از ارتباط حکمتیار با اسراییل چه می دانید؟
در کنار حکمتیار از افرادی مانند حنیف اتمر، اکلیل حکیمی، فاروق وردک، عمر زاخیلوال و تعدادی از ایادی شان در روند انتقال و جابجایی کوچی ها و اسراییلی ها و داعش و مجاهدین خلق ایران در داخل افغانستان نام برده می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۱    ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ کد خبر: 156919 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) گلبدین حکمتیار از آغاز دوران مبارزاتی خویش همواره کوشیده است که خود را به منابع قدرت در کشورهای بزرگ نزدیک کند. این انگیزه سبب گردید تا وی در دوران جهاد و مبارزه مردم با شوروی، بیشترین کمک های نظامی و پولی را از کشورهای آمریکا و انگلیس و پاکستان دریافت کند.

ارتباط حکمتیار با اسراییل از زمانی آغاز شد که سازمان جاسوسی موساد تشخیص داد، حکمتیار می تواند مهره خوبی برای نفوذ در ایران باشد و از طریق این سازمان به کمک سازمان سیا برای تضعیف دیگر گروه های جهادی مورد حمایت ایران، برآمد و تلاش شد تا حکمتیار به ایران نزدیک گردد.

پاکستان و طالبان و سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس دست به دست هم دادند و زمینه نزدیکی حکمتیار به ایران را فراهم آوردند. این رابطه به آنجا کشید که ایران مغلوب سیاست های سازمان های استخباراتی قرار گرفت و حکمتیار را به ایران دعوت کرد.

حضور دراز مدت حکمتیار در ایران سبب گردید تا توجه ایران بیشتر به حکمتیار جلب شود و از رسیدگی به دیگر گروه های مورد حمایت خود غافل گردد.
در این مقطع برخی از احزاب و سازمان های افغانستانی مورد حمایت ایران به پاکستان رفتند و در آنجا دفتر سیاسی باز کردند و اعتماد آنها به ایران تنزل پیدا کرد.

پس از آنکه ایرانی ها به این امر مهم پی بردند که حکمتیار نه برای همسویی با ایران که برای تخریب چهره ایرانی ها و تضعیف گروه های مورد حمایت ایران به کشورشان پناهنده شده است، عذر وی را خواستند و وی به مناطق نامعلومی در خاک پاکستان سکنی گزید.
بگذریم!

و اما فعالیت سازمان موساد در افغانستان؛ تماس‌های سازمانی موساد با افراد مشخص، به دوران جنگ‌های شوروی و یا پیشتر از آن برمی‌گردد و این روابط شامل رهبران و جنگجویان افراطی پشتون و عرب و تلاش‌هایی برای نفوذ میان مقامات دولت‌های پس از شوروی در افغانستان می‌شود.
منابع متعدد انگلیسی‌زبان گزارش داده‌اند که رژیم صهیونیستی با گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان، از دوران جنگ شوروی تا کنون روابط گسترده داشته است.
این منابع افشا کرده‌اند که «چارلی ویلسون» عضو مشهور مجلس نمایندگان آمریکا از حامیان مهم اسراییل برای پیشبرد اهداف صهیونیسم در جنگ‌های افغانستان محسوب می‌شود. وی از جمله افرادی بوده است که در تحویل‌ صدها میلیون دالر پول و اسلحه موساد به حزب اسلامی حکمتیار نقش کلیدی داشته است.

روزنامه‌نگار آمریکایی در یادداشتی در سال 2016 درباره رابطه اسراییل با حزب اسلامی فاش کرد که این ارتباط توسط چارلی ویلسون انجام می‌شده است.
«کریستوفر بولین» نوشته است: ویلسون شخصاً با گلبدین دیدار کرد و به توافق رسید که حزب اسلامی از اسراییل اسلحه دریافت کند و با مأمورین موساد در پاکستان ارتباط داشته باشد تا افراد حزب او را آموزش بدهند.
حدود چهار هزار تن از جنگجویان حزب حکمتیار در راستای این توافق، توسط کارشناسان اسراییلی آموزش‌های نظامی دیدند که تعدادی از جنگجویان عرب نیز در جریان این آموزش‌ها در حزب اسلامی ادغام یا جایگزین شدند.
ویلسون به‌عنوان یک دلال اسلحه اسراییلی با «محمد ضیاءالحق» رییس جمهور وقت پاکستان و گلبدین حکمتیار به توافق رسید که بخشی از تسلیحات نظامی رژیم اسراییل را به پاکستان منتقل کند و در آنجا توسط مربیان اسراییلی به جنگجویان حزب اسلامی آموزش‌های نظامی داده شود.

روزنامه‌نگار آمریکایی پیرامون روابط محرمانه اسراییل با رهبران گروه تروریستی القاعده می‌نویسد: در حالی که مأموران اسراییلی افراد حزب اسلامی را آموزش می‌دادند، تا سال 1984 حکمتیار روابط نزدیکی با «اسامه بن‌لادن» داشت و همزمان از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌ اس‌ آی) کمک دریافت می‌کرد.

طبق اظهارات بولین، عرب‌هایی که توسط موساد در بدنه حزب اسلامی حکمتیار جایگزین شدند و آموزش دیدند، بعدها اعضای اصلی تروریست‌های شبکه القاعده را شکل دادند.
بولین در یادداشتش می‌گوید: تجاوز ارتش سرخ شوروی به افغانستان در 1979 برای سازمان اطلاعاتی نظامی اسراییل موقعیت مناسبی ایجاد کرد که تروریست‌های تندرو را به‌وجود آورد.
بولین در نوشته‌اش، از فردی به‌نام «زیفی ریفا» که رییس دفتر موساد در واشنگتن بوده است به‌عنوان رابط رژیم صهیونیستی با چارلی ویلسون یاد می‌کند.

به‌نقل از گزارش بولین، «علی محمد» جاسوس دوجانبه مصری‌الاصل که با زبان «عبری» صحبت می‌کرد، مسوول تمرینات نظامی مجاهدین افغان بود که «اسامه بن‌لادن» و «ایمن الظواهری» و بسیار افرادی را که بعدها به‌عنوان چهره‌های تروریسم در افغانستان شهرت پیدا کردند، تربیت نمود.
این مطالب توسط «ا.ز. هلالی» نویسنده پاکستانی کتاب «مناسبات آمریکا و پاکستان؛ اشغال افغانستان توسط شوروی» نیز تأیید شده است.
بولین با استناد به کتاب نویسنده پاکستانی می‌گوید: «اختر عبدالرحمان» رییس وقت «آی‌اس‌آی» به آموزگاران نظامی اسراییل اجازه داده بود که داخل پاکستان شده و هزاران جنگجوی احزاب بنیادگرا و به‌خصوص حزب اسلامی حکمتیار را آموزش بدهند که القاعده و دیگر گروه‌های تروریست نیز از میان همین آموزش‌دیده‌ها سر برآوردند.

همچنین «جورج کرایل» در کتاب «جنگ چارلی ویلسون؛ داستان فوق‌العاده بزرگترین عملیات مخفیانه تاریخ» (چاپ 2003 در آمریکا) نیز از روابط اسراییل با حزب اسلامی حکمتیار پرده برمی‌دارد و توضیح می‌دهد که این معامله مخفیانه چگونه با اجازه «ضیاءالحق» رییس جمهور وقت پاکستان آغاز شد.
این‌طور به‌نظر می‌رسد که روابط پنهانی میان رژیم صهیونیستی و گلبدین حکمتیار پس از حضور حکمتیار در کابل نیز حفظ شده است.

بسیاری از تحلیلگران خاورمیانه بر این نظرند که بخش اعظم مشکلات و بحران‌آفرینی‌ها در عراق، سوریه و یمن به سیاست‌های خصمانه اسراییل در جهان اسلام منتهی می‌شود و با این تحلیل، احتمال جدی وجود دارد که موساد همچنان در حال پیگیری این سیاست در افغانستان است.
حکمتیار نیز تاکنون نشان داده است که در قبال پول و حفظ قدرت حاضر به هر اقدامی است؛ رهبر حزب اسلامی گفته بود تا زمانی که یک سرباز آمریکایی در افغانستان باشد به این کشور نخواهد آمد اما در حال حاضر گفته می‌شود مخارج میلیونی خانه شخصی و حزبش توسط آمریکایی‌ها و دولت افغانستان پرداخت می‌شود.
همچنین حکمتیار بدون توجه به جنایات داعش در کشورهای اسلامی، بارها از این گروه تروریستی اعلام حمایت کرده است.
حکمتیار در حال حاضر با اتخاذ مواضع ضدشیعی، کاملاً همسو با اهداف صهیونیستی است و نفوذ اسراییل در افغانستان تهدیدی بزرگ برای ثبات و آرامش منطقه خواهد شد.

حکمتیار علاوه بر اینکه در انتقال داعش از عراق و سوریه به افغانستان تاثیر به سزایی داشته و در همه موارد به آمریکایی ها کمک کرده است، اینک در روند انتقال نیروهای اسراییلی و جنگجویان داعش و مجاهدین خلق ایران، در نزدیکی مرزهای ایران فعال شده‌ است و جابجایی کوچی های پاکستانی در مناطق مختلف با هماهنگی اعضای حزب اسلامی حکمتیار صورت می گیرد.

در کنار حکمتیار از افرادی مانند حنیف اتمر، اکلیل حکیمی، فاروق وردک، عمر زاخیلوال و تعدادی از ایادی شان در روند انتقال و جابجایی کوچی ها و اسراییلی ها و داعش و مجاهدین خلق ایران در داخل افغانستان نام برده می شود.

شما از ارتباط حکمتیار با اسراییلی ها و داعش چه می دانید؟

کد (4)


حکمتیار با اسراییل

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
اسراییل
نظرات بینندگان:

>>>   ارتباط حکمتیار با اسراییل از قدیم معلوم بود
همه سازمان های جاسوسی برای نزدیک شدن به گلبدین باید از نفرهای موساد اجازه می گرفتند
پدرم حکایت می کند که در پاکستان انقدر که گلبدین قدرت داشت دیگران نداشتند و طالبان به کمک گلبدین ایجاد شد
شیما کابل

>>>   هر کسی کو دور ماند از اصل خویش … باز جوید روزگار وصل خویش

>>>   بنده با این تحلیل که حکمتیار منتخب موساد بوده موافق نیستم زیرا سی ای ای وموسادشخصیت های بسیار اگاه وبردبار وبافهم را استخدام مینمایند مثلا میوند وال وموسی شفیق واعتمادی ووفیع الله سمیعی وعبد السلام عظیمی وحفیظ الله امین ونعمت الله شهرانی وعبد الستار سیرت وفی الجمله کرزی واتمر واگر بی دانش هم باشد عبدالله وفانونی وشفیع عیارو...درست است که از یگان کس استفاده ای انی ومقطعی هم می نمایند ودرین باب معیار های مهم را ارزش نمی دهند ازین رو با جرات میتوان گفت موساد وسی ای ای با انتساب اینگونه اشخاص چون جهالت یار خود وسازمان خودرا بد نام نمی سازند ودیگران را بر خود نمی خندند همچنان کا جی بی با داشتن تره کی وببرک کارمل و وسلیمان لایق ومیر علی اکبر خیبروسلطان علی کشتمند ونظام الدین تهذیب وعبدالحکیم شرعی جوزجانی ومیثاق واستانکزی وحنیف اتمر<جاسوس دوسره >وصدهای دیگرهرچه ای اس ای پاکستان ویگان سازمانها استخباراتی عربی که دست دوم وسوم باشند هر بد وگند را استخدام می نمایند که میشود حکمتیار واخوان واخواتش را دران زمره محسوب نمود
مولا نا قربان

>>>   بعوض حکمت یار یک امریکائی باشد خوب است نه حکمت یار .
بااحترام
خاکسار

>>>   راكتيار تقريبا شصت فيصد كمك وًحمايت امريكا را در تمام دور جهاد داشت
اين سالم خون خوار مثل ضحاك در تاريخ رو سياه خواهد بود
اين شخص يك ....است اژدهاي دو سره به گفتار او فريب نه خوريد
دوست و رفيق درجه اول امريكا و إسرائيل هميشه افكار خرابكارانه
براي مردم و وطن در سر دَارد خداوند اين مار زهري خطرناك را هر چي
زودتر تباه و به كام مرگ و محكمه دنيا و اخرت بفرستد

>>>   اوغان بخاطر رسیدن به قدرت از هیچ نوع خیانت و جنایت دریغ نکرده بازهم نمیکنند

>>>   گلو هم از دنیا ماند و هم از آخرت

>>>   باعرض سلام به تمام خوانندگان محترم.
گلبدین حکمتیار را همه مردم افغانستان میشناسند و نیاز به معرفی ایشان نیست واز تمام کار کردایشان و عملکردایشان کاملا پیدا است که چه یک شخصی است آیا قابل اعتماد مردم افغانستان است ویاخیر؟
آیا حکمتیار کشورما را به نابودی و ویرانگری ووو نکشانده است؟
آیا حکمتیار جز بد بختی و ویرانی و آوارگی افغانستان و ملت ما را خواهان چیزی دیگری است یا خیر؟
آیا حکمتیار جاسوس اسرائیل ووو نیست؟
هرکسی که می‌گوید نیست پس ثابت کند.

>>>   ....دروغ ميگويد، طالبان را استاد شهيد رباني و احمد شاه مسعود پول و مهمات داده اند كه عليه حكمتيار و هزاره ها بجنگند و در صورت شكست اين دو گرو كليد كابل را ما برايتان ميدهيم ، كه همان طور هم شد، چرا حكومت رباني و مسعود كابل را بدون جنگ ترك نموده و به پنجشير گريختند، در حاليكه هر نوع اسلحه در اختيار داشتند.
من خودم شاهد اين بوديم ، كه در وزارتي كه كار ميكرديم هيچ كس خبر نداشتيم كه حكومت رفته، و خوشبختانه يكي از اقاربم كه در وزارت دفاع كار ميكرد بعد از ظهر به دفترم آمد و برايم گفت كه شما نرفتيد، گفتم كجا؟ گفت وقت را ضايع نكن بخيز كه برويم ، در مسير راه كه همه گريخته اند به پنجشير، و چون فاميلم در پشاور بود، رأساً همان شب خود را كشيديم، و در طول راه جلال آباد ديدم كه طالبان اكثر جا هاي مهم را با تانكها و اسلحه ثقيله در تصرف داشتند.

>>>   قبيله گمشده را دوباره پيدا كردند

>>>   باسلام. موضع هر حزب وگروه وهر شخصیت سیاسی چه طالب وچه داعش و چه القاعده و چه...در مقابل صهیونیستها روشنه .
آیا وهابیت بدنام یا طالب وداعش ویا حکمتیار تاکنون کوچکترین اقدامی در مقابل صهیونیستها انجام داده اند؟؟؟
ممکنه به ما جواب بدید که چه قدر بی خبری ! اینها که اساسا از نیروهای خود غاصبان فلسطین هستند.
باید عرض کنم شاید حق باشما باشه !به هرحال این نویسنده محترم مستندهای خوبی را آورده.

>>>   با تشکر از تحریریهafghan paper در ارائه این تحلیل وگزارش صحیح ؛همزمان با انقلاب اسلامی در ایران وجنگ ناشی از تجاوز وتهاجم ارتش سرخ به وطن ما یک استراتجی مشترک ویک فکر مشترک از سوی امریکا وهمفکرانش که در راس ان اسراییل وانگلیس ومجموعه کشورهایی که همیشه فرمانبر ومجری دستورات بادار کلان یعنی امریکا هستند به نام دفاع وحمایه از مجاهدین بهترین شرایط وفرصت را بدست اوردند ودر اینجا یک یارگیری موثر وبزرگ صورت گرفت که با توجه به رفتار شناسی وشناختی که از قومیتهای موجود در کشور داشتند وبدلایل مختلف از جوانان وافراد اشتراک کننده درجنگ افرادی را یار گیری کردند که این افراد اکثرشان از پشتونها بودند وکمتر از سایر قومیتها وانها را باتمویل وبورسیه تحصیلی به غرب فرستادند که امروزتعدادی از انها را درحیات سیاسی افغانستان میبینیم.
درضمن افرادی هم بودند که هرجند قبلا در احزاب خلق وپرچم وداعیه کمونیستی داشتند وحتی در سازمانهای خاد واجنتkgbبودند نیز ابتدا به صفوف مجاهدین وسپس جذب موساد وcia وisi شدند. باخروج شوروی از خاک افغانستان میبایستی افراد وطنپرست وانقلابی که در اینده میتوانستند الترناتیوی در معادلات سیاسی ومبارزه با استعمار ودخالت اجنبی داشته باشند میبایستی حذف فیزیکی شوند که از انجمله شهید احمدشاه مسعود وشهید عبدالعلی مزاری بودند.درمابین جریانات افغانستان در همسایگی اش کشور ایران با یک انقلابی که به سلطه امریکا واسرائیل پایان داد واین کشورها را بران داشت تا از همین فضای جنگ واشفتگی در افغانستان از مهره های خود برای برای نفوذ در ایران وجاسوسی استفاده کند.
به نظر اینجانب عربستان وهابیزم بعدها ودرهمین سالهای اخیر به عنوان یک دشمن عمده وواقعی جمهوری اسلامی مطرح شد که نفوذهرچه بیشتر صهیونیزم وسازمانciaدر بدنه دولت پادشاهی سعودی بود .در حال حاضر که اسراییل ودولت امریکا وترکیه وسعودی وقطر در گسترش داعش در منطقه از محور مقاومت شکست خورده اند بران شده اند که یک ایتلاف همه جانبه ( ایتلاف عربی؛ عبری یا صهیونیستهاوایتلاف غربی امریکا انگلیس کانادا وتمام همفکران امریکا )برای مقابله با نفوذ ؛ پیشرفت؛ وگسترش فکر وصدور بیش از پیش انقلاب اسلامی در جهان جلوگیری کنند که دراین راستا از تمامی مزدوران خود حد اکثر استفاده را کرده وخواهند کرد .این ایتلاف با دالر کشورهای عربی وکمک همه جانبه استخباراتی موساد واموزش اجنت اسراییل ومدیریت امریکا ومزدوران بلک واتر ؛مزدوران سازمان منافقین و بعضی از عوامل تکفیری وسلفی بازمانده های داعش.البته در داخل کشور باایجاد کینه ودشمنی با ایران وممانعت اتصال شیعیان هزاره با انقلاب اسلامی برنامه هست و استفاده از عوامل دست اموز واجنت خود نیکتایی پوشان با دریشی وعطر وادکلن تحصیلکرده دردامان خود وافراد تندرو تکفیری نظیر گلبیدین را در برنامه دارند.//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   تنها چیزی که از حکمتیار حداقل در سالهای اخیر فهمیدم دشمنی شدید او با هزاره هاست و این بدتر از رابطه اش با اسرائیل است

>>>   آن کاربر که نوشته مسعود ورباني به طالبان اسلحه و مهمات داده.تو را خدا موقع که این داستان های خودساخته را می نوشتی وجدانت بی قرار نبود .یک بچه خردسال مکتب این نوشته را بخواند خنده اش ميگيرهد.اول اینکه درآن زمان خارج از مرز طالبان پشتیبانی فوق‌العاده میشد ازاسلحه و مهمات گرفته تاوسايل نقلیه مجهز و پیشرفته دراختیار داشتن دوما آنها در حالت پیشروی قرار داشتن هر جای را به تسلط ميگرفتن.اسلحه و مهمات کافی در اختیار شان قرار میگرفت زمان که طالبان وارد قندهار شد ن آن بهر گروه و تنظیم اخطار میدادن که مقامت نکنند تسلیم شوند.درآن زمان اکثریت خودشان را تسلیم طالب مينمود .مسعود میتوانست درمقابل طالبان ایستادگی ومقامت بکند.اما شخص مسعود به این نتیجه رسید اگر جنگ را با طالب ادامه بدهد.بعضی از جای های شهر کابل که ازموشکهای قصاب کابل سالم و حفظ مانده بودآنهم ویران می شود وتلفات به مردم ملکی بیشتر میشه.با خودش گفت اگر با طالب بجنگیم باید ازساحه کابل خارج شویم جنگ بین طالب و مسعود در دامنه های سالنگ وپنجشير وبعد ها چاريکار راهم دربر گرفت که طالبان تلفات سنگین را متقبل شدن دیگر همینکه طالبان از آن مناطق عقب نشینی نمودند در چهار سال حکومتشان دیگرطالبان حاضر نشدند پاي شان را درآن مناطق بگذارند طالبان بیشترین تلفات را از جانب مسعود متضرر شدن.
(مجاهد پشیمان

>>>   یادت نرود که حکمتیار گرگ افغان و حامد کرزای ... افغان و اشرف غنی روباه افغان است و بقول شاعر چو بیشه تهی شد از نره شیر (احمدشاه مسعود) شغالان برآیند بر آن دلیر.

>>>   دوستان عزیز برای ارزیابی های بهتر و دققتر بهتر است شما به فعالیت های اخوان المسلمین در کشور های عربی و ارتباطات انها را با سی ای ای از سالهای پنجاه عیسوی به ارزیابی بگیرید زیرا امریکا و اسراییل از موجودیت جنبش های مترقی در خاور میانه و در افریقا و بطور اخص از موجودیت جمال عبدالناصر در هراس بودند و اسراییل ناصر را بزرگترین خطر برای بقای خویش به حساب میبرد. برای جلوگیری از بروز خطرات یگانه التر ناتیف برای امریکا و اسراییل استفاده از اخوان المسلمین بود و هم دوستان از فعالیت های اخوانی های افغانستان از مسعود تا سیاف که در پوهنتون اسلامی اطهر مصر تربیه شده و بخصوص مسعود که برای فراگیری جنگهای چریکی بدانجا رفته بود برای سرنگونی حکومت محمد داود و استقرار حکومت اسلامی یکجا با گلبدین و دگران دست به توطیه های نظامی زدند که به ناکامی مواجه شده و به پاکستان فرار کردند و گلبدین در انجا به ای اس ای وعده ای هرنوع همکاری را داد و با رویکار امدن جمهوری دموکراتیک افغانستان قضایا شکل دگر به خود گرفت.پس دامنه ای فعالیت های تخریبی در منطقه در شروع سالهای هفتاد هجری شمسی در پاکستان با همکاری احزاب اسلامی افغان هموار شد. مورخین و مولفین مغرض امریکایی و کشور های غربی هیچ وقت از برنامه های دور و دراز اسراییل و امریکا از شرقمیانه تا اسیای مرکزی و جنوبی و پلانهای بهره برداری از احزاب اسلامی را کتمان میکنند و فقط روی حضور حزب دموکراتیک خلق افغانستان و بعدا بر اساس قرار داد های مختلف به شمول همکاری های نظامی شوروی و افغانستان حضور قطعات نظامی شوروی در افغانستان را دلیل عمده برای حضور اسراییل و دگر کشور های مغرض در منطقه و به خصوص افغانستان تذکار میدهند.که این تحلیل گمراه کردن مردم و نسل جوان است. بایدبه وضاحت خاطرنشان کرد که نه احمد شاه مسعود و نه علی مزاری کسانی بوده اند که مانع در سر راه تطبیق پلانهای موساد و سی ای ای بوده باشند . مانع عمده و اساسی جاروب کردن تمام نیروهای مترقی وطنپرست و سقوط کامل جمهمو ری دموکراتیک افغانستان بر کناری ببرک کارمل از سمت رهبری حزب و دولت که مانع بزرگ در سر راه امپریالیزم و صهیونیزم و ارتجاع منطقه بود و بعد ها هم قتل دکتور نجیب الله و فروپاشی قوای مسلح جمهوری دموکراتیک افغانستان میباشد.
فخر اهنگر

>>>   ارتباط به اسرائیل وارتباط به کولاب وتهران تماما ارتباط است هیچ فرقی ندارد چرایکی خوب ودیگرش بد باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است