طالبان نباید با دولت افغانستان مذاکره کنند!
در هر صورت نوکر با نوکر بنشیند سودی ندارد زمانیکه تصمیم های خورد و کلان را بادار می گیرد! و طالبان حق دارند که با حکومت دوسره افغانستان گفتگو و مذاکره نکنند! 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کد خبر: 156718 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)اصرار دولت افغانستان مبنی بر مذاکره با طالبان بجایی نرسید و یکبار دیگر طالبان دست رد به سینه ارگ نشینان کابل زدند.
دولت افغانستان و در راس آن اشرف غنی برای چندمین بار است که توسط طالبان تحقیر می شود ولی ظاهرا اینها از رو نمی روند و با بی شرمی تمام هنوز خواهان ملاقات و مذاکره با طالبان هستند.

طالبان بارها اعلام کرده اند که با دولت افغانستان هیچ مذاکره ای نخواهند داشت زیرا این یک اداره آمریکایی بنام دولت افغانستان است و مذاکره با بادار شیرین تر و مطلوب تر از نشست با نوکر است.

در آخرین نشست هیات طالبان با خلیلزاد و هیات آمریکایی در ابوظبی (پایتخت امارات متحده عربی) بین هیات طالبان و خلیلزاد گفتگوهای دو روزه صورت گرفت. به گفته طالبان آجندای اساسی گفتگوها خروج نیروهای خارجی از افغانستان و خاتمه اشغال بود. نگرانی های امریکا در مورد خطرات احتمالی از افغانستان به امریکا و غرب، آجندای دوم بحث بوده است. همچنین رهایی زندانیان، پایان لیست سیاه و رسمیت دفتر سیاسی موضوعاتی بودند که از مبادی پیشبرد روند مذاکرات و اعتمادسازی شمرده شدند.
در این نشست، سه کشوری که امارت اسلامی طالبان را به رسمیت می شناختند (پاکستان، عربستان و امارات) به حیث ناظران در این نشست حضور داشتند.

نشست به روز دوم رسید، اداره کابل نیز هیاتی را به امارات روان کرد تا بدون اینکه دعوت شده باشند در نشست حضور یابند. اما هیات طالبان با شرکت آنها مخالفت کرد و همان موقف امارت اسلامی را تکرار نمود که "اداره بی اختیار کابل توانایی حل مسایل ما را ندارد. بناءً به آنها اجازه نیست که به نشست بیایند و ما نمی خواهیم که با آنها ببینیم".

با نگاه به آجندای فوق الذکر، حقیقت این است که رژیم کابل چون زاده اشغال است، نه توانایی پایان اشغال را دارد و نه خواهان پایان اشغال است. زیرا اکسیژن تنفس رژیم، همین اشغال است.
هیات طالبان تاکید کرد که "اداره کنونی کابل در روز اول قدرت خود، سند تداوم اشغال را امضا کرد و انجام دهی هرگونه جنایات را به خارجی ها اجازه داد و برای کشتار مردم با آنها عهد بست. ملت ما نتیجه آن پیمان شوم را می بیند".

زلمی خلیلزاد در نشست مذکور تمامی گناه کشتار مردم را توسط آمریکایی ها به گردن حکومت افغانستان انداخت و گفت: هر جایی را که ما بمباران کرده ایم به خواست رژیم کابل بوده است.
پس از صحبت خلیلزاد طالبان تاکید کردند: "این حقیقت ثابت است که اداره مزدور کابل صلاحیت گفتگو در مورد پایان اشغال را ندارد. همچنان رژیم دوسره کابل در مورد موضوعات حاشیوی، مثلا: لیست سیاه، رسمیت دفترهای سیاسی و..... نیز هیچگونه صلاحیتی ندارد. این همه موضوعاتی است که مستقیما به اشغالگران ربط دارد و آنها توانایی تصمیم گیری را دارند پس به اداره کابل نیازی نیست. اگر اداره کابل باز هم شوق تفاهم با امارت اسلامی دارد، در گام اول پیمان امنیتی را فی الفور لغو و امریکایی های را جواب بگوید. در گذشته، هر اندازه جنایاتی را که خارجی ها و مزدوران داخلی شان در نتیجه اشغال و پیمان امنیتی انجام داده اند، در مورد آن عذرخواهی بکنند و تعهد بکنند که خاینان ملی، ناقضان حقوق بشر و مجرمین را به محکمه اسلامی می سپارند، سپس شاید امارت اسلامی در مورد تفاهم با اداره کابل نیز فیصله مثبت بکند".

طالبان که در ظاهر خود را وابسته به هیچ کشوری نمی دانند و کمک های پولی و تجهیزات نظامی آمریکایی به خود را باج گرفتن از خارجی می نامند، ادعا دارند که حکومت دوسره افغانستان هیچ صلاحیتی ندارد و گفتگو و مذاکره با این حکومت بی فایده است و نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

طالبان در حالیکه کمک های آمریکایی ها را باج گرفتن از کفار نام نهادند، به کمک های عربستان و امارات و پاکستان بارها اذعان کرده اند و آنان را حامیان خود می دانند با تاکید بر اینکه به آنها وابسته نیستند!
اما حکومت افغانستان هیچگاهی بصورت جدی و محکم اینگونه به میدان نیامده و همیشه بطور علنی از کمک های خارجی ها تشکر و قدردانی کرده است و در قبال آن بسیاری از معادن و سرمایه های این سرزمین به کفار بخشیده است.

علت اصرار حکومت افغانستان (به شمول شورای صلح و هیات مشورتی صلح و نماینده های صلح)، برای نشست و مذاکره با طالبان مشخص است که برای جلب توجه جامعه جهانی به صلح خواهی آنها است، نه برای نشست جهت پایان جنگ و آوردن صلح واقعی در کشور!

سردمداران حکومت دوسره افغانستان میدانند که خواسته های طالبان بیش از قدرت و صلاحیت آنان است و آنان هرگز قادر به تامین خواسته های طالبان نسیتند و بجز آمریکا کشور دیگری نمی تواند پاسخگوی خواسته های طالبان باشد، اما بازهم خود را بخاطر جلب حمایت خارجی ها تحقیر می کنند و شان حکومت و دولت را در حد یک اداره بی اختیار و بدون پشتوانه پایین می آورند.

قرار است تا دو هفته‌ی دیگر چهارمین دور نشست مذاکرات صلح افغانستان با حضور نمایندگان کشورهای امریکا، افغانستان، منطقه و گروه طالبان در شهر جده عربستان سعودی برگزار شود و دولت افغانستان اعلام کرده است که طالبان حاضر به مذاکره با آنان در این نشست شده اند، اما سخنگوی طالبان این موضوع را تکذیب کرده افزوده است که موضع طالبان تغییر نکرده و آنان با نمایندگان اداره کابل گفتگو نخواهند کرد.

در هر صورت نوکر با نوکر بنشیند سودی ندارد زمانیکه تصمیم های خورد و کلان را بادار می گیرد! و طالبان حق دارند که با حکومت دوسره افغانستان گفتگو و مذاکره نکنند!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
حکومت
آمریکا
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   منبعد دولت افغانستان نیز دیگر با طالبان مذاکره نکنند و به آنها بگویند که شما دست نشانده دولت پاکستان بودید که در زمان حکومت تان افغانستان را به قرون وسطی سوق دادید،حالا نیز میخواهید دوباره توسط پاکستان منحیث دست نشانده در افغانستان حکومت کنید.
بنأ ما با شما مذاکره نمیکنیم،بلکه با دولت پاکستان.بادار شما مذاکره کنیم.
حتی دولت افغانستان میتواند اعلامیه یی نیز از طرف ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان صادر کنند که در آن ذبیح الله مجاهد آمادگی طالبان را برای گفتگو با دولت افغانستان اعلام کند،اما دولت افغانستان توسط سخنگوی ریاست جمهوری و سخنگوی ریاست اجراییه و سخنگوی شورای صلح اعلان کنند که ما با طالبان مذاکره نمیکنیم.
سخنگویان وزارت دفاع ملی و وزارت داخله نیز اعلان کنند که نیرو های امنیتی ما منبعد،سر طالبان را همراه لنگی سیاه شان قطع میکنند و سنگر هایشان را تصرف میکنند.
به اشرف غنی نیز اخطار بدهند که تو نیر لنگی سیاه طالبانی ات را ار سرت پس کن.ورنه سر تو را نیر قوای نظامی افغانستان قطع خواهد کرد.

>>>   اگر با حکومت افغانستان مذاکره کنند آی اس آی گردن شانرا میزند

>>>   افسارطالبان دست پاکستان بوده وهست وهیچ اختیاری ازخود نداردکه بادولت وملت افغانستان گفتگوکنن
چون پاکستان ویرانی افغانستان رامیخواهن وطالبان این ارزوی پاکستان راعملی میکند
ونمیگذارن افغانستان یک کشور مستقل وپیشرفته باشد
امریکااز خاک پاکستان به طالبان حمله کرد وتمام تجزهیزاتشان ازپاکستان وارد افغانستان میشود
خب پس جهاد درپاکستان فرض است وپاکستان هم دراشغال است برویداول پاکستان رانجات دهید چون اسلام درخطراست
وسالانه میلیونها دلارازامریکا میگیرد

>>>   یک غلام غلام دیگری را می گوید تو غلام هستی!
من میگویم که هردو جناح کم مانده که زنهای خودرا هم بر ّاکستان و امریکا بفورشند!
هر دو مزدور واضح اند!
خلقی

>>>   نه میدانم که این نظریه پردازان محترم که در اروپاوامریکاه است که از اوضاع امنیتی کشور معلومات ندارند ویا درخواب زمستانی فرورفته ومنجمد شده اند که همچو نظریه های .....را پخش ونشر مینمایند

>>>   بی احترامی نشود! حکومت متشکل از عناصر کشور های بیرونی است!

>>>   بلی طالبان آدم کش چند کار را قبول میکند
اول خون انسان در مشگ انسان
در پشت انسان در پیش طالیب شیطان
آزاد بودند بر ناموس ملت
بچه بازی آزاد بر ناطالیب
نوکری بر وهابی شیطان ملعونه خبیثه
نکری بر ارتیش بچه بازی جهلستان
فروختن ناموس در مله عام بر یک کلاشنگوف
بی کار را رفتن نسوار جرس تریگ آزاد بر طالیب
هزاران کاری دکر
وسلام هم وطن

>>>   حكومت افغانستان هم چندان خوشبين تسليم شدن اينها نيست چون اشرف غني ميداند اينها يك رقيب و يك درد سر ديگر برايش استند. او ميداند كه در اوردن گلبدين فايده نكرد در اوردن طالب هم فايده نميكند.

>>>   تا موقعی که ما نتوانیم بطور مسالمت آمیز و با مشارکت ملی(دموکراسی)، سرنوشت سیاسی خود و کشورمان را بطریق انتخابات آزاد تعیین و رقم زده و بدست گیریم، یقیناً دیگران و سودجویان و فرصت طلبان در امورات داخلی ما دخالت کرده و به میدان کشاکشهای قومی و مذهبی، نژادی، و اهداف شوم خود مبدل خواهند ساخت.
زنده باد آزادی و دموکراسی. پیروز باد مردم فعال و مبارز افغانستان

>>>   هرگاه یک شخص و یا یک حکومت و یا یک جریان فکری و سیاسی نتواند خود را اصلاح کرده و ملّی و مدرن و با دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان منطبق سازد، حتی اگر وابستگی خارجی نیز نداشته باشد، خودبخود تبدیل به آلت دست و عمله ایی بیمزد گشته و منافع بیگانگان و فرصت طلبان و سود جویان و فتنه انگیزان...، و دیکتاتور داخل را تاًمین می کند. همچنین کسی که شهامت و شجاعت نداشته باشد به اشتباه و خیاتهای خود اعتراف کرده و معذرت خواهی کند، باید برود و اگر نرود مردم می اندازند و می برند و همانند شاه دیکتاتور و دیگر دیکتاتورها به زباله دان تاریخ می اندازند.

>>>   نوکر با نوکر؟!
عجب دوره و زمانی شده

>>>   طالبان ترورست منافق اله دست پاکستان اگر در سمت جنوبی جنگ را با دولت افغانستان کند از طریق پواکستان و اگر در سمت شمالی جنگ را با دولت ما راه اندازی کند از روسیه و اگر بسمت غرب جنگ شانرا با دولت انجام دهند از جانب دولت ایران به انها کمک مالی و و نظامی و لوجستکی میشوند عربستن و اعمارات و قطر و انگلیس را خو بگذارید بجایشان که کمک بیشمار مالی را به ترورستان طالبان شیطان صفت میکنند این کمک های مالی و نظامی و لوجستیکی کشور های خاین همسایه های کشور ما اگر به طالبان نشود یکروز هم طالبان توان پیشبرد جنگ را ندارند طالبان نه تنها که بیک کشور بلکه خود را به چندین کشور کفری و اسلام نما ها فروخته و حلقه غلامی انها را بگردن انداخته اند .

>>>   دولت مهم نیست ولی حتی اگر طالبان رهبر شوند امریکا اجازه نمیدهد دستاورد های ۱۷ ساله دالرهای امریکایی از بین برود و برای مردم ما هم این دولت دوسره مافیایی مهم نیست.
چمران دره صوفی

>>>   يارا چي بگوييم ؟ هرچه بگوييم يا سور خلقي ها خفه ميشوند يا تور پرچمي ها و ما نميخواهيم كسي از ما خپه شود. سور خلقي ها داكتر نجيب و رباني را كشتند يعني دو رييس جمهور كاملا متضاد را كشتند. اشرفك ميداند كه اينها قول و قرار ندارند و از همين خاطر همراي شان به مذاكره خوشبين نيست.

>>>   بلی همان گپ طالبان باید قبول شود چرا

اول آدم کشی برای طالبان صهیونیست آزاد باشد

دوم بچه بازی آزاد باشد طالبان وهبی

سوم فروختن ناموس ملت برای شیطانها بر جهلستان

وبعد هزاران کاری دیکر باید آزاد

حیف نام آدم که برسری زبان این شیاطین است

از طرف امارات بچه بازی

امارات خون خواری

امارات نوکری

امارات آمریکائ

>>>   روسیه در ۱۹۹۱ با آمریکا توافق کرد که از اول جنوری ۱۹۹۲ کلیه کمک‌های خود به حکومت نجیب را قطع ‌کند.راهبرد جدید رویکرد منطقه‌ای روسیه را تغییر داد و مسکو در عقرب ۱۳۷۰ میزبان هیئت بیست نفری مجاهدین شد. به گزارش دو عضو هیئت مجاهدین ـ فیض‌الرحمان وثیق و فضل‌الرحمان فاضل ـ، مقام‌های ارشد شوروی/روسیه با محکوم کردن اشغال افغانستان، نسبت به عدم مداخله در امور داخلی آن اطمینان دادند.
(کتاب مجاهدین در مسکو)

>>>   اين نكته را جدي بگيريد!
طرح صلحي كه اكنون طبق آن عمل ميشود طرح خليلزاد است ولي از نام امريكا، كه قطعن بر گِردِ منافع يك قوم مي چرخد و منافع اقوام غير افغان در ان محدود است.

ايجاب مينمايد تا احزاب،جريانهاي سياسي و شخصيت هاي مستقل سياسي طرح هاي شان را تدوين و نشر نمايند تا خليلزاد نتواند به گونه ي يك جانبه و زير تاثير افكار فاشيستي و برتري طلبانه اش براي كل كشور تعيين تكليف نمايد.

>>>   با شاخصهای دموکراسی و حقوق بشری، هر کس و گروه و ارگانی و حزبی و دولتی، اگر نتواند خود را تغیر داده و اصلاح کند و مسئولیت سیاستها و اعمال خود را قبول و بگردن گیرد، دیگر قابل اعتماد نیست و نتیجهً کار و اعمال و مبارزاتش بجز فتنه و آشوب و خونریزی و ویرانگری چیز دیگری نخواهد بود و لیکن صادق و عادل نیست و باید برود.

>>>   اوغان ها جنگجویان خوبی هستند لیکن یک مشکل دارند که وقتی شکم آنها را با دال پاکستانی خوب سیر کردی دیگر مغز شان کار نمیکند و هر امری که بالایشان کنید حتمن آنرا انجام میدهند۰
خانه ات را خراب کن، میکنند
ناموست را بفروش، میفروشند
مردمت را بکش، میکشند
ملکت را تباه کن، میکنند
۰۰۰ خلاصه بخاطر دال پاکستانی به هر بی حیثیتی بیشرافتی و بیناموسی تن میدهند

>>>   احمد ضیا بقا اندرابی
خدا خانه ات را خراب نکند برمک!
زمانیکه این انسان نالایق و بدون مسلک وزیر امور داخله بود، یک برنامه ریشخند و مسخره را زیر نام روتیشن در ولایاتِ شمال کشور پیاده کرد.
قبول کنید از روزیکه برنامه روتیشن در بغلان عملی گردیده است، ما شاهدِ قربانی بیشتر سربازان و افسران پولیس در این ولایت هستیم.

جنابِ امرالله صالح سرپرست وزارت امور داخله:
میدانم با فامیل و فرزندان ات در امنیتِ خوبی به سر میبرید اما لطفا متوجه بچه های غریب هم باشید، وضعیت امنیتی در بغلان نگران کننده است، در مدتِ دو یا سه روز چندین تن از نیروهای شجاع و دلیر فرماندهی امنیه ولایت بغلان را از دست دادیم .
تکرار میکنم جنابِ صالح صاحب: لطف نموده به امنیت ولایت بغلان توجه کنید،اگر اين وضعيت ادامه پيدا كند؛ شاهد نتايج ناگواري در این ولایت خواهيم بود.

>>>   نصف بیشتر کشور دست طالبان هست از چی حرف میزنی
حکومت آینده کشور طالبانه

>>>   برادرتقویت طالبان بدست کرزی وغنی نیست تمویل وتجهیز طالبان فراترازآن است که توفکرمیکنی

>>>   چرا دولت های افغانستان طالبان را برادر خواندند؟
کرزی چون به آخر های دور دوم ریاست جمهوری اش رسید،فهمید که نظر به قانون اساسی دیگر امکانات ادامه قدرت را ندارد،بخاطر آینده خود شروع کرد به برادر خطاب کردن طالبان.
بارک اوباما نیز که دید او طالبان را برادر خطاب میکند،جبهه دیگر جنگ در عراق و سوریه بنام داعش را افتتاح کرد.
دوره کرزی خلاص شد و دوره اشرف غنی شروع شد و پیمان امنیتی با امریکا امضأ شد.
اشرف غنی در تقسیم قدرت با تاجک ها و هزاره ها و ازبک ها جور نیامد ،در نتیجه اتحاد عطا محمد نور و دوستم و محقق در مقابل اش ایجاد شد.بنأ اشرف غنی نیز شروع کرد به برادر خواندن طالبان.
دید که برادر خواندن طالبان نیر مثل بچه ترسانک چندان تأثیر بالای اتحاد شمال ندارد،با گلبدین رابطه گرفت و با او صلح کرد و او را با کاروان موتر ها همراه راکت انداز ها وارد کابل کرد.
حالا جنبش مقاومت شمال در مقابل اشرف غنی ار بین رفته است و حالا مذاکرات صلح زلمی خلیل زاد با طالبان بلا جان اشرف غنی شده است و میترسد که دولت را به طالبان نسپارند و یا حکومت موقت تشکیل نشود،بنأ یک قندهاری را بخاطر آن که دل کرزی را بدست آورد ،وزیر دفاع مقرر کرده است و امرالله صالح را نیز که مخالف طالبان و از جبهه شمال است،وزیر داخله مقرر کرده است.
حالا برای انتخابات معاون دوم اش تیار است،دانش است ،اما معاون اول را هنوز پیدا نکرده است.زیرا هیچکس نمیداند که آیا اشرف غنی دوباره رییس جمهور خواهد شد و یا نه؟بنأ همه افراد سر شناس تاجک،از معاونیت اول او خود داری میکنند.
از معاونیت اول دوستم صرف نظر کرده است و بجایش ایشچی را همراه خود نیز خواهد گرفت و به او یگان مقام پایین تر در نظر میگیرد و او را در مقابل رای دوستم در میان ازبک ها پیش کش میکند و نصف رای ازبک ها را بنام ایشچی در انتخابات ختم میکند.
اما درین میان گلبدین و جمعیت نیز در تلاش نامزدی افراد وابسطه به خود در انتخابات هستند.
بنأ سریال هیجان انگیز جنگ و صلح و انتخابات افغانستان روی اکران است و تماشاچیان مفت و رایگان صحنه های مختلف آن را ار هفده سال بدینسو تماشا میکنند.
این که این سریال تا چه وقت ادامه خواهد داشت و چند صحنه دیگر آن به نمایش گذاشته میشود و کارکنان آن چه قهرمانی ها و جیمز باندی ها از خود نشان میدهند.بشمول همسایگان افغانستان.هنوز معلوم نیست.

>>>   امریکایی ها هیچوقت امنیت رفاه و پیشرفت ملت مسلمان افغانستان را تمی خواهند. امریکا می‌خواد با استفاده از موقعیت افغانستان که قلب آسیا است ، تلاش دارد تا افغانستان را تبدیل به جنت تروریست ها بسازد و تمام آسیا را ناامن و خراب بسازد.

>>>   طالبان اگر خیلی باهوش بافکر باشند.این صلح پیشنهادی آمریکا را قبول کنند.تا جايکه از رسانه های خارجی اطلاعات دریافت شده.این آخرین مذاکره میباشد.ازطرف آمریکا پیشنهاد شده.ریس جهمور آمریکا گفته اگر طالب هاصلح را قبول نمودند بمردم افغانستان پیوستن که که دیگر مشکلی وجود ندارد.ماهم بطوری کامل از افغانستان خارج میشويم .وميگذاريم خودی افغان ها مملکت شان آباد کنند ودر صلح و صفا زندگی کنند.واگر طالب ها پروسه صلح را قبول نکردند و به دشت افگني وخرابکاري دست زدند و دوباره به اذیت و آزار مردم پرداختن درآن وقت دولت آمریکا به کمک ارتش کشور های هم پیمان و نیروهای مسلح خود افغانستان عملیات بزرگ و دراز مدت را بخاطر پاکسازی این گروه راه اندازی نموده که ديگر.صدای یک گلوله هم شنیده نشود.من این را بمردم عزیز افغانستان قول می دهم
وسلام

>>>   Mansoor Badry
صلح با گلبدین و طالب پروژه بزرگ اوغان سازی است که به زودی ناره تکبیر گویان را از میدان سیاست دور خواهند ساخت . این سیاست توسط اخوانی ، کمونیست و تکنوکرات اواغنه بسیار مدبرانه مدیریت می شود .

>>>   آقای حفیظ الله امین جدید! شما از کدام وقار و اخلاق حرف می زنید؟
آقای حفیظ الله امین جدید!وظیفه شما درین دولت فاشیستی و منفور واقعا چیست؟شما مشاور امنیت ملی هستید و برای رئیس جمهور مشورت می دهید و یا هرکاره این دولت تروریست پرور هستید؟
شما از کدام وقار ، اخلاق و حوصله حرف می زنید؟ آیا یک متفکر تروریست که هزاران انسان بیگاه و جنبش های عدالت طلب را بخاک و خون می کشد وقار ، اخلاق و وجدان انسانی دارد؟
شما حرف از حوصله می زنید، اگر حوصله نمی کردید دریای خون جاری می ساختید؟
شما دیگران را ابزار بیگانگان می نامید، مگر خود شما دست پرورده استخبارات انگلیس و صهیونیزم جهانی نیستید؟
مگر شما روز در نمایش حج عمره ولی شب در عبادت دیوار ندبه اسرائیل و پا بوسی رهبر صهیونیسم جهانی نرفتید؟ شما از کدام دست آورد سفر تان به رهبران تروریست پرور سعودی صحبت می کنید؟ از تقویت تروریزم و یا صلح با تروریزم؟
چرا از طریق رسانه فاشیستی و هم کیش خود" تلویزیون شمشاد" پیام تهدید و اخطار می دهید ؟چرا جرات ندارید از پشت دیوار های امنیتی بیرون شوید و با مردم و قربانیان تان مستقیما صحبت کنید؟
اگر این قدر اخلاق و وقار دارید چرا استعفا نمی دهید؟
شما از کدام دست آور صلح تان با امیر انتحاریزم حرف می زنید؟
مگر با آوردن امیر "استشهادیزم" تان از کمپ شمشتو گراف ترور ها، انفجارات و نفرت پراگنی قومی و قبیلوی ده چند بلند نرفته است؟

>>>   Khurasani
کنفرانس کابل و فرش قرمز حاکم ارگ در استقبال از طالبان جنایتکار و تروریست .
فرش قرمز رئیس حکومت وحدت ملی برای استقبال از باند‌ تروریستی طالبان، نشان دهنده عدم درک درست او از باند های تروریستی و منافع راهبردی کشور های منطقه در حضور این جنایتکاران تروریست است.

>>>   Noor
اکنون که خیزشهای مردمی از هرسوی کشور دربرابر خودکامگی های بیخردانه این فرومایه(رئیس جمهور، اشرفغنی) در گسترش است،
و میداند که هیچ راهی جز دگرگونی بنیادی سیاسی و اجتماعی و قانونی در بسیاری پهلوهای زندگی مردم نیست ؛
میخواهد بزعم خودش، هم لعل بدست آرد و هم یار !
و بیشتر به یار(طالبان پختون) می اندیشد تا لعل(غیرپشتونهای معترض) !

>>>   Nawabi
بخاطر طالب قانون اساسي تعديل مي شود اما بخاطر خواست برحق مردم ما نه.....

>>>   هتلر پيش از ختم جنگ جهانی دوم وقتی دانست كه ديگر در جنگ پيروزی با او نيست، بيش‌تر از پيش به خشونت عيله انسان‌های بی‌گناه پرداخت و دسته دسته هزاران انسان را به‌قتل رسانيد. حالا هم جناب اشرف‌غنی در روزهای آخر حكومتِ بی‌كفايت و شرم‌سارش يك چنين دُر‌فشانی می‌کند و مي‌گوید: " طالبان باید به حیث یک حزب واحد به رسمیت شناخته شوند"
بانو یلدا صبور

>>>   کسی به این دروغها باورد ندارد عامل اصلی رشد تروریسم و داعش و طالب اتمر استانکزی و غنی استند اوبیادر گلم

>>>   اتمر بچیم مشکل سرطان ....ات چگونه شد.
عملیات میکنی یا نه
از او کارای اصلی خو دیر وقت است ماندی
.....

>>>   اتمر یک پرچمی خونخوار است و سرنگونی خود را روزشماری میکند.قیافه اش به پودری ها می ماند؟

>>>   ....به تو لنگ بلاخره طالب را سر گرده مردم بلاکشیده افغانستان سوارکردید.

>>>   خبر های خوبی به گوش رسید ، دوستان گرامی شما به جای انتقاد کردن و ناراحت بودن باید خوش حال باشید، هههه هههه . حتما بقای خود را در خطر می بینید، خیر است
حبیب الله یوسف زی

>>>   چون این مردم میخواهند برای وطن خدمت کنند و برای چور و دزدی کابل کمر نه بسته اند ولی سران دیگران در اولین قدم در فکر چور وچپاول هستند و به همین لحاظ حتا جامعه بین المللی هم بالایشان باور نمیکند و این قوم دیگر که سه جناب پشتون هستند ولی هر کدام شان به فکر ملت هستند تا بتواند بهترین دستاورد برای صلح افغانستان داشته که در آن هم صلح باشد و هم اسلامیت و هم آزادی از کفار

>>>   وضعیت شش ماه بعد
____
ملا هبت الله رئیس‌جمهور منتخب
ملا عباس استانکزی وزیر خارجه
ملا معصوم استانکزی وزیر دفاع
مولوی فاروق اعظم وزیر تحصیلات عالی
میرمن هما سلطانی وزیر داخله
حاجی فرید وزیر انکشاف دهات
عبدالستار خواصی وزیر زراعت و مالداری
فضل هادی مسلمیار وزیر معارف و توزیع تقدیرنامه
داکتر اشرف غنی نماینده بانک جهانی در افغانستان
حامد کرزی نماینده افغانستان در سازمان ملل
نظر محمد مطمئن سخنگوی رئیس‌جمهور

>>>   در کنار این‌ها
• عکس زلمی خلیلزاد به عنوان قاید اعظم افغانستان بر روی پول چاپ می‌شود.
• از تمام دیپلمات‌های کشور امتحان ثقافت گرفته می‌شود.
• جلسات کابینه بصورت دوره‌ای هفته یکبار در اسلام‌آباد، دوحه، امارات و ریاض گرفته می‌شود.
• داوودزی رئیس شورای عالی صلح می‌شود و با عاملین شر و فساد یعنی محقق، خلیلی، عطا نور، دوستم، عبدالله در تاشکند مذاکره می‌کند.
• رادیو آزادی، صدای آمریکا (دری) و رادیو شریعت بصورت رسمی فعالیت‌های دولت افغانستان را پوشش می‌دهند.
• گلبدین حکمتیار به ایران فرار می‌کند و آنجا دیکشنری و یا "فرهنگ گُلو" می‌نویسد.
• هموطنان سیک ما به جاستن ترودو، نخست‌وزیر کانادا نامه می‌نویسند با سرخط "غلط کردیم، می‌آییم". و
• ما و شما برای دیدن فیلم راجا هندوستانی دوباره کلکین‌ها را کمپل می‌گیریم و از سینمای بدون پاپ کورن لذت می‌بریم.

>>>   همانطوریکه روسهای کمونست حکومت کمونستی افغانستان را در میدان تنها گزاشت و وقعی برای دولت خلقی وپرچمی قایل نشد حالا امریکا هم نوکران خیانتکار را که بجز اندوخته های خود و خوشبختی برای خود وفامیل خود ،هیچگاه به فکر ملت نبودند و سرمایه های فرعونی را اندوخته خود ساختند امریکا همه آنها میشناسد که کدام نوکر چه کرده ،روزی خواهد. رسیدکه تک تک آنها به عدالت کشانیده خواهد شد ،و مردم ما پیروز و. بهروز از همه رنج ها و. غم واندوه به سوی خوشبختی راه خواهند یافت طالبان هم افراد مزدور و بلی گویان کشور های دیگر اند بالای آنها هم اعتماد و. یقین داشتن کار غلط است ،باید مردم ما دست بدست هم دهند و از رهنمود های اسلامی و سنت رسول اکرم صلی الله وسلم پیروی نموده زندگی خوش را به خود وفامیل خویش و هموطنان خویش جویا شوند
عبدالله ریحان

>>>   بله دیگر اقوام جوانانشان را به کشتن میدهند. این نقش بسیار بزرگ است.

>>>   برای شما اقوام غیر پشتون که بی همت هستید و قبول کرده اید که از گذشته رعیت بودید ، اکنون هستید و در آینده هم خواهید بود چه فرق میکند که کی ارباب تان باشد ! همینکه پشتون باشد درست است. رهبران جهادی تان خود فروخته ، روشنفکران تان یا ترسو و یا معامله گر ، مردم عادی تان دنبال یک لقمه نان سرگردان آنگاه چه کرده میتوانید ؟ روز تان از این که هست بد تر خواهد بود مگر اینکه یگانه ابر مردی را که از میان تان ظهور کرده (جناب پدرام صاحب ) و دنبال برقرای عدالت در این کشور است حمایت نمائید تا خداوند با تدبیر او و دستان توانای حامیانش از موضع رعیتی نجات تان بدهد.
عثمان

>>>   طالبان اگر تا این حد جسور شده است به خاطر گرایش قوم گرایانه سران حکومت بوده است که هیچ اراده ای برای سرکوب آن ها نداشته است!
با این همه جنایتی که این گروه تروریستی در حق مردم افغانستان انجام داده است بازهم چهره واقعی آن ها به خاطر تعلق داشتن به قوم خاص،مخفی نگهداشته شده است!
جامعه جهانی اگر این گروه ...را بر مردم تحمیل کند مانند این است گرگ های خون آشام را به جان گله بی دفاع انداخته است

>>>   طالبان وطنفروش جاسوسان پاکستان قاتلین ملت افغانستانی هرگز نمیتوانند که بر بالای مردم ما حکومت کنند زیرا انها نه تنها که جنایتکار و قاتنل ملت هستند انها اله دست پاکستان و جاسوسان انکشور بودند و هستند و سند غلامی را به پاکستانی ها داده اند و زنان و دختران شان را گروگان به نظامیان پاکستان مانده اند.

>>>   عزت و هم حقارت بدست خدا است ، گلبيدين و حكومت موجود از زمان خلقت شان تا ابد تحقير نصيب شان است.
توبه نمائيد تا مورد بخشش خداوند قرار گيريد.

>>>   هرکه آب از دم شمشیر خورد نوشش باد. طالبان پسران جوان خود را برای قربانی به میدان جنگ می فرستند، خلیلی و نور و دوستم و محقق و ربانی و عبداالله و گلبدین فرزندان خود را برای اثبات لیاقت رانندگی لندکروزر را می آموزند. با این وضع، واضح است آیندهٔ سیاست افغانستان در دست که خواهد بود.
داود حقیقت

>>>   ورالله وليزاده
بسیار خوب، در مذاکره با طالبان نباید ارزش‌های مدرن و مدنی و دست‌آوردهای ۱۸ سال اخیر قربانی شود. این خیلی خوب است. اما سوال این است که چرا حکومت افغانستان حالا بر این موضع پا می‌فشارد؟ چرا یک سال پیش چنین نبود؟ مگر همین طالبانی که حالا حاضر نیستند با حکومت افغانستان مذاکره کنند، همان گروهی نیست که آقایان کرزی و سپس احمدزی سیاست برادر خواندگی و مشروعیت بخشی به آنان را پیوسته دنبال کردند و به آنان عزت نفس و مشروعیت سیاسی دادند؟ تا چند ماه پیش که امریکایی ها حاضر به گفت وگو با طالبان نشده بودند، سیاسیون پشتون در طالب پروری مسابقه میدادند و آقای غنی پا را از کرزی فراتر گذاشت و طالبان را مخالفین سیاسی خواند. اما وقتی امریکایی ها با طالبان وارد مذاکره شدند و موقف رهبران حکومت زیر سوال رفت، حالا ایشان سخن از حق و حقوق و ازادی های مردمی و مدنی می‌زنند. حالا اینها در موضع دیروزی نیروهای ضد طالبی قرار گرفته‌اند. باید گفت که مشکل اصلی افغانستان همین است که هرکه در اریکه قدرت قرار گیرد همه ارزش ها را فدای ماندن خودش در قدرت میکند و بس. مردم و ارزش ها همه ابزار رسیدن و ماندن در قدرت است. آقای غنی چند ماه پیش با جسارت تمام و با وجود تمام انتقادها از موضع‌اش، اعلام کرد که حاضر است بی هیچ قید وشرط با طالبان مذاکره کند، اما حالا قیود و شرایط زیادی وضع می‌کند.

>>>   ...
حمد الله محب: آقای خلیلزاد، مذاکرات شما با طالبان بدون حضور نماینده دولت افغانستان قابل قبول نیست.
خلیلزاد: چه گفتی؟
حمد الله محب: عع کرسمس کابل هستید یا خانه می‌روید؟
خلیلزاد: نه، من یک چیز دیگر شنیدم.
حمد الله محب: چیزی نه. هههه گفتم چه یک تصادف نیک. زن تو هم آمریکایی است، از من هم از اشرف غنی هم. ما خیلی وجه مشترک زیاد داریم.
جناب موسا ظفر

>>>   ما مردم افغانستان هیچ به عواقب صحنه فکر نمی کنیم.ویا همین آمریکا هی فقط هرطوری شده باید طالبان را با وعده های فراوان بکشانند اینطرف.اما هیچ وقت به نظریات مردم هم فکر و اهمیت نمیدهند مردم هم از دوران طالب هیچ وقت خاطره خوشی ندارند.طالبان شخصیت های رحم دل هستن اما قانون و مقررات شان جاهلانه است.مردم از دستشان چه کشیدن حتی تلویزیون های خانه شان را به طالبان دادن.نظری جهادی ها هیچ وقت با نظر طالبان یکسان نبوده.فرض مثال طالبان آمدن به شهر و جهادی های مسلمان نما رفتن به کوه ها دیگر هیچ کاری نمیشود کرد چون جهادی ها10 برابر طالبان بی رحم تر خشن تر وملعد تر هستند.حالا که طالبان در مخالفت با حکومت قرار دارند.فقط با دولت کار دارند.هیچ وقت دست به غارت اموال مردم و بیت المال نزدن و بعضی وقت ها چنین اتفاقی رخ میدهد طالب اصل نبوده آنها ی بودن که قبلا اشرار بودن و یا از جهادی ها جدا شده فقط از نام طالب استفاده می کنند ولی به قطاوالطريقي شان ادامه می دهند.اگر شورای نظار و جهادی های سالنگ وجعميتي های همان منطقه دوباره برگردن از آن جایی که آمدن.سرک های شاراهی مزار و کابل بکلی قطع می شود غارت زدن و آتش زدن دوباره شروع میشود مثلی قدیم ها
( جان محمد بزاز

>>>   یکی از طالبان سه ماه پیش با یکی از رادیو های خارجی مصاحبه داشت. میگفت مابعد از این که حکومت نجیب الله سقوط نمود از اطراف های قندهار وارد مرکز قندهار شدیم دیگر همه چیز را به نفعی مجاهدین تمام شده میدانستیم.چون در کشوری ما فقط خودی مردم افغانستان زندگی میکردند هیچ خارجی درآن زمان حصور نداشت امیدوار بوديم .که رهبران مجاهدین دوری هم بنشینند با هم به توافق برسند یک حکومت ناب اسلامی را تاسیس کنند اما چهار ماه طول نکشید که این خودفروخته های خودخواه فقط به سری چوکي قدرت به جانی هم افتادند.آنجا ما متوجه شدیم که اینقدر سال ها این فقط بخاطر قدرت میجنگیدند نی اسلام وشوروی و حکومت نجیب.اشغال بعضی چیزهای دیگر و در آن زمان حامل اصلی جنگ و شرارت و ویرانی حکمتیار را معرفی نمودند.ما در آن وقت موشک پرتاب نمودند گلبدین بالای مردم بیگناه و بی دفاع کابل را شدیدا محکوم نموده وخیلی ناراحت و خشمگین شده بودیم.وبعد ها که به کابل رسیدیم با چشم خود ما دیدیم که حکمتیار چطور شهر کابل را به ويرانه تبدیل نموده بود و مردمان اش آواره دربدر این اعمال حکمتیار را هیچ وقت نی خداوند میبخشد وني مردم.دلیل اش هم هیج وقت وجود ندارد.حتی مردمان عادی که طرف دار حکمتیار بودن درشهر کابل زندگی می کردند توسط راکت های این شخص بیرحم بشهادت رسیدن خیلی از جهادی های حزب اسلامی یا از وی جدا شدن ویا به ما پیوستن.وتا حالا هم در کنار ما هستند.ما هیچ وقت گلبدین را بعنواني یک جهادی و شخصی عاقل قبول نداریم.این شخص اگر کمی حس هموطنی میداشت.موقع ورودش به کابل از مردمان متضرر کابل عذرخواهی می نمود که آن را با کمالی بیرحمی وظالمی انجام نداد و بیشتر روی زخم های مردم نمک پاشیده وتا جای که اطلاع دارم خشم مردم را بیشتر نمود.این فعلا در یکی کاخ های که امریکا برایش درست نموده.و اشخاص فاسد پیش اش در رفت و آمد هستن فکر می کند یک چیزی است درکشور ما40 میلیون انسان زندگی می کند افراد که پیش حکمتیار دررفت وآمد هستند.اشخاص خوبی نیستن کسانی میباشند که چشمی تهمه دارند یا اینکه جیب های شان خالی است ویا اینکه به دارای های کثیف شان افزده شود
( اخپلواک

>>>   Mahdavi
پارادوکس جنگ طالبان
می گویند که طالبان حامد کرزی را برای ریاست حکومت موقت پیشنهاد کرده است. تصورش را بکنید که ما مردم ساده سیزده سال در سایه ی زعیمی زندگی کردیم که خود نماینده ی تحریک طالبان بوده آنوقت ما تصور می کردیم که رییس جمهور منتخب ماست و برای عدالت و دموکراسی کار می کند. با این حساب همه ی بمب گذاری ها و کشتاری که در دوره ی کرزی صورت گرفته نباید با هدف جنگ علیه کرزی صورت گرفته باشد. کرزی که نماینده ی مورد اعتماد طالبان بوده و به احتمال زیاد رابطه ی پشت و پیش پرده با همکاران حزبی خود داشته است. با این حساب طالبان صرفا مردم بیچاره و بی گناه را قتل عام می کرده و با کشتن مردم بی گناه برای خود جایگاه و اقتدار سیاسی بیشتر فراهم می کرده است. شعار خروج نیروهای خارجی و ضدیت با آمریکا هم بهانه ای بیش نبوده است. عجب مردم ساده و بیچاره ای هستیم ما٬ کسی که سیزده سال رییس جمهور ما بوده اصلا کسی از جنس ما و از ما نبوده٬ اصلا نفر خود طالبان بوده و به نمایندگی از طالبان بر ما حکومت می کرده است و آنوقت دل ما به دموکراسی و شعارک هایی از این دست خوش بوده است.

>>>   خداوند مردم افغانستان را خوش و خوشحال داشته باشد و غم و بلا و طالب را دور داشته باشد.
يكي از دوستان ميگفت كه گلبدين شخص بد بيار است با هر گروهي كه يكجا شود ان گروه شكست خورده تباه ميشود. مثال هم مياورد كه زمانيكه گلبدين با دوستم و مزاري و مجددي يكجا شد و شوراي هماهنگي را عليه حكومت رباني ساخت ظرف دو ماه هم دوستم از كابل بكلي شكست خورد و محو شد و هم مزاري شكست خورد و از بين رفت و هم مجددي به پاكستان فرار كرد. خود گلبدين هم از كابل شكست خورد و به لغمان فرار كرد.
بعدا كه گلبدين به رباني تسليم شد و شامل حكومت رباني شد ظرف سه ماه حكومت رباني سقوط كرد.
او ميگفت حالا كه گلبدين به حكومت غني يكجا شده شما منتظر سقوط حكومت غني باشيد. من باورم نميشد اما حالا از وضعيت معلوم ميشود كه براستي گلبدين بد بيار بوده خدا خير را پيش بيارد تا مردم عزيز كشور ما ازين بيشتر در تباهي قرار نگيرند.
معلم نصرالدين


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است