بازداشت مشاور ارتش آلمان به اتهام جاسوسی به ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۷    ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ کد خبر: 156922 منبع: پرینت

مشاور فرهنگی ارتش آلمان به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شد.
به گزارش رادیو فرانسه، مشاور فرهنگی ارتش آلمان یک شهروند ۵٠ سالۀ افغانستانی است که دادسرای کالسروهه از وی با نام «عبدالحمید س.» یاد کرده است، اطلاعاتی را در اختیار یکی از سرویس‌های اطلاعاتی ایران قرار داده است.

در گزارش دیگری آمده است، دادستانی فدرال آلمان می‌گوید فرد مظنون، کارشناس زبان و مشاور امور فرهنگی در نیروهای مسلح آلمان بوده است.
احتمال می‌رود که وی اطلاعاتی را به یک سرویس اطلاعاتی ایران داده باشد.

اشپیگل آلمان گزارش داده است که فرد مظنون که سال‌ها جاسوسی می‌کرده به اطلاعات حساس و طبقه‌بندی شده از جمله اسناد مربوط به ماموریت نظامی آلمان در افغانستان دسترسی داشته است.

محمود منجمزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جاسوسی
ایران
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   افغان ها در آلمان چی گلهای که به اب دادند نام افغانستان را رسوا ساختند

>>>   ناگفته نماند كه اكثر دكانداران افغان در اروپا ، امريكا و استراليا كساني هستند، كه غير قانوني مهاجر شده اند و بزودي صاحب سرمايه هاي انگفت شده اند ، و اكثر مواد شان از ايران وارد ميشود، و هم چنان مليون ها دالر أمور حواله و انتقال پول نقد را به ايران ، افغانستان و تمام جهان انجام ميدهند، و هم چنان ترجمان ها در قاچاق انسان نقش مهم دارند، پول گزاف از حكومت هاي اين كشور ها ميگيرند و هم چنان نظر به شناخت شان با مجتمع افغاني از دوستان پناهنده شان در توقيف خانه مهاجرين اخاذي نموده و دلايل قبول شدن شان را چنان بيان ميدارند كه موجب قبول مهاجرت شان گردد.

>>>   این یک بی آبرو یی و خجالت برای افغانستانی در داخل افغانستان و بخصوص برای مهاجرین که از سالیان متمادی در آلمان نان ونمک می خورند باالاخره این .....زاده های خبیث در نمکدان ادار {بول} کردن هنوز هم کوچک و بزرگ این مردم ناسپاس به کشورهای اروپائی بخصوص المان مثل مورچه هجوم می آورند.

>>>   ما افغانها مثل مورچه به ايران هم هجوم آورديم آنجا هم حق نان و نمك نگه داشته نتانستيم

>>>   زریر عباسی :
خیلی کار خوبی کرده است چرا می گویید : بی آبرویی و رسوایی ؟! این غربی ها پدر آدم و عالم را درآوردند. بیش از 100 میلیون سرخپوست را در قاره آمریکا به انحای مختلف مثل رواج بیماری های واگیر و ... نابود کردند . سیاهپوستان را به بردگی گرفتند و زبان خود را بر آفریقایی ها تحمیل کردند . هندوستان را به استعمار گرفتند و زبان فارسی را از هندوستان برانداختند و زبان فارسی را تحقیر و خوار کردند و هزار و یک جنایت دیگر . حالا بگذار یک بار هم ما شرقی ها علیه آنها کاری کنیم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است