غنی: خارجی ها حق انتخاب رییس‌جمهور ما را ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۹    ۱۳۹۷/۱۲/۴ کد خبر: 157547 منبع: پرینت

ایجاد حکومت موقت در افغانستان طرح‌ در بیرون از کشور بوده و قابل تطبیق نیست.
اشرف غنی، در واکنش در بارۀ ایجاد حکومت موقت در افغانستان می‌گوید که این طرح‌ در بیرون از کشور ساخته شده‌است قابل تطبیق نیست.

آقای غنی، می‌افزاید کسانی‌که طرح ایجاد حکومت موقت را پیشنهاد می‌کنند، از مردم هراس‌ دارند: «رییس‌جمهور افغانستان را افغان‌ها انتخاب می‌کنند و اسلام‌آباد، تهران و مسکو حق انتخاب وی را ندارند. آنانی که از مردم هراس دارند، صحبت از حکومت موقت می‌کنند، طرح بیرونی و ساخته‌شده در بیرون از افغانستان، در این وطن ناکام است»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
خارجی ها
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   نوت : به استثنی جان کری !

>>>   به گفته جناب عالی اسلام آباد ، تهران و مسکو حق انتخاب وی را ندارد مگر امریکا و جان کیری را ازش نام نمیبرد. یعنی که حق دارد که وی را انتخاب نماید. کشتی مارا از خننده با همین منطق !

>>>   مگر اقای غنی بیاد نمی اورد که خودش را نیز بیرونی هاانتصاب نموده اند ازین مساءله زیاد هم نگذشته که جناب غنی انرا فراموش کرده باشد اگر انتصاب ایشان حلال وشرعی وقانونی است چرا از دیگران نباشددر اصل اگر ازادی واستقلال را خداوند نصیب ملت افغان نماید فبها والنعمه<چه خوب>در غیر ان نه غنی ونه کسی دیگری درین دیار اراده واختیارندارد هرکه را که ببرند ودر عوض هر که را بیاورندمختار کل وبلا مانع خواهند بود مگر عین وغین باز خواب ورویای حکومت جان کیری را می بینند!!!؟ از چه وقت این اطفال دامن گیر جراءت کرده اند که گریبان گیر شوند اگرچند رادیو های بیگانه غین را ریس دولت وعین را ریس نام نهاد اجراءیه میخوانند ولی نیک میدانند که انها هیچ کاره وبیکاره اندوپسیف ودست نشانده میباشند انهمه ارای تقلبی وصندوقهای گوسفندی امر خیل ازیادشان رفته
مولانا قربان

>>>   تو غ توسط جانکری یهودی به قدرت رسیدی در غیر ان ترا کی به قدرت می رسانید

>>>   البته یک استثنا اینجا وجود دارد. و آن این است که خارجی ها اگر غنی رئیس جمهور افغانستان کرد مشکلی نیست اما حق انتحاب غیر غنی برای انان وجود ندارد.

>>>   هههههه هههههه هههههه هههههه هههههه هههههه.

>>>   مثل اینکه خارجی ها خودش را انتصاب نکرده اند؟

>>>   دنیای عجیبی است. نوکر/جاسوی خارجی از مداخلهٔ خارجی در انتخاب ريیس جمهور شکایت می کند. نیاکان ما در چنین موردی می گفتند: هم نری هم غری، هم جنگ خیبری!
داود طبیبی

>>>   جالب است جالب است اين نابغه شرق توهين بخود مى كند . بايد مى كفت كه جز جان كرى وزير خارجه اى اسبق امريكا هيج خارجى حق انتخاب ريس جمهور ما را ندارد .

>>>   غنی گک مثل تشله رخصت میشی.
مگر یادت باشد پیش از مردن جد اقل یک بار لوگر برو

>>>   ایکاش مردم افغانستان در انتخاب رییس جمهوری نقش تعین کننده ایی میداشتندمتاسفانه رای ما میدهیم اما انتخاب ازجانب دیگران صورت گرفته ومیگیرد. ازهمیجاست که بیشر مردم تصمیم با رای دادن ندارند زیرا از نتایج انتخابات ها خسته ودلهره شده اند.
س

>>>   وطندارانم ! امریکا ، اروپا و انگلیس خو پول میدهند ، بنآ کاملا حق دارند در انتخاب وانتصاب غنی احمدزی کوچی مداخله و ابراز نظر کنند ، هدف غنی احمدزی کوچی فقط و فقط ایران ، پاکستان وروسیه است نه امریکا و سایر اشغالگران ، چون امریکا خو کشور ما را اشفغال نکرده است ، بخاطر مبارزه با تروریزم ، داعش و القاعده اینجا آمده است تا به ما وشما کمک کند ، طالبان خو تروریست نیستند آنها برادران ناراضی اند ، کجا طالبان حملات انتحاری نموده اند ، حملات طالبان خو استشهادی است .
کوه کن

>>>   Abdul Hai Khurasani
کدام یک مستحق ضرب مدال هستند، ثریا خانم یا ....؟

بانو گوهرشاد بیگم!
مارا ببخش، ای بانوی ارجمند و سیاستمدار کل بلاد خراسان!
ما کوچکتر از آن هستیم که بتوانیم موقعیت عظیم ترا در تاریخ تمدن خراسان درک کنیم و برایت مدال بسازیم.

بانو رابعه بلخی!
شرمندهٔ نام بلند و مقام عظیم عرفانی و تمدنی تو هستیم، معذرت مارا بپذیر ای بانوی خراسان زمین.
ما نمی توانیم به نام تو مدال ایجاد نماییم و نام و یاد ترا زنده نگهداریم، بر ما ببخش ...

ای تهمینهٔ متهور،دادگر و شجاع!
تو همچنان در کاخ بلند حماسی فردوسی بمان و زمان اجلال نزول فراهم نیست.
اینجا ماتمسرای تحجر و تنفر و تعصب و تکفیر و فاشیسم است، جایی برای تو نیست!
ما را ببخش، ما نمی توانیم مدال برای تو ضرب بزنیم.....بیش ازاین بیاد ما نیا و شرمنده مان مساز....

فاشیسم؛ عملاً به تاریخ صد ساله اعتقاد و باور دارد، شعار تاریخ پنجهزار ساله یک دروغ بزرگ و فریبنده برای افکار عمومی است و بس!
فاشیسم افغانی؛ استمرار اقتدار سیاسی خود را فقط در شعاع تئوری طرزی و ایجاد ملت واحد افغان می بیند و لهذا برای محمد اشرف غنی تنها امان الله خان قائد اعظم است.
اصل خبر:
«بر بنیاد گزارش ها رئیس جمهورغنی فرمان ایجاد یک مدال دولتی به نام ملکه ثریا خانم امان الله خان را امضاء کرده است.»

>>>   هههههه۰۰۰
او اوغان غول، پس جان کیری امریکائی کی بود که دست آن حرامزاده کوچی نوکر خودش را بلند کرد و حق انتخاب رییس‌ جمهور داخل ارگ را داشت؟

>>>   به این میگویند از ضرب آن ما رستم شدی، بر جان ما ستم شدی۰
وقتی امریکا ریس جمهور تعین کرد یادش رفته۰

>>>   غنی صاحب! اگر خارجی ها تورا انتخاب کنند٫این حق رادارند.ولی در مورددیگران نه.
عاقل

>>>   حرف های غنی حق است.چون ما هرچه می کشیم از جانب کشور های همسایه و حسود می کشیم اگر غنی اسم از آمریکا را نبرده برای اینکه آمریکا بهترین فرزندان اش وبالاترین سرمایه آش را در افغانستان هزینه کرده هر کس اگر علیه آمریکا حرف بد بزند واقعا نمک حرام وحرامزاده است چون آمریکا مردم بدبخت افغانستان را از گرسنگی نجات داد.و فعلا هم مثلی شیر پشت مملکت ما و مردم ما ایستاده است .

>>>   حرف های غنی در مورد دیگران حق است ولی در مورد خودش باید چشم پوشی شود و آن حرف ها دیگر در مورد خودش صدق نمیکنند۰ عجب غول مردمی هستند این اوغان ها۰ کور خود بینای مردم همین را میگویند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است