فقط قانون اساسی مدار اعتبار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۸/۲/۲ کد خبر: 158313 منبع: پرینت

در مورد ختمِ کار ریاست جمهوری فقط قانون اساسی مدار اعتبار است و بس آنهم در صورتیکه حکومت مشروعیت اش را از انتخابات گرفته باشد.
و قانون اساسی حکومت را مکلف میسازد به برگزاری انتخابات و تحویل قدرت در اول جوزای سال پنجم.

حالا‌حکومت ادامه قدرت اش را بر تخطی دیگرش که برگزار نکردن انتخابات است منوط میسازد و این تعلیق بر باطل است و تخطی دیگر. حکومت باید به مردم دو جواب بدهد که چرا انتخابات را برگزار نکرده و چرا قدرت را تحویل نمیدهد‌؟ نه این که بگوید تا برگزاری انتخابات به‌قدرت ادامه میدهد.

دوما: حکومتِ‌ فعلی برخواسته از قانون اساسی و انتخابات نیست بر اساس توافق نامه سیاسی و بر مبنای تعهداتِ مشخص و تاریخِ تعیین شده بنا گردیده است که حتی به یک ماده از تعهدات توافقنامه حکومت وحدت ملی عمل نشده است.
لذا حکم دادگاه عالی بر ادامه عمرِ حکومت یا نقضِ صریح قانون اساسی ست و یا مجوز دادن بر نقضِ عهد و پیمان شکنی آشکار که هردو فاجعه است و مغایرِ استقلالیتِ نهاد قضایی کشور.

مبارز راشدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانون اساسی
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   طوریکه همگان بهتر معلوم است که آقای اشرف غنی یک شخص ناکاره ....، کم کردن نان دسترخوان ملت ، عیسوی مذهب ، دست زدن به تبعیض لسانی ، منطقه وی وقومی ، پا مال کردن قانون اساسی ، پشتونیزم ساختن دولت ، عاجز ماندن درموضوعات سیاسی چیزی دیگری کارندارد
بااحترام
خاکسار.

>>>   غنی میخواهد که حکومت افغانستان شاهی شود و خودش عبدی تا لب گور سر قدرت باشد. و قانون اساسی هم روی ورق است ولی عملی نمی شود.
هارون
افغان

>>>   اداره تک قومی ، مستبد و متعصب ارگ نشینان می خواهند زبان و قلم شهروندان را خاموش نمایند !
نویسنده : حسن علی عدالت
حمله فیسبوکی شاحسین مرتضوی و تهمت وارد کردن ایشان بالای نصیر فیاض یکتن از ژورنایست های با نام و نشان کشور در تلویزیون آریانا و لت و کوب عبدالله آزاده خنجانی مدیر تلویزیون یک توسط بادیگارد های اشرف غنی احمدزی نمایانگر آن است که حلقه فاسد و تک قومی ارگ نشینان از بیان واقعیت ها سخت در هراس اند و با شیوه دیکتاتوری می خواهند زمان حفیظ الله امین را احیا نمایند و هر آنچه که در مدح ولسمشر نباشد آن را نابود نمایند ، گرچه افغانستان آنگونه که مدنی نماهای وابسته به دولت فکر می کنند در عرصه آزادی بیان جایگاه خوب ندارد و در ردیف ۱۲۰ قرار گرفته است و همواره ژورنایست ها و خبرگزاری های که در خدمت ارگ نشینان نبوده اند با انواع تهدید و خشونت مواجیه بوده اند که شاید آقایان عبدالله آزاده خنجانی و نصیر فیاض از معدود چهره های در عرصه ژورنالیزم باشند که از جانب ارگ نشینان خریداری و تطمیع نشده اند چون متاسفانه بازار سیاست و تبلیغات در افغانستان از جانب ارگ نشینان به بازار معامله و خرید و فروش تبدیل شده است و هریکی که‌ خود را به ارگ نشینان نفروشند مانند آقایان خنجانی و فیاض مورد لت و کوب و تهمت بستن ارگ نشینان قرار می گیرند .
گرچه در عصر کنونی بستن زبان و قلم مردم کار دشوار است اما بازهم دیده شود که دیکتاتور ارگ تا چه سرحد پیش می رود ، زیرا پشتبانی بی حد و حصر اکثریت مردم در فضای مجازی از آقایان خنجانی و فیاض مایه امیدواری است که آزادی بیان بالاخره بالای دیکتاتوری ارگ غلبه نماید .

>>>   همان گونه که بارها و بارها گفته ایم، باز به تکرار می گوییم که همه این نابه هنجاری ها و نارسایی ها و نابه سامانی ها برخاسته از قانون اساسی ناقص، سراپا متناقص و نارسای کنونی و ساختار معیوب نظام است. از این رو، ویرایش قانون اساسی و ساختار نظام از اولویت ها است.
مادامی که همین قانون و همین ساختار نظام باشد، همین آش و همین کاسه خواهد بود.
از این رو، نکوهش و سرزنش این و آن و خرده گیری و دشنامدهی و ناسزاگویی و نقد و ...‌ بیجا، بیمورد و ضیاع وقت است و جایی را نمی گیرد.
باید همه نیرو و توان خود را در راستای ویرایش قانون اساسی و ساختار نظام متمرکز سازیم. در غیر آن:
یا جام باده
یا قصه کوتاه

>>>   غنی می خو اهد که یک چند وقت دیگر هم دالر های امریکا را در فلم دخترش در امریکا به مصر ف رساند

>>>   فقط یک راه باقیمانده
اعتراضات سرتاسری تا استعفای غنی
ملت به سرک ها بریزید و فاشیست را به زانو در آورید
اگر امروز نجنبید فردا دیر است
این حکومت شراکتی وظایف مشخص قانونی خود را در زمانش انجام نداده

>>>   یک چند نفر چها رکلاه که در دزدی پو ل های غنی شریک است از این شخص یهودی دفاع می کند د غیر ان همه از او از زن یهودی اش نفرت دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است