سهمیه بندی کانکور ۱۳۹۸ واقعیت ندارد!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۸/۲/۴ کد خبر: 158342 منبع: پرینت

وزارت تحصیلات عالی و اداره ملی امتحانات با انتشار اعلامیه مشترک نشر شایعات “سهمیه بندی کانکور” در رسانه های اجتماعی را رد کرد.
اخیرا برخی از رسانه ها و کابران اجتمامی مدعی شده بودند که گویا وزارت تحصیلات عالی و کمیته امتحانات، کانکور سراسری ۱۳۹۸ در کشور را سهمیه بندی کرده است.

با این حال مسوولان در وزارت تحصیلات عالی کشور گفته اند که به اذهان عامه رسانیده می‎شود که موضوع “سهمیه بندی در امتحان کانکور” سال ۱۳۹۸ واقعیت ندارد.
به گزارش شفقنا، در اعلامیه آمده است که جدول نشر شده در رسانه های اجتماعی که گویا نشان دهنده سهمیه بندی می باشد از سوی عده‎ای نا آگاه و احتمالا مغرضین پخش شده است.

براساس اعلامیه، هیچگونه سهمیه برای هیچ ولایتی در این جدول قید نگردیده و داوطلبان کانکور می توانند انتخاب شان را به اساس جدول عمومی نیز درج نمایند البته در کنار انتخاب در جدول عمومی که حق هر داوطلب است جدول متذکره نیز در اختیار شان قرار داده می شود تا در صورت عدم موفقیت از طریق رقابت عمومی، بتوانند از طریق رقابت ولایت شان نیز چانس کامیابی برای شان داده شود تا برای ولایاتی که از داشتن کادر های مورد نیاز محروم اند، زمینه عرضه خدمات در عرصه های مختلف نیز میسر گردد.

وزارت تحصیلت عالی گفته است آن عده از هموطنانی که خواهان توضیحات بیشتر در زمینه می‌باشند، می توانند به صحفه انترنتی (اداره ملی امتحانات) مراجعه نموده با ارایه سوالات شان حل مطلب نمایند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سهمیه بندی
کانکور
نظرات بینندگان:

>>>   جوانان ننگرهار ، پکتیا ، لوگر و امثالهم چطور با کابلیان ، قندوزی ها و بلخیان رقابت کنند؟ باید در پوهنتون شهر خود حمایت شوند
و خوب است که به کندهاریان ، هلمندی ها ، پکتیا وال و امثالهم سهمیه داده شود تا عدالت برقرار شود.
نقیب الله خواجه عمری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است