تیم های انتخاباتی غنی و اتمر و عبدالله تکمیل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۵    ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ کد خبر: 156946 منبع: پرینت

اشرف غني، انجينر رحيم از بدخشان و عضو ارشد جمعيت اسلامي و وزير مخابرات حكومت موقت پس از بن را به عنوان معاون اول خود شامل تكت انتخاباتي خود ساخته است.

شوراي انسجام جمعيت اسلامي يك گروه منتقد بدنه اصلي جمعيت كه انجينر رحيم عضو رهبري ٢١ نفري آن است از غني حمايت مي كنند.
اما صلاح الدين رباني رييس جمعيت اسلامي افغانستان در حمايت از كانديدي داكتر عبدالله به توافق رسيده است و قرار است داكتر عبدالله با حمايت جنرال دوستم، محقق و يا خليلي كه در حال مذاكره و توافق است به عنوان كانديد رياست جمهوري در برابر اشرف غني ثبت نام كند. گفته مي شود كه عبدالهادي ارغنديوال رييس حزب اسلامي نيز به اين تكت پيوسته است.

اين در حالي است كه محمد يونس قانوني به عنوان معاون اول حنيف اتمر وارد تكت انتخاباتي او شده است و عطامحمد نور، امير اسماعيل خان و شمار ديگر با او همراه هستند.
احمدولي مسعود هم چنان يكي از كانديدان حوزه جهاد و مقاومت است.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
اتمر
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   این همان انجنیر است که طیاره اریانارا به ایران فروخت
ر

>>>   حوزه جهادومقاومت درکدام بخش شهر است؟؟؟؟ نزدیک حوزه یازده است یا حوزه چهار پولیس ؟؟؟
شورای بزرگ دزدان شمالی منتظر چی استند ؟؟

>>>   منابع در اداره اطفاییه کابل تایید می‌کنند که بخشی از قصر گلخانه ارگ ریاست جمهوری آتش گرفته است.

منبع که نخواست نامش در گزارش ذکر شود گفته است که نیرو‌های اطفاییه به محل آتش سوزی رسیده است. به گفته او هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده است.

برخی رسانه ها گزارش داده اند که در محل آتش سوزی اسناد مهم و قدیمی و میز کار امان الله خان پادشاه سابق کشور نیز نگهداری میشده است.
این آـش سوزی خداکند به متن ذیل مرتبط نباشد :
مقامات افغان فیلم تأکید دارند که بر اساس این حکم، رییس‌جمهور غنی خواسته تا ده روز دیگر این آرشیف به ‌صورت کلی به ارگ منتقل شود.
وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان دلیل این دستور را نگه‌داری بهتر از آرشیف افغان فیلم و هم‌چنان سپردن زمین این نهاد فرهنگی به سفارت بریتانیا اعلام کرده است.
با این حال، شماری از آگاهان بخش فرهنگی و سینمایی در افغانستان، این اقدام ارگ را خودخواهانه و دیکتاتورانه دانسته و تأکید دارند که حکومت می‌خواهد با این کار، میراث صد ساله فرهنگی افغانستان را سانسور کرده و یا هم نابود کند.
ر

>>>   رای به لطیف پدرام سیلی محکم به فاشیستان ارگ نشین است.

>>>   اعلان کاریابی:
به دونفر که تاجک وهزاره تبار باشند برای معاونیت اشد ضرورت است همچنین طور ریرفی به یک نفر ازبک بحیث معاون سوم نیز ضرورت داریم علاقمندان به دفتر کاندید ریاست جمهوری مراجعه نمایند
به جنگ سالاران غاصبین زورگویان حق اولیت داده میشود

>>>   انجنیر رحیم و کمیته انسجام دسته تبر شده اند.
اگر پیروز هم شوید سرنوشتی بهتر از دوستم ندارید.

>>>   من از جهره های سابقه خسته شده ام گذارید که چهره های جدید که در طول 18 سال در دولت نبوده باشد خود را کاندید کند زیرا انها در طول 18 سال امتحان خود را داده اند

>>>   از یک السوالی پنشیر :
-احمد ولی کاندید ریاست جمهوری
- عبدالله عبدالله عبدالله کاندید ریاست جمهوری
- قانونی معاون اول
- چندین تن دیگر آنان
برعکس از ولایات درجه اول مانند: قندهار - هرات - بلخ - جلال آباد _ پکتیا _ خوست هیچکسی نیست ، دلیلش را کی میداند ؟؟؟

>>>   اگر هر يك از همين چهره هاي بدخشي و يا پنجشيري و ازبك دزد چند دوره قديم در هر تيمي كه باشد امكان برنده شدن آنها نيست ، ملت فعلي تغير نموده ، نسل جوان تعليم يافته شده، و بزرگان هم از اين حالت خسته، ازبك ها پنجشيري ها و بدخشي ها هم ميخواهند كه رهبران آينده افغانستان ازبك ، تاجك، بدخشي ، پشتون ، هندو تعليم يافته و متخصص ، پاك و مخلص باشند تا بتوانند برايشان كار نمايند و درد هاي چهل ساله را مداوا نمايند، از اين چهره هاي نابكار استفاده جو و شكم پرست خسته شده اند.

>>>   خوب بازارک شان گرم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است