مجلس جدید، یک بی آبرویی دیگر !
اگر رییس و اعضای کمیسیون انتخابات گذشته درست عمل کرده بودند، چرا با رسوایی تمام به جرم جعل و تقلب و فساد عزل شدند و اگر آنان جاعل و متقلب و فاسد بودند، چرا اعلام نتایج آنان در کمیسیون جدید پذیرفته می شود؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۸/۲/۵ کد خبر: 158356 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)قرار است دور هفدهم مجلس نمایندگان روز جمعه ششم ماه جاری آغاز بکار کند.
دور هفدهم پارلمان با حضور اعضای جدید مجلس در حالی افتتاح می شود که هنوز نتیجه نهایی شش حوزه انتخاباتی به شمول کابل و میدان وردک معلوم نیست و در برخی مناطق مانند غزنی انتخابات برگزار نشده و در مناطقی که نتایج شان اعلام گردیده، مملو از تقلب و جعل بوده است.

درحالیکه کمتر از یکماه دیگر به پایان رسمی حکومتداری جناب اشرف غنی نمانده است، چرا بر افتتاح دور هفدهم مجلس اهتمام ورزیده و در گشایش دور جدید پارلمان عجله بخرج می دهد؟

امروز شما از هر فرد این سرزمین و حتی از خود نماینده های اعلام شده در دور جدید مجلس بپرسید که انتخابات گذشته را چگونه ارزیابی می کنید، در جواب می گویند که سراسر تقلب و فساد بوده است. با این و ضعیت چگونه خواهد شد که نماینده های جاعل بتوانند صادقانه از این مردم و حیثیت آنان دفاع کرده و بر حقوق اساسی این مردم صحه بگذارند و برای آینده این مملکت قانون وضع نمایند؟

اشرف غنی در دیدار با اعضای جدید مجلس گفته که ما شش ماه است منتظر چنین روزی بودیم که پیکر این جامعه تکمیل شود و رکن سوم این کشور آغاز بکار کند.
اشرف غنی خوب میداند که این رکن سوم مانند رکن اول و دوم سراسر با جعل و تقلب روی کار آمده و از این ببعد نیز از آنان انتظار صداقت و راستی و کار برای این مملکت نمی رود. زیرا پایه این ارکان با تقلب و جعل گذاشته شده و با تقلب و جعل به پیش خواهد رفت.

اشرف غنی می کوشد تا بر تمامی تقلب ها و فساد ها جنبه قانونی بدهد و از قانون گذاران جاعل و متقلب بخواهد که تداوم حکومت تقلبی و جعلی وی را صبغه قانونی داده ادامه کار وی را به عنوان رییس جمهور تایید نمایند.

اینجا یک مساله ساده پیش روی ما است که اشرف غنی و اطرافیانش حاضر به پذیرش آن نیستند، اگر رییس و اعضای کمیسیون انتخابات گذشته درست عمل کرده بودند، چرا با رسوایی تمام به جرم جعل و تقلب و فساد عزل شدند و اگر آنان جاعل و متقلب و فاسد بودند، چرا اعلام نتایج آنان در کمیسیون جدید پذیرفته می شود؟

برخی بر این عقیده اند که عجله حکومت برافتتاح دور هفدهم پارلمان، نوعی از کمپاین برای جذب وکلای جدید در تیم اشرف غنی می باشد، هرچند کاملا خلاف قانون و مقررات افتتاح مجلس است و همه میدانند که بدون تکمیل نصاب وکلا، مجلس ناقص خواهد بود و این خلاف قانون اساسی و تمام معیارهای حکومتداری می باشد.

در حقیقت افتتاح این دور از مجلس افتخار نیست بل یک آبرو ریزی جهانی است که تمام قانونگذاران جهان بر ما خواهند خندید و اشرف غنی را بیشتر از قبل به عنوان یک چهره متقلب و خودخواه و دیکتاتور خواهند شناخت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ.
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ.
أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ.
سوره ۲: البقرة آیات 10 و 11 و 12
در دل هاي شان مرضى است و خدا بر مرض شان افزود و به آنچه به دروغ مى گفتند عذابى دردناك خواهند داشت.
و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى‏ گويند ما خود اصلاحگريم.
بهوش باشيد كه آنان فسادگرانند ليكن نمى‏ فهمند.
این دولت خودش ... فکر می کند مردم ... کسانیکه به رئیس جمهور قول دادند که در کمپاین های انتخاباتی برایش مصرف می کنند. بدون رای رفتند.

>>>   اشرف غنی یک چهره متقلب و خودخواه و دیکتاتور است .

>>>   پارلمان یا چورلمان
تمسخر بر اراده مردم واوردن نماینده های که صندوق ها را در خانه های خود پر نمودند
حال اشرف غنی بدون مزاحمت خواب های عبالرحمن وامان الله ومومند را قانونی ساخته وپارلمان فرمایشی اش انرا تصویب نموده واخرین میخ خود را بر فرق عدالت خواهی میزند
این هم نتیجه همان پنجصد روپیه رای فروخته شده ان شهروندی که تا پنج سال اسارت خود را خود امضا نمود
حبیب کوهستانی

>>>   در زمان های سابق ماموران توزیع تذکره به کدام ولایتی غرض توزیع تذکره رفته بودند.
یک مامور از نفری که برایش تذکره توزیع میشد پرسید:
نام ات چیست؟
او جواب داد: سرگین بای.
مامور پرسید،نام پدرت چیست؟
او جواب داد: پارو بای.
مامور توزیع تذکره به همکارش گفت:
بنویس! گوی در گو.
حالا تمام امور درین مملکت گوی در گو است.
این انتخابات و نتایج آن و افتتاح مجلس نیز یکی از آنها است.

>>>   تمام امورات اجرائی اشرف غنی مطابق به قانون نبوده ، قانون اساسی یک کتابچه باطله می باشد .رژیم اشرف غنی یک رژیم دکتاتور ورویه اشرف غنی درمقابل مسئولین دولتی خاینانه ممی باشد.
بااحترام
خاکسار

>>>   آب حیای غنی ریخته
شرم ندارد

>>>   Anwar Rawi
یک تعداد از روشنفکران ما را مثل سگ پاولف شرطی ساخته اند !
آنها در انتظار می مانند تا فاشیست های افغان کاری کنند تا مغزشان بکار افتد وقلم بدست گیرند و کارکرد ها و نیرنگ های فاشیست ها را توجیه و تفسیر کنند ! در حالیکه روشنفکر باید خود راهنماو راه گشا باشد .
ما میدانیم که مشکل اصلی کشورمان در شرایط کنونی فاشیزم افغانی است . میدانیم که تا وقتی که نظامی فاشیستی وجود داشته باشد و قدرت بدست فاشیست ها باشد و اندیشه های ضد انسانی و ضد آزادی فاشیستی رواج داشته باشد ؛ امکان ندارد کشورمان به صلح واقعی و صلح دایمی دست یابد و مردم ما احساس امنیت , آرامش و آسایش کنند .ما میدانیم که خلیزاد , کرزی , احمدزی , احدی , گلبیدین ,یون , سورخلقیان و طالبان و چندین گروه خرد و بزرگ دیگر , همه فاشیست اند و نظریات فاشیستی دارند و همه برای تحقق اهداف ضد انسانی فاشیستی هماهنگ و همسو و با هم کار می کنند و میخواهند قدرت انحصاری و مطلقه شان را بر مردمان شریف کشور تحمیل کنند و تمام دارایی های مردمان کشور را به چپاول ببرند و مردم را به برده گی بگیرند ...
وقتی این مسایل را میدانیم و این را هم میدانیم که فاشیست های رنگارنگ افغانی هیچ زبانی انسانی را جز زبان زور نمیدانند و هیجگس دیگر را برابر سگ هم اهمیت نمی دهند و دموکراسی و همکاری ؛ زندگی شهروندی هم برایشان هیچ پشمی نیست , پس چرا باید دست به هوا در انتظار رحمت و معجزه آنها ماند ؟!
روشنفکران ضد آزادی خواه و عدالت پسند باید در انتظار معجزه از طرف فاشیست های رنگارنگ افغان نمانند و خود برای نجات کشور و مردمان رنجبر و مظلوم کشور دست به اقدامات جدی بزنند و فاشیست ها را در موقف سگی قرار دهند , باید راه چاره پیدا کرد و همه در جهت را ه حل متمرکز شد , وقت دارد میگذرد ؛ اگر فاشیست ها همین طور موفقانه پیش بروند آینده خونبار نصیب مردمان ما خواهد شد ... اتحادو همسویی و هماهنگی روشنفکران آزادی خواه و عدالت پسند اولین گام متیواند باشد ..

>>>   شمس كچكين
چه ملتى بوديم چه فرهنگى داشتيم وچه سرزمينى داشتيم اماباتاسف عده بى ريشه وبى بنياد توسط حمايت. استعمارخونخوار بالاى گرده هاى ماسوار اند وبزرگان بيخرد وجبون مصرف جمع كردن دالر استند اياجواب وجدان راچه خواهند دادند
Dit verbergen of rapporteren

>>>   Saboor Raheel
اگر خود را سیاستمدار میدانید و فکر میکنید که جرگه غنی نارواست به اهداف فاشیزم کمک میکند؛ بد است و ازین‌رو در آن شرکت نمی‌کنید، چرا‌ دیگران را نیز مانع نمی‌شوید؟ چرا در برابر تبلیغات پرسروصدای دستگاه غنی به ضد تبلیغات نمی‌پردازید؟

آیا شما مسوولیت سیاسی و اجتماعی در برابر مردم ندارید؟ آیا این جرگه یک رویداد سیاسی است و یا میله شب شش که رفتن و نرفتن‌تان مساله شخصی؟ آیا در برابر مصرف بیجا و ناروای اینهمه پول که آبش به آسیاب یک دستگاه فاشیست میریزد احساس مسوولیت نمی کنید؟ آیا خاموشی تان شرکت مستقیم در جرم و جنایت این دستگاه نیست؟
و اما اگر این جرگه یک حرکت مفید است، بازهم چرا خاموش استید و همکاری و همنوایی نمی کنید و دلائل مفیدیت آن را به مردم کشور را بیان نمیکنید؟

>>>   Eraj
اینها جنایت کار تر از غنی اند زیر این زمینه ها را برای شوونیزم اینها فراهم کرده اند. دلیل سکوت شان این است که ایشان حق السکوت اخذ کرده اند و می خواهند با تحریم نمودن سمبولیک خاک به چشم مردم بزنند و بگذارند شوونیزم به کار خود ادامه بدهد!

>>>   Ghiasi
رحیل صاحب شما هم از که ها چه ها توقع دارید. پنج سال است که خورد و بزرگ ملت در گوش این نامرد ها پُف کرده راهی استند که شاید کمی سر غیرت بیایند، اما اینها کجا غیرت و شهامت دارند. صدا خود را از ترس بلند نمی کنند که مبادا بودیجه دریشی های لوکس و لوازم آرایش شان را از پیش شان نگیرند. حیف آن آکسیجن که اینها تنفس میکنند.

>>>   Zyanmand
سر تسلیم گذاشتن به ظلم و استبداد، هم از نظر شریعت اسلام مردود است و هم ازدیدگاه خردمندانه و اندیشه آگاه فردی و اجتماعی.
همانگونه که شریعت اسلام ظلم را نا روا میداند، مظلوم واقع شدن و سر تسلیم گذاشتن به استبدتد را نیز مخرب دانسته نهی میدارد.
ولی اینجا سرزمین تملق و سکوت است.
بیش از چندین دهه اینجا دامن ظلم پهن و دست استبداد دراز است.
ولی ما مهر شکوت بر لب و چشمان خمیده از هزاران منفعت های فردی، اجتماعی و حتی فراتر از مرزهای کشور، گدشته و به قول معروف (بیغم باشی) اختیار نموده ایم

>>>   azizada
مردم خیلی بیچاره شده که یک ....را در راس دولت قبول کرده اند .هرچه این .....و همدستانش بالای مردم تحمیل میدارد شکایت نمی‌کنند. عجب صبری خدا داده به این مردم نجیب وشرافتمند ما.

>>>   تورسن: غنی این آرمان به گور خواهی بُرد که پس از اول جوزا حکومت کنی، اگر هیچ‌کس مانع ات نشد، تورسن به تو اجازه حکومت‌کردن را نخواهد داد.
مسلم_شیرزاد

>>>   بدون اعلان نتیجه انتخابات پارلمانی ۱۳۹۷ تمامی ولایات، حالا پارلمان بااین همه بدنامی افتتاح میشود دلیل این همه عجله وزیر پاکردن بار بار قوانین نافذه کشور چه خواهدبود ؟
محمد عبدو

>>>   Paryani
غنی دیوانه تا زمانیکه باداران اش مانند انگلیس و امریکا و اسرایل در مهین مان دنبال منافع بزرگ شان اند هر کار که دل اش خواست میکند و تا حالا هم انجام داده است و به هیچ نهاد قانونی پاسخ گو نیست و نبوده است !
مگر یک چیز را فراموش نکنیم که غنی کور خوانده حالا عصر ۲۱ است و به قول استا محمدی عصر انفجار معومات است و همچنان جهان مانند یک دهکده کوچک شده است دگر هیچ بدی کرده نمیتواند تا این دم هم مردم را مان معامله گر های خود فروخته و زراندوز فریب داده روان هستند و وسیله ی شان دین و جهاد و مقاومت است در حالیکه به قول عامیانه کوتن همان جهاد و مقاومت را خود شان با بازی های کودکانه و نا بخردانه شان پایین کرده اند!
بنابرین تا همین معامله گران بالای سرنوشت مردم مان حاکم اند غنی پیش میرود مگر یک چیز را نباید فراموش کرد که دگر نسخه های عبدالحمن خانی و نادر خانی کارا نیست و حق روزی پیروز میشود به شرطیکه مردم نیز خود را کمی تکان دهند و از سر نوشت خویش با خبر باشند!

>>>   Saboor Raheel
تبعیض را از تاجیکهای لوگر و لغمان بردارید!
این ظلم است که تاجیکها نفوس اصیل و بومی لوگر و لغمان باشند اما دیگران همه‌کاره این دو ولایت باشند.

>>>   utaref
اشرف‌غنی در حال دور کردن ملت از روشنایی و سمت دادن به پرت‌گاه تاریک!

>>>   کمیشن کاران جای شانرابه تیل فروشان تخلیه کنند تا منبعد تیل فروشان محترم ختدامت نمایند !!!

>>>   Khorosoni
از این نوده پیوند کنید:
رئیس جمهورغنی پیش از اینکه با اعضای جدید مجلس نمایندگان درخانه ملت دیدار کند؛ برعکس درارگ که به خانه شخصی بی بی گل تبدیل شده است ملاقات اولین اش را نمود. این بخاطری صورت گرفت که اعضایی جدید باجیب خالی آمدند و باشک خدا را بجا کرده با جیب های پر برگشتند.

>>>   تاريخ اوغانستان ٢٧٠ سال است كه با غلامي جاسوسي و وطنفرشي اوغان مردار شده است و هوزهم ادامه داردواوغان ميخواهد همينطور به زنده حيواني ادامه دهد تا اين قبيله وطنفرش ازارگ براي هميشه بدور گذاشته نشوديك وطنفروش ميرودديگرش را خارجي مياورند

>>>   در طول تاريخ هدف پشتونهاي قبيله هميشه حاكميت بر قوم هاي ديگر بوده كه براي رسيدن به ان از هيچگونه خيانت ، وطنفروشي ، مردم فروشي ، دسيسه و فريبكاري دريغ نورزيده اند . تا جاي كه گروه هاي تروريستي را به نام طالبان و داعش به همدستي امپرياليزم خونخوار جهاني زير نام دين و مذهب به ميان اورده و بيرحمانه مردم ما را قتل عام مي كنند تا مردم به ستوه امده به نام صلح و ختم جنگ حاكميت انها را رسمي قبول كنند .
نشست هاي كه زير نام صلح صورت مي گيرد همه خاينانه است .
واژه صلح با طالبان در كشور ما يعني مستحكم كردن پايه هاي فاشيزم قبيله براي هميشه .
صلح با طالبان يعني نابوي فرهنگ ، زبان و ازادي هاي انساني ...
صلح با طالبان يعني دفن شدن در گور هاي تاريك جهالت ..
انژليكا بابك

>>>   پشتونهاچرا در لباس طالب وداعش و القاعده مشغول جنگ هستند مگر ریس جمهور اشرفغنی و بیشترین اعضای کابینه پشتون نیست پس دیگر چی میخواهند پشتونها چرا انسانهای بیگناه را به پای مرگ میبرند بلاخره هدف و منضورشان ازجنگ چهل ساله چیست
آیا از روی لذت بردن به این کار مشغول هستند ویا مجبورساخته میشوند اگر منظورشان حکومت است که کار تمام است اشرفغنی همه ادارت دولتی را بنام پشتونهاکرده و بعضی پستهای معمولی وبی ارزش که ارزش جنگیدن ندارد بلاخره این جنگ همه مردم افغانستان را سردرگم وگیج ساخته وازطرف دیگر نیروهای خارجی هم به بهانه کمک و مشاوره کشور مارا اشغال کرده و تنها بهانه ماندن را برایشان طالب وداعش مساعد ساخته درحالیکه داعش هم هدفش حکومت پشتون است و طالب هم منضورش حکومت پشتون است پس به لحاض خدا ای قوم گمراه ولجوج سر عقل شوید و ببینید که حکومت فعلی پشتون است ودست از جنگ خونریزی بردارید وبه اولاد های خود توصیه کنید که به مکتب بروند علم ودانش بیاموزند به جای دزدی و خونریزی به جای ویران کردن ابادکردن بیاموزید برای اولاد های خود به دختران خود اجازه بدهید که معلم وداکترشوند چون آنها هم انسان هستند حق زندگی کردن مثل انسان را دارند دیگر عصرجهالت گذشته حداقل نشان بدهید که هم مردجنگ هستید هم مردصلح.
ب م

>>>   در همین طول هفتاد سال زندگی خود ریسان جکهور را بیاد ندارم که مانند اشرف غنی احمدزی پست فطرت شوخ چشم و خاین به مملکت و ملت و خود خواه و سخت دشمن مردم فارسی زبانان بوده باشند اشرف غنی چنان بی ابرو و بی حیثیت است که از هیچ چیزی شرم ندارد در برابر قدرتش انهم قدرت کاذبانه جعلی و تقلبی کسیکه ایمان و عقیده خود را در برابر پول و قدرت یافتن اش بفروش رساند و زنش هم یهوی باشد و بگفته خودش به دین اصلا عقیده و باور ندارد و اگر میداشت دین یهودی را میپذیرفت هدفش از پذیرفتن دین یهودی بخاطر پول و سرمایه و خوشحال کردن زنش است جانکیری را .... کند که کرده برای که چنین انسان پست خاین را بر بلای ملت افغانستانی مسلط کرد و با تسط چنین شخص قومگرای خاین بی دین روزگار مردم را از بد بدتر و در بدر کرد .

>>>   Ahangar
افتتاح یک مجلس ناتکمیل که آنهم نتیجه انتخاباتی است که تمام برگزار کنندگان آن زیر پیگرد قانونی قرار دارند خود یک حرکت غیر قانونی و یک جنون سیاسی دیگر از طرف کوچی غنی پدر تعصب و تقلب است و یک لکه سیاه دیگر بر رخسار کثیف و پوسیده استبداد قبیله ثبت تاریخ میگردد۰

>>>   انتخابات مجلس نماینده گان درافغانستان یک بدعت انتخاباتی نامگذاری شود زیرا تقلب وتخطی وجعل کاری بیسابقه بود تاحال چند ولایت بینتیجه مانده اضافه تر ازهشت ماه ازانتخابات گذش اما ناتمام پارلمان ناتمام افتتاح میگردد این هم یک حماقت ونادانی یا زرنگی ومهارت شانرا نشان میدهد درچشم مردم خاک زدن است.
عبید.

>>>   افتتاح یک مجلس ناتکمیل که قسمت تکمیل شده آنهم نتیجه انتخاباتی است که تمام برگزار کنندگان آن بخاطر تخلفات گسترده و فساد زیر پیگرد قانونی قرار دارند خود یک حرکت غیر قانونی و یک جنون سیاسی دیگر از طرف این کوچی بیفرهنگ غنی احمدزی پدر تعصب و تقلب است و به این شکل یک لکه سیاه دیگر بر رخسار کثیف و پوسیده استبداد قبیله ثبت تاریخ میگردد۰

>>>   افتتاح یک مجلس ناتکمیل که قسمت تکمیل شده آنهم نتیجه انتخاباتی است که تمام برگزار کنندگان آن بخاطر تخلفات گسترده و فساد زیر پیگرد قانونی قرار دارند خود یک حرکت غیر قانونی و یک جنون سیاسی دیگر از طرف این کوچی بیفرهنگ غنی احمدزی پدر تعصب و تقلب است و به این شکل یک لکه سیاه دیگر بر رخسار کثیف و پوسیده استبداد قبیله ثبت تاریخ میگردد۰

>>>   اوغان طبیعتن عقبگرا، پسمانده، بدوی، و دور از فرهنگ شهروندی امروزی است۰
در صورتیکه امکانات ریفراندوم یا همه پرسی عمومی موجود است و دارای پارلمان نماینده های مردم هستیم ضرورت به این عوامفریبی ها و درغلگری های اوغانی بنام لویه جرگه و امثال آن دیگر وجود ندارد۰
این نمایش های مضحک لویه جرگه همیشه از طرف قشر حاکم برای فریب مردم سهو استفاده شده و فیصله های آن یا از قبل تعیین شده اند ویا اصلن مراعات نمیشوند۰ این روش کهنه غیر اصولی فقط عوامفریبی، ضیاع وقت، و ضیاع پول ملت است و بس۰

>>>   این اوغان کوچی همین نام مجلس و نام پارلمان را هم بد کرد۰
پارلمانی که ۲۵ درصد آن تکمیل نشده و قسمت تکمیل شده آن هم مورد مناقشه است و تمام برگزار کنندگان آن هم محکوم به خیانت ملی به محکمه معرفی شده اند صرف اهداف سیاسی افتتاح میشود۰
کوچی کاملن مردار کرده۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است