وقتی هزاره ها بی ظرفیت می شوند....!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۸/۲/۶ کد خبر: 158372 منبع: پرینت

هزاره های نادیده و بی ظرفیت با جابجایی یکی دو نفر از یک پست به پست دیگر با تبریک گفتن، هم خود را به مسخره می گیرند و هم قوم خود را!
واقعا درد آور است وقتی هزاره ها شعور آن را نداشته باشند که درک کنند که در کجای قدرت قرار دارند و چند فیصد در قدرت و ثروت شریک هستند بازهم تبدیلی یکی دو نفر را از یک اداره به اداره دیگری بجا و شایسته گفته گوشهای مردم را از تبریک گفتن کر نمایند.

اقلا وجدان داشته باشید، دیگران همه روزه وزیر می شوند، ریس می شوند، جنرال می شوند، والی می شوند، سفیر می شوند و هزاران هزار پست را در اختیار دارند نه به کسی تبریک می گویند و نه شایسته و بجایی قلمداد می کنند بلکه هنوز سهم خود را ناچیز می دانند.

من در حیرتم که این هزاره ها را چه شده است که به خاطر چند نفر هزاره محدود که در بسا موارد خود را هزاره نمی گویند و زبان شان در تلفظ کلمه هزاره مشکلات پیدا می کنند و حتی بسیاری از آنها به خاطر جاسوسی و مذمت از هزاره ها و یا چاپلوسی این و یا آن در یک بست تعیین می شوند چه نیاز به این همه بی ظرفیتی است.

همین یکی دو سال قبل کمیسیون اصلاحات اداری تحت نظر نادر نادری در حدود ششصد بست را در معرض امتحان داوطبی به اساس شایسته سالاری اعلام کرد که در نتیجه در حدود صد نفر هزاره موفق و برنده این پروسه شدند، وقتی که نتیجه را برای اشرف غنی احمدزی بردند، نامبرده موضوع را بکلی رد کرد و از جمله آن صد نفر هزاره که از طریق امتحان برنده شده بودند فقط در حدود پانزده تا بیست نفر را پذیرفت و بجای هشتاد نفر هزاره دیگر، افراد ناکام مانده را مقرر کرد.

چرا این هزاره های دارداری صدای خود را بلند نکردند که اکنون یک هزاره را از آمریت حوزه به وزارت داخله برده اند، اینقدر چیغ و پیغ به راه انداخته اند که بجا و شایسته است و یک مجهول الهویه را که هزاره است و از هزاره بودن ننگ دارد مشاور مقرر کرده اند مگر ارزش دول و سرنا را دارد؟

گماشتن یک فرد در یک وظیفه به هیچ وجه بجا و شایسته نیست بلکه نتیجه کار یک شخص به جاه و شایسته است ، شرم خوب است اما از میان این بخش از هزاره ها رخت بربسته است که قیل و قال آنها باعث سرافگندگی و شرمندگی تمام هزاره ها شده است .

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
ظرفیت
نظرات بینندگان:

>>>   حسين علي خان واقعيت را بيان كردي. من هم در يك پست خپ و چپ مقرر شده بودم از بس كه قوما تبريك تبريك گفتند اشرف غني خبر شد بجايم يك برادر پشمتون را مقرر كرد.

>>>   هزاره مردم کم فکر، کم ظرفيت و خود خواه اند، در جاى که يک انها مقرر ګردد تمام روز به اين فکر اند که چطور ديګر دوستاى شان مقرر ګردد و به ديګرا مشکل جور کند، اصلا ظرفيت هم پذيرى را ندارد، نه پشتون را قبول دارد نه ازبک نه تاجک و نه اقوام غيره را به اين خاطر روز به روز نفرت در مقابل شان در تمام اقوام افزايش ميابد.
برادر اين کشور مربوط همه ما اند بايد يک ديګر را قبول کنيم و قلبا نياز است نه نمايشى، به اساس تحارب خود نوشته ميکنم به ثبوت.
اميدوارم تبصره را نشر کنيد،

>>>   باز نوبت مظلوم نمائی هزاره ها رسیده، که گویا به حق این قوم بیچاره در طول تاریخ ظلم روا داشته شده است. بس است، این زجرخوانی های شما به مرور زمان خسته کن شده است. گاهی خود را یک قوم برگزیده معرفی می کنید، گاهی مظلوم ترین.

>>>   هزاره هم خدا دارد بان مامردم هزاره در همین جوالی گری خود بمیریم به هرصورت اگر ما مردم را درهمین جوالیگری خود هم کسی بماند چوکی نمیخواهیم
سلطان علی از برچی

>>>   حسن علی عدالت خیلی دلت داغ داغ است
خیر باشد همه باشنده ی همین کشور هستیم مشکلی نیست برادری از قوم دیگر وزیر باشد

>>>   ما مردم افغانستان از هر قومی که باشیم مردمی وحشی بی فرهنگ وستمگر وظالم هستیم البته در مقابل خودمان اینطور هستیم و در مقابل اجنبی سر خم مکنیم ونوکر ان هستیم چون مردمی بی سواد هستیم افغان بودن از هر قومی که باشیم برایمان ننگ وشرم است
احمدولی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است