زمین های اشرف غنی در اختیار طالبان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۷/۱۱/۳ کد خبر: 157044 منبع: پرینت

طالبان مسلح، قسمت زیادی از حاصلات زمین های محمد اشرف غنی را تصاحب نموده و طالبان نیز این موضوع را تایید میکنند.

عبدالباقی احمدزی یکتن از متنفذین قومی ولسوالی محمدآغه و فرد نزدیک به رییس جمهور محمد اشرف غنی، در رابطه به موضوع متذکره، به تاریخ ۲ دلو، به پژواک گفت که رییس جمهور غنی، در منطقه سرخ آب این ولسوالی، حدود دوصد جریب زمین دارد.
نامبرده افزود: از پدرهم برایش زمین زیاد به میراث رسیده؛ اما رییس جمهور از برادر و پسران کاکایش، این دوصد جریب زمین را با پول خریده است.

به قول موصوف، در زمین رییس جمهور توسط ناظر وی گندم، پیاز، کچالو، جوار و محصولات دیگر زراعتی کشت میشود که حاصلات قابل ملاحظه میدهد.
نامبرده گفت: زمانیکه حاصلات جمع آوری میشود، طالبان می آیند و قسمت زیاد آن را از ناظر میگیرند که به رییس جمهور ده فیصد هم باقی نمی ماند.

به اساس معلومات نامبرده، طالبان مسلح افزون بر زمین رییس جمهور، از زمین های دیگر نیز به زور تفنگ، مقدارى از حاصلات را تصاحب میکنند و کسیکه از این امر اجتناب ورزد، به قیمت جانش تمام میشود.
وى افزود: ۱۷ سال پیش، هنگامیکه رییس جمهورمنحیث وزیرمالیه تعیین شد، از آن زمان تاکنون همه اقارب وی در قریه با مشکلات امنیتی مواجه اند.

به اساس معلومات نامبرده، در سال ۱۳۹۵ خوشحال یکتن از دهاقین رییس جمهور، به اتهام دادن حاصلات به طالبان، بازداشت و تاکنون در قید زندان است.
به قول احمدزی، طالبان سال گذشته، یک دهقان رییس جمهورغنی را درمنطقه واغجان ولسوالی محمدآغه به قتل رساندند.

اجمل یکتن از باشندگان منطقه سرخ آب، به پژواک گفت که طالبان براین منطقه مسلط اند و از حاصلات تمام زمین ها، دهم حصه را به نام عشرجمع آوری می کنند.
نامبرده افزود: رییس جمهور و خانواده اش ارباب های این منطقه اند، دراین جا زمین های زیاد دارند؛ اما تا جايی که من معلومات دارم، بخش اعظم حاصلات شان را طالبان میگیرند، و نهایت کم به آنها میرسد.

همچنان عبدالولی وکیل معاون شورای ولایتی لوگر، در مورد به پژواک گفت که طالبان دراین ولایت، از زمین های زیاد عشر جمع آوری میکنند و متخلفین را مجازات می نمایند.
موصوف علاوه کرد: دراین جا شاه، گدا و وزیر همه مجبور اند تا عشر زمین های شان را به طالبان بپردازند، طالبان حاصلات زمین های رییس جمهور و مقامات دیگر حکومت را به نام باج میگیرند.
به قول موصوف، برای مسوولین حکومتی جای شرم است که حاصلات زمین های شان را طالبان تصاحب میکنند.

شمشاد لاروی سخنگوی والی لوگر، در مورد اظهارات متذکره، به پژواک گفت که آنها از مردم شنیده اند که طالبان، از زمین های مردم عشر اخذ میکنند.
نامبرده درمورد حاصلات زمین های رییس جمهور، از ابراز نظر اجتناب ورزید؛ اما افزود: اگر مردم درعرصه تثبیت هویت عشر گیرندگان با ما همکاری کنند، گرفتار و مجازات خواهند شد.

از جانب دیگر، طالبان هم موضوع متذکره را تایید میکنند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه، به پژواک گفت که طالبان در لوگر، از دهاقین عشر جمع آوری می کنند.
نامبرده افزود که این عشر، به جبر از زارعین جمع آوری نمیشود، بلکه در اثنای جمع آوری عشر یکپارچه نیز برای عشردهندگان داده میشود که بار دوم از آنها عشر اخذ نشود.
مجاهد گفت: در منطقه سرخ آب، از زمین های رییس اداره کابل و سران دیگر حکومتی عشر گرفته میشود و هیچکس از این امر مستثنی نیست.
این درحالی است که کشاورزان لوگر چندی پیش، به پژواک شکایت کرده بودند که به سبب خشکسالی، امسال میزان حاصلات شان کاهش یافته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین گپ این است که طالبان زمین های اشرفعنی را به مردم غریب و دهقان منطقه رایگان توزیع بدارد. پدر کلان و پدر اشرفغنی در برابر خدمات چور و چپاول شان از نادر خان غدار تحفه و رایگان اخذ نموده اند. همه این زمین ها مال مردم غریب است.

>>>   ذبیح الله دیوانه!
پولی که از زمین های کافران گرفته میشود،بنام عشر یاد نمیشود،بلکه بنام جزیه یاد میشود.
تو تا بحال فرق میان عشر و جزیه را نمیدانی و خود را سخنگوی طالبان یاد میکنی.

>>>   ذبیح الله مجاهد از عشر گرفتن دهاقین سخن میگوید در حالیکه عشر در اسلام که بنوعی مالیه است به حکومت ها مجاز دانسته شده نه به ترورستان ظالم زور گو دشمن اسلام و انسان جاسوس وابسته به پاکستان طالبان دزدان و پاولگران و ظالمین منافق وابسته به بیگانگان قدرت خواه بخاط نفع رسانی به پاکستان چیزی دیگری نیستند.

>>>   این زمین ها توسط غ برای طالبان به اجاره داده شده است ومصول آن هرقدر تریاک برآمد پنجاه پنجاه فیصد بیتن دوطرف تقسیم است

>>>   جناب اشرف غنی هم باید زمین های ملا عمر را تصاحب کند

>>>   غنی کوچی انسان شرارت انداز و متعصب اهل کار نیست به امین خاطر است که مملکت ما را درآتش سوختاندو میسوزاند.
چون بود اصل گوهری قابل
تربیت را در او اثر باشد
هیچ صیقل نکو نخواهد کرد
آهنی را که بد گهر باشد
خر عیسی گرش به مکه برند
چون بیاید هنوز خر باشد
غنی مغز متفکر شرارت هم جامعه را بطرف نابودی سوق و می دهد چرا گفته اند که کار به اهل کار سپرده شود این غنی روانی اهل کار نیست به امین خاطر است که 28000 سرباز جوان شجاع وطن توسط ترویستان در طی چهار سال حکومت بی برکت این شخص روانی متعصب و قدر طلب کشت شده اند. غنی چگونه خود را از محاصره مردم غیور ما به دلیل بی عاطفه گی در قبال هزاران قتل عام سربازان شجاع و مردم بی دفاع توسط تروریستان از زندان رها ساخته خود نجات می دهد؟
مغز متفکر شرارت که با مردم یک روز با زبان صادقانه و انسانی ادبی حرف نزده است و هر واژه که از دهان اش بیرون می شود جز از گذافه گویی چرندیات، هزیان و توهین به مردم شریف ما نیست.
غنی شوونیست تک قومی خود کامه چهل سال که بیرون از وطن بوده نه به مذهب مردم باور دارد و نه به فرهنگ و عادات مردم آشنایی دارد چگونه مردم غیور با دیانت ما بر او احترام بگذارند؟
غنی عوام فریب دروغگو که غیر از جیغ زدن و رفتار روانی و گزافه گویی آن هیچ جذابیت برای مردم قاقل و دانا چیز فهم کشور ندارد؟

غنی شرات انداز دست نشانده جانکری که ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام به اقوام تبدیل کرده با کدام جرات از مردم شریف با دیانت ما کمک می طلبد؟
غنی تروریستان را برادران جان برابر خود می شمارد و از زندان ها آزاد می سازد به کدام وجدان از مردم کمک می خواهد؟
غنی مصنوعی بی عاطفه که در غم و اندوه مردم عزادار شریک نمی شود و در کنار مردم قرار ندارد با کدام رویی به مردم شریف ما رجوع می کند؟
اشرف غنی انسان از خودراضی قبل از اینکه از روی درماندگی به مردم خطاب کند باید به خود خطاب کند که او کیست« انسان شرارت » ؟
مردم از تو غنی بی عاطفه مدریت سالم , صداقت سیاسی , عدالت, سپردن کار به اهل کار , امنیت , فقرزدایی « فقر يكي از خطرناك ترين پديده هاي اجتماعي است كه مي تواند حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي ملت ها ی شریف ما را تهديد كند » , برنامه ریزی برای مسیر شغلی افراد بر مبنای برآورد های عینی از نیاز های آتی و اسعداد های بلقوه و ارزیابی عملکرد افراد متخصص باتجربه می خواهند و به همین دلایل مردم نا جارشده اندکارت به استخوان رسیده دست به قیام زده اند.

او مردم غیور بادیانت اکثریت این حاکمان قدرت طلب ما نند غنی عبدالله دروغ گو هسستند ، چون معمولا دروغ بعد از مدتی آشکار میشود و انسانها دروغگو بی برنامه در بین مردم رسوا میگردد.
باید گفت نجات اشرف غنی و عبدالله از انزوای چهار دیوار ارگ صرفا با استعفا و معذرت خواستن از مردم افغانستان.

غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است .

ادامه رهبری این حکومت تنبل و سست ٍ ضعیف بی نظم و بی برنامه در مدیریت امور رفا ه و آسایش شهروندان قضاوت به دست شما هموطنان ! اشرف غنی باید شرایط برای پذیرفتن صدها کادر و ده ها داکتر علوم در هم بخشها سکتوری که دارای طراح های جامع هموطنان ما در خارج وجود ادرد آماده می کرد نه کرده است , خواهشم ایسنت که هموطنان آگاه و قلم بدست یک دوسطر در مورد تبصره کنید. ممنون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است