هوش تجارتی بجای هوش سیاسی در مجلس
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۲    ۱۳۹۸/۲/۲۵ کد خبر: 158689 منبع: پرینت

در پارلمان امسال جای اکثر افراد دارای فهم بلند حقوقی و سیاسی را افراد دارای هوش تجارتی و اقتصادی گرفته است.
با تاسف که معاملات پولی امسال کرسی برخی از نمایندگان را برای همیشه خالی گذاشت.

از میان کاندیدای امسال کابل افراد زیادی بودند که افغانستان زخم خورده برای التیام دردهای چهل ساله اش به دانایی و آگاهی شان نیاز جدی داشت. اما برخوردهای سیاسی حکومت از یک طرف و داد و ستد مالی کمیشنران از سوی دیگر سبب شد تا همه چیز خلاف انتظار عوض شود و کرسی های این تعداد افراد برای یک دوره دیگر و یاهم برای همیشه خالی بماند.

اگرچه تا وضعیت تغییر نکند و پارلمان به عنوان یک رکن مستقل در چارچوب مسوولیت ها و صلاحیت هایش آزاد عمل نکند، موجودیت این و آن هیچ درد از مملکت را دوا نخواهد کرد، اما با آنهم حضور افراد دانشمند و بافهم می تواند یک امید نسبی را برای مردم و آینده کشور خلق کند.

خوشبختانه هنوز یک اقلیت امیدوار کننده در پارلمان نفس می کشند که می شود به حس خدمتگزاری و دلسوزی شان نسبت به کشور دل بست و امیدوار بود.

عمصت الله رقیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هوش سیاسی
هوش اقتصادی
نظرات بینندگان:

>>>   اقای رقیب!شما امیدوارباشید٫چه نقص دارد؟مگر ما امیدوار قطعا نیستیم زیرا با دانش ووطندوست در پارلمان احیانا موجود باشد یک اقلیت کاملا مطلق است که هیچ کاری رابه پیش برده نمیتوانند.
عاقل

>>>   یکی از سرمایه داران بزرگ امریکایی که در سال گذشته حدود بیست ملیارد به سرمایه اش افزوده شده است،گفته است که هرکس میخواهد با من ملاقات کند،برای یک ساعت ملاقات با من باید دو و نیم میلیون دالر بپردازد.
زیرا او مجموع در آمد سال گذشته اش را تقسیم دوازده ماه و هر ماه را تقسیم سی روز و هر روز را تقسیم بیست و چهار ساعت کرده است و به چنین رقمی رسیده است.
حالا اگر این وکلای میلیونر از سرمایه خویش در افغانستان برای سرمایه گزاری و بمیان آمدن جای کار و تولید بیشتر مواد زراعتی و صنعتی و خدمات کنند و در نتیجه سبب رشد اقتصادی کشور شود،خوب است.
اما اگر پول ها را گرفته مثل دیگر سرمایه داران فرار را بر قرار ترجیح دهند،وا بحال این مملکت.

>>>   در افغا نستان فهم دانش لیا قت بدر د نمی خورد فقط پو ل
مشا در سا لای گذشته شاید بوده اید
امپریالزم جانخور امریکا و حالا همان گپ به واقعیت تبدیل شد
ترا به خدا شما فکر کنید اجمل رحمانی پسر بابه جان امان الله گذر الله گل مجاهد کدام انها لیا قت دارد همه شان فقط رهی را به پو ل خریداری نمو ده است بعد از این هر کس تحصیل می مند او اصلا ادم نخو اهد بود

>>>   یعنی جای کمیشن کاران را تیل فروشان گرفته است ، اگر اینقدر مراعات مردم را کنند که قیمت تیل را افزایش ندهند تا پول های داده شده را دوباره بدست آورند بزرگترین خدمت به خلق الله کرده اند
ر

>>>   کار ارگ زار است
حال این تاجران به کم قناعت نمیکنند

>>>   پارلمان جای تجارت است اینان پو لخرچ کرده اند تا به پول بیشتر برسند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است