محقق: برکنار نشدم و به کارم ادامه می‌دهم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۷/۱۱/۵ کد خبر: 157073 منبع: پرینت

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی برکناری اش را قبول ندارد و به کارش در پست معاونیت ریاست اجرایی ادامه می دهد.

اشرف غنی، طی فرمانی محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی را برکنار کرد.
پس از آن، ریاست اجرایی با نشر یک اعلامیه ای این اقدام اشرف غنی را تصمیم یکجانبه خوانده آنرا در تضاد با روحيه موافقتنامه سیاسی تشکیل حکومت‌ وحدت ملی نامید.

از سویی هم حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در خبرنامه‌ای، تصمیم غنی را "تصمیم عقده گشایانه" خوانده افزوده است که این گام مقام نخست کشور نه مبنای حقوقی دارد و نه هم اساس قانونی… محقق مامور تعیین شده با فرمان رئیس جمهوری نه، بل یکی از طرف‌های عمده تشکیل دهنده حکومت وحدت ملی بوده و از آرای بخشی عمده‌ای از مردم نمایندگی می‌کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس چجمهور را با معاونینشس رئیس لاجرائیه با معونینش توسط جان کری تعیین شده اند صرف او میتواند برکنار سازد ، دو طرف معدله نمیتوانند یکدیگر را بدون اجازه کری برطرف سازند

>>>   در طول مدت معا ونیت چه کاری را به خیر این ملت انجام دادی که حالا باز به کارت ادامه میدهی.

>>>   وزیرانی که از طرف رییس جمهور مقرر شدند و از طرف پارلمان رد شدند،حالا از چندین سال بدینسو به قسم سرپرست ایفأ وظیفه میکنند.
حالا نوبت رییس اجراییه است که اگر معاون اش از سمت خود نظر به فرمان رییس جمهور برطرف میشود،از طرف رییس اجراییه و نظر به فرمان رییس اجراییه، منحیث سرپرست،تا ختم انتخابات ریاست جمهوری،به کار خویش ادامه بدهد.
گوه بازی را گوه بازی.
در صورتی که رییس جمهور خواست نمایندگان ملت را در نظر نمیگیرد و از چندین سال بدینسو وزرا را به قسم سرپرست نگاه میکند،پس رییس اجراییه چه ضرورت دارد که به خواست رییس جمهور تن در دهد؟
چه خاصا که با وی قرارداد دولت وحدت ملی را نیز امضأ کرده است و هنوز تمام مواد این قرارداد را در عمل نیز پیاده نکرده است.
نه لویه جرگه دایر کرد و نه صدارت تشکیل کرد و معاون اول رییس جمهور نیز دوماه کار نکرد،چهارسال در ترکیه تبعید بود.حتماً درین چهارسال از معاشات و امتیازات معاونیت ریاست جمهوری نیز برخوردار بود.
آیا این هم شد حکومت داری؟
اگر یک مامور دولت یک روز بدون معذرت به کار نیاید،خانه حاضری اش قید و کسر معاش میشود.
اما رییس جمهور یک آدم بی سواد را معاون رییس جمهور مقرر کرد و چهار سال او را در تبعید تگاه کرد و معاش مفت داد.
خاک در سر این رقم نابغه شرق.
نام کل نابغه ها را بد کرد.

>>>   افتخار به محقق٫ خلیلی ودانش. مشعل علم٫ دانش وعرفان را درهزاره جات ما روشن کردند.هر روز نسل نو هزاره مزین با زیور علم ودانش داخل کارزار زندگی میشوند٫ من شخصا به ان میبالم وافتخار میکنم وشاید هم اگر هزاره میبودم زیادتر برخود میبالیدم. زراندوزان٫ وطنفروشانو٫ دینفروشان دیگر ملیتهاکمی بشرمیدوازهزاره ها بیاموزید. عاقل

>>>   شاید هم ادامه بدهد زیرا غنی ترسو و بزدل است او از سا حه خود هم می ترسد
من درپشتو ن ها به اندازه این شخص بزدل ندیده بودم این شخص زور یک قو مندان عا دی را هم ندارد چه بسا که زور محقیق را

>>>   ریاست اجراییه به اساس فرمان رییس جمهور غنی ایجاد شد زمانیکه توسط فرمان ایجاد میشود توسط فرمان لغو هم شده میتواند اگر فرمان رییس جمهور نمیبود در همین 4 سال گذشته جای اقای محقق مندوی باغ قاضی بود که به همان مسلک پدری خود یعنی جوالی گری میپرداخت ولی همین فرمان رییس جمهور غنی بود که ایشان را از مندوی باغ قاضی به قصر سپیدار کشاند
پیرام قل از شهر مولاعلی

>>>   وقت این گذشته که کس بگوید فرمان را قبول ندارم

>>>   باید توجه کرد آنهای باتذلل در معاونتهای دوم با هر دلیلی خود را نام زد کرده است از رای مردم هزاره نمایندگی نمی کند بلکه از طرف حزب خودش نمایندگی میکند.به دلیل این که اینها جایگاه مردم هزاره را به شهروند درجه3 قرار داده که مردم هزاره چنین پدیده ای را به رسمیت نمی شناسد.
ص. از ایران.

>>>   کار های را غنی انجام داده که هیچ مغز متفکری در جهان انجام نداده است خوده به ... و مردم مارا در جهان شرمنده کرد. و ۵ سال دیگر را هم برای ادامه گفتگو با طالبان و تامین صلح در کشور پیشبینی کرده و در کنفرانس بین المللی دراروپا اعلان کرد. وای ربر حال ما خدا مگر ما مردم را نجات بدهد.

>>>   اگر طالبان بیایند این مردم که تشنه قدرت هستند چه خواهند کرد

>>>   این مردم قدرت را هر گز از دست نمی دهند زیرا به ملیارد ها دالر ار از کشور های خارجی در جیب خود و فامیل خود انداخته اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است