غنی با خانم فدریکا موگرینی دیدار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۲    ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ کد خبر: 157438 منبع: پرینت

اشرف غنی در شهر مونیخ با خانم فدریکا موگرینی مسوول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا در رابطه به نشست پروسۀ کابل، لوی جرگه مشورتی صلح، انتخابات ریاست جمهوری و مسایل دیگر، بحث و گفتگو کرد.

خانم موگرینی گفت که اتحادیه اروپا از پروسه صلح افغانستان حمایت می کند و آماده هرگونه همکاری در مراحل مختلف تطبیق توافقنامه صلح، می باشد. وی افزود، اتحادیه اروپا در عرصۀ انتخابات با افغانستان آماده کمک می باشد.

اشرف غنی از ابراز آمادگی همکاری های اتحادیه اروپا، کمک های انجام شده با افغانستان و نقش سازندۀ این اتحادیه تشکر کرد و برای تامین صلح در منطقه نقش اتحادیه اروپا را با ارزش و سازنده خواند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موکرینی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Abdul Hai Khurasani
فاشیسم برای مثله کردن سرزمین نگین خراسان شمشیر را از رو بسته است، و از بحران زعامت و رهبری تاجیک ها سؤ استفاده می کند.
سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل
سعدی
تقسیم هرات به سه استان( اسلام قلعه، شنیدند و هرات)؛آخرین تلاش های اطاق فاشیسم ارگ در جهت نابودی میراث گرانبهای تمدن خراسان و مهر پایان بر تاریخ درخشان نگین خراسانست.

هراتیان عزیز
امروز اگر علیه این پروژهٔ فاشیستی ارگ قیام کنید و با اتحاد و همدلی از هویت و تمدن و تاریخ تان دفاع نمایید، جلو این توطیه را گرفتن آسانست، اما شاید فردا بسیار دیر باشد و پس فردا قطعاً ناممکن است.
هرات دارای موقعیت منحصر بفرد ؛استراتیژیک ، ژئوپولتیک و ژئواستراتیژیک است، تقسیم آن به معنی نابودی تاریخ و حافظه تمدنی این جغرافیاست.
من نمی دانم چند وزیر تاجیک و ازبیک در کابینه هستند و چندتا از ازبیک ها و تاجیک ها در شورای امنیت ملی عضویت دارند، و چرا این عزیزان در چنین موردی صدای اعتراض بلند نمی نمایند؟
این اوج مصیبت است که تمام بازیگران تاجیک و ازبیک بشدت محلی شده اند و احساس مسؤلیت کشوری را از دست داده اند.
کجایند آن موجودات سیکولار ستیز و دگم اندیش متعصب نهروانی که از پرچم قلب بانوان و نوای شادی چندان جوان، عربده کشان و رجز خوانان در پایتخت خراسان بذر تنفر پاشیدند و پرچم تحجر برافراشتند، حالا چه شده است که در برابر تهاجم شنیع فاشیسم سکوت مرگبار و شرم آور پیشه کرده اند؟
مگر نمی دانید که هویت تمدنی مهم‌ترین اصل و عنصر یک انسان است ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است