خلیلزاد، غنی را در جریان مذاکرات صلح قرار داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۷/۱۱/۸ کد خبر: 157125 منبع: پرینت

داکتر زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجه امریکا در خصوص صلح افغانستان جزییات گفتگوها در دوحه پایتخت قطر با طالبان را با محمد اشرف غنی رییس جمهور و سایر اعضای حکومت شریک ساخت.

به گزارش ارگ، داکتر خلیلزاد ضمن ارایه معلومات به مقامات حکومت افغانستان، معلومات نادرست و شایعات نشر شده از سوی رسانه های داخلی و بین المللی در خصوص مذاکرات با طالبان در دوحه را رد کرده، گفت که در مورد ساختار نظام آیندۀ افغانستان با طالبان هیچگونه گفتگو و بحثی صورت نگرفته است.

وی افزود که موضوع حکومت موقت به گونه کامل نادرست است و در این صحبت ها هیچگونه بحثی روی آن صورت نگرفته است و در صلاحیت و مسوولیت من هم نمی آید، موضوع صلاحیت من این است که تنها زمینۀ مذاکرات بین الافغانی را فراهم نمایم.

داکتر خلیلزاد خاطرنشان کرد که با طالبان تنها روی مساله آتش‌بس بحث نموده، اما تا هنوز در این خصوص کدام پیشرفتی صورت نگرفته است.
داکتر خلیلزاد گفت که در مذاکره با طالبان، امریکا با تاکید گفته است که برای رسیدن به صلح دوامدار، یگانه راه حل، مذاکرات بین الافغانی می باشد.

وی افزود که طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان شده اند، اما تا هنوز جانب امریکا با آنان در این خصوص به هیچگونه توافقی نرسیده است. وی افزود: اگر در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان هر گونه تصمیمی گرفته شود، در زمان معینۀ آن در هماهنگی با دولت افغانستان تحت بحث تفصیلی قرار می گیرد.

داکتر خلیلزاد در مورد اینکه آیا طالبان در خصوص مذاکرات بین‌الافغانی تصمیم می گیرند و یا خیر، گفت که برای تعقیب موضوعات باقی مانده باز هم با طالبان دیدار خواهد کرد.

در اخیر محمد اشرف غنی، از داکتر زلمی خلیلزاد به خاطر شریک نمودن گزارش متذکره تشکر کرد و تلاش های امریکا را برای آغاز مذاکرات بین الافغانی مورد ستایش قرار داد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Ayendagan
طالبان ناراضی از سهم کدام قوم وارد دولت می‌شوند؟
آیا چنان شده می‌تواند که سهم پررنگ و محوری طالبان ارگی پابرجا بماند و در عین حال طالبان ناراضی هم از سهم اقوام غیر طالب به دولت راه بیابند؟

>>>   اقایان محترم
طالب ها هم این قدر جاعیل نخو اهد بود که اتش بس نماید و در دولت اینده خود را شریک نسازد انها هم شهد داده اند و از جان های شرین خود تیر شده اند وباید گفت اگر طالب هم نمی بود خارجی ها هم از افغا نستان خارج نمی شدند
غ خو عمر خود را در خوش گذرانی نمو ده است و او کی می خو اهد این قدرت را بدهد باید 100 فیصد یک دولت مو قعت روی کار اید که تا این قدرتمندان که در طول 18 سال دالر های خارجی ها را در بانک های خارجی قید کرده اند بگذارند دیگر مردم هم انسان اند

>>>   طالبان باید برای این دولت بگوید اگر شرط شا ن قبو ل نشود همه را باید توسط انتحار و انفجار از بین ببرد باز در انصورت دولت ع وغ مسو لیت دارد

>>>   طالبان قاتلان هزاران مردم مظلوم و مستضعف افغانستان هستند وباید به جای مذاکره و شریک ساختن آنان در دولت افغانستان آنها به محاکم جرایم جنگی بیطرف سپرده شوند تا با آنها تصفیه حساب شود.
بااحترام
فاروق"محزون"

>>>   اگر طالب دشمن مردم و مردم را کشته است اما به اندازه مجاهدین صا حب ها زیاد نخو اهد بود امنیت که در زمان طالب بود در هچ وقت درافغانستان نبود فقط در زمان طالب نماز ومسلمانی مطابق شرعت اسلامی زیاد بود مگر مردم ما نماز و شرعت را از سریال ها و عیاشی خوش شان می اید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است