کشور‌های عربی پیروزی بشار اسد را پذیرفتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ کد خبر: 156763 منبع: پرینت

تثبیت پیروزی‌های ارتش سوریه و محور مقاومت در نهایت باعث تغییر رویکرد اعراب و تلاش گسترده آن‌ها برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با دمشق شده است.
تثبیت پیروزی های ارتش سوریه و محور مقاومت در نهایت باعث تغییر رویکرد اعراب در قبال سوریه و تلاش گسترده آنها برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با دمشق شده است که پیام این رویکرد چیزی جز پذیرش پیروزی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از جانب کشورهای عربی نیست.

شبکه های خبری و پایگاههای اجتماعی تصویری از پشت پرده زندگی بشار اسد رییس جمهور سوریه در کاخ ریاست جمهوری این کشور منتشر کردند که از مراحل آمادگی وی برای گفتگو با شبکه های تلویزیونی و رسانه های مختلف بین المللی و داخلی حکایت دارد.
در این تصویر همچنین بخشها و مقاطعی از دیدارهای بشار اسد با روسای جمهور و وزرای کشورهای مختلف و هیاتهای اعزامی به دمشق دیده می شود. گزینش تصاویر و موسیقی متن این کلیپ به گونه ای تنظیم شده است که از عادی شدن اوضاع و شرایط در سوریه و تثبیت قدرت و اقتدار دولت مرکزی و بازنده بودن تروریستها و حامیان آنها بویژه کشورهای عربی حکایت دارد.

سرازیر شدن اصحاب رسانه به داخل کاخ ریاست جمهوری سوریه و نوبت گرفتن برای مصاحبه و همچنین صف کشیدن هیاتهای دیپلماتیک پشت دروازه های دمشق و حتی چراغ سبز سعودیها برای بازگشت به سوریه و بازگرداندن کرسی این کشور در اتحادیه عرب همگی از برقراری ثبات و امنیت در سوریه حکایت دارد.
ترور و مثله کردن جسد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، نتایج معکوس تحریمهای عربستان و متحدان آن علیه قطر، گرفتاری سعودیها در باتلاق جنگ یمن و شکست سیاستهای دربار سعودی در سوریه و تداوم پیروزی های دولت بشار اسد و به طور کلی محور مقاومت در تحکیم جایگاه سوریه و تغییر رویکرد اعراب بسیار موثر بوده است.

نکته جالب توجه در این کلیپ پرسش یکی از خبرنگاران از رییس جمهور سوریه مبنی بر این است که «تاریخ از شما چگونه یاد خواهد کرد؟»
بشار اسد در پاسخ به این پرسش می گوید امیدوارم تاریخ از من به عنوان فردی یاد کند که برای نجات کشورش با تروریستها جنگید. البته این یکی از وظایف من به عنوان رییس جمهور بوده است.

دورنمای تصاویر این کلیپ، از جمله آسمان آبی، شور و شوق دانش آموزان مدارس «بنات الشهدا» (فرزندان شهدا) در دیدار با بشار اسد رییس جمهور سوریه و دمیده شدن روح امید در کالبد آنان ، از بازگشت زندگی به سوریه حکایت دارد. دیدارهای بشار اسد از کلیساها و معابد مختلف و حضور در میان اقشار مختلف این کشور همگی نشان از آن است که سوریه به مثابه یک پیکره واحد بوده و همه نقشه ها برای تجزیه آن با شکست مواجه شده است.

دیدارهای بشار اسد با نظامیان این کشور و نیروهای متحد ارتش سوریه و بالا بودن روحیه آنها و خواندن سرود ملی این کشور در جمع های گوناگون از دیگر مقاطع این کلیپ است. حضور بشار اسد در میادین نبرد و بازدید از ویرانیهای سوریه و مشارکت در غم و شادیهای مردم در این کلیپ نشان می دهد که بشار اسد در طی سالهای جنگ با مردم سوریه در پشت سرگذاشتن آلام و مشکلات همراه و همگام بوده است.

احمد دانشجو


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
کشورهای عرب
نظرات بینندگان:

>>>   بشار اسد یک محاهد کبیر و یک فرزند رشید اسلام عزیز است که توانست بایه های غول و ویرانگر اجنبی و معترض را در هم شکستاند این فرزند برومند اسلام عزیز مایه فخر وسربلندی برای ملت خود وبرای همه مسلمانان است باید مجاهدین افغانستان از بشاراسد بیاموزند وراه جنگ وبرادر کشی را ببندن ایا این عمل را مجاهدین وطالبان وگروه مزدور خواهند ّپذیرفت تا جایکه من میدانم عمق جهالت و نادانی و ترویج روز افزون جهالت در کشور مانندافغانستان به حد است که قرن ها بګذرد قتل و مسلمان کشی و وطن فروشی از این ملت رخت سفر نخواهد بست بیاید از کارنامه های نیک مردان بزرګ و فدا کار مسلمان بیاموزیم بیاید از خود نان نیک بجا ګذاریم تاریخ از اعمال بد مزدوری و طن فروشیمان به چه خطی یاد خواهد کرد، نسل های اینده از ما به چه نام یاد خواهد بجز ادم کش وقاتل دیکر فکر نکنم دیگر به کدام اسم از ما یاد گردد
قیام

>>>   بشار اسد را روس موفق ساخت . طالب هم در فكر اين است كه روس موفقش بسازد پاكستان نتوانست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است