عبدالله: من افغان هستم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۴    ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ کد خبر: 156984 منبع: پرینت

به حماقت صلاح الدين و ديگر بزرگان تاجيك ها بايد گريست.!
در اين كش و گير ها، زد بندها و رقابت هاي سياسي ميان دو نيروي اثرگذار جامعه اي پشتون و تاجيك به ويژه در انتخابات هاي رياست جمهوري بزرگان تاجيك نتوانسته اند فردي قابل اعتماد و مؤثر را در ميان خود پرورش دهند تا براي اتحاد و سرنوشت آنها تصميم گيري كند.

اينكه تاجيك ها اشتباهات زياد و مشكلات زيادي فرا روي خود دارند از جمله؛
چرا تاجيك ها چند بخش شدند؟
چرا بهشي از تاجيك ها به اتمر رو آوردند؟
چرا بخشي از تاجيك ها به غني رو آوردند؟
چرا بخشي از تاجيك ها نا اميد شدند؟
چراهاي زيادي وجود دارد كه موضوعات جداگانه است پرداختن به آنها را ميگذاريم أگر خدا خواست به روزهاي بعد.
اما چرا عبدالله به نمايندگي از تاجيك ها انتخاب شده است؟

عبدالله در اجلاس بٌن يكي از حاميان كرزي بود، در دور اول رقابت انتخابات رياست جمهوري با كرزي به نفع آن كنار رفت، در رقابت با غني با وجود برنده شدن اش تقلب را پذيرفت انصراف داد، در بر كناري عطا نقش داشت، در متفرق كردن حزب جمعيت مؤثر بود و درميان بحث داغ هويت قومي علناً اعلام كرد "من افغان هستم" حالا چگونه صلاح الدين و بخشي از تاجيك از آن حمايت كردند وي را به نمايندگي از خود وارد كارزار انتخاباتي كردند؟!
موضوع عجيب درد آور و غير قابل پذيرش است.

هرچند نتيجه انتخابات و فرد پيروز براي من از همين حالا مشخص است اما به حال و حماقت اين تاجيك ها بايد افسوس خورد كه شخصي را نماينده قومي خود تعيین كرده اند به صراحت گفته است: من افغان هستم.!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
ربانی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   نویسنده و ناشر این مضمون واقعاً یک .... است که درین دنیان مُدرن به اقوام و ملیت ها دامن میزند.
,.....
علی بابا

>>>   برو گل امیر خان ناحق جگرت خون نکو بی جای بی جا چیغ زدی جای نگرفت زمستان تیر شد روی سیاه به زغال ماند
احمد از ترکیه

>>>   عبدالله افغان و افغان با پشتون یکی است از کندهار است و فامیل او نیز
بهمه معلوم است سناتور زمریانی یک پشتون است و پدر عبدالله است
افغان از لحاظ هویت و ژنیتیک پشتون است و از لحاظ لغت شر و شور
ازلحاظ مردم غرب مانند جرمنی فرانسه و غیره نسل خاص حیوان شکاری .
اگر به توضیح من شک دارید خود در گوگل ، کتب تاریخ و غیره منابع سرچ نمایید .
حبیب الله رهین

>>>   اقای گل امیری عبدالله ای کاش میتوانست کاری بکند ویا صاحب جزی ترین اراده واختیار میبود هرچه به او میگویند انجام میدهد وهرچه دستور دهند عملی میسازد دوست محترم دعا کنید که خداوند دشمن سر شمارا مزدور نسازد وباز اگر مزدور هم ساخت مثل عبدالله نگرداند اگر دیگر مزدورها دودست را بالا نمایند اوسروتن تسلیم ومطیع وفرمان بردار است او گفته که من افغان هستم افغان وافغانیت ازین نوع مجسمه ها بیزار است ببینید کرزی هم مزدور است ولی مانند عبدالله وحکمتیار اجنت سروپا تسلیم وضد وطن وآین وملت کسی را ندیده باشید این ها دست وپای شاشجاع وببرک کارمل وکرزی وغنی رااز پشت بسته اند وقتی تا اینجا رسیدیم فاتحه ای این دورا بخوانبد واینها را افغان وانسان محسوب ندارید
مولانا قربان

>>>   اودرست گفته چون پدرش پشتون است وپسر به قومیت پدرشناخته میشود

>>>   علل این همه پراگندگی ها جستجوی منافع شخصی هر فرد تاجک است
احمد جاوید کوهستان از کابل

>>>   تابه حال چه بود ى? يخى افغان شدى!که ترا افغان کرد !
درغ: پيش از انتخابات در جريان خاک سپارى و پس از ش کار زياد است.تا اکنون چه بودى?
خوب شد که از حوزه فرهنگى مابيرون شدى
عاقب .....

>>>   وقتي كه خدا داد نميگوييد بچه كي استي. خدا به پدرام داد و تمام راي از پدرام خواهد شد. اين معاون ها اصلا از سياست دور بوده اند.

>>>   خیر است این بار فریاد میزند “من گلمرجان هستم”

>>>   همه کسانی که دراین سرزمین زندگی می کنند افغان هستند. عبدالله نگفته من پشتون یا ازبک یا هزاره هستم گفته من یک افغان هستم.بنده خدا راست اش را گفته من که اصل و نسب من ترکمن است منهم میگویم یک افغان هستم.کجایی این حرف ها اشکال دارد.آقای گل امیری این حرف های تحریک آمیز را میزنی واقعا وجدانت ناراحت نمیشود کمی از خدا بترس.بعدش شما هزاره ها میگوید که عبدالرحمن خان به ما ظلم کرده.یک کمی به گذشته هایتان فکر.کنید .شما ها باید همیشه نیم سیر ونیم گرسنه باقی بمانید یک مثال ازقدیم ها است میگویند هزاره بازاری نشود کوپک هم شکاری .این حرف های آقای گل امیری از جای گرم بلند میشود
( عین الدین يالغوز

>>>   راست میگویید واقعن همینطور است.

>>>   گل امیری افغانستان از افغانها است اگر تو افغان نیستی پس جای تو واری اجنت ها در افغانستان نیست من میدانم که تو یک اجنبی هستی در افغانستان تمام اقوام تاجک ، پشتون ، هزار و غیره اقوام با هم برادر و با هم برابر زنده گی میکنم .
پاینده باد افغانستان زنده و سربلند باد مردم مسلمان افغانستان.
وطن وال.

>>>   تبصره ات بد نیست اما نمی دانم چرا ازافغانیت ویا افغان منکرباشیم پیروزی ما دراتفاق واتحاد است تاکی همه اقوام این سرزمین فرزندان اصیل این وطن نشود به هدف نمیرسیم مثلی که نرسیدیم
با تشکرازشما

>>>   اقایی ترکمن خان شما برید گاو گوسفند تان را جمع اب یونجه بدهید ،،شمارل چه به سیاست ودولت مداری، داری یکی را به قوم گرا تهدید میکنید،، اما خودت چه ؟ ایا تو این پست کسی حرف از هزاره وعبدالرحمن زده است ، که داری چرندیاد میبافی،، لعنت بر خوائنین این مرز بوم

>>>   افغانستان ملکیت تمام مردم باهم برابرافغانستان است وتمام مردم آن افغان اند وبه افغان بودنش هزاران افتخارمیکنند و کسیکه درافغان بودن یک افغان تشویش دارد ووارخطا میباشداو شیطان وازخدا رانده شده است افسوس بحال شان

>>>   گل امیری! تاجک تراشی در کشوری به نام افغانستان بی معنی است، اگر دارندۀ پاسپورت کشور تاجکستان باشی باز حق بجانب استی اما در اینصورت هم باید در مورد تاجکستان نظر پردازی بکنی نه در مورد افغانستان!
افغانستان ملت کثیرالملیت است که ملیت های (پشتون، فارسی زبان، ازبیک، هزاره، ترکمن، پامیری و سایر اقوام دیگر) این ملت بزرگ را تشکیل داده اند و تا هرزمانیکه در همین محدودۀ جغرافیایی و تحت پرچم همین کشور زندگی داریم همه افغان استیم، برای تاجک تراشی خیلی ها تلاش صورت گرفت اما از آنجاییکه هیچ بنیاد قانونی ندارد، به جایی نرسید، لطف نموده عناصر بیکار را که سالها بنام جهاد ما را خوردند برای ما رهبر نه تراش، من موجودیت تاجکان را در افغانستان به هیچ صورت نمی پذیرم، تاجک یک ملت مستقل است که دارای حاکمیت ملی، جغرافیای طبیعی و حاکمیت سیاسی است که نامش هم است تاجکستان، خدا کند فهمیده باشی.
میهن زرغون

>>>   هرکس و ناکس را میبینی.به دستورات بیگانه عمل می کنند.مثلی.... زیاد دراین سرزمین پهناور لنگ ولاش افتاده اند یک مبلغ ....را خارج از مرز ها بدست میاورد.وبا کمال بی غیرتی وبی شرمی گوش به فرمان انتظاری ميکشند.انسان چقدر بیشرف وبی ننگ باشد که در وطن خودش جاسوسی بکند
( قربانعلی

>>>   دوباره پشتونها اینجا داخل شدند به نام دیگر اقوام افغان اوغان اوغان میکنند ماردم را به حال خود واگزارید هرکس خودش حق انتخاب و اختیار هویت خویش را دارد و کسی را نمیتان تحمیل هویت کرد شاهان پشتون میخواستند مردم را مجبور به قبول هویت اوغان کنند اما موفق نشدند شما هم نمیتانید حقیقت این است که افغان معادل قوم پشتون است برعکس نام خراسان یک نام تاریخی با مسمی زیبا است و متعلق به هیچ قوم خاصی نیست پس همه ما میتوانیم تحت این نام تاریخی جمع شویم همه مشکلات از روزی شرو شد که نام وطن ما به نام یک قوم جعل شد و دیکتاتوری پشتونها با ظلم به سایر اقوام بود.

>>>   اقای امیری!این عالیجنابان که شما از انها نام برده اید٫همه مجاهدین هستندودر بین یک کتله کاملا بیسواد٫ باداشتن حد اقل سواد رشد کرده اند وبه اینجا رسیده اند. هیچکدام داری درک وبینش سیاسی٫ حس وطندوستی ومردم دوستی نیستند٫ به حساب منافع شخصی با دالر٫ ایرو٫دینار٫ریال یا کلدار معامله میکنند.پس توقع شماازینها بیمورداست.
عاقل

>>>   از عبدالله چی گله داری، او که پدرش پشتون است، اما از لطیف پدرام بپرسید، که با کدام نوع تذکره اجازۀ کاندید شدن را به او دادند؟
او نام افغان و افغانستان را به رسمیت شناخت و تذکرۀ افغانی را گرفت.

>>>   افغان که نام یک قوم است، تحمیل وتعمیم نام یکقوم بالای سایر اقوام مخالف قانون اسلام، قوانین حقوق بشر و سایر قوانین بین المللی است.کسانیکه با هزار حیله و نیرنگ می خواهند نام یک قوم را بر اقوام دیگر بقبولانند دارای افکار پلید قوم پرستی، بر تری جویی قومی وافکار شوونیستی، متحجر وقرون وسطایی‌ اند.

>>>   امیری! ما هستیم بیغم باش!
پشتون

>>>   آن شخص محترم که .خیلی مودبانه گفته ترکمن ها برود دنبال بز و گوسفند.بلی راست هم گفته چون پیغمبر خدا شغلی اش همین بود.و این نعمت خدا دادی را با خیلی چیزهای که در دنیا با ارزش است این شغلی شریف را من بالا تر میدانم.و میخوام خودم را به این آقای انجينر که ترکمن ها را دست کم گرفته خودم را معرفی کنم من تحصیل کرده پولی تخنيک کابل هستم.وبعد ش در دانشگاه پاریس تحصیل نمودم وچند سال دانشگاه جورج واشنگتن ادامه تحصیل دادم و فرزندانم هم تحصیل کرده اند .البته چند تا از ترکمن های کشور ما دراین جا استاد دانشگاه میباشند .و حالا این دوست عزیز از نظر خودش ترکمنها را تحقیر نموده.اما از نظر ما اشکالی نداره ما از این حرفها لذت می بريم و برایش افتخار هم میکنیم برای اینکه90 درصد اقوام ساکن در افغانستان این شغل شریف را از اجدادشان به ارث برده واز همین بابت زندگی و امرار معاش می نمایند این سبک زندگی دربین اقوام افغانستان بوده واست وتا آخر هم میباشد.فیلسوف گفته هر انسانی بشکلی تداوم زندگی سنتی داشته باشد.مثلا بطوری عشایری با به به بز و گوسفند ها وبا محیط وفضای باز و سرسبز زیبا و چشمه های ذلال وبا غذا های پروتيني مانند قیماق شیر و ماست میل و نوش جان نماید 25 سال به زندگی آن شخص افزوده می شود
( عین الدین

>>>   من از این نام جنجالی ننگ دارم. من انسان هستم. افغان نیستم چون این یک نام تحمیلی است ونام دوم قوم محترم پشتون است و من پشتون نیستم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است