخنانی که یکی از نمایندگان طالبان داشته گفت "از ابراز نظر امروز تان خوشم آمد" و نماینده طالبان در جواب گفت "تا نگویید ما دیپلماسی بلد نیستیم."

کمی بعدتر از یک عضو مهم هیأت طالبان در مورد جدال دو روز اول مذاکرات پرسیدم. او که نخواست ازش نام ببرم گفت "اصلا بین ما و هیأت آمریکایی هیچ کشیدگی وجود ندارد صحبت‌ها به خوبی پیش می‌رود."

من به پیام توییتری آقای خلیلزاد اشاره کردم، همان که گفته بود طالبان باید سلاح خود را به زمین بگذارند و گفتم در بیرون همه نگران‌اند که ممکن است مذاکرات با بن‌بست مواجه شود. اما او به پیام بعدی آقای خلیلزاد در توییتر اشاره کرد، همان که گفته باید همه طرف‌های درگیر سلاح به زمین بگذارند. او با لحنی افتخارآمیزی گفت این بی‌سابقه است که یک مقام آمریکایی بالاخره مجبور شده بگوید هر دو طرف باید سلاح خود را به زمین بگذارند.
این نماینده طالبان گفت آقای خلیلزاد "برای اصلاح اشتباه روز اولش" این پیام را نوشت و با لبخند معناداری آهسته گفت لحن توییتری خلیلزاد و برخوردی که با ما در میز مذاکره دارد، کاملا متفاوت است.

مسیح ندیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   سیاستمدار که دروغ نگفت سیاستمدار نیست.
دهلوی

>>>   مذاکرات بین گروپ های متخاصم،در طول موجودیت یک میلیون سالی انسانها در روی کره زمین موجود بوده است.
در بعضی حالات آتش بس میشود و بعداً مذاکرات میشود و در بعضی جالات دیگر،بخاطر گرفتن امتیازات بیشتر از جانب مقابل،هم جنگ جریان دارد و هم مذاکرات میشود.
این یک پروسه معمولی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است