بدیل غنی هرکسی می تواند باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۱    ۱۳۹۸/۲/۲۲ کد خبر: 158634 منبع: پرینت

عده ای هنوزهم بر این نظر هستند که اگر اشرف غنی از قدرت کنار زده شود بدیل بهتر برای غنی وجود ندارد.
من اما این نظر را بیش از اندازه سطحی و بدور از واقعیت می دانم.‌

غنی چه کاری کرده که نتوان برایش بدیل پیدا کرد؟ از نظر من بدیل غنی به اندازه تعداد سیاست مداران کشور فراوان است؛ یعنی هر کسی که ادعای سیاست ورزی و سیاست گری داشته باشد به اندازه غنی اهل سیاست و مدیریت است.

غنی علم سیاست نخوانده و از مباحث نظری سیاست و حقوق چیزی نمی داند. از گفته هایش پیداست که معنای تفکیک قوا و تقسیم قدرت میان قوای ثلاثه برایش روشن نیست. عمل کرد و رفتار سیاسی غنی به اندازه دانش و دانایی نظری اش هم نیست بلکه ضعیف ترین کارنامه سیاسی را در غنی دیده ایم.

غنی گرچه انسان شناسی خوانده، اما گویا خصلت و شرست انسان را درک نکرده است ورنه این همه با افکار و باورهای مردم و خواسته های گروه های قومی و زبانی دشمنی و مخاصمت نمی کرد.

تفاوت بین غنی ای که کمپاین گران روزهای انتخابات و سخن گویان کنونی ارگ معرفی می کردند و می کنند با غنی واقعی که همه چیز و همه کس را بر اساس سلیقه و خواست شخصی اش جا بجا و تعیین می کند از زمین تا مریخ است.

افغانستان به یک چهره و شخصیت ملی نیاز دارد که به همه مردم نگاه یکسان و برابر داشته باشد. در یک کشوری چندقومی و چند فرهنگی فرد تبار گرای مثل اشرف غنی خود بخشی از مشکل است و بودن اش در راس قدرت مشکل بزرگ تر.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   به خدا قسم اگر به عویض این شخص طفل هم باشد این دولت پیش می رود

>>>   طرفداران اشرف غنی فاشیست راست گفته اند که بدیل غنی کسی نیست البته از نگاه قومگرای و زبان اندیش قومی خودش و عوام فریبی و دروغگویی و وعده شکنی هایش و هچنان از نگاه روانی بودن غنی جوره نداره گل من جوره ندارد اما از نگاه کار و سیاست واقعی زیر صفر قرار دارد.

>>>   خبر عا جل
اشرف غنی همیشه داد از فساد اداری می زند
اما شما خبر دارید که در طول دوران خودش یعنی 5 سال مبلغ 4خ هزار دالر رشو از طریق بلند منزل های شهر کابل از طریق حوزه ها و ناحیه ها اخذ نمو ده و همین پول را در بانک بنام خود و دخترش انداخته است حالا شما می تو اند در شهر کابل روزانه خود شاید هستید که جقدر بلند منزل ها سا خته می شود و نه حوزه و نه ناحیه برای شا ن جیزی نمی گو یند
حالا قضا وت به شما مردم به خو صوص مردم کابل می مانیم

>>>   عادی ترین آدم از روی چوک آورده شود بهتر از اشرف غنی میتواند زبان مشترک با مردم پیدا کند

>>>   آغاي محقق گزينه خوب است و يا گلبيدين ؟

>>>   غني بر علاوه اينكه سياستمدار نيست، حتي در رشته تحصيلي خود هم دانش ندارد. قرار آوازه هاي سر چوك تيسس داكتري اش را خسره بره اش نوشته است. بد تَر از همه كه غرب در انتخاب يك إنسان رواني و فاشيست بحيث ريس جمهور در حق اين ملت جفا كرد. خداوند اين ملت را از شر اين رواني و امثالش خلاص كند.

>>>   صدیق افغان بدیل خوبی برای غ است

>>>   مظفری صاحب بدیل از نظر شما ویک امریکای وانگلیسی تفاوت کامل دارد در نزد شما ممکن شایسه تر ومستقل تر ونیک اندیش تر از غنی بدیل بهتر باشد درانصورت شبان کوهسار وزارع کشتزار هم بهترین گزینه بجای عین وغین خواهد بود اما از دید خارجی ها یک گزینه خوب بجای هردو درصورت ضرورت شخص مطلوب در غلامی وفرمانبرداری ووطن فروشی وهمه صفت های رذیله ومذموم متصف بوده اگر روزانه هزار ها هم وطنش کشته شود خم به ابرو نیاوردهرقدر دارای های مادی ومعویش تاراج وچپاول گرددنادیده بگیرداگر صدها هزار عسکر خارجی اضافه گردد تحسین نماینددر فکر استقلال وازادی نباشند این است انتخاب اصلح ومناسب وشخص مطلوب بدین ملحوظ کسانی را که شما گزینه ای مرغوب میخوانید در قاموی استعمار واشغال مردود ومنفور است در همچورژیم وروند جاندارند بیهوده وقت عزیز وگرانبهارا ضایع نسازید ورنگ قلم را به مصرف نرسانید
معلم محمد داود بیگ ازلیسه ای صمیم سانچارک

>>>   شما درست گفتید که اگر اشرف غنی جنکی از قدرت بافتد بدیل برای پشتون ها به عوض غنی جنکی وجود ندارد زیرا هیچ کس به اندازه این آقای نتوانسته و نمی تواند اقوام دیگر را سر به نیست کند و هیچ کس نمی تواند به اندازه آشرف غنی جنکی متعصب و فاشیست باشد.
زنده باد اشرف غنی جنکی

>>>   درحال حاضر بدیل اشرف غنی نه تنها به سطح کشور بلکه به سطح جهان هم وجود ندارد و مردم افغانستان وهم جهانیان این مسئله را درک کرده اند که درحال حاضر بدیل اشرف غنی نه درداخل کشور ونه هم درخارج کشور وجود دارد بناء گفته میتوانیم که برنده مطلق انتخابات ریاست جمهوری اینده داکتر اشرف غنی خواهد بود ودر 5 سال اینده تغیرات مثبت چشم گیری در افغانستان به وجود خواهد اورد و برداشت اقای مظفری از بدیل خیلی سطحی است وشاید سطح علمی اقای مظفری خیلی خیلی پائین از ان باشد که درمورد اشرف غنی رئیس جمهور کشور اظهار نظر بکند
ولیزاده هراتی از هرات باستان

>>>   بلی برای غنی بدیلی در جنایت آفرینی و اختلاف افکنی و مزدوری برای غرب وجود ندارد. این آدم در این جهت تک است. من نمی دانم مردم ما را چه شده که نمی توانند انسان مفسد را از مصلح تشخیص دهند؟ این آدم در طول این پنج سال جز جنایت و فساد و قانون شکنی کار دیگری انجام نداده است. او یک آدم متملق و شیطان صفت است که با هزار چهره در انظار عمومی خود ر ا نشان می دهد. او نه ظاهرش با ریاست جمهوری می خورد و نه باطنش. ظاهرش دلقک و باطنش شیطان است.

>>>   واقعاً کار های که غنی کرده هیچ کدام این کله پوچ ها نمیتواند و نه میداند اگر میدانست افغانستان به این سرنوشت دچار نه می‌شد تمام اش درد راه زن چپاولگر قاتل وطن فروش ناموس فروش اینها نمیتواند بدیل شود

>>>   غنی در شرایط کنونی بی بدیل است، این غاصبان و چکره ها و شرکای جرمی شان برای گریز از عدالت علیه غنی میجفند. زنده باد غنی بت شکن و لندغر شکن،و دشمن شکن

>>>   غنی هیچگاه از غصب قدرت سخن نگفته وشما کوچه گشتها باید بدا نید که غنی بابا رای اکثریت مرد م داشت ورییس جمهور شده وبازهم هم کاندید هستند هر گس که شما انرا شخصیت ملی میدانید در ا نتخابات برایش رای بدهید وبه تخت بنشانید خیرات خور نباشید .

>>>   من فقط می پرسم که کی بدیلش می تواند؟ ایا همان ازموده شده گان؟ اگر بلی؟ کدامش؟ گلبدو, محقو,ربانو<اتمرو,سیافو یا کدام مسلمان دیگری اگر باشد؟ همه اینه شبش ملک اند اما غنی مبرا ازین دزدها!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است