نه اداره موقت می آید و نه موافقتنامه صلح امضا...
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ کد خبر: 157360 منبع: پرینت

غنی در طول چهار سال گذشته همه تکه‌داران و بانک‌های رأی را از خود دور ساخت و خودش در ظاهر منزوی و تنها ماند، او حتی در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری نیز دست از کنار زدن آن‌ها نکشید.

همگان بر این باور بودند که غنی دیوانه است و به خودش ضربه می‌زند، پس چگونه می‌تواند رأی بیاورد؛ اما غنی کار خودش را خوب بلد بود، او همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، کشور را به دو قطب تقسیم کرد:

۱. طالبان: که خواستار تغییر نظام، لغو قانون اساسی و ... هستند. غنی با زرنگی تمام مخالفین عمده خودش را نیز به طرف طالبان لول و آن‌ها را در یک قطب قرار داد.

۲. حکومت: که حافظ نظام و مدافع قانون اساسی است.

نوت: مسافران مسکو به دلیل موافقت با تشکیل حکومت موقت و تغییر قانون اساسی مطابق خواست طالبان، عملا در جبهه و قطب طالبان قرار گرفتند. لذا فعلا فقط دو قطب در کشور فعال است، طالبان و طرفدارانش و حکومت یا همان تیم اشرف‌غنی.

من یقین دارم که نه اداره موقت شکل می‌گیرد و نه موافقتنامه صلح امضا می‌شود، زیرا موافقت‌نامه با طالبان را باید حکومت امضا کند، اما نه طالبان حکومت را طرف خود حساب می‌کند و نه حکومت حاضر به تغییر قانون اساسی و تشکیل حکومت موقت می‌شود؛ لذا در این گیر و دار، انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و مردم از بین دو قطب موجود، حتما غنی را بر طرفداران طالبان که حاضر به معامله روی قانون اساسی کشور شده‌اند، ترجیح خواهند داد. بنابراین، غنی در دوره بعدی نیز قدرت را تصاحب خواهد کرد.

باید قبول کنیم که غنی با پلان بسیار زیرکانه همه جناح‌ها را مات کرده است و بر سر آنان چنان بلایی آورده که حاضر شده‌اند، برای خلاصی از شر غنی به دامن طالبان پناه ببرند.
نوت: لطفاً ناراحت نشوید، به نظرات شما احترام دارم، اما این نظر و پیش‌بینی من از وضع موجود است، باید منتظر ماند، آینده در این زمینه داوری خواهد کرد.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موافقتنامه صلح
حکومت موقت
نظرات بینندگان:

>>>   آقای جعفری شما می نویسید " غنی با زرنگی تمام مخالفین عمده خودش را نیز به طرف طالبان لول و آن‌ها را در یک قطب قرار داد."
آیا غنی به باند کرزی داروی بی هوشی داد، و خلاف خواستۀ خود شان به ماسکو انتقال داد؟ یا این باند خودشان سر از پا نشناخته به استقبال طالبان به ماسکو شتافتند و به طالب براراد عزیز گفتند و عقب شان نماز خواندند؟
خواهش میکنم، ادعای که میکنید، آنرا با فاکت و دلیل اثبان کنید. در غیر آن اعتبار سخنان تان کم میشود.

>>>   اینقدر ساده هم نیستیم که به ....های دانش گوش کنیم

>>>   Anwar Rawi
نجات افغانستان فقط بدست روشنفکران آزادیخواه و عدالت پسند ممکن است و بس ؛ ولی افسوس که جایی همچون نیروی در کشورما خالی است و تصور همچون چیزی در این شرایط که فاشیزم اوغانی همه جریانات سیاسی کشور را در چوکات هدفهای ضد بشری خود فشرده و به زنجیر اسارت در آورده است نیست !
با وجود تسلط کامل فاشیزم بر اوضاع سیاسی کشور ما نباید مایوس بشوم و امکانات همچنین حرکتی را برای نجات کشور از چنگال استعمار و نوکران فاشیست اش نادیده بگیریم . کشور ما از تیف های برزگ روشنفکری انقلابی و آزادی خواه برخوردارمی باشد و این امکان وجود دارد که این نیرو های پراگنده و مختلف روشن فکری کشور بخاطر نجات کشور و مردم مظلوم آن ؛ دست بدست هم دهند و حرکت نجات مردمان ستم دیده و مظلوم کشور را ایجاد کنند ...
تسلیم شدن به جریان های تحت سلطه استعمار و فاشیزم , پست ترین کاری است که یک روشنفکر میتواند به آن تن دهد ؛ بنا براین روشنفکران انقلابی و آزادی خواه ما باید در قدم اول خودشانرا را دنباله روی تبلیغاتی سیاسی فاشیزم نجات دهند و در گام بعدی در جهت ضرورت اتحاد و ایجاد یک حرکت و الترناتیو روشنفکری تبلیغ کرد و در بین روشنفکران وآزدیخواهان ذهنیت سازی کرد .
تا جایی که دیده میشود ؛ روشنفکران ما تبدیل به تحلیل گران حوادث و عمل کرده های فاشیزم شده اند و شب روز وقت شانرا صرف تجزیه و تحلیل کنش ها و واکنشهای آنه می سازند ؛ حالا وقت آن رسیده است که ما به حیث روشنفکران آن کشور خونبار و مصیبت زده حرکت مستقلی را برای نجات مردمان کشورمان مد نظر گیریم و در آن جهت حرکت و تبلیغ کینم ؛ ما باید رسالت تاریخی خودمانرا در قبال مردم کشورمان انجام دهیم .

>>>   امرالله صالح در بیانیه اش در هنگام ثبت نام برای کاندیداتوری معاونیت رییس جمهور گفت:
من با آقای رییس جمهور یک معامله کردم.
اما قسمی که من میبینم،رییس جمهور او را با وجودی که ریش ندارد،ریشخند میکند.
یک مرتبه منحیث مشاور در امور دفاعی او را مقرر کرد و هیچ صلاحیتی برایش نداد،بالاخره خودش داوطلبانه استعفی داد.
دفعه دوم او را برای یک ماه وزیر داخله مقرر کرد و عاجل برطرف اش کرد و منحیث کاندید معاون اول او را انتخاب کرد.
من متیقن هستم که اگر اشرف غنی رییس جمهور هم شود،امرالله صالح به سرنوشت دوستم دچار میشود و فکر نمیکنم که چند ماه هم تاب بیاورد.
یا مجبور است که استعفی کند و یا این که مثل جنرال دوستم،کدام وظیفه یی مثل رونالدو افغانستان برایش داده خواهد شد.
شاید هم ازین که مسؤل جنبش سبز بود،معاون رییس جمهور در بخش نهال شانی مقرر شود.

>>>   اقای نسیم جعفری من ترا از سابق میشناسم که خودت از جمله خدمتگذاران نزدیک سرور دانش بودی و هستی دانش بازهم در تیم اشرف غنی عوام فریب بحیث معاون دومک اش در انتخابات پیرو است خودت این نظر یکجانبه را به حمایت از اشرف غنی که در حقیقت حمایت از دانش هم است بیان کرده اید بهر صورت اگر غنی و دار و دسته ان بخواهند و یا نخواهند مصالح با طالبان حتمی و ضروری قبل از زمان برگذاری انتخابات ۱۳۹۸ به توافق رسیدنی است و حکومت موقت هم امدنی است که تحت نظر هیات طالبان و سیاسیون و مجاهدین افغان رهبری میگردد تا یکسال و شش ماه زمینه انتخابات ازاد و شفاف را اماده کنند و پس ازن انتخبات به اشتراک همه جناح ها ا موجودیت همه اقوام تحت نظر هیات ناظر ملل متحد برگزار میگردد این طرفداران تیم غنی است که در جهت سپوتاژ مصالحه با طالبان و امدن حکومت موقت هستند چون میدانند که دیگر نه جلعل و تقلب در ارای مردم کرده میتوانند و نه برنده شده میتوانند از اکنون دست و پاچه شده اند و از شکم خود بیرون کرده می لولانند .

>>>   غنی احمدزی کوچی و دانش افغان چنان درمان شده اند که به هر دری میزنند و باز سرخورده میشوند ، حقیقت اینست که حکومت موقت آمدنی است ، نیروهای امریکایی افغانستان را ترک گفتنی و حکومت فاشیستی غنی سرنگون شدنی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است