باز به عبدالله اعتماد کردند تا باز معامله کند!
اینکه یک تیم دیگر بتواند در مقابل تیم های انتخاباتی اتمر و غنی بایستد، قابل توجه است اما چرا عبدالله در راس آن تیم باشد؟ کسیکه بارها امتحان خود را پس داده و هرگز شایستگی و لیاقت اعتماد را ندارد و به عنوان فردی معامله گر در تاریخ سیاسی افغانستان ثبت شده است! 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ کد خبر: 156980 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) طی همایشی در کابل، داکتر عبدالله برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام وجود کرد.
در این همایش جنرال عبدالرشید دوستم و محمد کریم خلیلی سخنرانی کردند، آنان با تاکید بر اتحاد اقوام بصورت قوی از داکتر عبدالله حمایت و پشتیبانی نمودند.

جنرال دوستم و محمد کریم خلیلی هرکدام افراد درجه اول و نزدیک خود را به عنوان معاونان داکتر عبدالله در تکت انتخاباتی ثبات و همگرایی معرفی کردند. جنرال دوستم، عنایت الله بابر فرهمند رییس دفتر خود را به عنوان معاون اول داکتر عبدالله معرفی کرد و کریم خلیلی، اسدالله سعادتی را به عنوان معاون دوم داکتر عبدالله معرفی نمود.

بطور یقین که نه فرهمند می تواند مانند جنرال دوستم نماینده عام جامعه ترک تبار افغانستان باشد و نه سعادتی مانند خلیلی نماینده جامعه هزاره تحصیل کرده و بردبار این کشور! اینکه داکتر عبدالله نتوانسته است جنرال دوستم و کریم خلیلی را قانع بسازد تا خودشان به عنوان معاونان وی در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شرکت داشته باشند، می ماند برای فرصتی دیگر!

اما آنچه قابل توجه است، حضور صلاح الدین ربانی در این تکت انتخاباتی است که این این سوال ها را می تواند در اذهان عامه متبادر بسازد:
آیا صلاح الدین خان به عنوان رهبر حزب جمعیت اسلامی می تواند از همه اعضا در حمایت از داکتر عبدالله نمایندگی کند؟
آیا صلاح الدین خان یکبار دیگر فریب وعده های فریبنده داکتر عبدالله را خورده است؟
آیا صلاح الدین خان با چه سمتی در تیم انتخاباتی عبدالله حضور دارد؟
آیا صلاح الدین خان در آینده شریک تمامی معامله گری های عبدالله خواهد بود؟
آیا صلاح الدین خان که فردی بربار و در عین حال محکم و با اراده است، میتواند در آینده وعده خلافی ها و دروغ های عبدالله را تحمل کند؟
آیا صلاح الدین خان معامله گری عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری گذشته را فراموش کرده است؟
و ده ها سوال دیگر که شاید برای هیچکدام از آنها جوابی نباشد...

اینکه یک تیم دیگر بتواند در مقابل تیم های انتخاباتی و پر سر و صدای حنیف اتمر و اشرف غنی بایستد، قابل توجه است اما چرا داکتر عبدالله در راس آن تیم باشد؟ کسیکه بارها و بارها امتحان خود را پس داده و هرگز شایستگی و لیاقت اعتماد را ندارد و به عنوان فردی معامله گر در تاریخ سیاسی افغانستان ثبت شده است!

امیدواری جامعه امروز کشور ما به جانب عبداللطیف پدرام و فرامرز تمنا و احمد ولی مسعود بود که بدون جانبداری و آزادانه در انتخابات ورود کرده بودند اما آنان نیز با معرفی تیمی ضعیف در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، تمامی امید و آرزوهای جامعه نو اندیش و نسل جوان کشور را برباد دادند.

همانگونه که بارها اعلام کردیم، اینها بازی های استخباراتی است و هرگز در این کشور انتخاب به رای نیست بل به تصمیم سفارت آمریکا و همکاری دیگر قدرت های ذیدخل در امور این کشور است. اما حضور یک تیم قوی انتخاباتی می توانست نقشه های قدرت های اشغالگر را در داخل افغانستان برهم زده و یا به تاخیر اندازد و قدرت مردم را به رخ غربی ها بکشد و بتواند حق خود را از قدرت های اشغالگر در کشور بگیرد.

اما با این آرایش انتخاباتی که تیم های ضعیف در مقابل تیم منتخب سفارت آمریکا از خود به منصه ظهور گذاشته اند، راه بجایی نخواهیم برد و یکبار دیگر انتخاباتی مملو از تقلب و جعل همراه با معامله گری را به تجربه خواهیم نشست.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
ربانی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   صلاح‌الدین “هیچ” گناهی ندارد، چون به‌ناحق نگفته‌اند:«نکرده‌کار که کار کند، رسوا کند.»

صلاح‌الدین “ربانی” از دید خودش (و نه از دیدگاه ما) رهبر حزب بزرگی‌است، حزبی‌که یک افغانستان جمعیت دارد و هواخواه. گاهی اما باید برهنه و بی‌پرده سخن‌گفت تا توهم زد‌ه‌‌ی چون‌ صلاح‌‌الدی‌ “ربانی” جای‌گاه اصلی‌اش را بهتر بشناسد.

در این جستار “هرچند مختصر” می‌خواهم به نکاتی اشاره نمایم تا شما خواننده‌ی گرامی با کودکی معرفی شوید که پس از شهادت استاد شهید “پروفسور استاد برهان‌الدین ربانی” برای (دو ماه) و‌ از روی مصلحت‌ها به‌ریاست حزبی تکیه زد و (هفت‌سال) باقی‌ماند که هیچ شناختی از آن حزب نداشت/ندارد.

به‌گونه‌ی نمونه،

۱-صلاح‌الدین ربانی قابليت رهبری جمعيت را (نه) داشت و نه هم‌دارد، چرا؟ چون یک روز هم در سنگر دفاع از عزت و شرف مردم افغانستان (جهاد در برابر ارتش بی‌رحم سرخ و مقاومت در برابر رژیم طالب‌ها) حضور نداشته‌است.

۲-صلاح‌الدین در هیچ جبهه‌ی حضور نداشت‌، تا از سختی‌ها بدانند، هیچ شناخت و خبری ‌هم از سرداران و فرماندهان بزرگ جمعيت اسلامی و خانواده‌های داغ‌دیده‌ی آن‌ها هم نداشت/ندارد، بنآ نمی‌تواند (اجازه ندارد) ادعا و اکت‌های رهبرانه نماید.

۳-آقای واجب‌الاحترام بی‌مسوولیت! هیچ از وضعیت جمعيتی‌ها در ولايت‌های افغانستان، خبر نداشت/ندارد. از کمک به آنان اگر بگذریم، حتا آنان را به‌حضور هم نمی‌پذیرفت (نمونه‌های فراوانی وجود دارد) پس فقط به (نام) که نمی‌شود رییس بود.

۴-جمعیت يک حزب بزرگ و فراقومی‌است که آن پیر فرزانه “رهبر فقیدمان” در زمان حیات‌ش و پس از شهادت وی، از سوی فرزندان معنوی‌ اش، از جمله “استاد عطا محمد نور” به‌سمت کاميابی رهبری شده‌است. صلاح‌الدین اما تنها به یفتل چسپیده‌است و نه چیزی بیشتر از آن.

۵-و در نهایت “مشت نمونه‌ی خروار” که در بالا ذکر شد. در نتیجه و به‌حکم این قلم، آقای واجب‌الاحترام بی‌مسوولیت “صلاح‌الدین” شما در جمعیت اسلامی افغانستان، صاحب هیچ پای‌گاه و جای‌گاهی‌ نیستید که بتوانید تصمیم بگیرید، چون از قدیم گرفته‌اند:«نکرده‌کار که کار کند، رسوا کند.»

مرتضی_جلالی

>>>   شوراي رهبري جمعيت اسلامي متشكل از يك جمع كلان است.
پس نقش: آقاي نور به صفت ريس اجرايي حزب، آقايان كليم الله نقيبي و احمد ضيا مسعود معاونين حزب، آقاي ستار مراد ريس كميته سياسي حزب و همچنان آقايان امير صاحب اسمعيل خان، يونس قانوني، بسم الله خان از اعضاي ارشد حزب روشن گردد. آيا آقاي رباني به تنهايي و بدون حضور و مشوره اشخاص فوق تصميم اتخاد نموده مي تواند؟
Mesbahuddin Asadi

>>>   معاونان عبدالله بسيار بى وزن و سبك استند با اين معاونان مشكل است خوشبين بود

>>>   قدم های ملکه های جمعیت بسوی کاخ
حزب جمعیت در سختی های روزگار به مرحله ذوبان رسیده است. حال سران جمعیت از مرحله تخم گذاری، عبور نموده و برای ازدواج های سیاسی کمرخم نموده اند.
هر خروس نوبانگ که میخواهد وارد مرغانچه آمریکایی، انگلیسی، عربستانی و پاکستانی در ارگ ریاست جمهوری گردد، باید یکی از پرنده های ماده جمعیتی را سوار شده و عازم مرغانچه گردد.

بسیاری علما ودانشمندان حوزه پرنده شناسی ریسرچ های عمیقی را براه انداخته اند تا علایق خروس های آمریکای و انگلیسی و پاکستانی و عربی و عجمی را در انتخاب ماکیان های نوع جمعیتی به حیث» ملکه دربار» پیدا نمایند.

سرنخ های که تاکنون از این مطالعات بدست آمده است، انگیزه این علایق عبارت از گذاشتن تخم های کوچک و گندیده جمعیتی است که مشکل تکثر و تولید نسل جدید را به بار نیاورده، اینها ماکیان های کم خور و کم توقع بوده و تخم های رنگه را در هر فصل سال تولید مینمایند.

ماکیان های جمعیت برخلاف سایر پرندگان دارای خصایل ویژه طبیعی بوده و با هرجنس پرندگان و خزندگان و چهارپایان و پستانداران و حتی حیوانات وحشی و آدم خواران می‌توانند به آسانی تشکیل خانواده نمایند.
ماکیان های جمعیتی به اذان خروس های خارجی زود واکنش نشان داده و مثل اشرف غنی احمدزی بدون طی مراحل رکوع سربه سجده فرو میبرند!!

دانشمندان معتقد اند،که فصل انقراض جمعیت فرا رسیده است واین جفت گیری های سیاسی به منزله پیاده سازی تابوت برای فارم های مرغداری جمعیت حساب میشود. ‌
حالا زمان آن فرا رسیده است تا چوچه مرغک های نوپای جمعیتی تلاش نمایند تا به اعتقاد به نابودی نسل اول، برای خود خانه وکاشانه بسازند و مرغانچه های اخوانیت جمعیتی را ترک نمایند.

توریالی خاوری

>>>   این مرتبه کمیسیون انتخابات موظف است که انتخابات را در تمام بیست و پنج هزار حوزه انتخاباتی بصورت آن لاین در اختیار مردم قرار دهد و در تمام حوزه های انتخاباتی سیستم بیومتریک را فعال نگهدارد و در تمام حوزه ها بعد از ختم انتخابات در همان روز جدول نتایج انتخابات در حوزه نصب شود و نتایج آن همان روز اعلان شود.
در غیر آنصورت نتایج انتخابات نه قابل قبول به رای دهندگان خواهد بود و نه هم برای کاندیدان.
تا بحال این کمیسیون چندین مرتبه انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را دابر نموده است،در تمام انتخابات تقلب صورت گرفته است و در تمام انتخابات باعث نا رضایتی مردم و کاندیدان شده است.

>>>   حالا بايد استاد عطا خودش را با معونيت ستر جنرال دوستم و كريم خليلي كانديد كند. همه ما هم منتظر همين بوديم ولي زياد خرابي شد. به عبدالله كسي راي نخواهد داد به شمول خودم كه هر بار در گذشته راي من از او بود اينبار نيست. و مثل من ميليونها نفر ديگر كه حامي عبدالله بودند ديگر به او راي نخواهند داد. اگر استاد عطا كانديد نكند او هم نامرد خواهد بود و در انصورت راي ما از پدرام ميشود.

>>>   جمعيت اسلامي فعلاً همان چهره اصلي اش را كه همانا تشكيلات سمت شمال را نمايش داد. چون از دير زمان اعضاي بنيادي جمعيت يا وفات نموده اند و يا كناره رفته اند ، مانند سيدنورالله آغا معاون استاد ، انجينير أيوب (لالاگل)، داكتر نجيب لفرائي ، جمعيتي هاي وردك، غزني ، لوي پكتيا ، لغمان ، ننگرهار ، كنر ، كابل، ....، و سبب مشكلات فعلي همه اش جيب هاي كلان و پول هاي فراوان باد آورده يكعده وابسته است كه در شوراي رهبري راه يافته اند ، هم چنان خواست زمان تغيرات آور است، چون فعلاً تنظيم هاي اسلامي متأثر از اخوان المسلمين چندان ارزش جهاني و عربي ندارد، و هم رهبران اين تنظيم ها نتوانستند بابند أصول خود باشند، زيادتر اسلام را پشت زدند، و خصوصاً بعد از هجرت و انشقاق حزب اسلامي ، رهبران كمتر در فكر تشكيلات منظم تنظيم ها بودند، و بيعت به رهبري را شكل ابدي دادند، سابقه تنظيمي از بين رفت، قرب امير أساس و محك شد، و بزرگان در فكر مرگ نبودند، و اين جاي بس تأسف است كه اكثراً رهروان شيطان شديم، زماني قبل از جهاد ما منحيث جوانان كم عمر اهانه جمع ميكرديم كه مصارف شخصي استاد را رفع نمائيم ، ولي در زمان مشكلات هجرت حتي روي خوش اين رهبران را هم نديديم ،
بفكر من و در جواب جناب عالي كه گفته صلاح الدين در جهاد مسلح نبوده و درد جهاد را نديده ، بايد گفت كه وي در آغوش و كنار استاد تربيت يافته و بلكه شخصيت بهترتر براي رهبري است، مسلمان است، علم دارد ، زبان دارد ، زياد متعصب نژادي نيست ، و مورد قبول نسل و اجتماع فعلي است، بايد توسط تهكداران قبلي جمعيت مانند تورن اسماعيل ، معلم عطا و ديگران كه فعلاً غرق نشه پول و قدرت هستند، تقويت و پشتيباني اسلامي و انساني ميشد ، چون ما كه ادعاي جمعيت اسلامي افغانستان را داريم ، بيشتر از همه به اسلام عمل نمائيم ، و انشاءالله اتحاد فعلي وي با عبدالله براي تاريخ أينده جمعيت اسلامي مؤثر تَر ميباشد، چون عبدالله در جهاد بوده ، اما وأي بر حال كساني كه خود شان سواد و علميت كافي ندارند و با قاتلان مجاهدين اتمر شاگرد شدند، نميدانم چرا پول و قدرت مادي مسلمان را اينقدر خسيس ميسازد ، من از جنابان كه پيرو اتمر شده اند ميپرسم كه آيا در حالت نشه با اين پيوند قناعت نموده ايد و يا اينكه اصل تان ظاهر شد.
از ارجمند صلاح الدين جان اميدوارم كه از شكست و ناكامي حراس نداشته باشيد، خداوند با حق است ، عقل و كمال انسان با پول ، عمر زياد تقويت نميشود، با علم و هنر ، ديانت و پرهيزگاري و تسليم بخدا و پيروي از اوامرش و خدمت خلق خدا انسان رضايت خدا را كسب ميتواند. انشاءالله نسل جوان مسلمان افغانستان با جمعيت اسلامي واقعي مرتبط ميباشند، كوشش نمائيد در تشكيل مراكز خيريه ، دارالايتام ، مدارس درسي ، كلينيك هاي صحي براي رفاع مردم بيچاره سعي نمائيد، چون در اين هم رضاي خداوند را بدست مياوريد و هم محبوبيت ملت را، قسمي كه ميدانيد تنظيم هاي اسلامي در جهان از همين طرق در بين ملت ها محبوبيت و جاي پيدا ميكنند.
از خداوند دوام ترقي اسلامي تانرا خواهانم.٦

>>>   عبدالله مارمولك آستين است !
خيلي بي كفايت است .

>>>   عبدالله افغان و افغان با پشتون یکی است از کندهار است و فامیل او نیز
بهمه معلوم است سناتور زمریانی یک پشتون است و پدر عبدالله است
افغان از لحاظ هویت و ژنیتیک پشتون است و از لحاظ لغت شر و شور
ازلحاظ مردم غرب مانند جرمنی فرانسه و غیره نسل خاص حیوان شکاری .
اگر به توضیح من شک دارید خود در گوگل ، کتب تاریخ و غیره منابع سرچ نمایید .
حبیب الله رهین

>>>   یگانه کار خوب‌ عبدالله همین بود که از دزدان لندغر و چپاولگران خود را دور ساخت و در آینده برای خود یک بینی خمیری ساخت چون در حوزه جاهلیت هیچ چیزی بدون بدنامی برایش نمانده بود.

>>>   هيچ تاجك هيچ هزاره هيچ ازبك به شكل پراگنده برد ندارد. يگانه گروه كه توان برد را دارد تنها و تنها ايتلاف ملي است. تمام توطه ها بخاطر از هم پاشي ايتلاف است. ولي ايتلاف پيروز ميدان است انشاالله

>>>   جایگاه عبدالله در حکومت اینده نزد امریکا معلوم و معین است بدون شک که خود عبدالله هم به همین دعا رازی است که باید وزیر امور خارجه باشد .
به دلیل اینکه عبدالله خوب میداند که در صورت کاندید شدن رای نمی برد .و تیم برنده را از قبل امریکایی ها بگوشش میرساند . فکر میکنم در اخرین تحلیل با تیم برنده خواهد پیوست .
و خمار کرسی وزارت خارجه اش خواهد شکست .

>>>   Lalzad
تصور نمی شود عبدالله به جز از یکتعداد معاش خوران سپیدار چیز دیگری در چنته داشته باشد... لذا او ارزش این را ندارد که در موردش صحبت گردد...
خوب است که خود را کاندید نموده و رسوا تر سازد!
مهم این است که آیا ایتلاف نجات می تواند روی یک نامزد به توافق برسد یا نه...

>>>   اولا كرزي بخاطر با اقوام غير پشتون مدارا ميكرد كه مارشال بالاي سرش ايستاده بود و بدون اجازه مارشال حركتي انجام داده نميتوانست. همين كه مارشال از ميان رفت فورا به نفع غني تقلب كرد در نتيجه ميدان هوايي بنامش شد و از خياناتش به بيت المال چشم پوشي شد .

ثانيا داكتر عبدالله نفوس مردمي و محبوبيتش را بنابر خاموشي اش در برابر ظلم و تعصب كه به حق فارسيوان ها در دوره غني صورت گرفت از دست داد. مطمنا ميتوان گفت كه اگر عبدالله باز هم كانديد كند از پنجاه راي بيشتر نخواهد گرفت و مسخره تاريخ خواهد شد. اين را در حالي مينويسم كه خودم قبلا از هوا خواهانش بودم و برايش راي هم داده بودم. اما حالا ميدانم كه او شخص مورد اعتماد نبوده و ما اشتباه كرديم.
اينبار راي ما از دوستم است از محقق است از عطا است از حاجي قدير است
عبدالكبير قندهار

>>>   داکتر عبدالله از روزی که به عطا و اسماعیل بخاطر گرفتن قرارداد های تیل و کمک در تدارکات همدست نشد به فکر ان دو دیگر توانایی اش ختم شد اما نزد مردم به مراتب حایش و مقامش بالا شده و مردم وقتی میبینند که با دزدان بریده او را بیشتر دوست دارند

>>>   ریاست جمهوری سهمیه پشتون هاست ، تاجک ها نباید بالاتر از مشاوریت ، وزارت یا ریاست اجرائیوی ، فکر کنند

>>>   از جمله كسانيكه از نام مسعود استفاده كرده ، پله هاي ترقي را پيموده ، يكي هم عبدالله است. اين آدم هيچكاره است. او مانند كرزي و غني لياقت ولسوال شدن را هم ندارد. اما اين باداران ايشان اند كه آنها را به مقامهاي بلند رسانده و بالاي مردم تحميل كرده اند. امتياز هرسه شان فقط لسان انگليسي است. در زمان مقاومت هم عبدالله بنمايندگي از مسعود سفر ها ميكرد و با انگليسي شكسته و ريخته خودرا مطرح ميساخت. اين عبدالله بود كه براي اولين بار مسأله ريس جمهور پشتون را مطرح كرد و خودرا وزير خارجه ساخت. واما از مجاهد بودن عطاء در جهاد و مقاومت و از دست آورد هاي او در اعمار مجدد مزار شريف چشم پوشي شده نميتواند. در قدرت رسيدن ، زراندوزي، ممعامله گري، همه اين رهبران نامنهاد، وجه مشترك دارند. انتخاب مردم فعلن بين بد و بد تَر است.

>>>   معلم عطاء تنها براي ولايت بلخ خوب است و بس ، و جناب عبدالله براي فدراسون سپورت و زيبائي اندام نسوان شائستگي دارد و بس، هر دويشان استعداد، علم و دانش رياست جمهوري را بالكل ندارند، ساليان دراز كاري حتي براي تنظيم نتوانسته اند،

>>>   سلام.
عطا محمد نور هنگام ولایت نصف بلخ را غصب واز آن فامیل خود کرد.اگر رئیس جمهور شود.پس خود تان چه فکر میکنید.........خدا نکند که رئیس جمهور شود.
باشنده مزار شریف.

>>>   برایم مهم نیست ازچه قومی باشدریس جمهور
مهم انسانیت وشرافت اوست
کسی باشدکه ماراازناامنی وبدبختی وفقرواوارگی نجات دهد
ودرمقابل دشمنان افغانستان سرخم نکند
وطالبان راسرکوب کند

>>>   هرشخصیتی که توانایی تآمین امنیت درسراسر افغانستان،دفاع ازاستقلال وتمامیت ارضی کشور، تقویه اقتصادکشور ونجات مردم ازفقرو ننگدستی، ازبین بردن فساد مالی، اداری واخلاقی، جلوگیری ازکشت، قاچاق واستعمال مواد مخدر، تآمین عدالت را داشته باشد ویک شخص مسلمان باشد، مردم افغانستان برایش رای خواهد داد. اما با کمال تآسف که چنین شخصیتی درشرایط امروزی وجود ندارد.

>>>   به هیچ صورت ندارد بخاطریکه اینقدردارائیها را ازکجا کردند باید بمردم حساب بدهند

>>>   فعلآ عبدالله عبدالله بهتر وخوبتر ومعقولتر از دیگر طرفداران مسعود اند وانسان با نزاکت و با شرفتر وخوب برخورد از اعطا پوک است ، او بهتر از غنی وبافهمتر از کرزی است ،هیچ انسانی مکمل نیست ،هر انسان سهو خطای دارد وعبدالله عبدالله هم در اول مشکلات داشت اما به مرور زمان از دیگران بهتر خوبتر شده
عبدالله ریحان

>>>   .....کلان در آغیل را فراموش کردی.
گلبدین چه خواهد کرد؟
خودش را انتخاب میکند،پسرش را انتخاب میکند و با یک تیم از تاجک ها و هزاره ها و ازبک ها و پشتون ها جور میکند.
آیا او را اجازه شرکت در انتخابات میدهند؟
یک چیز واضح است.اگر امریکا در افغانستان گلبدین را رییس جمهور کند و یا با طالبان صلح کند،فامیل های شهدای بازدهم سپتامبر و فامیل های شهدای سربازان امریکایی در افغانستان،در مقابل قصر سفید مظاهرات را به راه خواهند انداخت که بعد از شهادت هزاران امریکایی و مصارف تریلیون دالر مالیه دهندگان امریکایی،آخر قاتلان ما در افغانستان به قدرت رسیدند؟

>>>   فکر نکنم به غیر از پشتونها اجازه حکومت کردن بدهد

>>>   نخیر به هیچ صورت بخاطریکه قبلا شعار میداد که اگررئیس جمهورنشوم جوی های خون را جاری میکنم
اگرعمیق فکرکنید درمقابلش یکنفر بود ازخون یکنفر نمیتوان جوی های خون را جاری ساخت پس منظورایشان شاید قتل عام بود

>>>   عبدالله یک چهره مرموز و غیر قابل اعتماد است
عبدالله یک چهره مرموز و غیر قابل اعتماد است و هیچ پاسخی برای این خیانت های تاریخی و جبران ناپذیر خود ندارد.

چرا در سال هاي ٢٠٠١ نگذاشت كه استاد ربانی حكومت موقت و انتقالي را اداره کند؟
چرا حامد كرزي را به استاد ربانی ترجيح داد و حکومت را دو دسته تسلیم قبیله کرد؟
چرا پرونده ترور فرمانده مسعود را بست و پیگیری نکرد؟
چرا در لويه جرگه از نظام رياستي حمايت كرد؟
چرا در مورد جايگاه شهيد احمد شاه مسعود قهرمان ملي در قانون اساسي كاري نكرد؟!
چرا كوچك ترين گامي را در راستايي تطبيق توافق نامه حكومت وحدت ملی نبرداشت؟
چرا مانع توزيع شناسنامه برقي نشد؟!
چرا نخواست منظوري استاد عطامحمد نور بزرگترين حامي جاني و مالي اش را به ولايت بلخ بگيرد؟!
چرا از علي احمد عثماني وزير انژري و آب حمايت نكرد؟!
چرا از وزير مخابرات حمايت نكرد؟!
چرا جنرال ظاهر ظاهر كه امرخيل را مثل دزد با پشتاره گرفتار كرد، بازنشسته مي شود ولي امرخيل مشاور تعيين مي شود؟!
چرا از محمود صيقل حمايت نكرد؟!
و صد ها مورد ديگر از سياه كاري هاي داكتر عبدالله وجود دارد!

رهگذر

>>>   داکترعبدالله رئیس اجرائیه افغانستان است ، مدافع یک قشرخاص نیست

>>>   من يك بار عبداله رأ ديده ام به طرف من مرموز ميديد،إز همان جا دانستم. عبداله يك آدم مرموز است

>>>   جواب همه ای این چرا ها این است که عبدالله از اعضای معتبر ایم ای سکس وسی ای ای بود حتی هنگامی که با اقای مسعود وربانی بود میکوشیدبه نفع اسلام ومسلمان وافغان کاری نکند وتمام هم وغم وتلاش وکوشش رابه نفع سازمانهای مربوطه اش انجام میدادنه برای وطن ابای ومادر وطن ازینرو مو بمودستورات خارجی هارا اجرا وبرنامه های انها را پیاذه مینمود کسی با عبدالله باید مشکل نداشته باشد گیلایه ای ما از قهرمان ملی واستاد ربانی ومارشال بزرگ افغانستان است که چهره ای واقعی عبدالله وامثال انها که در صفوف شان کار میکردند نمی شناختند ویا تجاهل مینمودند درین راستا عبدالله تنها نیست مثل عبدالله ده ها وصد ها تن دیگر هستند که علیه کشور وملت کار نموده به بربادی وتباهی مردم کار میکنند وریشه های استعمار را ابیاری مینمایند
زید الله بیگ

>>>   عبدالله کدام انسان بدرد بخور برای کشور نیست ، او زیادتر به سرخی و سفید ، آرایش و پوشیدن لباس های پر زرق و برق و خویشخواری سرگرم است تا غم مردم اما ربانی هم چهره بهتر از او نبود، سروکار آن مرحوم با آدم های مفسد و پول اندوز بود و خودش هم کدام دست کم از دوستان مفسد خود نداشت ، از سیاست جهانی چیزی نمی فهمید و بی نهایت سست اراده بود. همه این رهبران فعلی و گذشته امتحان خود را داده اند ، بجز چوروچپاول دارایی های عامه ، حرج و مرج ، کشت و کشتار کدام چیزی خوبی دیگری از خود بجا نگذاشته اند .
شمس تمنا

>>>   این همه چرا ها بخاطر جهادی های خود فروخته است به کدام یک از اینها باید اعتماد کرد در حالی که لیاقت اش را ندارند.
مردم فقیر و بچاره ای ما بخاطر عبدالله عبدالله انگشت تانشان را به قط کردن دادن، کشته دادن بخاطر اینها ولی در عوض جناب داکتر دختر چاپ چی کرد همه را فروخت همه را معامله کرد بنظر مه هیچ یک از اینها لیاقت نفر اول شدن در کشور را ندارند من به گفته های آقای قانونی موافق هستم درست گفته ریاست جمهوری را به ما نمی دهند. بلی نمی دهند چون شما لیاقت اش ندارید، معامله گر هستید دزد هستید بی سپاس هستید خائین هستید شما نگاه بی اندازید در اطراف خود ببینید چی میگذرد.
از عطاء نور گرفته تا اسماعیل خان و غیره شما همه بخاطر پول همه چیز خود را فروختن و شکست را قبول کردن ولی با وجودی که همه مردم بیچار در کنار خود داشتن ولی به همه مردم پشت کردین و بخاطر دالر های بی زبان سکوت کردین لعنت خدا باد بر شما امید وار هستم که تا زنده هستید دست شما خائنین از ریاست جمهوری کوتاه باشد و این آرزو را باد به گور دفن کنید به امید آن روز و همچنان خدا کند که در این انتخابات آینده مردم مظلوم و بیچاره کشور ما هم دیگه به شما پلید ها راهی ندهند و انشاء الله همین قسم هم خواهد بود. ناگفته نماند که بسیار کار خوبی شد که فرزندان شما کثیف ها راهی نیاوردن در هرات اسماعیل خان بی عزت شد که حق اش بود و کار خوبی شد آفرین بر مردم دانا و پویائی شهر علم و با فرهنگ به امید آن روز که این معامله گران را روی شان را سیا کنند و در بازار ها چرخ دهند این خائنین کشور را به ویرانه تبدیل کردن وجود از این کثیف ها باعث عقب افتادن کشور از تمدن و پیشرفت میباشد با امید آن روزی که کشور عزیز ما خالی از همچین اشخاص معامله گر و پول پرست و خود فروخته به کشور های بیگانه باشیم.
زنده باد کشور عزیزما افغانستان!!
《ضیائی》

>>>   بخاطر که .....کاری نور و قانونی را پنهان کنید حالا مثل ....دنبال داکتر عبدالله که ....اش بهتر از شماست را گرفته اید زنده باد رهبر غریب ها

>>>   سلامږ این شخص یک انسان جوکی و مقام پرست است. وکر نه چرا به کفته جان کری با اشرُف غنی کنار امد و فعلا یک شخص بی صلاحیت است . خدمت به مردم نمیکند بشت چوکی و موتر لولکس میګردد. یک انسان بی کفایت است

>>>   اين جمعيت هم عجب افراد كم عقلي داشته باز هم عبدالله را كانديد داد در حاليكه اكثر جمعيتي ها و تاجك ها و ازبك ها و هزاره ها قسم خورده اند كه به عبدالله ديگر راي نميدهند حالا مردم مجبور اند با وجود جمعيتي بودن خود به پدرام راي دهند .

>>>   عبدالله ديسكو!
غير از دريشي پوشي و ريش جور كردن كدام كار ديگر هم كردي؟ چرا در وقت مسعود قهرمان دريشي كرده نميتوانستي؟ تو استفاده جو و مار استين بودي كه در دو انتخابات مردم فريب ترا خوردند و به احترام شهيد مسعود به تو راي دادند. ورنه تو كي استي و ترا به رهبري يك قوم بزرگ چي؟ همين مردم به تو احترام گذاشتند و با وجود پشتون بودنت به تو اعتماد كردند و فكر كردند زره اي از شهامت و مردم دوستي و جوانمردي مسعود را اموخته باشي ولي نشان دادي كه هنوز سيستم زندگي قبيله اي از وجودت دور نشده و تعفن تعصب و تبعيض هنوز در دريشي هاي رنگارنگت با وجود همه عطر پاشي وجود دارد.
تو با اين كار هايت نه تنها به حق دوستدارانت جفا كردي بلكه خود را زياد كوچك و ذليل ساختي. كسانيكه كه ديروز بخاطر تو و وقار تو از تو دفاع ميكردند امروز ترا مار زير استين خود دانسته از خود ميرانند.
ولي بازهم ما بد بين بيشتر تو نيستيم باز هم به احترام روز هاي كه كنار امر صاحب بودي ازين بيشتر رسوايي ات را نميخواهيم و ترا ازاد ميگذاريم برو به قبيله ات برگرد و ببين كه انجا چقدر اهميت داري!

>>>   Latifi
رهبران سیاسی ما بعد وفات مسعود بزرگ سخنان مفت شرین احساساتی را خوب بلد هستند در معامله گری از همه اقشار جامعه دست بالا دارند بسیار ارزان میفروشند .اما عمل نمیکند و نمیکند این ها سخنگوی خوبی به بادارانش اما ارزش رهبری را ندارند

>>>   غربی ها با درک از وضیعت افغانستان و بافت های پیچیده یی قومی از اغای عبدالله بمثابه یک کتلست در تعامل کمیاوی کار می گیرند به این مفهوم که توسط اغای عبدالله تعاملات سیاسی را سریع ساخته و خود به حالت اولی دوباره بر میگردد .
اغای عبدالله از میان تاجک ها و یک شخص نزدیک به جمیعت به نسبت ظرفیت های بهتر که دارد به نزد خارجی ها بهتر از دگران است و میتواند نقش داده شده در تعاملات سیاسی را بیشتر از دگران خوبتر بازی کند .
به یقین که در حکومت اینده هم به حیث یک شخصیت تاثیر گذار در سیاست باقی خواهد بود .

>>>   عبدالله یک باز تجربه دو معاون ضعیف را پشت سر گذشتانده است که در آن دور نتوانست پیروز انتخابات گردد این بار بازهم تکرار اشتباه گذشته .
در میان کسانیکه خود را نامزد کرده احمد ولی مسعود با برنامه است و یگانه کسی با دولت معامله نکرده .

>>>   اساسن یک ذره نگاه قومی ندارم. ولی، زمانی که نگاه‌ها به قدرت قومی باشد من قوم و تبارم را کمتر از هیچ قومی سزاوار قدرت نمی‌دانم. فهرست نامزدان ریاست جمهوری را دیدم. یک هزاره جرئت نکرده است که کاندیدا باشد، یک اوزبیک جرئت نکرده که ایستاد شود، از بلوچ، پشه‌یی، سکه و .... خبری نیست. صاحبان ثروت و تجارت تاجیک همه رفتند معاون و مبلغ شدند. تنها دو تاجیک ایستاد شده اند(دکتر پدرام و احمدولی مسعود) به هردوی شان درود می فرستم!
اما، از جوانان تاجیک، جوانان هزاره و اوزبیک .... می پرسم: این ترس‌ها، این روحیه‌ی تسلیم شدن‌ها، و این باورهای القایی نمی‌توانیم‌ها از کجا آمده است؟ مگر قرار است همه نامزدانی که از هم‌وطنان پشتون است رئیس جمهوری شوند؟ نه، هرگز نمی‌شوند. اما، چرا آنها جرئت ایستاد شدن دارند و شما ندارید؟ مگر رای پشتون‌ها می‌تواند برد حتا یکی از آنها را تضمین کند؟ نه، هرگز.
پس با کدام محاسبه می‌خواهید گور خویش را با دست خویش در تاریخ بکنید؟

>>>   عبدالله خودش غیرقابل اعتماد بودن خودرا به اثبات رسانده اما اسم او مردم افغانستان را فریب میدهد که میگویند بنده خدا هست.

>>>   قابل توجه همه تاجیکان , هزاره ها , ازبک ها , و... همچنین برادران صلح دوست قوم پشتون
اگر دیگر از جنگ خسته شدید , اگر از رهبران بی .... خسته شدید
اینبار به لطیف پدرام رای بدهید که رهبران ...دیگر فرصت قربانی کردن ما را نداشته باشند

>>>   از داکتر عبدالله سوال گردد که درین 17سال که در همه دوره ها وظایف داشتند کدام کار مثمر را انجام داده که در ذهن مردم جا داشته باشد ودیگر اینکه درتیم وی کس است که از قوم بیرون اندیشه داشته باشد.

>>>   برایم مهم نیست ازچه قومی باشدریس جمهور
مهم انسانیت وشرافت اوست
کسی باشدکه ماراازناامنی وبدبختی وفقرواوارگی نجات دهد
ودرمقابل دشمنان افغانستان سرخم نکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است