چرا شورای صلح هوز تعطیل نشده است؟
همه به این نتیجه رسیده اند که مذاکرات بین آقا و بادار است و هیچ ارتباطی به دیگر نوکر ها ندارد و این نوکر بیجا سر و صدا نکنند و آرام در جای شان قرار بگیرند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ کد خبر: 157162 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) هر اداره و یا کمیسیونی که در دولت ایجاد می شود و اکثرا کلمه "مستقل" را نیز یدک می کشند، پس از مدتی به دلیل عدم کارایی لازم عملا تعطیل می شود اما حقوق و مزایای شان برجای خود باقی می ماند.
یکی از این ادارت، شورای صلح است که از زمان تشکیل آن تا کنون در بیش از هشت سال، با هزینه ها و حقوق مزایای سرسام آور بدون کدام دستاوردی یکسره مشغول عذر و التماس نزد طالبان و دیگر مخالفان مسلح هستند و اینک کارشان بجایی رسیده است که التماس های شان را رسانه ای کرده و رسما به دست پای طالبان افتاده اند که بیایید و صلح کنید!

اعضای شورای صلح در کنار حقوق و معاشات و امتیازات فراوانی که دریافت کرده اند، تا کنون بیش از چهار هزار پروژه خیالی صلح را مطرح کرده و پول های آن را گرفته و معلوم نیست در کجا و به چه منظوری خرج کرده یا به کدام حساب ها واریز نموده اند.

دو سال قبل سخنگوی شورای صلح اعتراف کرد که اعضای این شورا علاوه بر حقوق و مزایا و امتیازاتی که از این شورا دریافت می کنند، از جانب سفارتخانه های خارجی در کابل نیز مبالغی را گرفته و حتی برخی از آنان ماهانه بصورت مستمر از خارجی ها پول می گیرند. وی افزود که رییس دارالانشای سابق این کمیسیون هنوز از یک سفارتخانه ماهانه 9 هزار یورو دریافت می کند.

از اوایل کاری این شورا، تعداد زیادی از اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا خواهان لغو و تعطیلی این شورا بودند اما به دلایل نامعلومی همچنان امتیازات و مزایای اعضای این شورا شارژ می شود و از تعطیلی آن هم خبری نیست.

پنج سال قبل مجلس نمایندگان پرامون کارکردها و نتایج کاری شورای صلح جلسه اختصاصی تشکیل داد که در آن جلسه نمایندگان مجلس بصورت دستجمعی خواهان تعطیلی شورای صلح شدند. یکی از این نمایندگان در مجلس اظهار داشت: خواست این نمایندگان، لغو شورای صلح به دلیل نداشتن دستاوردهای لازم با وجود هزینه های زیاد در این مدت است. اگر این هزینه ها در بخش های دیگری از جمله اشتغال مصرف می شد، می توانست به بهبود وضعیت اشتغال کشور کمک کننده باشد. شورای صلح نتوانسته است عملکرد و راهکار درست و یا استراتژی مدونی داشته باشد و بیشترین بهره را از اقدامات این نهاد، طالبان و مخالفان مسلح کشور برده اند. وی افزود: دستاوردهای شورای صلح چه بوده است؟ سرنوشت طالبانی که از زندان آزاد شدند چه شد؟ افتتاح دفتر قطر به کجا انجامید؟ پول های هنگفت در این شورا به جیب چه کسی سرازیر شد؟
یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفت: چندین بار از آدرس های مختلف صدا بلند کردیم که این شورا باید لغو شود اما حکومت بنا بر مصلحت ها، عده ای از رهبران جهادی که از نفوذ برخوردارند را در شورای صلح مصروف ساخته است و اینها اصلا توانمندی اینکه صلح بیاورند و یا مذاکرات صلح را پیش ببرند ندارند و به باور من نباید انتظار صلح از این شورا را داشت.

اینک پس از گذشت هشت سال از عمر این شورا، عملا تمامی پروژه ها و طرح های خیالی صلح تعطیل شده و حتی هیات صلح حکومت هم بیکار شده و تمامی ابتکارات مذاکرات و نشست ها در دست آمریکایی ها است و آنان هم حاضر به افشای نتیجه مذاکرات نیستند و شورای صلح و هیات صلح که هیچ، دولت را هم در این زمینه در جریان دقیق نمی گذارند.

خلیلزاد در نشست اخیر با اشرف غنی و سران حکومت صرفا با کلمات بازی کرد و هیچ مفهوم کلی از مذاکرات و یا جزییات توافقات حاصل شده با طالبان را ارایه نداد.

وقتی اصل حکومت برای طالبان و همچنین آمریکایی ها زیر سوال رفته است، دیگر چه انتظاری از شورای صلح و هیات صلح می شود داشت که عرض اندام کنند

اینک دیگر همه به این نتیجه رسیده اند که مذاکرات بین آقا و بادار است و هیچ ارتباطی به دیگر نوکر ها ندارد و این نوکر بیجا سر و صدا نکنند و آرام در جای شان قرار بگیرند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
شورای صلح
نظرات بینندگان:

>>>   شورای صلح افغانستان در حقیقت یک اداره استخباراتی بخاطر تأمین صلح در افغانستان است که تمام حرکات کشور ها را بشمول ایالات متحده امریکا را زیر نظر دارد که در مذاکرات صلح چگونه با طالبان عمل کنند و کدام نقاط نظر دولت افغانستان را در نظر بگیرند و همچنان دفتر طالبان را در قطر نیز زیر نظر دارد که کی ها به آنجا رفت و آمد دارند.
در تمام مذاکراتی که بخاطر صلح افغانستان در کشور های مختلف بشمول پاکستان و قطر و امارات و عربستان و روسیه و ازبکشتان و ترکیه و غیره کشور ها صورت گرفته است، ماموران مخفی شورای صلح افغانستان حاضر بودند و تمام گزارشات جلسات را در جلسه شورای امنیت ریاست جمهوری،تقدیم اعضای جلسه نموده اند.تا دولت افغانستان خبر باشد که چه تصامیمی در مورد صلح افغانستان گرفته میشود.
همین حالا مامورین مخفی شورای صلح در پاکستان،تمام حرکات هیأت رهبری طالبان را در پاکستان زیر نظر دارند که کی کجا میرود و چه میکند.
بنأ شما فکر نکنید که اعضای این شورا فقط معاش میگیرند و پلو ها را میخورند و خواب میکنند.

>>>   تنها راه جنگ است نمیدانم ایا همه ما کوروکرشده ایم؟؟؟؟؟؟!!!!

>>>   26 november om 21:07 ·
ده جفای بزرگی که کرزی در حق مردم ما کرد:
1. نگذاشت مشی بی طرفی سنتی در عرصه سیاست خارجی تثبیت گردد.
2. نگذاشت کشور صاحب قانون اساسی و ساختار نظام کارا و پذیرا گردد.
3. نگذاشت امریکایی ها طالبان را ریشه کن نمایند.
4. به دلیل ضعف مدیریت، ده ها میلیارد دالر کمک بین المللی را حیف و میل کرد و برباد داد.
5. نگذاشت کشور صاحب احزاب سیاسی فراگیر گردد.
6. جلو گام های مثبت در راستای دولت سازی و ملت سازی را گرفت.
7. با قوم پرستی و فرقه گرایی، چالش های تباری و سمتی را به اوج رساند.
8. فرهنگ مباشرپروری، واسطه بازی، رشوه ستانی و فساد را نهادینه ساخت. تولید و قاچاق مواد مخدر را به ارقام نجومی رساند. در نتیجه بیش از یک میلیون جوان را هیرویینی ساخت.
9. فرهنگ تقلب، تخلف و تخطی را در انتخابات نهادینه ساخت.
10. فرهنگ انحصارگرایی را در کشور نهادینه ساخت.

>>>   شورای صلح یا شورای حیف و میل پول بیت المال برای کوچیها

>>>   بعضی ها میگویند شتر چی است که در تذکره می آید حالا بخوانید:
مقامات عربستان سعودی، صاحبان 12 شتری را که با جراحی پلاستیک و بوتاکس شتر های شان را برای مسابقه زیبایی آماده کرده بودند جریمه نمودند.
آنها به صورت حیوانات شان تزریق بوتاکس را جهت بهبود بخشیدن شکل بینی و لب های آنها انجام دادند.مقدار این جریمه 30 هزار دالر تعیین شده است.
دوازده شتر امسال به دلیل استفاده از بوتاکس از حضور در مسابقه زیبایی شتر‌ها در عربستان محروم شدند. هر ساله مسابقه زیبایی شترها در عربستان برگزار می شود و شرکت کنندگان برای رسیدن به جایزه 57 میلیون دالری دست به تقلب می زنند. بنابراین در حکمی جدید اعلام شد شترهایی که به لب آنها تزریق شده باشد، برخی از نقاط بدن آنها رنگ شده باشد یا در حالت طبیعی آنها تغییراتی ایجاد شده باشد اجازه شرکت در این رقابت را ندارند
اینها درحقیقت مانندورزشکاران روسی دوپنگ کرده بودند
ر

>>>   Bagramian
امروز در سراسر دنیا خواسته و یا ناخواسته واژه افغان با انتحار، طالب، کشت و قاجاق مواد مخدر، وحشت، دهشت ،جهالت، بدویت، خرابکاری، برادر کشی و پدرکشی، کینه و دگر ستیزی ،فساد و تقلب و ... مساوی و برابر شناخته و پنداشته میشود !
همچنان، کسی قبول کند یا کند واژه های دینی و لاهوتی اسلام و اسلامیت امروز با نام القاعده، داعش، بوکو حرام ، حزب اسلامی و ده ها سازمان و گروه دهشت افگن و تروریستی در جهان عجین و مترادف شده است!
پس ، با این همه، حاجی غنی احمدزی با لجاجت قبیلوی ، اوغانیت و اسلامیت را مساوی به انسانیت میداند!
خدا یا چنان کن پایان کار
تو خشنود باشی و ما رستگار!

>>>   محمد همایون صادقی
اگر هموطنان اوغان ما میگویند که اوغان نام قوم پشتون نیست پس چرا این نام مضحک و زننده را برای خود و اقوام دیگر انتخاب کرده اند .
پس بگذارند که نام کشور خراسان هویت ملی همه خراسانی باشد .
در شناسنامه ها هویت قومی و زبانی هر قوم نیز باید درج شود .
پشتون خراسانی ، اوزبیک خراسانی ، تاجیک خراسانی ، هزاره خراسانی ، سادات خراسانی چهار ایماق خراسانی ، بلوچ خراسانی ، پشه ای خراسانی ، هندوی خراسانی ، عرب خراسانی ، ترکمن خراسانی ، جت خراسانی ، غلجایی خراسانی ، ابدالی خراسانی ، نورستانی خراسانی و ....درج شود و این یگانه گزینه و راه رسبدن عادلانه بدون خون ریزی بسوی ملت و دولت ملت شدن است .
خورآسان ترکیب دو واژه است .
خور یعنی خورشید
آسان سرزمین
یعنی سرزمین خوزشید .
افغان یعنی غنی غنی یعنی چیغ غالمغال ، خشونت ، مستبد ، خونخوار ، انتحاری ، طالب و داعش .
در خارج از کشور هنهء اوغانتبار ها خود را نمیگویند که ما اوغان استیم .
فارسی زبانان ایشان مبگویند ما ایرانی و یا تاجیک استیم و پشتو زبانان ایشان خود را پشاوری پاکستانی می نامتد .
با این شیوه که به زور شمشیر انگلیس و آمریکا بخواهند سر ها ببرند و همه را اوغان سازند کاملن ناممکن است .
در این بازی عاقبت بازنده اصلی اوغان ها استند .
فکر نکند که با کشتار اقوام غیر اوغان از تن آنها خون جاری میشود و از اوغان ها آب که دوباره آنرا با آب پر کنند .
این عمل فاشیستی زمامداران اوغان ، قیام همه اقوام را برمی انگیزد ، آنگاه که به تمام کشور های جهان پناه ببرند تا کمک ایشان کنند باپشتبانی باداران خارجی ایشان نمیتوانند مقاومت کنند .
ناگزیر به دیار پدری ایشان یعنی کوه های سلیمانی مسکن گزین شوند و مهمانی قریب به سه قرنه ایشان در این سرزمین و خاک پاک خراسان پایان میابد .

>>>   Salam
پشيمان خواهيد شد و دير خواهد بود اگر براى دفاع شمال و شمال شرق ، ساختار و نيروى نظامى مقاومت شكل ندهيد ، روس ها در عدم موجوديت نيرو هاى بومى نا چار شده اند تا طالبان را تقويه نظامى كنند تا سدى براى داعش باشد ، حكومت غنى ظاهرن از اين كار روس ها ناراضى است اما در واقعيت اين پروسه را توسعه مى بخشند و از نظر استراتيژيك موافق اند ، زيرا قوت گرفتن طالب ها در دراز مدت به نفع سياست هاى شوونيستى شان است ، رهبران سياسى تاجيك صحنه را در اين حوزه كاملن به دشمن سپرده اند و معلوم مى شود عمق اين فاجعه را درك نكرده اند و بى تفاوت اند .

>>>   Amirzada II
وداع به "قهرمان یک روزه" سمنگان
به نظر می رسد در شرایط افغانستان قهرمان شدن برای چند دقیقه و یا چند ساعت خیلی آسان است و حفظ مقام قهرمانی در برابر چالش ها خیلی دشوار است. زمانیکه جناب عبدالکریم خدام والی سابق سمنگان جسورانه و مثل نور بلخ در برابر خود کامگی و توطئه های ارگ ایستادگی کرد و گفت به جز از "تصمیم مردمم و جمعیت اسلامی به کسی تن نمی دهم"، همه او را بحیث ظهور قهرمان جدید نگاه کردند. جمعیت اسلامی نیز بی درنگ از آن حمایت کرد. اما در ظرف کمتر از ۲۴ ساعت نه جمعیت به وعده هایش وفا کرد و نه آقای خدام. بدین ترتیب آقای خدام لقب قهرمانی و افتخار مردم ترکمن را به حریفش تسلیم کرد.
چنانچه او خود کلید دفترش را به والی تحمیلی ارگ با شکوه خاص تسلیم کرد. در بدل آن مقام معاون شورای معروف به طالب پرستان فاسد را از آن خود کرد. کجا شد قهرمان آرمانهای مردم محروم ترکمن؟
شورای مفت خوران طالب پرست کجا و مقام ولایت سمنگان کجا؟
واقعیت اینست که جمعیت اسلامی افغانستان یک نام میان تهی، فاقد جسارت سیاسی و ستراتیژی است. رهبری جمعیت اسلامی در زیر فشار سفیر آمریکا "بادار" اشرف غنی رئیس جمهور پوشالی کشور بد بخت افغانستان، والی خود را قربانی والی گلبدینی دشمن قسم خورده خود کرد.

>> Mutaref
کسانی‌که اشرف‌غنی را «پدر» می‌خوانند، «جان‌کیری» را چه می‌خوانند؟ حتمن می‌گویید «پدر‌بزگ»:)

>>>   فتنه را اشرف غنی و برادران پشتون ( افغان ) چاق کردند ورنه این کشاکش
بالای این کلمه بین مردم در گزشته نه بوده .
علم یزدانی

>>>   شوراي صلح يك نهاد منادين و براي فريبكاريست،مسائل صلح و جذب طالب،گلبدين در دست أتمر و همكاري ستانكزي قرار دارد ،
مهاجر كابلي

>>>   Ahmad Parwani
آتش بس یک جانبه با قاتلان کماندو ها
فرزندان هیچ یک از کارگزاران ارشد امنیتی در بین اجساد کوماندو هایی که در بین دشمن دیسانت شدند، قرار ندارند.
اعضای خانواده های جنرالان چند ستاره و بیکاره با پول های دزدی شده از خون و کفن سربازان در کشور های غربی مصروف عیاشی اند.

>>>   جناب خلیلی از اول یک سنبل بیش نبود. گلبدین را باید گفت گلی بی‌دین از اول امریکای بود حالا هم نفس امریکا و مزدرانش طالبان می‌‌باشد. تمام فاجعه‌ای افغانستان از دست گلی بی دین است. مانند این میماند که گرگ را چوپان رمه بی‌گری. صلح گلی بی دین در جنگ و کشتار است.

>>>   خیلی کار خوب شد که کریم خلیلی این خاین بقوم و مردمش با وصفانجام جنایات ترورستان طالبان بخواست ارگ دم می شوراند و هر روز تقاضای صلح را به طالبان پیشکش میکرد در حالیکه نه طالبان و نه حکومت ونه امریکا بالای کریم خلیلی اعتماد نداشتند حتا که کریم خلیلی بخاطر دلخوشی غنی احمدزی از قومیت خود گذشت قومیت غنی را رسما قبول کرد و تذکره برقی را بنام ملیت افغان = پشتون را گرفت اما با انهم نه ارگ و تیم ارگ ونه امریکا بالای کریم خلیلی مورد اعتماد شان قرار گرفته است اکنون بجای خلیلی جنایتکار و قاتل و جاسوس امریکا و ای اس ای گلبذین قصاب کابل قاتل ۶۵۰۰۰ مردم کابل را بعوض خلیلی بحیث ریس شورای صلح دولت تعین و مقرر مینمایند هرکس مانند کریم خلیلی از قوم و تبار خود بخاطر جیفه دنیایی بگذرد عاقبتش شرمساری است .

>>>   حکومت اسرائیل وپاکستان نیز پشتبانی شانرا از گلبیدین ابراز کرده اند

>>>   خوب باید غلام و نوکر باشی که در راس یک ارگان مهم قرار بگیری که ۱۰۰% به گلبدین زیبنده است.

>>>   خلیلی وحکمتیار هردو از اجنت های معلوم الحال امریکا وانگلیس بوده بنا بر لزوم دید ومصلحت میتوانند انها را تعویض وتبدیل نمایند عجب نیست که خلیلی به جا های دیگر هم مرتبط ورشته های ضمنی داشته باشد ولی استخبارات خارجی انقدر خام وبی اطلاع نیستند که ندانند کدام عنصرشان به کجا وچگونه ارتباط دارند در ابتدا نیز انتخاب خلیلی در شورای صلح چندان موزون ومناسب به نظرنمی رسید ولی خارجی ها با این انتخاب بعض طرف های ذیدخل در قضیه ای افغانستان رامیخواستند راضی نگهدا رند انهم تا زمانی که مصالح شان ایحاب مبنمود وکنون که قضیه جدی شده وروابط میان طالب ها وخارجی ها ولو به ظاهر عمیقتر گردیده دیگر از بسا ملاحظات دیگر منصرف میشوند معلوم است که پروژه ای طالب سازی وداعش وحکمتیار ورشد کارنامه های منفی کرزی وغنی وعبدالله ووو از سالیان دور طرح ودر منصه ای اجرا است انها چندین هدف دارند که همزمان در حال تطبیق واجرا است اول قتل وکشتار مسلمان مهم نیست که طالب وداعش بی عقل می میرد ویا اردو وپولیس مجبور ونان اور ده ها فامیل ویا سنی ویاشیعه درین میان خود انها مشغول چپاول چیز های که ما نمیدانیم وتوسعه ای برنامه های استراتیجی استعماری خود هستند

برنامه ای بعدی انست که طالب را در ولایت های دور دست جابجا نموده شهرهای بزرگ را ذریعه ای انها محاصره وهمان پروگرام کانفدرا سیون به اصطلاح اسلامی !!!حکمتیار را تحت اداره ونظارت غیر مستقیم پاکستان واداره ای مستقیم بریطانیای کبیر کوشش مینماینددر اسیای میامه وسایزر مناطق نفت خیز نفوذ کنند
سفر علی بامیانی

>>>   موضوع بیست هزار جریب شهرک عینو بکلی درست است اما پشتونهااین زرنگی را هم دارند که راه خود را صاف می سازند اصلا ان زمین ها مربوط وزارت دفاع بود ودران زمان مرحوم ومغفور وشهید ارجمند مارشال محمد قسیم فهیم معاون ریس جمهوربودند ومحمد رحیم وردک وزیر دفاع بود خوب بیاد دارم که رحیم وردک وافعا ویا به تظاهر به دادن ان زمین به برادران کرزی مخالفت میکرد ولی انها با شطارت امر زمین را هنگامی که کرزی در سفر بود از انها امر ان زمین را از جناب مارشال شهید گرفتند ولی ازان شهرک بزرگ یک نمره زمین هم به یکی از نزدیکان مارشال ندادند وازان ناحیه ملیونها دالر کمای کردند گرچه روی ان زمین یک پروژه ای خوب ساختند وباعث ابروی شهر قندهار گردید ولی انها نه بخاطر قندهار بلکه برایمملو نمودن جیب خود این شهرک را ساختند این زمانی بود که درامد های ملیارد دالری کمک های سی ای ای وسایر سفارت ها در نظر نبود انگاه که سیل دالر ها از سوی هند وامریکا وانگلیس وایران سرازیر شد عواید عینو مینه هم رنگ باخت همه ای ان را جناب کرزی یک قلم به احمد ولی مرحوم وشاه ولی ومحمود جان بخشید که برادرها تاهنوز روی تقسیم پولهای باد اورده در دعوی وجنجال اند
حاجی بسم الله قندهاری

>>>   مد اکرام اندیشمند
يك مامور پايين رتبه گمرك حتي در مسير راه كه در دروازه هاي كابل قرار دارد روزانه كم از كم يكصد هزار افغاني از عايد گمركي افغانستان مي دزدد. غارتگري ودزدي ماموران بلند رتبه و رييسان گمركات بندرها، ترسناك است.
وقتي ديروز يك تاجر چشم ديد و تجربه هاي خود را از غارت عوايد گمركي در بنادر غرب افغانستان حكايت كرد، من حتي توان گپ زدن را از دست داده بودم.
شما باور كنيد كه فاسد تر از اين حكومت و فاسد تر از اين حاكمان نه در روي زمين وجود دارد و نه در تاريخ افغانستان سابقه داشته است.
با اين حكومت فاسد و با اين حاكمان فاسد چه بايد كرد؟
راه نجات از اين فساد و از اين فاسدان چيست؟

>>>   ارور‎ heeft een bericht van 21 augustus aan zijn tijdlijn toegevoegd.
تمام جهادی‌ها که در بازی سیاسی به یک متقلبِ بی‌دین باختند و حیثیت سیاسی مردم ما را به یک دلقک واگذار کردند، باید بشرمند. این‌ها زیر نام حفاظت دین و عقیده‌ی مردم سال‌ها سلاح برداشتند و میلیون‌ها انسان را کشتند، امروز در اوج بی‌شرمی ریشخندی فرد متقلب اول حکومت را تماشاگر اند و لب به کلام نمی‌گشایند. علمای مزدور صفت و وابسته چرا در مورد تمسخر اشرف‌غنی به اسلام و مناسک دینی خاموش اند؟ آیا واقعاً برای یک کشور اسلامی، داشتن چنین زعیم ریاکار و خالی از عقیده ننگ نیست؟ اگر نیست پس چرا در برابر دکتر نجیب و روس‌ها مردم را به کشتن دادید؟ فرق اشرف‌غنی با ببرک کارمل، حفیظ‌الله امین و دکتر نجیب در چیست که دیروز دشمن و امروز زعیم شماست؟

>>>   در اين شك نيست كه پشتونها و تاجكها هميشه نوكران خوب براى اجنبى ها بوده اند و استند

>>>   Abdul Hai Khurasani
حامد کرزی؛ پدر خواندهٔ مافیا خواهان برگزاری لویه جرگه عنعنوی شده است،تا موانع حضور خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری را بردارد و حاکمیت رهبران و رهبرچهٔ های فاسد را در کشور نهادینه سازد.
برگزاری لویه جرگه عنعنوی، آغاز دور باطل و پایان روند دموکراتیک مشارکت سیاسی و تقویت بانک های رأی سنتی و تاراجگران سرمایه های مردم افغانستان می باشد.
روند دموکراتیک مشارکت سیاسی و انتخابات هرچند معیوب باشد،بازهم تجربه دموکراسی را تقویت می کند و چشم انداز حضور فردی را در نهاد های قدرت روشن‌تر می سازد.
برگزاری لویه جرگه عنعنوی،یعنی ادامه اقتدار تمام مافیای فاسد در سرتاسر افغانستان،تاراج بنادر،زمین،بیت المال و ثروت مردم افغانستان.
حامدکرزی سعی دارد در رقابت تاریخی قدرت میان قبیله درانی و غلجایی از تضاد سیاست مسکو و واشنگتن از یک طرف و از تشدید اختلاف میان تهران و واشنگتن از سوی دیگر،به نفع خود بهره برداری نماید.
همچنان حامدکرزی با توجه به فروپاشیدگی انسجام سیاسی جغرافیای جهاد و مقاومت،هم اکنون خود را در قامت زعامت کل افغانستان می نگرد و فضا را برای تثبیت فرمول سنتی قدرت بیش از هر زمانی دیگری فراهم می بیند.
همچنان سیاست حامدکرزی درباره طالبان مطابق فرمول مسکو- تهران و پکن می باشد،که آمریکا را عملاً دور بزند.
چشم انداز نتیجه اهداف حامدکرزی به مراتب تاریک‌تر و سیاه تر از وضعیت اسفبار و شرم آور فعلی است.
تنها راه رسیدن به یک افق دموکراتیک و شهروند محور در کشور گذشتن از تونل دشوار انتخابات در کشور می باشد،با اتخاذ تصمیم منطقی،کارآمد و قابل اجرا.

>>>   همسخن
رابطه‌ی آتش‌بس با طالبان و عملی شدن فصل نا تمام امان الله خان چگونه است؟ که غنی چنین می‌گوید؟ احتمالن بحث ادامه‌ی جا به جایی جمعیت و تغییر سکانی مطرح باشد!

>>>   Azim Kohestani
بازی های سیاسی و تشویش افزایی در کشور روی دست گرفته شده است :
از قراین بر می آید که حکمران جهانی در نظر دارد تا به نام ” تسلیمی مناطق کم جمیعت به طالبان ” روستا ها را ملا هیبت الله آخوند اداره کند چون دستورات ملا هیبت الله آخوند بیشتر در بین قبایل قوم پشتون در روستاها قابل اجرا است .
شهر ها را اشرف غنی احمد زی و یا شخصی که بعداً اگر جا گزینش تعین شد اداره کند چون حکم اشرف غنی احمد زی بیشتر در بین اقوام غیر پشتون ها قابل اجرا است بناً غیر پشتون ها اشرف غنی را پاسبانی میکنند و به عنوان سربازان سر به کف او در نهایت خود را در زنجیر غلامی قرار داده اند و مطابق به دستور سران کهنه کار و منفعت جو خون های خود را در پای قدم های این آدمک گرفتار به مریضی روانی میریزند .
و از طرف دیگر چهره های تکراری ” ائتلاف بزرگ ملی ” تشکیل میدهند که برای بقای ثروت ، اقتدار و سلطه خود حاکم برای مردم مظلوم و فقیر تعین کنند و به ما پیشنهاد می کنند که اشرف غنی خوب نیست حامد کرزی خوب است ، ملا هیبت الله خوب نیست حکمتیار خوب است ، حنیف اتمر خوب نیست ظاهر قدیر خوب است ، جنرال استانکزی خوب نیست جنرال رازق خوب است .
و مارا چشم و دهان بسته برگه رای دهی را به دست ما داده به سر ما کوفته مجبور مان میکنند که به یکی از این آدمک ها رای خود را بریزیم تا باشد تعهدی که با این قیافه گگ ها ی خسته کن بسته اند معاون بی صلاحیت ، وکیل ، وزیر وغیره تعین شوند و اگر از قضا اوضاع بر وفق مراد شان نبود دوباره مارا علیه آن آدمک ها بشورانند و خود در عقب سینه های سپر شده ما قرار داده لاف زنی و خود ستایی کنند و زمانی که دوباره به مقصد دل خود برسند فقط برای کشته ها و مجروحین ما از اثر سرکوب شورش ما توسط رقیبان دیروزو رفیقان دوباره امروز شان آرزوی بهشت و شفای عاجل نمایند و تمام .
نه معامله گران خون فرزندان به خاک خفته این سرزمین ، اگر دیوانه هم بودیم حالا هوشیار شدیم و اگر هنوز هم دیوانه باقی مانده باشیم از سر شروع می کنیم .
ما به سوی تغیر بنیادی در حرکت هستیم ، نسل جوان و اندیشه نو را با خود داریم ما به سوی عدالت خواهی قومی ، فقر زدایی و توذیع عادلانه ثروت ملی در حرکت هستیم .
اگر از شما خیری برای مانمی رسد لطفاً شر هم نرسانید ..

>>>   Nasir Khalid
گزارشات تائیده ناشد میرساند
زلمی خلیلزاد بار دیگر به حیث نماینده خاص امریکا برای افغانستان تعین شده است البته برای پیاده نمودن طرحهای خاص.
گلبیدین حکمتیار نیز به حیث رئیس شورای عالی صلح، تا این دو تن همفکر بتوانند پروسه پیوستن تروریستان طالب به دولت و جذب انها در بدنه دولت دست نشانده را سریعتر بسازند.....
نظر شما چیست؟

>>>   شورای صلح ! زمانیکه شورای صلح است پس مذاکرات امریکا با طالبان برای چه ! طالبان با غنی مذاکره نه میکند چه باشد که با یک چند مفت خور که بنام شورای صلح ده سال است که مفت می خورند.

>>>   شورای صلح باید خذف شود بخدا موجودیت آن مسخره است همگی برای گرفتن معاش خود کار میکنند نه صلح وا منیت شما سوانح معاون این شورا( مولوی نام نهاد بنام عطا الرحمن سلیم) را به دقت بخوانید این شخص در زمان حکومت های قبلی معین وزارت ارشاد بود تمام پول حجاج را دزدی کرد حالا شما از او چه توقع دارید که دزدی نکند آزموده را آزمودن خطاست.
امید است نشر کنید تا همه بدانند.
قاری سمیع الله

>>>   50% شورای مفتخواران و گلبیدین و غنی موافق صلح میباشند.
50% شیطان هیبت و ISI و باداران جیز گر شان بی خیال مشغول جنگ میباشند.

>>>   در زمان کرزی یک نماینده با صلاحیت شان که یک دکاندار در پشاور بود، بنام نماینده طالبان آمد و چند میلیون افغانی را از دولت از کود نمبر ۴۲۰ دولت گرفته و فرار کرد و رفت.
حالا باز کدام دکاندار دیگر بنام نماینده طالبان خواهد آمد؟

>>>   کدام صلح با طالبان- طالبان سربازان غنی احمدزی برای سرکوب و کشتار اقوام غیرپشتون استند که از ارگ و پاکستان رهبری میشوند تابکی مردم را فریب میدهید.

>>>   بزیر نام صلح با ترورستان طالبان قوم و زبان ارگ نشینان مردمان ملکی و نظامی اقوام غیر پشتون را کشته میروید و رهبران و قوماندان فعال انها را یا خلع و خانه نشین میکنید ویا به بهانه های گوناگون ترور و زندانی میکنند این کار ارگ از زمان کرزی تا حال غنی احمدزی ادامه دارد قاتلین و ترورستان ادم کش وطنفروشان بی غیرت را که در طول ۱۶-۱۷ سال از ایجاد حکومت جدید میگذرد در تقابل با دولت و مردم و همکاری و تطبیقبرنامه های استخبارات بیگانه کار میکنند ملیون ها دالر را بمصرف رسانده تا انها را به زیر نام پروسه صلح شریک قدرت و حکومت کنند اما اینرف که در زیر چتر دولت و بخاطر بقای نظام موجود خود و اولاد شانرا قربانی میکنند دشمنی و کینه و کدورت اشرف غنی و دار و دسته خاص پینج نفری ان که همه را گروگان گرفته مبدل بدوستی و برادری و همکاری نمیگردد یکایک رهبران و قوماندان وزیران والیان و سفیران انها را غیر قانونی دشمنانه دور میکند و بجای ان از قوم و زبان خودرا بجای انها تعین ومقرر میکند اما در ظاهر گپ از برادری و حق مساوی شهروندی و عدالت پسندی میزند که کاملن منافقانه و کاذبان است .

>>>   این شورای مفت خوار برای صلح نیست بلکه برای توطئه و جنگ است چون منافع اینها در جنگ است.

>>>   اعضای شورای صلح منبعد باید همه شان به جبهه جنگ فرستاده شوند و در جبهه جنگ همراه لودیسپیکر یا به گفته ایرانی ها بلند گو به طالبان بگویند که به پروسه صلح بپیوندند.
اگر قبول کردند خوب، وگرنه بالای طالبان فیر کنند ، اگر طالبان کشته شدند اعضای شورای صلح غازی میشوند و اگر اعضای شورای صلح توسط مرمی طالبان کشته شدند، شهید میشوند.
اعضای شورای صلح نباید معاش مفت بگیرند. یا باید صلح را در وطن بیاورند و یا غازی شوند و یا شهید. زیرا خداوند میفرماید:
ان الله لا یحب تنبلین. یعنی خداوند انسانهای تنبل و بیکاره را خوش ندارد.

>>>   پریانی‎
فرزندشما_کجاست
جوانان زیادی در این روزها برای دفاع از وطن چه درغزنی و یا ولایت دیگری قربانی می‌دهند. اما فرزندان شما مقامات و سیاست‌گران که از سیاست و نظام سود می‌برید کجا هستند؟
چه کسی فرزند یا برادر مقامات و مسوولین و کارتن کلان ها را می‌شناسد که در خطوط جنگ قرار داشته باشند؟

>>>   Zafari
اتحادیه ی اروپا در این مورد خاموش اما خواستار پیگیری قضیه ی ایشچی است.
مردم!
دشمن اصلی تان را بشناسید.طالب فقط اجرا کننده ی دستور دشمنان شما است.

>>>   Bagramian
به ریشه پدیده ها و رویداد های تاریخی کشور نگاه ژرف بیاندازید!
آیا، آتش زدن دّر و دیوار و قتل عام مردم شهر غزنی در این شب و روز توسط طالبان، با آتش زدن شمالی و قتل مردم آن سرزمین در زمان نادر خان و محمد گل خان مهمند و سپس ملا محمد عمر در چند دهه پیش کدام تفاوتی دارد؟

>>>   Soraya Baha
سربازان مهین آیا می دانید شما خود ابزار و اسیران جنگی پروژه های غرب اید ؟
سربازگرسنه و پا برهنه! هرآن کسی که ترا به نام سربازان شجاع و میهن پرست شستشوی مغزی کرده وهیزم جنگ های برنامه ریزی شده استعمار و نوکران استعمار ساخته، در واقع به شعور تو و شعور مردمی که برای شجاعت تو ذوق زنان دهن شان کف می کند توهین روا می دارند ، آیا خودت و همین مردمان جبون و رسانه هایی که ترا در برابر حیوانات جنگی طالب و داعش تشویق به جنگ می کنند و ترا در جنگ با اسیران درنده خوی دیگری به نام طالب می فرستند آیا می دانید هردو سو اسیران تداوم جنگ پروژه های غرب اید نه میهن پرستان آزادی خواه که در واقع در میدان جنگ های بی فرجام لاشۀ بی کفن تان خوراک لاشخوران است.
فرزند سرباز گرسنه و بی کفن من، برای جوانی توبرای مرگ تو برای مادر تو برای هیچ مردنت با تمام احساسم می گیریم، شما دو راه دارید:
1- بگذارید طالب ( سپاه اسلامی ناتو) همه کشور را اشغال کند، تا شما هیزم سوخت این جنک بی فرجام برنامه ریزی شده نباشید و مترصد جنگ قدرت برای غصب ریاست جمهوری بین طالب و غنی باشید و آنها درگیر جنگ قدرت خواهند شد.
2 _ رفتن شما به غزنی پس از آن که مردم، شهر و داشته های فرهنکی آنها را به آتش کشیدند و به خاک و خون یکسان کردند، شما برای فتح کدامین خون و خاکستر رفتید؟
شما باید با مردم بسیج شوید و با سلاح و چنگ و دندان و بیل و کلنگ به جنگ مزدوران ارگ نشین بروید، دشمن اصلی شما چون اژدهای هفت سر آنجا خفته است، هم خود را نجات دهید و هم میهن و مردم را تا پیآمد نبرد تان و پیامد مردن تان آزادی یک ملت باشد نه هیزم سوخت و ابزار جنگی امریکا...

>>>   Bakhshi Zafari
نیرو های ارتش و پولیس!
دیدید که داعشیان ظرف دوساعت نجات داده شدند.
حکومت شما را تا زمانی در محاصره ی طالب نگه میدارد که سلاخی شوید،بعد پیکر های بی جان تان را به خانواده های تان تسلیم میدهد.
گاهی از خود پرسیده اید برای چه می میرید؟

>>>   اندیشمند
نود در صد مسئولیت و تقصیر و جرم به دوش آن رهبران است و ده در صد به اشرف غنی. می گویند دردم از خدا، گیله ام از همسایه. آن های که با غنی در سفرۀ قدرت نشسته اند، از امتیاز این قدرت بهره مند اند، مردم خود شان به ان ها رای دادند، آن ها نمایندۀ مردم شان در این حاکمیت است، وظیفۀ آن ها است که مردم خود را که به آن ها رای دادند به حق شان برساند و عدالت را تامین کنند، اما اشرف غنی را مسئول می دانند که چرا بچه های ما و منطقه و ولایت ما و حوزۀ ما در راه حکومت غنی کشته می شوند اما عدالتی در این حکومت نیست؟ سوراخ دعا گم کردن و غلط کردن همین را می گویند.

>>>   Ismail Azimi
وقتی طالب و داعش اوغان باشند .
سرباز ان همه تاجیک ، ازبیک و هزاره .
سر قوماندان اعلی قوای مسلح ، وزیر دفاع ، ریس عمومی استخباراتش هم اوغان .
پس واضحست که ، چرخبالهای دولتی طالب را اکمال میکند تا نیروهای اردو و پولیس را و سرنوشت شان جز این چیزی دیگری بوده نمیتواند.

>>>   شورای صلح یک شورای ارتجاعی و انتهاری میباشد که به یک گاو شیری مبدل گشته و خواهان لغوی آن میباشیم .
زره

>>>   هموطن گرامی:
شورای صلح راملامت نکنید،کسانی راموردسوال قراردهیدکه این شورا راتاسیس کرده وباعث دوام آن شده اند،اشارات من دراین رابطه اینطوراست:
1 - درمخاصمات ودشمنی وجنگ معمولاقاعده این است که طرف سومی که جانبدارهیچیک نباشد میانجی میشودوبین دوطرف پیشنهادصلح وآشتی میکند،امادرکشوردربدرماکسانی پیشقراول صلح میشودکه هنوزهم خنجردشمنی باجانب مقابل رادردست دارد،شورای صلحی که رئیس آن توسط جانب مقابل سلاخی میشودوبدنش درآتش وباروت کینه میسوزدازین نام چه تعبیری میتوان داشت.
2 - ترکیب شورای صلح رابا بگروندشان مطالعه کنیدشامل چه کسانی میشود،مهره های ازکارافتاده وباردوش حکومت فقط برای گرفتن پولها،مصارف،موترهاوبادیگاردان، ومعاشات کذایی دربدل خواب کردگی واستراحت شان میگیرندوچنان درمانده شده اندکه حالاخودشان هم شاید به این طفیلی بودن دربرابرمردم احساس شرم کنند.
3 - آقای خلیلی دربعضی محافل ومجالس مانندآهوی تیزتگ بایک لشکربادیگاردچنان رفتارگفتارمیکند گویاازکشتاروقتل گروهی ودسته جمعی مردم حتی درمساجدکابل هم بیخبراست،هرروز چوکی شاهانه وعباوقبای بزرگی وضیافت های پرهزینه ریاست صلح رادرملاقاتهابادوستان واندیوالان ازتلویزیون نگاه به چشم مردم میزندوهرگزازخودش نمیپرسد که من چه کاره استم واین سرمایه های ملت راچراحیف ومیل میکنم.
4 - فرض کنیددولت بسیارشفقت کرده وبخاطریکه شما بیکارنمانده باشیددراین چوکیهای بیمعنامقررشده اید،شماخومعاون رئیس جمهوربودید،رهبرحزب استید واستادهم استید،آیاچنین موقف وچنین خوردن وخرابات کردن مال ملت فقیروگرسنه راازدیدشریعت واخلاق درخورشان خود میبینید؟اگرمیگوئید نه پس یک کارمردانه کنید وازهمین صفحه تلویزیون نگاه ازین مقام مزخرف استعفاکنیدوازمردم معذرت بخواهیدونام تانرا درتاریخ وطن ثبت کنید.
5 - صلح این معنارامیرساندکه جنگ قطع شودوخون مردم دیگرنریزدوجان ومال مردم مصئون باشد،لطفاشماتعبیروتفسیرخودتانراازین شوری صلح که شمارئیس آن هستید برای مردم بگوئید.
6 - ترکیب شورای محترم عالی صلح درتفسیرها نخبگان ودلسوزان مردم افغانستان معرفی میشوند،اگراین موضوع واقعیت دارد چه دلسوزی تان شامل حال ملت شده است؟اگراین ادعاصحت نداردپس بساط تانراازجایگان نخبگان جمع کنید وبگزاریدکسانی که واقعا درآتش مظلومیت مردم میسوزند به صحنه بیایند وحد اقل دردهای مردم بگویند.
7 - ازروزیکه شماکمربندصلح کشوررابسته ایدشهکاریهای صلح تانرابا ارقام کشته شده های بیدفاع مردم مقایسه کنید وباززیرتابلوی شورای صلح بنشینید.
متاسفانه دولت وحکومت ما این شورای صلح راچنان درسایه مهربانی های خودقرارداده است که اگراینهاروزی به استعفاهم حاضرشوندآنها رابه عذروتمنادوباره به چوکیهای شان خواهدنشاند.
8- یک واقعیت رافراموش نکنیدکه تاریخ هرپدیده راثبت میکند واین شورای صلح شماوعملکردشمارانیزثبت خواهدکرد،عاقلان صلاح کارخویش خود دانند.
هموطن شماازکابل

>>>   معلوم است که تشنه گان جنگ و چور و چپاول و دد های خون آشام که غیر از تجاوز به مال و نوامیس مردم کار دیگری ندارند، همیشه در تلاش مسلح شدن و یا تشویق به مسلح شدن هستند.

>>>   همه جا وهمیشه دیکتاتورها فساد دولتی بار می آورند و کشور را به فقرو فلاکت می کشانند، هر جا که حق حاکمیت مردم توسط دیکتاتور غصب وآزادی(حق اعتراض، افشا گری، بیان، قلم و..،) نقض و سلب گشته و جامعه از انتخابات آزاد و حق تعیین سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود و کشورشان محروم کنار گذاشته شده است، در آنجا حاکمیت ملت به حاکمیت شخص دیکتاتور و باندش درآمده و راهزنی و فساد دولتی جای حاکمیت قانون را گرفته است و در این شرایط وقتی نوبت حسابرسی رسید، دیکتاتورها شروع به سرکوب جامعه کرده و نتیجهً سیاستهای ضد مردمی خود و علت قیام و اعتراض توده های مردم را به آمریکا و اسرائیل و غیره ربط و نسبت می دهند.کی بود؟ کی بود؟ من نبودم

>>>   Karmand
موجوديت حكمت خليل كرزی در كنار تیم طالبان و انهم در جريان مذاكره با خليل زاد چه را بيان ميكند؟
اه كه چه معامله های ننگین در راه است!

>>>   شوراي صلح تا هنوذ تشكيلاتش پوره نشده و خودت در غم تعطيل و از بين بردنش هستي، آنها ميگويند كه صلح را ايشان مياورند، خليلزاد به مشوره شوراي صلح با طالبان مذاكره ميكند، بگذاريد يك نشان از استاد رباني است، انشاءالله صلح را مياورند، وقت كار دارد ، چون اين جنگ أصلاً بيست ساله نيست بلكه ريشه هاي چهل سال دارد، حالا زمان طولاني ضرورت است تا مشكلات رفع شود، چون يك طرف جنگ حكمتيار بود كه صلح كرد ، حالا طالب و پنجشير ، شورواي نظار مانده كه موافقه نمايند روي كدام أصول صلح ميكنند، حكومت چور ، يا امارت اسلامي ، امارت قطري ، جمهوري جمهوريخواهان ، جمهوري اسلامي فعلي، جمهوري اسلامي با شوراي نگهبان، فيدرالي پدرام ؟

>>>   شورای صلج شورای وطن فروشان نام نهاد شده است .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است