انتخابات پارلمانی کابل را دوباره برگزار کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ کد خبر: 156942 منبع: پرینت

ناظران شماری از احزاب سیاسی از روند برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان از کمیسیون انتخابات می‌خواهند که تصمیم قبلی کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر ابطال آرای کابل را قبول و مطابق قانون، انتخابات مجلس نمایندگان را در حوزۀ کابل مجدداً برگزار کند.

به گزارش سلام وطندار، این ناظران همچنان خواهان تغییر در رهبری کمیسیون انتخابات شدند و می‌گویند که اعضای کنونی این کمیسیون باید ممنوع‌الخروج اعلام شوند.
سیف الرحمن حبیبی، یکی از ناظران احزاب سیاسی می‌گوید، باید تغییری کلی در رهبری کمیسیون انتخابات به میان آید.

اما حمیرا حقمل، معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی که در این نشست حضور داشت، می‌گوید، اگر نامزدان معترض و ناظران انتخاباتی در پیوند به ادعاهای‌شان به این کمیسیون مدرک ارایه کنند، آنان جلو ورود افراد متقلب به مجلس نمایندگان را خواهند گرفت.

این در حالی‌ است که نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان حوزۀ کابل روز قبل اعلام شد و این نتایج اعتراض شماری از نامزدان این حوزه را در پی داشت.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   این مطلب به همه واضح است که کمیشنران کمیسون انتخابات دزد ارای مردم و جعلکار و تقلبکار رشتخور هستند من که خود نه کاندید بودم و نه هستم و نه کدام دشمنی با نفرات کمیسون انتخابات مرکزی دارم اما برای من و دیگران ثابت شده که این اشخاص بخاطر جیب پوری های خود شان و اخذ رشوت از کاندیدان پارالمانی این پروسه ملی را در اذهان عامه و جامعه بین المللی خیلی بد نام کردند که بوی و گنده گی شان همه را کنس و شوکه کرده است از گرفتاری بالفعل رشوت
خوری انها توسط ارگانهای حراست از قانون گرفته تا فحشا جعل و تقلب درین کمیسون به بالاترین حد اش خبر ساز رسان ها شده بر علاوه از ضعف و ناتوانایی کاری انها ایجاب انرا میکند که در قدم اول دست این خاینین از کار انتخابات گرفته شود و خود شان ممنوع الخروج از کشور و به تحقیق و بررسی از جرم و خیانت شان به جزای اعمال شان رسانده شود و پول دارایی که از بابت خیانت و جنایت شان بخود ذخیره کرده اند به بیت المال تحویل داده شود تا در اینده کسی چنین خیانت و جنایت رات مرتکب نگردند .

>>>   اگر انتخابات دوباره برگذار میشود پول های وکلای کامیاب ساخته شده که به کمیشنران داده اند چی میشود؟؟ حکومت باید درین مورد تصمیم اتخاذ کند تا وکلا متضرر نشوند مثلا کمیشنران باید هشتاد فیصد پول راه گرفته اند واپس بدهند برای وکلای که فعلا کامیاب ساخته شده اند باردیگر چانس داده نشود

>>>   باید از کل کشور دوباره برگذار شود، درتمام کشور تقلب به صورت گسترده صورت گرفته چون تقلب سازمان داده شده بود و مهره های خود شان به پارلمان راه یافته اند و کمیسیون انتخابات از شماره نخست تا اخیر در مرکز و ولایات به پنجه قانون سپرده شوند.همچنان کسانی که به دستور آنها تقلب صورت گرفته به هر مقامی که باشد باید زیرپیگرد فراگیرد تا پند باشد برای دیگران.
خارکش

>>>   این ناطران می خواهند روز خود را گم کنند در کجای قا نون نوشته است که دوباره انتخابات شود اصلا این ناطرین را معاش خوش شان امده که در جیب بی اندازند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است