جنگ بین غنی و کرزی است نه نشست قطر!
ما سال ها است که می شنویم "الصلح خیر" در حالیکه نه صلحی را دیدیم و نه خیری را! نه آغازی برای آوردن صلح داشتیم و نه انجامی و نه هم برنامه مدون و سیاست منطقی که در این راستا تدوین شده باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۱    ۱۳۹۸/۱/۲۹ کد خبر: 158255 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) کرزی یکبار دیگر از سفارت آمریکا مسوولیت گرفته است تا حکومت غنی را ملغا کرده و یک حکومت موقت را بازهم به نفع قبیله تشکیل دهد.
در نشست روسیه نیز کرزی به دستور سفارت آمریکا به شوروی رفت و در نشست مسکو شرکت کرد و بگونه ای ظاهر شد که انگار رهبری نشست روسیه را برعهده دارد.

گزارش ها حکایت دارد که قرار بوده کرزی در نشست قطر، علیه غنی کودتا کند و حکومت او را به یک دولت موقت واگذار نماید اما غنی از این موضوع باخبر شده و هیات اعزامی به قطر را بزرگ گرفته و بگونه ای لیست افراد اعزامی را ترتیب داد که نیروهای حکومتی و طرفداران غنی بیشتر از بقیه در این نشست حاضر باشند تا علیه غنی کودتایی از جانب کرزی صورت نگیرد.

شنیده می شود که پس از اعلام لیست 250 نفری، کرزی با ملابرادر در قطر تماس گرفته و به او قبولانده است که فعلا نشست قطر را نپذیرد تا طرح دیگری برای ایجاد حکومت موقت روی دست گرفته شود.

گذشته از همه اینها، واقعیت قضیه این است که جنگ و صلح افغانستان یک پروژه است نه یک پروسه!
یعنی تعدادی برای تشدید جنگ و تعدادی نیز برای بالا گرفتن شعار صلح، پول می گیرند تا تنور بهم ریختگی اوضاع در افغانستان همچنان داغ بماند و مردم و رهبران سیاسی فرصت فکر کردن به مسایل کلان خارجی ها که همان غارت و چپاول کشور است، پیدا نکنند.

در حقیقت هرکسی آمده و منفعت خود را از این میان برداشته است و تمامی شواهد نشان دهنده این است که همه آنگونه طرح های جنگ و صلح را مطرح می کنند که آخرش به بن بست برسد نه به نتیجه!

در این میان تعدادی هم که از کنار جنگ پول دار شدند و به جایگاهی رسیده اند، هرگز حاضر نیستند ببینند که زمینه های صلح فراهم می آید و آنان بخاطر آمدن صلح باید تمامی سرمایه و جایگاه شان را از دست بدهند. پس طبیعی است که برای حفظ موقعیت فعلی شان تلاش کنند.

ما سال ها است که می شنویم "الصلح خیر" در حالیکه نه صلحی را دیدیم و نه خیری را!
نه آغازی برای آوردن صلح داشتیم و نه انجامی و نه هم برنامه مدون و سیاست منطقی که در این راستا تدوین شده باشد.

بیایید بیشتر از این خود را فریب ندهیم و مهره های بازی شطرنج قدرت های بزرگ نباشیم و خود برای آینده خود برنامه ریزی نموده و تصامیم لازم را اتخاذ کنیم! اگر بگذارند!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
غنی
قطر
نظرات بینندگان:

>>>   250 کم است باید همه مجاهدین شرکت کنند چون جهاد کرده اند همچنان حوزه مقاومت باید از الف تا یا شرکت کنند

>>>   کرزی اری خوب کرد یگانه را حل حکمو مت موقت و بعد انتخات دیگر راه حل وجود ندارد خاطر جمع باشید اگر واقعا صلح می خو اهد در غیر ان نه روز خود و نه روز مردم را ادر نکنید

>>>   سقوط غنى ١٠٠ فيصد شده است . انشا اله اين بيمار روانى با راكتبار روز هاى اخر خود رأ سپرى مى كند

>>>   الله پاك هر كسيراكه براي بيگانگان خوش خدمتي و يا بخاطر منافع شخصي خود به وطن و مردم خود خيانت ميكند، به قهر و غضب خود گرفتار كند.

>>>   طالب ها عروس خیل هستند.
هیأت افغانستان داماد خیل.
دستمال شیرینی عبارت از صلح است.
حالا هیأت افغانستان نزد طالبان به قطر میروند تا دستمال شیرینی و یا صلح را بیاورند.
اما طالبان شرط های زیاد بالای داماد خیل گذاشتند،منجمله برآمدن قوای خارجی.تغیر قانون اساسی ،استعفی دولت و غیره.
ببینیم که سرنوشت دستمال شیرینی چه خواهد شد.
یا طالبان باید شرط های خود را کم کنند و یا داماد خیل از عروسی صرف نظر خداهند کرد.

>>>   نازنین !
مشکل اصلی درگذشته کرزی وحال هم اشرف غنی است وگرنه طالبان آنقدر اقتدارندارند که همه امروز منتظر تعیین تکلیف ازسوی آنها برای افغانستان هستند
واقعیت این است که طالب دررده های بالایی حکومتی حمایت وحتی تجهیز می‌شود
غنی هم به میخ میزند وهم به نعل
باورکنید اگر مردم عادی مطمئن شوند که ازسوی حکومت درمقابل طالب حمایت می‌شوند همین مردم طالب را از مناطق شان می رانند
اما مردم اعتمادی به حکومت ندارند که ازآن مردم درشرایط دشوار حمایت کند ودراصل مشکل از غنی طالب پرور است او همه ساله تعداد زیادی از طالبان که باقربانی سربازان اردو وپولیس اسیر می‌شوند با میانجیگری چند تا چپن پوش بنام کلان قومی از بند رها می‌کند وباز تکرار همان دور باطل

>>>   Dostzada
فقط 10 نفر درست به سرپرستی یکی و 10کلاه سربازان شهید 10 لباس طفل یتیم و 10 چادر زن بیوه 10 لنگی پدر که اولاد خود را از دست داده 10 دانه پیرهن مادر که جوان های خود را از دست داده با خود ببرند .
و یک جلد قرآن که قرآن را در وسط میز مذاکره با لباسها گذاشته و به هم اعضایی مجلس قسم داده شود که دیگر جنگ نکنید .
اگر مسلمان استید

>>>   الهی هـرکس مزاحمت میکند چپنش بسوزد !

>>>   فریب نخورید! خلیلزاد و کرزی و غنی و طالب باهم اند

>>>   خوب است که گلیم دزدان و کیسه بران جمع شود.

>>>   خداوند ملت ما را از شر تمام شاطين انس و جن نجات دهد، و دشمنان دين و وطن ما را رسوا و نابود نمايد.

>>>   استراتیژی جنگ علیه مردم افغانستان و قوم گرایی، تعصب ، تفرقه اندازی بین اقوام و ملیت ها بی عدالتی و هزاران کارهای دیگر هردو رییس جمهور پا برجاست و همچنان در زمان آقای غنی بیشتر شده است . شما از تفاوت ها یاد اوری کرده اید درست است هر کس طریقه کارش فرق میکند اما هدف که رهبران پشتون که همانا به قدرت ماندن است ولو که مردم افغانستا بی عزت میشود کشته میشود در دنیا بد نام میشود و غلام بیگانه ها میشود هیچ فرق ندارد پا برجاست.که این خود خواهی بزرگ و بی عدالتی بزرک است که در حق مردم افغانستان صورت میگیرد
اگر در زمان ریس جمهور غنی گلم جنگ و خشونت از جنوب هم برچیده میشد و افغانستان به طرف رفا و ترقی عامه میرفت درست بود اما برعکس از دیدگاه غنی عدالت چیزی دیگری است کشاندن جنگ به طرف شمال کشته شدن تمام اقوام افغانستا یکسان خراب شدن تمام قریه ها درشمال و جنوب شرق و غرب افغانستان بلند رفتن سطح بی کاری در تمام نقاط کشور نبودن کارمندان عالی رتبه دولتی از اقوام غیر پشتون این ها همه استرتیژی های قوم و رهبران پشتون در افغانستان است برادر .من یک شخص متعصب نیستم تمام مردم کشورم را دوست دارم از نظر من پشتون ها
گر هزار سال دگر هم در حکومت باشند مشکل نیست. در صورت که عادل باشند و مردم را زنده گی کردن بگزارند تمام مردم قدرت خودرا استقلالبت خود را و حاکمیت خود را در آینه حکومت ببینند اما وقتی که این بی عدالتی های آگاهانه را میبینم بسیار متاثر میشوم و دلم تنگ میشود و به حال مردم افغانستان میگیریم و فکرمیکنم که هر کس از دید خداوند پر گناه است در افغانستان تولد میشود و تا زنده است فغان میکندو بس. کابلی افسرده

>>>   امشب پیشتر از هر زمانی بخاطر افغان بودنم شرمیدم.....
ناتو و همکاران شان دلیل زیاد کردن سربازان شان وادامه ی جنگ را در افغانستان (فساد) در تمام نهاد های سیاسی واجتماعی این کشور و مشکلات درونی و ذات البینی خود افغانها نامیدند،
ایشان دولت و افغانها را مفسد ترین مردم و کشور در سطح جهان قلمداد کرده .
این واقیعت تلخ را باید پذیرفت و شرمید...
نمیدانم برای نسل جدید واطفال چه جوابی را ارایه کنم تا بتوانم خود و دیکران ، نام کشور و واژه ی افغان را نجات و دلیل قانع کننده ی داشته باشم.؟

>>>   جایگاه حقوقی کرزی چیست؟
بلی او یک شهروند است. اما شهروندی که ظرفیت نمایندگی از شهروندان را ندارد. او یک سیاست‌مدار شکست‌خورده است. مخالفت او با امریکا حکومتش را به فقیرترین حکومت در روزهای اخیر سال های ۲۰۱۴ تبدیل کرد. حکومت و خانواده‌اش مفسد ترین چهره های تاریخ دولت‌داری را در افغانستان به نمایش گذاشت. حالا گرایش به روسیه وطالبان یگانه گزینه برای تبرئه‌ی این روسیاهی است.
۴. شهامت و وقار سیاسی این گروه شکست‌خورده در چه‌است وقتی نماینده‌ی طالبان نظام سیاسی شان‌را «اشغال‌شده» قانون اساسی شان‌را «ناروا» و ارتش شان‌را «قاتلین» می‌نامد. این گروه شکست‌خورده با تمام وقاحت در عقب طالبی‌که از ریختن خون هزاران انسان فقیر و بیگناه پشیمان نیست جماعت نماز شکل می‌دهند.
این درست است که ما به صلح نیاز داریم. اما ما ارزش‌هایی داریم که متعلق به تاریخ، فرهنگ و کرامت ما است و نباید توسط گروهی از سیاست‌مداران معامله گر بر زیرپای جنایت‌کاران ریخته شود.

>>>   من از سانچارک هستم یکی از ریش سفید ها برایم حکایت نمود یک زمانی در بازار یک چای فروش بود یک صندوق چای را سه کود مینمود یک کود انرا فی کیلو ده افغانی ودیگرش را بیست ودیگرش را سی افغانی قیمت گذاری مینمود در حالی که هرسه کود از یک صندوق ویک چای بود مشتری اطرافی بیچاره برایش میگفت که چای سی افغانگی را بیست افغانی نمیدهی؟ چای فروش میگفت خیر است برای تو میدهم به این ترتیب تا شام صندوق چای را خلاص مینمود سیاست امروزی خارجی ها عین سیاست افتصادی همان چای فروش است کود ده افغانگی غنی وعبدالله وکود دوم هم طالب وکود با ارزش وسی افغانی کرزی ورفقا اند همه از یک منبع تمویل وکنترول میشوند وریمود کنترول همه در دست یک کشور است منتها انها با زرنگی وکیاست برنامه های خودرا توسط طالب وکرزی وغنی به پیش یردند حال که اکسفایر وبیکاره شده اند میخواهند انهاو بد نامی انهارا به اسم دیگران ختم نمایندهمچنان بسیار ناممکن ومحال است که جناب کرزی وهمراهان از ارباب اولی فرمان نبرند اما اورا نیز توظیف نموده اند که به اسم دیگران کار نماید ولی در نهایت محصول کار وفعالیت های ایشان را یاران سابق حاصل مینمایند واینهای که هنوز در ارگ وقصر سپیدار جا خوش نموده اند مانند ببرک کارمل توارش توارش میگویند تا تکمیل شدن حد اقل مدت قرار داد از نظر ارباب نیفتند
یتیم بچه ای تگذاری

>>>   Mohammad Seyam Sediqyar
آقایان اشرف غنی و کرزی در عوام فریبی و نیرنگ در صدر لست قرار دارند

>>>   صدای ملت افغان ۲۰۱۹/۰۲/۰۶
کشوری که به نام سرزمین تریاک در جهان یاد میشد ، امروز به نام
کشور زعفران یاد میگردد
دیشب وقتی سخنان و حرکات اش را از طریق تلویزیون طلوع دیدم و شنیدم خیلی در قلب ام نفوذ کرد
و دوست داشتنی شد...
کشوری که به نام سرزمین تریاک در جهان یاد میشد ، امروز به نام کشور زعفران یاد میگردد .
کشوری که تمام دروازه های کشورهای جهان به رویش بسته بود ، امروز دهلیز تجارتی کشورهای
جهان است.
کشوری که متکی به بازار فرسوده و بی کیفیت پاکستان بود ، امروز به بزرگترین بازارها و مارکیت
های کشور جهان اموالش صادر میگردد.
جهان به نام تولید و صنعت افغانی چیزی نمی شناختند اما امروز هزاران تن کاالها ، میوه سبزیجات
و تولیدات کشور در شرق و غرب و جنوب جهان به فروش میرسد .
طالیی سیاه ) جلغوزه ( که در زیر خاک های کشور دفن گردیده بود ، اما امروز هزاران تن آن در
مارکیت های معتبر جهان به فروش میرسد.
کشوری که به نام بندر چیزی را نمی شناخت امروز برای داد و ستد به بندر بزرگ تجارتی ) چابهار
( وصل میگردد.
سرزمینی که چندین دهه از صلح در آن خبری نبود امروز زمزمه های صلح از هر سمت و سوه در
آن بیداد میکند.
افغانستانی که همسایه هایش و کشورهای دورتر از آن برای دشمنی و بی ثباتی کمر بسته بودند، اما
امروز آن کشورها دست دوستی و همکاری برای صلح بلند کردند.
در ادارات دولتی این کشور به جز زورمند، پسر وکیل ، وزیر کسی دیگر صاحب چوکی و سمت
نبود ، اما امروز پروسه اخذ امتحان برای شمولیت میان تمام اقوام برگزار میگردد.

افتتاح راه الجورد و ابریشم یکی از آرزوهای این مرز و بوم بود ، اما امروز این راه ها در اختیار ما
است.
کشوری که سال ها قومندان، وزیر و رئیس اش باالی پولیس، نظم عامه و ترافیکش سالح میکشید،
مورد لت و کوب قرار میداد اما امروز آنها برای تطبیق قانون سرخم کرده اند.

>>>   اولین زوری بد که آمد کلمرغ بابا مثل امان الله خان صندوق های زنش را گرفته بطرف غرب فرار میکند. پولها را که قبلن خودش و زنش به حساب های اولاد های خود انتقال داده اند. حال از چه ترس دارند؟ ترس او از دست دادن مقام چوکی و عیش و عشرت داخل ارگ است. در غم مردم اگر این خائن های پراشوتی میبوند وضع به این حالت نمیرسید.

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰

>>>   اگر عدالت اجتماعی باشد ، اول باید کرزی محاکمه شود

>>>   اشرف غنی باید ملانصرالدین ( کرزی ) را ممنوع الخروج ممنوع الدخول وحصر خانگی کند وبرای رسانه ها بگوید این کار برای تامین امنیت جانش صورت گرفته است
ر

>>>   کرزی خاین تمام افراد لچک و لندغر را همرای خود برده بود و هدف آنها صلح نی بلکه زنده ماندن خودشان و از دیت نه رفتن سرمایه ایشان است که از همین امریکایها دزدی نموده است اولتر ازن لندغران باید حساب گرفته شود و بعد می‌تواند به قسم یک شخص عادی همرایی طالبان مزاکره نماید نه به حیث نمایند مردم و یا کسی دیگر و طالبان نیز باید بداند که قاتل تمام مردبیگناه به دست امریکا در این هفده سال همین اشخاص بود ‌امریکا پیش از اینکه افغانستان را ترک نماید باید با‌همین اشخاص سفله حساب نماید.

>>>   رأست است كه همي شان كرزي وإعظاي كابينه سابق واقيعت است كه در نشست مسكو اشتراك داشتند همي شان دزدان كه بول هاي أمريكا را دزدي كردن اشتراك داشته ولي جاي جند دزد مثل برادران شهد قهرمان و خليلي و قصاب كابل راكتيار خالي بود أين منافقين را اشرف غني إز صحنه حذف كرده حالي به نام صلح مي خواهد يكبار ديكر مردم أفغانستان را به كروكان بكيردولي اشرف غني كار هاي انكشافي اش قابل قدر است ولي مردم را قتل كرد

>>>   گرچه کرزی هم یک خائنی بیش نیست و یکی از مهره های قبیله در خدمت استعمار بود مثل خود غنی، ولی اگر دل شیر را هم در قفس سینه موش غنی کوچی بیندازی او کرزی را ممنوع الدخول کرده نمیتواند۰ هردو چاکر های یک بادار هستند و کدام فرقی باهم ندارند۰ فرق فقط در نگهداشت قدرت و چوکی در ارگ است۰

>>>   من جای ریس جمهور غنی باشم این از مذاکره مسکو برميگردن همه این ها را باید بازداشت کند خصوصا کرزي خبیث وکثیف را انشاالله که یک روز فرا این خاينين پیش مردم محاکمه شوند

>>>   من جای ریس جمهور غنی باشم این از مذاکره مسکو برميگردن همه این ها را باید بازداشت کند خصوصا کرزي .... را انشاالله که یک روز فرا برسد این خاينين پیش چشم های مردم محاکمه شوند

>>>   غنی خود چه پلان برای صلح دارد حتماٌ ۵ سال بعد سرش فکر می کند ؟

>>>   فاسد بخاطری هستند که دزدان سقوی را سیر نمودند و به قوم خود خیانت کردند و باید هردو ایشان برای مردم خود جواب ګو باشند. چون دزدان و چپاولګران را حمایت نمودند.

>>>   جناب کرزی صاحب درینمورد بیشتر خدمت کرده اند که باید لقب (ام الفساد ) برایش اعطا گردد ، غ تاحال ازتعیینات حکومتش فارغ نشده وبرای فساد وقت تا حال نیافته است
ر

>>>   از شتر پرسیدند که کوتل بالا بد است ویا کوتل نشیب گفت با راه گل الود رنگ هر تاه ان در گور باشد!اگر ازمن می پرسی باعبدالله وگلب الدین رنگ هر چهارشان در گور باشد وقتی مزدور شدی ووابسته دیگر فساد وفاسد از اینها خیلی خوب است این سرمایه ها ومعادن زیر زمینی وموقعیت استراتیجی کشور که ارزش ان به تریلونها دلار میرسد اینها مفت ورایگان فقط در برابر کرسی های پلاستیکی به اربابان عرضه نموده اند واختیار هوا و زمین سرزمین را در اختیار انها گذاشته اند ما درکشور خود هیچ نداریم وانها در کشور ما صاحب همه چیز هستند ایکاش انها فاسد وفساد پیشه میبودند ولی این حالت را بالای ملت وکشور نمی اوردند
معلم داود از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   کمیشن کاران پارلمان از هردوی اینها فاسد ترند

>>>   دکترفاروق «وردک» اخیراً درمحضر شماری از «مجاهدین»، « با لحنی دردمند و شکوه سرا» شرحی از فساد بزرگ مالی که محمد حنیف «اتمر» مسبب آن است؛ ارائه داد.
اتمر را بی پرده پوشی، واژۀ « انگلیس» قرار داد.
فاروق وردک فی المجلس عنوان کرد که حنیف اتمر «وزارت معارف را چور کرد.»
«اول در بخش ساختمان ها وتعمیرات وزارت معارف از دونر های خارجی ۴۰۰ چهارصد ملیون دالر گرفت و حیف ومیل کرد و پروژه ها را از حساب بودجه انکشافی وزارت معارف مجرا کرد.»
مورد بعدی، به نقل از فاروق وردک این است: « ازبانک جهانی ویواس ای دی تحت عنوان تربیه معلم مبلغ ۳۲ملیون دالر را گرفت و به جیب خود انداخته است واین پروژه کاملا خیالی بود درحالیکه این پروسه از طریق ریاست تربیت معلم از بودجه دولتی وزارت معارف به شکل عادی پیش می رفت واین پروژه خیالی در دو سال دوام کرد.»
«سوم به نام خریداری ۱۴۵موتر برای وزارت معارف میلیون ها دالر را با محمود کرزی یکجا حیف ومیل کردند درحالی که در قرار داد، موتر جاپانی ذکر شده بود؛ فقط چند عراده موتر ناچل کوریایی دو دروازه یی را آوردند ودوسیه بسته شد.» درگزارش قید شده است که کارکنان وزارت معارف ازین ماجرا مطلع اند.
چهارمین شرحیات فاروق وردک: حنیف اتمر« ۹ ملیون دالر تحت عنوان سروی واحصاییه معارف از بانک جهانی گرفته هیچ کاری انجام نشد و مورد پنجم: ۱۶۵ مشاورین خیالی داشت که معاش هر یک آنها از ۱۵۰۰ دالر بالا بود. » وردک به جهر گفته است که اتمر از سوی غنی مورد پرسش قرار نمی گیرد.

>>>   حتما کسی خواهد نوشته ( نه کل به نه....)

>>>   واقعا یک تعداد از هموطنان ما موقع قیافه نحس هردويشان را در تلویزیون مشاهده می کنند به بدترین اعصاب خرابی مواجع میشوند حتی بعضی از وطنداران ما خیلی تحت فشار روزگاری فلاکتبار گرفتار اند خشم و نفرت خود را به سری اقوام و خانواده اش خالی میکنند از این مورد ها قبلا 10 درصد وجود داشت و حالا به چهل درصد رسیده است.

>>>   مردم ما این طوری قضاوت میکنند البته قضاوت شان بجا است. میگویند این آقایان که گرفتاری چوکي ریاست جمهوری هستند دوسال از حکومت وحدت ملی میگذرد نتیجه صفر.صفر. هیج بوی از دولت داری نميبرند هر روز هم بدتر از روز قبل میشود برای چه استعفا نمیدهند هرروزه مورد نفرت و تنفر ملت قرار می گیرند. تحویل بدهند به یک نفر که خیلی وارد است. ما در داخل و خارج از کشور تعداد ی زیادی انسان ها ی شریف و درستکار تحصیل کرده و دانشمند داریم حالا فرقی نمیکند پشتون ویا فارس باشد ازبک ویا هزاره باشدکه هر تا ر مويشان از طلا بالاتر
برای مردم ما اهمیت و ارزش دارد بخدا مردم ما گرفتار شده اند همگی یکی یکی روانی شدن

>>>   تا جاییکه ما میبنیم اګر وقت ربانی را به یاد بیاوریم وحشی ترین و فساد ترین دوره بود که نی به زبان قلم جور میاید و نی به ګفتن اش خلاص خواهیم شد.

>>>   کسانیکه از راه غیر دموکراتیک و غیر مشروع به قدرت رسیده اند ، ما نباید انتظار آوردن یک تغیر سالم را داشته باشیم .
کزری به زور آمریکایی ها به ما تحمیل شد و غنی با آرای تقلب و لابی گری در خارج از کشور، که در هرود کاندید هیچ ارده ملت دخیل نبوده از تعدادی اگر رای هم گرفتند به گونه فریبکارانه بوده .
هردو دو روی یک سکه هستند .

>>>   سك زرد برادر شغال .

>>>   غنی و کرزی
چهره ها و مهره هایی خائین
حکومت هایی مردم دشمن و دشمن پرور!
پانزده سال گذشته حوادث و رویدادهایی خونین و ریخته شدن خون مردم ما دریک بازی بی پایان مهره ها وچهره هایی خائین وحمایت از فرهنگ وحشت ، طالب ، تریاک و ترور ، دست آورد آن به جز فرو بردن این کشور و مردم آن به کام فرهنگ وابستگی دایمی اقتصادی ونظامی ، به استعمار جهانی چیز دیگری نیست.
فرهنگ دشمن پروری و مردم دشمنی بر اساس تبار ونژاد وزبان و حمایت از فرهنگ ترور ووحشت ، رهایی تروریستان از زندان ها برای تقویه صفوف طالبان ، انتقال جنگ به مناطق امن وپایگاه سازی برای تروریستان و سربازان نیابتی کشور هایی همسایه عملکرد غنی و کرزی را در پانزده سال گذشته بوده است.
پانزده سال گذشته حاکمان خائین مردم دشمن و تروریست پرور ، هر گروه تروریستی که جنایات بیشتر آفرید و کشتار بی رحمانه و ویرانی بیشتر کرد به آنها امیتازات بیشتر قایل شدند و با انتحاری ها و عاملین کشتار بیرحمانه ای مردم از در مدارا و برادری و هم تباری پیش آمدند و وضعیت بیشتر به وخامت گرائید و از وجود مردمان بی گناه این کشور قربانی بیشتر گرفت .
در آخرین مورد گلبدین یکی از چهره هایی شناخته شده وخشن اشاعه فرهنگ خشونت ، ترور وویرانی نیز به جمع امتیاز گیران قبیلوی غنی پیوست ، اینهم مهر تائیدی بر دشمن پروری این حکومت و شخص غنی و گروه تروریست پرورش است.
حالا جای مردم و احترام گذاشتن به حق انسانها وشهروندانی که خواهان زندگی انسانی و قانونمند درین کشور اند در کجای این نظام است ؟
فکر می کنم که تحمل اندازه و حدی دارد ، باید چاره ای جست تا این کشور ومردم از بند وابستگی دایمی و گروگان شدن بدست دلقکان استعمار نو جهانی رهایی یابد . به جز بسیج نیروهایی ملی ضد طالبانی وعقب گرایی در یک محور کلان مقاومت ملی در برابر همه دلقکان استعمار وسربازان نیابتی منافع کشورهایی آزمند منطقه ، به دادگاه کشانیدن این دلقکان واین مهره ها وچهره هایی خائین راه دیگری وجود ندارد ، با دوام این چهره ها درسکوی قدرت و اداره ای نظام ، کشور در لجن بیشتر فرو خواهد رفت .
محمداسلیم سلیم 20.11.

>>>   خدا نابود گرداند هر دوی این برده بچه های دست پرورده یهود نصارا را کاملآ دشمن دین و ملت مسلمان افغانستان هستن هر دو این دلقک های بزدل

>>>   دو چهره .... کرزی وغنی
تحلیل عالی

>>>   این دو شخص گنده و بی هویت درین ۱۶ سال اخیر کشور مان را چنان در دام مافیایی دولتی، تعصب قومی، تبانی با دشمن چون طالب و حکمتیار بی جان بی حال ساختن که درمان آن را جز همبستگی تمام عدالت و آزادی خواهان کشور و قیام شان! نسخه دیگری نیست!

>>>   .......... ملى درجه اول كشور ........زوى

>>>   هردو، یکی ادامه دیگر است۰ کرزی پدر فاشیزم قومی است و غنی ادامه تطبیق کننده برنامه های چون برنامه سقاوی دوم و امثال آن است۰

>>>   به نظر من فاسدترین کسی است که دراینقدردزد،خاین وقاتلیکه دراین سه دهه باعث همه بدبختی وتباهی افغانستان شدند این دورهبردلسوز وخدمتگار به این مملکت را زیرعنوان فاسدوفاسدترباهم مقایسه میکند.... هردوی شان بهترنظر به همه رهبران احزاب به اصطلاح.....
نجیب کابلی

>>>   اگر اشرف غنی اقتصاد فاسد را از کرزی به ارث برده است، قوم گرایی و فساد اداری و جانب داری از جنایت کاران را از چه کسی به ارث برده است؟ او مغط متفکر جهان است و تخصص در اقتصاد هم دارد چرا کشور دارد متلاشی می شود؟ کرزی و غنی هردو برادر هم هستند و هیچ تفاوتی در این جهت ندارند دست هردو در یک کاسه است.

>>>   کرزی فاسد نبود مګر بوی شورای فاسد نظار ازش میرفت که غرب برسرش تحمیل کرد اما غنی مانند عبدالله غلام غرب است

>>>   کسیکه چند سال پیش نان خوردن را نداشت وامروز بلند منزلها دارد تمام شان دزد وفاسد است این گپ تنها به این دونفرخلاصه نمیشود وفاسدین اصلی را تمام مردم افغانستان وجهان میشناسد وانشاء الله روزی فراخواهد رسید که به مردم دربدرحساب بدهند

>>>   غنی مفسد وحامد افسد است مردم ما میگویند کل وکدو ..... بهردو .
ر-ن سیدنی

>>>   رئیس دادگاه عالی برای یک نفر واسطه شده تا او را بدون امتحان در یکی از پست های قراردادی با معاش بلند بدون امتحان در ولایت کاپیسا در برنامه های وزارت انکشاف دهات مقرر نمایند البته به وزیر صاحب انکشاف دهات . حالا بیائید و قضاوت نمائید که چه شعار میدهند و چه عمل میکنند . هر چه بگندد نمکش میزنند - وای از آن روز که بگندد نمک .
ع - آ- از وزارت انکشاف دهات

>>>   بشمول گلمرجان هم کرزی و هم غنی هر دو فاسدترین اشخاص اند. چند وقت قبل غنی گویا مزاح کردند که روزانه یک ملیون دشنام به آدرسش داده میشود. میخواهم این گفته او را تصحیح کنم.
غنی خان!
این یک حقیقت است که روزانه تمام افعانان چه در داخل و چه در خارج باستثنای چند تا دزد دور و پیشت ( آنها هم در دل خود نفرینت میکنند) روزانه لا اقل 30 ملیون دشنام نثارت مینمایند چون میگویند نفوس افغانستان 30 ملیون است!!!!!!!!!!!!

>>>   یکی شان فاسد نیست بلکه بهترین انسانها هستند فاسدین را قبل ازامدن این هردوجناب مردم تجربه کرده اند که تافعلا هم فساد ودزدی های شان ادامه دارد اسان راه راپیدا کرده اید میگویند که :
بگیریش که نگیریت حالا مردم فاسد وغیرفاسد راخوب میشناسد

>>>   همان طالبان خوب بود که مردان شمارا میکشند وزن وبچه شمارا نمی‌گذاشتند از خانه بیرون بیایند و چهل را بر شما حاکم کند وقعا که .....

>>>   وطنداران: در افتخارات پنجهزار ساله اين مرز و بوم چند مؤلفه ديگر هم شامل و جزء كلتور ما گرديده كه نسل هاي آينده ما به آنها خواهند باليد !!!وطن فروشي، دين فروشي، مزدور منشي، دزدي، غصب، زرع-ترويج وقچاق مواد مخدر، فساد، برادر كشي، نفاق،....
كسانيكه از دسترخوان أشخاص مبتلا به امراض ذكر شده نان نميخورند، لطفاً خودرا به آنها نسبت ندهند. بياييد، باهم همدست شده در مقابل اين مفسدين، از هر قوم وقبيله، لسان و مذهبي كه هستند، قد علم كرده ، وطن را از اين بدبختي نجات بدهيم. اينها بزرگان ورهبران ما نيستند، بل نو كَر جيب خود، فاميل و اطرافيان خود هستند. اينها از ساده دلي وپاكدلي ما استفاده ميكنند. از مليت ها فقط بحيث ابزار استفاده ميكنند. ببينييد كه رهبرهاي نامنهاد، أولاده و خويشاوندان شان چطور مثل مرض خبيثه در تار و پود قدرت ريشه دوانده اند. آيا اين وطن مال شخصي چند نَفَر است؟

>>>   سگ زرد برادر شغال.

>>>   نه کل باند نه کدو خاک در سر هردو
اشرف غنی و حامد کرزی نوکران حلقه به گوش انگلیس وامریکا هستند ودرد ملت را دوا نمی کنند
بااحترام

>>>   هردو مزدوز و گوش به فرمان امریکا استند از یک دیگر هیچ کدام فرق ندارند

>>>   خداوند فساد وفساد کننده گان را نابود کند.
ذبیح الله نصرت

>>>   هردو

>>>   نه کل ماند ونه کدو خاک برسر هردو ........

>>>   هردوتای این افغانستان ران....کرده حالا حالا پاک نمیشود ...یاران ابوذر

>>>   غیری ممکين است ویا اصلا شک نکنید . کرزي در راس حکومت قرار داشته باشد . سرمایه بیت المال را به خودش واقوامش به سرقت نبرده باشد. این را همه مردم افغانستان از الف تا یا بخوبی میدانند.شاید زمانی برسد که خیانت های کرزي ازجانب خدا تلافی شود این به یاد داشته باشید تنها ریس جمهور ویا به قول قدیمی ها تنها پادشاه است که با پول های که به يغما برده قرقره راه میرود

>>>   هردو، یکی ادامه دیگر است۰ کرزی پدر فاشیزم قومی است و غنی ادامه تطبیق کننده برنامه های چون برنامه سقاوی دوم و امثال آن است۰

>>>   هردو، یکی ادامه دیگر است۰ کرزی پدر فاشیزم قومی است و غنی ادامه تطبیق کننده برنامه های چون برنامه سقاوی دوم و امثال آن است۰

>>>   کرزی پدر فساد بود۰ کرزی همان .....است که رسمن اعلان کرد که هرچه چور و فساد میکنید بکنید ولی پول را در داخل سرمایه گذاری کنید درحالیکه محمود کرزی برادر این دزد اکثر پول های دزدیده شده اش را در دوبی سرمایه گذاری میکرد۰ در خریطه های سیاه از ایران و پاکستان پول بی حساب میگرفت۰

>>>   تداوم فرهنگ وحشیگری و تروریستی افغانی آنچه که کرزی به افغان بودنشان افتخار میکند
همین تروریست های افغان که امروز در مسجد باقر العلوم وحشت و دهشت از گونه افغانی اش بر پا نموده اند، مطئن باشید که فردا در یکی از مسجد های سنی ها این جنایت را تکرار خواهند کرد، چون هدف طلاپرستان سعودی، راه اندازی جنگهای خانمان بر انداز مذهبی است
برای همه شهدا از خداوند بزرگ بهشت برین تمنا میکنم و برای همه تروریست زاده های افغان، و پشتیبانان شان همچون کرزی، غنی، اتمر و استانکزی نخست آرزوی هدایت و باز گشت به محکمه وجدانی را نموده و اگر قابل هدایت نباشند آرزوی نابودی برایشان کمترین خواستی است که از خداوند میکنم
آمین

>>>   وطندار برای مردم عادی فرق نمیکند ریس جمهور کی باشد آیا طالبان باشد ویا کرزي عبدالله. غنی. مهم این است که امنیت داشته باشند اگر طالب ميکشت مجريم را ميکشت اگر طالب قیودات گذاشته بود . قیودات اسلامی بود آن های که مردم را اذیت و آزار می دادند طالبان پاکستانی خبیث بودن که برایشان فرقی نمی کرد.یک چیزی از طالبان واقعا قابل قدر و ستایش است همینکه هیج ظالم به مظلوم نمیتوانست زور بگويد هیج کس نمی توانست مال کسی دیگری را تصاحب شود .این کرزي ویا عبدالله و غنی ویا این های که دم از آزادی میزنند ویا آزادی بیان میزنند ویا حقوق زن و مرد حرف می زنند لعنت به این آزادی و برابر ی که صد ها جنایت فسق و فساد را به همراه دارد ل.... بر آن

>>>   فاسد ترین انسان ها گروپ عبدالله است.
زلمی

>>>   سگ زرد برادر شغال۰ برادران کرزی از پیشخدمتی هوتل به ملیونر ها تبدیل شدند و حال نوبت کوچی ها است مثل اجمل غنی قرارداد تیل اردو و امثال۰

>>>   حامیان شان بدتر از این ها اند . زره

>>>   اگرهرچیزی را حدیست آزادی بیان هم حدی دارد
زیرا من که میبینم تحت عنوان ازادی بیان جنگ قومی ، سمتس ، مذهبی و لسانی باشاره بیگانگان دامن زده میشود واین به نقص ماوشما تمام میشود ودشمن ازآن سود میبرد این ازادی بیان باید یک چوکات داشته باشد درکشورهای پیشرفته مردم آنراهضم کرده وبرای ماوشما وقت زیادی درکاراست

>>>   امام خمینی سخنی را در باره آمریکا و شوروی و انگلیس دارد که بر دولیتان کشور ما صدق می کند. او گفته بود آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتد شوروی از هردو بدتر همه از هم بدتر همه از هم پلیدتر اند. حالا در کشور ما نیز کرزی از غنی بدتر غنی از کرزی بدتر عبدالله از هردو بدتر همه از هم بدتر همه از هم پلیدتر اند.

>>>   تهداب گذار فساد(کرزی) واجرآکننده وعملی کننده فعلی آن غنی

>>>   کوشش برای محدود کردن آزادی بیان زیر بهانه و زیر نام "هرچیزی را حدیست آزادی بیان هم " خود نمایانگر بیخردی و نمونه افکار تحجری است، و یک بهانه است جهت کتمان کردن خیانت های این قبیله گرایان فاشیست، مفسد، و نوکر بیگانه۰ تمام خیانت های این ....ها و کاسه لیسک هایشان باید آزادانه بیان و افشا گردند۰

>>>   کسی نیست از غنی پرسان کند که تو چکاره بودی در زمان کرزی اگر این موضوع دقیق ارزیابی شود به اطمینان گفته میتوانیم که در همان وقت مقصر اصلی همین اقای غنی بود او بود که در تمامی عرصه ها دخالت داشت وفرد همه کاره دولت بود خوش بود گر محک تجربه اید بمیان تا سیا روی شود هرکه درو غش باشد دعا کنید خداوند ملت مظلوم ما را از شر شیطان لعین نجات دهد
وسلام

>>>   به جواب نظردهنده اول ازتومی پرسم سقاو خوب است یا معامله گری، عزت فروشی، ناموس فروشی، قرآن شکنی مثل نادرغدار، شاشجاع معامله گر اشرف غنی بی غیرت که همین حالا دخترش مریم غنی به چه لباس بی شرمی درآمریکا روزانه یک شخص را بای فرند می گیرد کدام خوبست سقاوی خوبست یا لیلام کردن ناموس به یهود ونصرا وغیره.
حقیقت یاب

>>>   نه کله باند نه کدو خاک بر سر هردو

>>>   مـرغ سفید خواهر خوانده روباه !

>>>   کرزی فاسد بود وفاسد بودن کرزی باعث شد که اشرف غنی فاسد تر شود چون مرض که علاج نشد بد تر میشود

>>>   غنی و کرزی، دو رهبر پشتون ناموفق
حامدکرزی را در قوس 1380 تمام نمایندگان خارجی در مذاکرات بن بخصوص امریکایی ها و اروپایی ها و همچنین جبهه مقاوت مخالف طالبان به ریاست حکومت برگزیدند تا رضایت، حمایت و اعتماد جامعه پشتون افغانستان را جلب کنند و ریشه های نفوذ و حضور طالبان را از این جامعه تضعیف و نابود سازند.

کرزی 13 سال دیگر در واقع بر مبنای این باور و دیدگاه به ریاست دولت و زمام داری ادامه داد. اشرف غنی نیز با همین نگرش علی رغم آن افتضاح انتخابات ریاست جمهوری بجای کرزی به ارگ کابل رفت اما در تمام این یک و نیم دهه نه کرزی مورد اعتماد جامعه پشتون قرار گرفت و نه طی این 2 سال اشرف غنی قناعت و حمایت جامعه پشتون را در افغانستان کسب کرد.

طالبان پس از شکست و فروپاشی یکی دو سال نخست، دوباره به جنوب و در میان روستاها و قبایل جامعه پشتون کشور برگشتند و حضور و نفوذ خود را بصورت فزاینده در میان تمام جوامع پشتون و حتی غیر پشتون (شمال) نیز گسترش دادند.

نه کرزی، نه وزیران پشتون حکومت او و نه حالا اشرف غنی و وزیران اش موفق نشدند تا اعتماد و حمایت جامعه پشتون را جلب کنند. کرزی در تمام 13 سال زمامداری اش و حالا اشرف غنی در این 2 سال حتی نتوانستند که یک روز هم وارد زادگاه و قشلاق و قبیله خود شوند. وزیران پشتون آنها از فاروق وردگ تا انورالحق احدی و تا عمر زاخیلوال و هر وزیر دیگر نیز، آدم های رانده شده از زادگاه و جامعه خود بوده اند و مردم، طالبان را بر آنها ترجیح داده اند.

حالا نه تنها جامعه پشتون در جنوب و شرق افغانستان به این زمامداران و حاکمان پشتون اعتماد ندارند، بلکه در شمال افغانستان نیز جامعه پشتون، اینها را نمی پذیرند و بر آنها اعتماد ندارند.

آنچه که امروز در میان جوامع پشتون ولایت قندوز، بغلان و تخار دیده می شود، حکایت از این واقعییت تلخ دارد. این واقعییت تلخ، راه حل جدید و عملی می طلبد که بر حامیان خارجی دولت افغانستان و بر افراد و گروه های داخلی شریک و شامل این دولت است تا این راه حل را پیدا کنند.

اندیشمند

>>>   چرا کسی از کرزی نام نمی برد که کارخانه شخصی انتحاری داره

>>>   ايا كرزي را امريكا و غرب و حتي مخالفان طالبان براي اين حاكم نساختند كه اعتماد و حمايت جامعه بشتون افغانستان را جلب كند. اما كرزي و حالا غني در اين امر ناكام استند. راه حل جيست. خودت نشان بده.

>>>   واقعاً چنین است که نوشتی کرزی یکی از چهرهای ننگین در تاریخ کشور ما به ثبت خواهد رسید

>>>   مجاهدين افغانستان اگر پا ها كرزى را هم ببوسن هنوز هم منه دار كرزى باقى ميمانند، اگر همين كرزى وطنفروش اين دزدان كه هر كدام دنبال غار موش ميگشت را در قدرت سهم نميداد امروز ما شايد ان همه بدبختى نميبوديم، امروز شما به نا حق شما كرزى را بد ميگويد همين پشتون خاين بود كه امروز شما دعوا ٥٠ ٪‏ حكومت را داريد، كرزى خاين ترين ريس جمهور است، هر انسان كه طالب را به يك قوم ارتباط ميدهد جاهلترين انسان روى زمين است، طالب دشمن هم پشتون است و هم تاجك و هم هزاره. كرزى هم از طالب بدتر است چون طالب هم ادم كش و جاهل است و كسانرا كه كرزى بقدرت رساند هم جاهل و قاتل تمام ملت ما هست،
عمر

>>>   كمر حاكميت غنى را، عبدالله عبدالله ، محقق ، خليلى ، دوستم و باند هاى مافياى اين افراد محكم بسته اند و دستش را براى فاجعه آفرينى باز گذاشته اند. اگر اينها واقعن به مردمان شان حرمت داشتند بايست اين حكومت را ترك مى كردند و مشروعيت آن را صلب مى نمودند ، ولى اينها شعبده بازان اند كه چهره هاى شان در عفب پرده و روى صحنه ديگر است و جز فريب مردم كارى ندارند.
من مردم را گناه كار مى دانم كه دنبال اينها روان اند و بر كودكان خود جفا و ظلم مى كنند.

>>>   سر آغاز کامپاین جهت تغیر نام میدان هوایی کابل،
توقیف و محاکمه مردمی کرزی به جرم :
- پشتیبانی علنی و سری از دشمنان آشتی ناپذیر مردم، دهشت افگنان طالب، که در حال مقاومت مسلحانه علیه نظام و مردم اند.
دست داشتن سری در قتل های زنجیری رهبران ، فرماندهان مقاومت پارسی زبان .
- عنوان شاه به رهبر جنایتکاران طالب دادن،؛ رهبری که تا آخرین دم در راولپندی زیست و آله دست ISI بود .
- پیش گرفتن پالیسی تبعیض قومی در جریان هردو دور ریاست اش ، در اختیار گذاشتن امکانات بزرگ مالی از طریق وزارت های مالیه، معارف، انکشاف دهات.. به همتبارانش، به انحصار کشیدن کامل وزارت مالیه بدست یک باند مافیایی قومی .
- به فساد کشاندن دستگاه دولتی، غارت صد ها ملیون دلار دارایی عامه توسط فرد همه کاره و صلاحیت دارش، فاروق وردگ.
- دست داشتن وسیع در تقلب انتخاباتی اخیر به منظور جابجایی همتبارش در ارگ.
-جلوگیری از عملیات های سرکوبی طالبان ، که در نتیجه طالبان با وجود شکست قطعی شان به دست نیروی مقاومت شمال ۱۵ سال قبل، امروز دارند با دست باز در کابل عمل میکند.
آزاد بودن این جنایتکار، گرگی در لباس میش، خطریست دوامدار به منافع مردم غیور کشور، تداوم جفا.

>>>   این کرزی خاین فاصد چرا از ارگ بیرون نمیشود میخواهد اولاده کثیف خود
را مانند روباه مکارمرغ دزدی نشان بدهد تا در اینده طریقه مزدوری وترور
رابیاموزند.

>>>   باید این خاین به وطن و مردم محاکمه و یا از افغانستان رانده شود .

>>>   ما هم اکنون میدان هوای کابل را بنام میدان خواجه رواش می شناسیم نه به نام ....

>>>   نسل منفور!
دو قرن پیش نام پر افتخار خراسان را از این سرزمین حذف کردند و بجای آن واژه استعماری بریتانیایی (افغانستان) را بر تمام ملیت های این کشور تحمیل کردند.
آن روزها پدران ما چه تاجیک, ازبک یا هزاره در برابر این جنایت سکوت شرم آوری کردند که تا حال چندین نسل قربانی بی همتی و خیانت آنها بوده است.
آیا یکبار دیگر نسل ما در برابر نادر زمان (اشرف غنی غدار احمدزی) آن تجربه و شکست بزرگ را تکرار خواهد کرد؟
آیا دو صد سال بعد زمانی که فرزندان ما بر شناسنامه خود بنگرند بر ما نفرین نخواهند فرستاد؟
آیا با فروش هویت خود نسل منفور دوم نخواهیم بود؟

>>>   یک عبدالخالق دیگری نیاز است تا دو گلوله را به قلب و ذهن گندیده این نادر غدار دوم فرو ببرد.
کرزی همان شغال رنگ شده غرب است که در چشم شماری از بوت پاک ها و دست بوس هایش پلنگ بنظر میرسد اگرچه او بار بار انگ میزنه و بسیار خوب هم دانسته میشه که این همان شغال پیشینه است اکنون اگر این شغال فاشیست از شغال فاشیست دیگرش ملا عمر حمایت میکند گمان نکنم که برای ما شگفت انگیز باشه؟ .
این از بدبختی و کم آگاهی مردم ما بود که بر اساس ﻓﯿﺼﻠﻪ ﮐﻨﻔﺮﺍﻧﺲ ﺑﻦ ، مزدوری ﺍﺯ ﺷﺎﻭﻟﯿﮑﻮﺕ ﻗﻨﺪﻫﺎﺭ ﺑﻨﺎﻡ ﺣﺎﻣﺪ ﮐﺮﺯﯼ ﺑﻪ ﮐﺎﺑﻞ ﺁﻣﺪ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻡ ﺍﻣﻮﺭ ﺭﺍ بدست ﮔﯿﺮﺩ ،او کمک ﻫﺎﯼ 104 ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺩﺍﻟﺮﯼ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ کشور را جیب خود زد تا پا بوس های امروزش پایدار بماند دهشت افگنان را رشد داد تا بازی های امروز خود را خوب پیش ببرد ، اکنون آنچه که میتواند او را نابود کند همان ایستادگی خود ماست ما اگر ملت آگاه باشیم باید از یک یک دست بوس های کرزی متنفر باشیم و نابود کنیم .

>>>   مشکل از زمانی شروع شد که به این دسته از طالبان نکتایی پوش اعتماد شد و آنها را جایگزین طالبان نمودند !
به نظر من از زمان کرزی تا اکنون همان اراده ای حاکم هست که در زمان طالبان حاکم بود !
اما با هوشیاری و نفاق بیشتر !!!

>>>   این .... پولهای کمک شده جهانی را در پای طالبان ....ریخت تا دو باره زنده شوند وامرور آن کار ادامه داردوتقويه طالبان در سر خط کار غنی وکرزي قرار دارد.

>>>   قاتل مردم ، همين ها هستن .
خليلزاد ، كرزي ، اتمر ، غني .
نياز نيست كسي دشمن و ريس انتحاري را در پاكستان ، جستجو كند .
چهره هاي شناخته شده ، دشمن شناخته شده همين ها هستن . از قهرمان ملي شهيد شروع الي انتحاري ديروز . تمام جنايت را اين ها انجام دادن .

>>>   کرزی غلط نکرده است. ما و شما غلط کردیم که میان کرزی و ملاعمر تفاوت قایل شدیم و کرزی را در رأس امور خویش قرار دادیم.

>>>   چرا بعضی از اشخاص هنوز هم دور این کرزی جمع شده اند در حالیکه همه و همه چهره واقعی این آدمک را شناختند و میدانند .

>>>   بدتر از آن اين است كه فرودگاه كابل به نام كسى باشد كه حامى تروريست و بانى جنايتكاران طالب مى باشد .

>>>   راه حل این مسئله را من پیش بینی کردم که به این صورت خواهد بود
پشتون ها اينقدر به جنگ ادامه میدهند که دیگر هیچ کس در افغانستان زنده نمی ماند بجز یک نفر که آن هم طالب است و در آخر خودش را با جلیقه انفجاری که از شورای کوییته هدیه گرفته منفجر میکند و یکه راست میرود بهشت الباقی افغان های که پیش از این طالب کشته شدن همه میروند به دوزخ چونکه مخالف خود فروخته گی به آی اس آی بودند

>>>   سيد عسكر موسوي: ناسيوناليزم افغاني وسيله ي براي تطبيق حاكميت يك قوم است.

>>>   اشتباهات تاریخی تاجیکان در این کشور تنها خودشان را متضرر نساخته بلکه اقوام غیر پشتون دیگر هم قیمت این اشتباهات را پرداخته اند

اشتباه نخست:
اعتماد امیر حبیب الله کلکانی با دل پاک به پشتون های تحصیل کرده خارج بخاطر ختم جنگ و مسلمان کشی

نتیجه:
کشتن شدن امیر حبیب الله کلکانی و یارانش. چپاول تمام داشته های مردم شمالی و هزاره جات. ظلم بی حد بر سر مردم غیر پشتون و حکومت جابرانه ی 40 ساله ی آل یحیی

اشتباه نخستین:
اعتماد تاجیکان به پشتون های کمونست برای خلاصی اوغانستان از سلطنت مطلقه

نتیجه:
بوجود آمدن جریان خلقی ها، قتل صد ها هزار مسلمان بی گناه و هزاران ظلم و بی داد گری دیگر

اشتباه سوم:
اعتماد تاجیکان به طالبان پشتونیست های وحشی و واگذاری مناطق بیشتر تحت تصرف حزب اسلامی به آنها جهت ختم جنگ های داخلی

نتیجه:
ساختن امارت اسلامی پشتونی، حذف هویت اقوام دیگر، انکار حقوق دیگر اقوام افغانستان، سوختاندن شمالی، مزار، مناطق مرکزی اوغانستان. کشتن هزاران انسان غیر پشتون در اوغانستان

اشتباه چهارم:
اعتماد بالای اوغان های تحصیل کرده قرن بیست و یک بخاطر ساختن افغانستان یک بار دیگر و پشت سر گذاشتن تمام عقده ها و نا برابری های گذشته. بر سر قدرت آوردن پشتونیست های رنگا رنگ چون کرزی ،غنی احمد زی ، افغان ملتی ها ، طالب ها و دیگر قاتل های هزاران هزار انسان غیر پشتون.

نتیجه:
پشتونی ساختن نظام و اوغانستان یک بار دیگر، تکرار اخلاق برتری جویی اسلاف شان، تفرقه اندازی بین اقوام غیر پشتون، فریب کسانی که به انها اعتماد کرده اند، غلامی پاکستان و انگلیس، حفظ قدرت طالبان و حذف سران مقاومت با توطئه های گوناگون. اعمال دی دی آر و دایاگ در مناطق غیر پشتون، تقویت حزب افغان ملت که خواهان قدرت سیاسی مطلقه به قوم پشتون است، دادن وزارت خانه های کلیدی به پشتون ها.

نتیجه ی کلی:
پشتون چه با سواد باشد چه بی سواد. چه مسلمان باشد چه کمونست و لیبرال تنها خواستش قدرت سیاسی مطلقه ی پشتونی در اوغانستان است. و اوغانستان را تنها به اوغانها می خواهد و برای آن مبارزه میکند. اقوام غیر پشتون باید تصمیم خودرا بگیرند . یا باید از هویت و منافع خود بگذرند و زیر فرمان پشتون ها به شکل سابق کار کنند و به دهل آنها برقصند ، یا اینکه تکلیف خودرا با پشتون ها روشن سازند .
راه حل: باید یک نظام فدرال بسازیم ، اما اگر پشتونی

>>>   این جای شرم است که میګوید این دو نفر ناموفق است این دو .... برای شما انقدر خدمت کرد که نی بچه سقاو کرده بود و نی ربانی. تمام پشتون را کشتند و تمام سرمایه افغانستان را بالایې شما مصرف کرد باید نمک حرامی نکنید

>>>   یک نشریه امریکائی از مشکلات صحی جناب رئیس جمهور ما چنین یاد آوری نموده : فراموشی موقتی، مشکل موقت بینایی که اشیاء را دوتایی می دید،ابتلای وی به ویروس معده ، تکلیف حنجره ، با همه اینها میتواند تا سه سال باقیمانده خیلی جدی نشود

>>>   برادر خوب بود آن نشریه آمریکایی میگفت اشرف غنی کلکسیون امراض است که ما با زور و تقلب به قدرت رساندیم خخخخ

>>>   حلقه های لوچک پنجشیری و عطای چور!
بخیالم باز "فرمان" تلاش در راه "تجزیه" افغانستان از طرف باداران تان رسیده که با این"جرات" جف جف میکنید.
از زمان آمدن نامیمون مجاهدین این چندمین بار است که ازین تلاشهای وطنفروشانه صورت میگیرد ولی در نتیجه فقط روی شان سیاه شد.
حتی ابزار بکار گرفته شان مانند کلکانی دزد هم افتضاح آور است!!!!

>>>   نام خدا رهبران تاجك ما مثل ببرك جان، رباني، مسعود، حضرت، عبدالله پنچرمين ، بسيار موفق بودند، بغير از دزدي و حتي خوردن مال يتيم و فيَشن كردن ، و دعوت خارجيان به اشغال وطن كدام موفقيت ديگري هم داشته اند، حتي مرده هايشان هم زمين هاي ملي را بنام قبر دزدي كردند.

>>>   روزی مردم ازکنار دریا دیدند که بر روی اب دریا سنگ روان هم دیده میشود رمدم ناگهان از تعجب سنگ را ریشخند کردن که چقدر سبک شده که بر روی اب روان است !!!
اب جواب داد!
من همان سنگ گرنگم اما ضمیمه من تپی گاو است که مرا انقدر سبک ساخته است !! ضمیمه این ریس جمهوان دزدان بودند و اند! و الی دفن این دزدان ادامه می یابد!!!

>>>   گیلانی و گرزی به دعوت کی بخاطر چی و چگونه به برتیانیارفته اند، آنها را کی ملاقات می کند، و چه دساتیر دریافت خواهند کرد. گیلان را که همه می شناسید، و کرزی هم در ادامه تلاشهای مذبوحانه د صدد رسیدن دو باره به قدرت اکنون از هیج چیز دریغ نمی ورزد خصوصاً زمانیکه یک کشور مقتدر مانند بریتانیا وی را همراه با همکار چندین قرنه خویش آنهم در قبال قضایای مربوط به افغانستان در چنین یک مقطعی از شرایط و اوضاع کشور احضار کرده هدایت و دستور جدید می دهند.
باز هم می پرسم که کی خواهد توانست دلیل و مقصد سفر غیر مترقبه این عالی جنابات را توضح فرمایند.
احترام
بیکاره از یک کشور بیجاره

>>>   کدام شان موفق بوده اند در طول تاریخ؟؟؟

>>>   تنها راه متحد شدن فارسی زبانان افغانستان است چرا باید فقط قدرت در دست پشتونها باشد؟
(مجید از ایران)
>>>   Zafari
تا ارگ از وجود تروريست ها خالي نشود همين ديگ است و همين آش.

>>>   معرفی مختصر حامد کرزی !
حامد کرزی را بشناسید!
حامد کرزی فرماندار قبلی امریکایی ها در کابل ، تاریخ را خوب خوانده ولی از تاریخ برداشتش نه عبرت بل تعقیب عملکرد هایی منفی و نقش پای سران وحاکمان 270 سال گذشته بوده که هیچ افتخاری به این سرزمین کسب نکرده اند.
حامد کرزی جاسوس شناخته شده ای امریکا و شخصیت چند رو و چند پهلوست.
حامد کرزی حامی و رشد دهنده گروه های تروریستی طالب در کشور .
حامد کرزی در مزدوری و وطنفروشی پل پای شاه شجاع را تعقیب می کند.
حامد کرزی در معامله گری و خیانت به مردم و آزادی خواهان شاگرد امیر دوست محمد است .
حامد کرزی در دیکتاتوری و تعصب و کشتار مردم بی گناه و خیانت وتروز شخصیت هایی نامدار ضد استعماری از مدرسه ای عبدالرحمن فارغ شده است .
حامد کرزی در دشمنی با مردم ما و به خصوص شمال کشور از نادر و مزدوری دیگر استعمار محمدگل مهمند پیروی می کند .
حامد کرزی نامردی نمک ناشناسی را از حفیظ الله امین به ارث برده و خیانت به ولی نعمت و نان ونمک کار او است .
حامد کرزی تروریزم و ایجاد وحشت و بربریت و از وضعیت به نفع خود استفاده بردن را از سران طالبان فرا گرفته است .
میراث حامد کرزی برای آینده گانش نیز میراث بدی نیست ،جاسوس ماهرکه قوت مانور در چند جهت دارد ،فتنه گر و اختلاف بر انگیز بسیار با دست بالا، مزدور و دست نشاندهء هوشیارو بازی گر نقش هایی مختلف منفی ، مخترع تروریزم نرم ، بنیاد گذار فساد گسترده در سرتا پای حکومت که چنان تارپود آنرا بسته که رهایی از آن نا ممکن نه که بسیار مشکل است .
حال توحدیت مفصل بخوان از این مجمل هموطن و همدیار من !
نوت: دوستان می توانند درمورد اگر کوتاهی صورت گرفته باشد ، نظریات شانرا بنویسند .
محمداسلم سلیم

>>>   من نمیدانم چرا این کرزی را اینقدر ارزش میدهند این مهره سوخته باید به قصر خودش استراحت کند این جاسوس معلوم الحال باز به چه فکری افتاده است. تازمانیکه این رهبر طالب یعنی کرزی زعیم تروریستان اصلاح نشود وطالبان را آدم نسازد صلح نخواهد آمد
س

>>>   كرزي مداري است غني احمد زي را شكست ميدهد

>>>   کرزی در مقابل غنی مثل مورچه و فیل است!
کرزی سرکرده بدترین دزدهای تاریخ است!خیانتهای کرزی را کسی فراموش نمی کند! اشرف غنی بد می کند با اشرف غنی اختلاف داشته باشد!
زنده بادغنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است