لجاجت ارگ نشینان برای دوام قدرت به نفع طالبان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۲    ۱۳۹۸/۲/۱۹ کد خبر: 158604 منبع: پرینت

لجاجت ارگ نشینان برای دوام قدرت بعد از اول جوزا به نفع طالبان تمام می شود!
هم کودتای نرم زیر نام دادستانی کل و هم برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح باعث نفاق و شقاق بین ارگ نشینان و رقبای سیاسی آنها شده که تیم دولت ساز (تابوت‌ساز ) و شرکای پول و پلو آنها از بام تا شام تمام ظرفیت های خود را به طعنه زنی و کنایه زدن به آدرس رقبای خود مصرف می کنند که این بزرگترین دست آورد برای طالبان گردیده و به خصوص اینکه حمداالله محب مشاور امنیت ملی به زندان پلچرخی رفته تا به تروریست های انتحاری و انفجاری که اتن ملی انداخته بودند بشارت دهد که از زندان رها می شوند.

در آن طرف قضیه، طالبان با درک این واقعیت از یک جانب مذاکره با آمریکایی‌ها را به پیش می برند و از جانب دیگر به حملات و کشتار سربازان، افسران و مردم افغانستان شدت بخشیده اند که ادامه پافشاری ارگ نشینان بر ماندن در قدرت از طریق کودتا منجر به فروپاشی نظام در آینده خواهد شد. زیرا تلفات سربازان و افسران روزانه در حدی است که نمی توان دوام رژیم را که غرق در فساد و باند بازی است و بعد از اول جوزا مورد قبول اکثریت مطلق سیاستمداران نیستند تضمین نمایند و عبور از ارگ نشینان یگانه راه برای جلوگیری از فروپاشی نظام، مانع از کشتاری بیشتری سربازان، افسران و مردم افغانستان شده و بزرگترین مانع مذاکره با طالبان و پروسه صلح از میان برداشته می شود.

اگر سیاستمداران افغانستان نتوانند بالای یک حکومت موقت به توافق رسند خطر اینکه افغانستان به دامن تروریسم سقوط کند محتمل به نظر می رسد و برای نجات افغانستان از خطر سقوط در دامن تروریسم لازم است که حکومت موقت ایجاد گردد و با همبستگی همگانی مانع طالبانی شدن تمام افغانستان شوند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر بنده بی طرف باید باید بعد از اول جوزا این شخص مریض قدرت را واگذار کند به یک تیم کاری خوب در غیر ان باید همه پر پا خیزند و علیه این یهودی قیا م نمایند تا کی مردم ما کشته شود

>>>   غنی به زور امریکا در دولت است زور هچ کس به این شخص نمی رسد تا قیا مت ریس جمهور است
امریکا برایش تیلفو نی گفته است که من ترا هچ از چوکی دور نمی کنم زیرا در زمان کرزی هر بار که قوای ما بالای مردم بی گناه تان بمبارد می کرد کرزی بالای ما قهر می شد مگر در زمان غنی هر بارکه بمبارد می شود غنی ادم خوب است هچ چیزی برای ما نمی گوید
دیگر ما این رقم غلامک را پیدا کرده نمی تو انم

>>>   این ....ودستیاران دور و برش بطور مسالمت و آبرومندانه وشرافتمندانه از قدرت کنار نمی روند. تا اینکه مردم با غیرت بلند شوند سرنوشت معمرالقذافی را رئیس دیکتاتور لیبیا را بالایش تطبیق کنند.

>>>   کاهش ۶۰۴ ملیون دالر از کمک های که به نیروهای دفاعی افغانستان توسط امریکا می شد اخطاریه بدی برای کسانی است که به اشکال مختلف در راه صلح سنگ اندازی و لجاجت می کند. با ید بداند که این یک خبر خوش نیست. مغز متفکر باید اردو و پولیس رااز حالت اجیری می کشید و مانند زمان شاه و داود خان و نجیب بر اساس مکلفیت ، جلب و احضار تنظیم می نمود. اگر کمک های امریکا کاهش و حتی قطع گردد ما آن اردو زمان حال را نداریم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است