بحث ایتلاف جدید در دیدار حامد کرزی با عبدالله!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۷/۱۲/۲۳ کد خبر: 157800 منبع: پرینت

حامد کرزی به دیدار عبدالله رفت و طرفین در این دیدار درباره مذاکرات صلح و تلاش‌ها برای دست یافتن به صلح بحث و تبادل نظر نمودند.

دکتور عبدالله رییس اجرایی، از حامد کرزی رییس جمهوری پیشین کشور را در اقامتگاه خود میزبانی کرد.

در اطلاعیه دفتر ریاست اجرایی آمده است که هردوطرف با حمایت از تلاش‌ها برای دست یافتن به صلح پایدار تأکید کردند تا جریان‌ها و شخصیت‌های طرف‌دار صلح در داخل و بیرون حکومت تلاش‌ها و موضع‌گیری‌های خود را همآهنگ نمایند تا از اکثریت مردم افغانستان در این قضیه کلان ملی نمایندگی نمایند.

اما گزارش هایی مبنی بر ایجاد یک ایتلاف جدید، مبنای اصلی بحث میان کرزی و عبدالله بوده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف
کرزی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   موضوع خروج قوای امریکا از افغانستان و قطع روابط طالبان با تروریزم و تضمین امنیت امریکا و متحدان امریکا از طرف طالبان،در جلسه قطر فیصله شد و هردو جانب به توافق رسیدند.
هرچند معلوم نیست که تمام سربازان امریکا می برآیند و یا این که مثل عراق که بارک اوباما اعلان کرده بود که تمام سربازان اش را از عراق بیرون میکند،اما با گذشت یازده سال ار اعلان بارک اوباما،هنوز هم سربازان امریکا در عراق هستند و در صورت ضرورت از پایگاه های نظامی عراق،به سوریه نیز حمله میکنند.
همچنان تضمین طالبان برای امریکا روابط خوددرا با تروریستان قطع میکنند و دیگر از مناطق تحت کنترول آنها علیه امریکا عملیات تروریستی صورت نمیگیرد،شامل خاک پاکستان هم میشود و یا این که با تغیر رهبری طالبان،این توافقنامه برجا خواهد ماند و یا نه،هنوز معلوم نیست.
زیرا خود رییس جمهور جدید امریکا نیز بعد رسیدن به کرسی ریاست جمهوری اعلان کرد که: امیریکا فرست،یعنی امریکا باید در دنیا از هرنگاه اول باشد و بدینصورت به تمام قرارداد های بین الملللی امریکا چه از طرف کنگره بود و چه از طرف ملل متحد،خط بطلان کشید.
این که با تغیر رهبری طالبان نیز قرارداد شان با امریکا فسخ خواهد شد،به آینده تعلق خواهد داشت.
حالا آمدیم سر موضوع دوم یعنی تفاهم بین الافغانی و آتش بس:
دولت خواهان تدویر انتخابات است و میخواهد که طالبان نیز در انتخابات اشتراک کنند.
دولت کمیسیون انتخابات را خودش تعین کرده است و مصارف انتخابات را خودش میدهد و امنیت انتخابات را خودش میگیرد و خودش صندوق ها را پر میکند و خودش نتایج انتخابات را اعلان میکند.
این نه مورد قبول کاندیدان دیگر است و نه هم مورد قبول طالبان.
گروپ های اپوزیسیون دولت با طالبان مشوره میکنند که به یک دولت انتقالی راه پیدا کنند که شاید کدام چوکی در ترکیب دولت طالبان نیز برایشان برسد.
اما مطمئن باشید که اگر طالبان به قدرت برسند،تمام کسانی را که چوکی دادند،مثل اشرف غنی،یکی یکی برطرف خواهند کرد و همان دولت طالبانی خود را میسازند.
آمدیم سر آتش بس:
از چندین سال بدینسو طالبان برضد قوای امریکا در افغانستان نمی جنگند،بلکه برضد قوای دولت میجنگند.قوای امریکایی در پایگاه های نظامی خودشان هستند.
اگر احیاناً قوای امریکایی برآیند،باید مانند شوروی که بعد از برآمدن اش دولت افغانستان را از نقطه نظر نظامی و اقتصادی جمایت کرد،باید امریکا نیز دولت افغانستان را از نقطه نظر اقتصادی و نظامی حمایت کند.
در غیر اًن مثلی که در شوروی رهبری تغیر خورد و شوروی تجزیه شد و کمک شوروی به افغانستان قطع شد،کمک امریکا نیز با تغیر رهبری امریکا قطع شود،دولت افغانستان نیز مثل دولت داکتر نجیب به سقوط مواجه خواهد شد.

>>>   وقتی که این دولت مزدور مشروعیت ندارد ماندنش چه فایده دارد باید هرچه زودتر سرنگون شود و برود دنبال نجیب چون افغانستان خاک و سرزمین اسلام است باید این دولت و متفکرین غربی بروند به جهنم ملت مسلمان افغانستان را رو به فحشا سوق داده اند شبکه های تلوزیونی افغانستان همه تحت نظارت غربی ها هستند و همینطور که دولت و رسانه های افغانستان مزدور آمریکا و انگلیس هستند و طبق دستور غربی ها کار میکنند و فعالیت میکنند امروزه هر شبکه داخلی افغانستان را که نگاه میکنی میبینی که فیلم ها و برنامه های غیر اسلامی وغیر اخلاقی پخش میشود این جای شرم است برای ملت مسلمان افغانستان همه فریب غربیهای بی شعور و بی دین و فریب مزدوران شانرا خورده اند در افغانستان یک دولت اسلامی باید روی کار شود وگر نه خیلی بد میشود این دولت فاسد و دستنشانده و مزدور هم روزی به سرنوشت نجیب دچار خواهد شد انشاء الله
حمید هراتی

>>>   به نظر دهنده اولی.شوروی فرق میکرد با آمریکا.درآن زمان اقتصاد شوروی ضعیف شده بود یعنی نداشت که به افغانستان بدهد چون از داخل متلاشی شده بود.اما آمریکا موقع که به افغانستان هجوم آوردن درحالی متلاشی شدن بودن.تنها چیزی که آمریکا را دوباره به اقتصاد وجایگاهی اولی اش برگردانده.همین افغانستان بود.از تولید مواد مخدر اش گرفته تا ذخایر زیر زمینی سرشار که فعلا در دست آمریکا ست

>>>   سالهاست که این دولت صادقانه با طالبان نمی جنگد واما این طالبان اند که باید آتش بس کنند
س


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است