معنی صلح با طالبان چیست؟
حالا نقش هواپیماهای ناشناس، سیاست نرمش امریکا با پاکستان، رها نمودن طالبان از زندان ها، سقوط عمدی شهر ها، ولایات و ولسوالی ها و تضعیف ارتش، کمک ششصد میلیون دالری کرزی به پروژه طالبان و سکوت ناتو در برابر این پروژه معنی می یابد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۷/۱۱/۹ کد خبر: 157135 منبع: پرینت

روز های اخیر صدای صلح از مذاکرات قطر میان زلمی خلیلزاد نماینده امریکا وطالبان سوالات بس بزرگی را در افغانستان ایجاد نموده است.
در واقع چهار چوب این صلح، هفده سال پیش با جنایت امریکا، پاکستان و دو نفر از دست نشاندگان آمریکا حامد کرزی و غنی احمدزی گذاشته شد. امریکای خون آشام در یک بازی دو پهلو باپاکستان نخواست تا در افغانستان دولت ملی شکل گرفته و نظام قوی و قدرتمند ساخته شود. در عوض آمریکا در پشت پرده با پاکستان تبانی کرد و طالبان را دوباره در افغانستان زرع کرد و ریشه هایش توسط کرزی و احمدزی آبیاری شد.

حالا می بینیم که نقش هواپیماهای ناشناس، سیاست نرمش امریکا با پاکستان، رها نمودن طالبان از زندان ها، سقوط عمدی شهر ها، ولایات و ولسوالی ها جهت اکمالات طالبان و تضعیف ساختن ارتش، کمک ششصد میلیون دالری کرزی به پروژه طالبان و سکوت ناتو در برابر این پروژه معنی می یابد.
ساده‌ترین معنای صلح قطر نابود شدن جغرافیایی سیاسی افغانستان و تبدیل افغانستان به صوبه سرحد پاکستان است.

برخی از عناصر خوشباور و جمعی از نمایندگان آی آس آی پاکستان بطرز عاقبت نیندیشانه از این برنامه اسارتبار اظهار دلخوشی نموده اما نمی‌دانند که عنقریب بیرق پاکستان در پایتخت افغانستان توسط طالبان بلند میگردد.
این صلح ریایی و کاذب گذرگاهی است بسوی جهنم، در این جهنم تمام اقوام به درجه نخست پشتونها، تاجکها، ازبیک ها و هزاره ها بدون تمایز همه خواهند سوخت و افغانستان سال های طولانی در اسارت پاکستان از نفس خواهد افتاد.
محتوای این صلح جنایتکارانه هیچ فرقی با سیاست خاینانه داکتر نجیب که رژیم را برای مجاهدین تسلیم نمود، ندارد.

دیروز رهبر کرملین و جاسوس سیا یعنی گورباچف و ریگان، افغانستان را به کام پاکستان و مزدوران جنگی اش غرق ساختند، امروز دونالد ترامپ این وظیفه نامقدس را بدوش گرفته و جاسوس سیا زلمی خلیلزاد را برای تسلیمی افغانستان به پاکستان مامور ساخته است.
زلمی خلیلزاد این خاین ... در غیاب مردم افغانستان، بخاطر منافع امریکا سرنوشت افغانستان را بدست پاکستانی ها سپرده است.
در این حال خاموشی ملت در برابر میهن شان، بدترین صحنه این سناریو است. ملتی که بطور زنده به آتش جهنم روان میگردند اما کوچکترین واکنش و حرکتی از خود به نمایش نمی گذارند!

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   قصر سفید یک بازار تجارتی است که در آن خرید و فروش صورت میگیرد.
همانطوری که بارک اوباما و جان کیری،از ایران پول گرفتند و توافقنامه برجام را با آنها امضأ کردند،همانطور دونالد ترامپ و پامپیو وزیر خارجه امریکا،از کشور های عربی و پاکستان و چین و روسیه ودایران پول میگیرند و قوای خود را از افغانستان بیرون میکنند.
همین افغانستانی که شما دعوی دارید که پوز امپراطوری های بین المللی را به خاک مالیده است و آنها را بیروت کرده است،در حقیقت در میان امپراطوری ها خرید و فروش شده است و شما خبر ندارید.
باز منتظر باشید که بدون این که شما خبر شوید،به کدام کشور دیگر فروخته میشوید.

>>>   ليم الله همسخن
می‌گویند:《دست آوردهای هفده‌ساله》و از این دست آورد، هم‌ سیاستگران کلان‌تر و هم دختر و بچه‌های جامعه‌ی مدنی با دهن پر یاد می‌کنند- من دقیقن نمی‌دانم این دست‌ آوردها چه چیزهایی اند؟ اگر بی زحمت می‌توانید چند دست آورد مهم را فهرست کنید تا بدانیم خیلی خوش‌حال می‌شوم!

>>>   فجايع دهه نود مجاهدين در كابل اينمرتبه توسط طالبان صورت خواهد گرفت كه در قدم اول انتقام پنجهزار طالب دشت ليلي را از تاجكان وازبك خواهد گرفت.
طالب با پشتون ها كار ندارد و همين بشتون ها بود كه به كومك شان طالبان به قدرت امروزي رسيد واي به هزاره وتاجك وازبك!!!!!!!
اين مراتبه طالب با مراتب قوي تر وظالم تر از دفعه قبلي است به خاطريكه شرق وغرب طرفدار شان است.
نوروز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است