حمله امنیتی ها به مکاتب افغان ترک در مزار و هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۷/۱۱/۵ کد خبر: 157075 منبع: پرینت

با دستور اشرف غنی، نیروهای مسلح امنیتی شب گذشته به خوابگاهِ های دخترانۀ مکتب افغان-ترک در شهر های مزارشریف و ﻫﺮاﺕ یورش برده و شماری از شاگردانِ دختر این مکتب ها را لت و کوب کرده و شماری از دختران و استادان را باخود بردند.

مسوولان مکتب افغان-ترک در کابل می گویند، شب گذشته نیروهای امنیتی پولیس با حمله به مکتب های افغان-ترک در شهر مزار شریف و شهر ﻫﺮاﺕ یورش برده، دروازه های این مکتب ها را شکسته، دختران و استادان را لت و کوب نموده و شماری از استادان و دانش آموزان دختر را دستبند زده باخود بردند.

به گفته مسوولان مکاتب افغان-ترک، پولیس به دلیل اینکه هدایت رییس جمهور است تا این مکتب ها به بنیاد وقف معارف ترکیه تسلیم داده شود، وارد این مکتب ها شدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان ترک
هرات
مزار
نظرات بینندگان:

>>>   خوب کرده این جماعت تروریست باید از افغانستان خارج گردد و از مردم افغانستان خواهشمندیم که به حرف های این چوچه های امریکایی که در کشور دوست و برادر ترکیه کودتای نافرجام کرده بودند گوش ندهند این ها با طالبان و دیگر گروهای تروریستی نزدیکی و هم فکری دارند و ناگفته نباید گذاشت که کسانیکه از این گرو پشتیبانی مینمایند توسط پول و رشوت های دیگر خریداری میشوند.
تیزفکر

>>>   ای.کاش.برابر.طالبان هم.آقای.غنی.غیرت.میداشت.

>>>   تمام مکاتب افغانستان باید تحت قیمومیت وزارت معارف قرار داشته باشد.
در تمام مکاتب باید پروگرام های تدریسی که از جانب وزارت معارف ترتیب میشود و شامل نصاب تدریسی تمام مکاتب شود.
یا باید در مکاتب یونیفورم وجود نداشته باشد و یا اگر یونیفورم وجود دارد،باید در تمام مکاتب یکسان باشد.
اینطور نمیشود که هر کشور در افغانستان مکتب اعمار کند و بعداً نصاب تعلیمی خود را و یونیفورم خود را و زبان خود را و کلتور خود را و فرهنگ و عنعنات خود را درین مکاتب ترویج دهد.
ما همین حالا بزرگترین پروبلم را از فرهنگ پاکستانی و ایرانی که در داخل افغانستان توسط مهاجرین آورده شده است،داریم. در پهلوی این فرهنگ ها فرهنگ و زبان و کلتور و عنعنات ترکی و دیگر کشور ها،نیز یک پروبلم دیگر بر پروبلم های افغانستان اضافه خواهد کرد.
همین حالا که من لباس های شاگردان مکاتب ترکی را در افغانستان میبینم،من فکر میکنم که اینها شاگردان مکاتب افغانستان نه.بلکه شاگردان مکاتب ترکیه هستند.

>>>   خوب کرد که بند کرد در این وطن تحصیل چه به درد می خورد فقط اگر زور و پول داشتی همه چیز داری در غیر ان باید مردارشوی

>>>   دوست گرامی ،اگر ما فرهنگ وانعنات خودا را حفظ می کردیم، و کار به اینجاها کشیده نمی شد، ایا دولتب داریم که ما را یاری کند ویا سرما یه دار وتجاری داریم که به دانش اموزان ما کمک وهمراهی کند،، پس نا چارا ما مجبور هستیم که از هر فرهنگکلتوری شده خودرا به سطح بالا تری برسانیم ونیازهای خودرا بر اورده نمائیم،، وشما هم لطفا این قدر سنگ انعنات وکلتورت را به روخ نکشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است