این مجلس از مجلس گذشته ضعیف تر خواهد بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۸    ۱۳۹۸/۲/۲۵ کد خبر: 158682 منبع: پرینت

با اعلام نتايج انتخابات پارلماني كابل، كرسي هاي مجلس كامل شد.
اگرچه ممكن است مجلس جديد كه محصول فرايند پر فساد در كميسيون هاي انتخاباتي بوده، پوست اندازي كند و نمايندگان متعهدي را در ويترين مجلس ببينيم اما قطعا اين مجلس، ضعيف تر از مجلس گذشته خواهد بود.

براي جامعه شيعيان كه سهم شان از كرسي هاي مجلس به نصف رسيده، انتخابات، دو پيامد زيانبار داشت. نخست آنكه حذف هدفمند شدند و دوم اينكه تقريبا هيچ نماينده اولوالعزم، فعال و جريان سازي از اين آدرس به مجلس كنوني راه نيافته است.

از اين دسته نمايندگان، جاي خالي حجه الاسلام شيخ نعمت ا... غفاري؛ نماينده قبلي مردم هلمند، شديدا براي مردم ما حس مي شود. معيارهاي هركسي متفاوت است و از نظر بنده، او از معدود نمايندگاني بود كه حاضر بودم از سر تكليف برايش كمپاين كنم و راي بدهم.

قطعا غفاري هاي زيادي از اين روند حذف شده و آخرين مرحله حذف در انتخابات غزني پياده خواهد شد. شايد هم بازنده اين تركيب خنثي در مجلس، همه باشند و حتي ممكن است حكومتي كه اين مجلس را براي آينده خود مهندسي كرد، در آينده سياست كشور حضوري نداشته باشد.

مردم هم در اين شكست بي تقصير نيستند و در حفظ حقوق نمايندگان متعهد، متدين و خدوم كوتاهي كردند. متر و ميزان مردم در انتخابات گذشته، نه تنها قوميت بلكه بدتر و بيشتر از آن پول بود.

شجاع محسنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   حكومت غني در حال سرنگوني اما در دقايق آخر نفس خود هم خيانت كرد و چيزي دزد رهزن ، فاشيست و قوم پرستان غلام را انتصاب نموده از خود يك مجلس فاسد بجا ميگذارد

>>>   کدام مجلس همه انسان های با رسو خ و لایق نا کام اما بجایشان همه بیسو ادن و پو لداران مقرر شد غنی هم از جمله فاسد ترین شخص خو اهد بود همرای این ولا

>>>   غنی خاین به خاطر ماندن به قدرت از خانم خود یعنی رولا غنی هم می گذر د این دالر های کشور های کفری را هچگاهی رها نمی کند زیرا این شخص را همین دالر ها صحت یاب نمود درر غیر ان این شخص مریضی روده داشت

>>>   کمیشن کاران جای شانرا به تیل فروشان دادند

>>>   غنی هر گز سقوط نمی کند زیرا همرای او ابر قدرت جهان است
هچ نیرو و هچ قدرت جهانی او را شکست داده نمی تو اند زیرا او عقیده سخت به ترامپ دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است