نتایج ابتدایی مشخص کنندۀ برنده‌‌ها و بازنده‌ها نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ کد خبر: 156902 منبع: پرینت

کمیسیون شکایات انتخاباتی تلاش می‌کند تا نتایج نهایی انتخابات مجلس تا حدود یکماه دیگر بگونۀ کامل اعلام شود.
علیرضا روحانی معاون و سخنگوی این کمیسیون ناوقت روز دوشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، که کار روی تنظیم نتایج نهایی انتخابات در اکثریت ولایت را تکمیل کرده‌اند.

کمیسیون انتخابات پس از حدود سه ماه تأخیر دیروز دوشنبه نتایج ابتدایی انتخابات مجلس در کابل را اعلام کرد و با این روند اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس هم به پایان رسید.
پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس در کابل، مردم سر از امروز چهل و هشت ساعت فرصت دارند تا شکایات و اعتراض‌های‌شان را در مورد این نتایج در کمیسیون شکایات انتخاباتی ثبت کنند.

علیرضا روحانی معاون و سخنگوی این کمیسیون در صحبت با رادیو آزادی گفت، که اعلام نتایج ابتدایی مشخص کنندۀ برنده‌‌ها و بازنده‌های انتخابات نیست.
وی می‌گوید: آنچه که به عنوان نتایج ابتدایی چه در کابل و چه در سایر حوزه‌های انتخاباتی اعلام شده به هیچ عنوان نتایج نهایی و واقعی نخواهد بود و برندگان و بازندگان در نتایج ابتدایی مشخص نیستند. کاری را که ما می‌کنیم ثبت شکایات و اعتراضات نسبت به نتایج ابتدایی، رسیدگی به آن‌ها و صدور فیصله‌های قانونی در این مورد است. حدود یک ماه و چند روز فرصت داریم تا به این قضیه رسیدگی کنیم.
پس از پایان یافتن روند رسیدگی به تمامی شکایت‌ها و اعتراض‌ها، پروسۀ اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس هم بگونۀ کامل تکمیل خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نتایج ابتدایی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   یک تعداد وکلا قیمت چوکی های خویش را به مسؤلین کمیسیون انتخابات پرداخته اند.
حالا کمیسیون انتخابات داو بالایی میکند و برای کامیاب شده گان پیشنهاد میکند که یا باید برای چوکی های خویش پول اضافی بپردازند و یا این که کاندید دیگری منحیث وکیل انتخاب خواهد شد و نام او از فهرست کامیاب شده گان حذف میشود.
اما همه شامل آن نیستند.
طور مثال بشردوست پول نداده است و او به چوکی پارلمان نیز ضرورت ندارد.
اما وکلای پارلمان به بشردوست ضرورت دارند که در هنگام استحضا وزیران.بشر دوست باید بالای وزیران انتقاد و غالمغال کند و بعداً مسؤلین امنیتی او را از تالار پارلمان خارج کنند و بعداً وزیران به وکلای پارلمان پول بدهند و جور بیایند و بعداً بشردوست را دوباره به تالار پارلمان دعوت کنند.
بدینترتیب هم بشر دوست خوش است که بالای وزیران انتقاد کرد و چوصاف فساد شان را از آب بیرون کرد.هم وکلای دیگر خوش که پول رشوت شان را از وزیران گرفتند و هم وزیران خوش که برطرف نشدند و ابقأ شدند.
حالا شما فکر کنید که در صورتی که تمام حاضرین در پارلمان خوش و راضی باشند،خدای خدا باوران چه میکند؟
معلومدار او نیز راضی است و تخته که بر تخته جور بیاید،حاجت نجار یا بعباره دیگر آلهه و الله و خدا و باغبان(بگوان) و گات( او گفت)(او گات) و یهوه(یا من،یااو) نیست.

>>>   قرار بود بیست روز بعد از انتخابات نتیجه ابتدایی اعلام شود اما سه ماه طول کشید حالا که میگویند یک و نیم ماه فرصت داریم نتیجه نهایی اعلام کنیم معلوم نیست کی اعلام می شود

>>>   من که این کمیسو ن و این دولت یهودی را می بینم فقط مردم را بازی داده و روز خود و مردم را گم می کند شما فکر کنید یک نتیجه در طول 3 ماه اعلا ن نمی شود افسوس به این مردم ما که در این دولت یهودی و کفری زندگی می کنند

>>>   خیانت علنی
هردو برادر ملا تره خیل با گرفتن رای بسیار زیاد از حوزه کابل موفق شدده اند۰
آیا عجیب بنظر نمیرسد؟
این بار خائنین قبیله اوغان دو نوع تقلب را موازی انجام داده اند:
۱ رای تمام مخالفین خودشان را کم کرده و از بین برده اند
۲ برای همدستان خود تا که توانسته اند تعداد رای را بیشتر نوشته اند و همچنان رای خیالی برای آنها ایجاد کرده اند۰
چگونه امکان دارد از یک خانواده دو کاندید باشد و هر دو موفق شوند؟ آنهم از یک خانواده کوچی که رای آن صرف قومی میتواند باشد۰

>>>   مرکز رای دهی در خانه تره خیل بود.
غنی و نعیم کوچی قبلن با تره خیل توافق کردند. عکس هایشان در میدیا وجود داراد
تره خیل از نامش معلوم است که خیل تره هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است