اینبار منافع عربستان در افغانستان، جنگ یا صلح؟
کشیده شدن پای کشورهای عربی بخصوص عربستان و امارات به بازی جنگ و صلح افغانستان، بار سنگین مدیریت و همچنین هزینه این بازی را از دوش غربی ها سبک می کند و مسلمانان را رو در روی هم قرار می دهد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۷/۱۰/۹ کد خبر: 156700 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) دفتر مطبوعاتی ارگ با نشر خبرنامه‌ای نوشت که محمد اشرف غنی طی تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی، از نقش و پشتیبانی عربستان سعودی از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان قدردانی کرد.
اشرف غنی نقش کنفرانس سعودی را در راستای تحکیم صلح و ثبات در افغانستان ارزنده خواند و گفت که کنفرانس سعودی یک گام و آغاز خوب برای مراحل بعدی می‌باشد.
پادشاه عربستان سعودی در این مکالمه تلفنی گفت که عربستان سعودی به پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان باور دارد و در راستای تحکیم صلح و ثبات در افغانستان به تلاش‌های‌شان ادامه خواهند داد.
پادشاه عربستان سعودی تاکید کرد که کشورش به همکاری با دولت افغانستان در روند صلح متعهد است تا به برقراری صلح و ثبات در این کشور کمک کند.
ملک سلمان تصریح کرد که حل منازعه جاری در افغانستان تنها از طریق مذاکرات و رسیدن به یک مصالحه سیاسی امکان پذیر است.

اعلام آمادگی ملک سلمان برای ایفای نقش در روند صلح افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز ظاهرا عربستان سعودی تلاش کرد تا طالبان را از طریق برگزاری نشست علما تحت فشار قرار دهد.
عربستان سعودی اوایل سالجاری میلادی نیز نشستی را در ریاض به منظور مشروعیت‌ زدایی از جنگ طالبان در برابر نیروهای خارجی برگزار کرده بود اما هیچکدام از آن نشست ها به نتیجه نرسید و حتی پیگیری نشد.

بر هیچکسی پوشیده نیست که طالبان و داعش و دیگر گروه های تروریستی در افغانستان، با هدایت و نقشه آمریکا، پول عربستان و همکاری پاکستان به وجود آمده و تقویت شدند.
عربستان سعودی در این میان نه تنها از راه کمک های مالی و تامین بودجه مخالفان مسلح در افغانستان آنان را یاری رسانید که از نظر مذهبی تاثیر بسزایی روی این گروه ها داشته و در طول دوران جنگ همواره مشوق آنان در مبارزه مسلحانه تا ایجاد یک حکومت وهابی در افغانستان بوده است.

از آنجا که عربستان سعودی مهمترین حامی مالی طالبان در تشکیل حکومت طالبانی بوده و اولین کشوری بود که آن حکومت را به رسمیت شناخت، تا کنون وظیفه خود دانسته است که از آنان حمایت کند تا شاید بتواند از طالبان و دیگر گروه های مسلح در راستای اهداف منطقه ای خود با تبلیغ مذهب وهابی استفاده کند.

اما چرا عربستان سعودی وارد پروسه صلح افغانستان شده و تصمیم گرفته است که طالبان را به میز مذاکره با دولت افغانستان بکشاند؟
عربستان سعودی متهم است که در همسویی با سیاست‌های آمریکا تصمیم گرفته است تا طالبان را تشویق کند تا در روند صلح با دولت افغانستان مذاکره کنند در حالیکه قلبا به این کار راضی نیست.

اما واقعیت قضیه می تواند طور دیگری باشد!
در چند ماه گذشته عربستان سعودی تلاش کرده است تا جایگاه خود را در معادلات افغانستان از طریق مداخله در روند صلح تثبیت کند.
مداخله عربستان سعودی می‌تواند باعث پیچیدگی در روند صلح شده و تلاش‌های دولت افغانستان برای رسیدن به توافق سیاسی با طالبان را با مشکل روبرو کند.
این سیاست دقیقا همان چیزی است که عربستان سعودی دنبال آن است، داغ کردن تنور جنگ اما اینبار با شعار صلح!

کشیده شدن پای کشورهای عربی بخصوص عربستان و امارات به بازی جنگ و صلح افغانستان، بار سنگین مدیریت و همچنین هزینه این بازی را از دوش غربی ها سبک می کند و مسلمانان را رو در روی هم قرار می دهد و اینبار کافر خارجی نیست که طرف آنها باشد و بهانه آنها برای جنگیدن! بل مسلمانانی از جنس خودشان که باعث شود نگاه کفار به مسلمانان بیشتر از این خدشه دار شده و این موضوع سبب گردد که دیگر هیچ فرد غربی بسوی اسلام گرایش پیدا نکند.
از طرف دیگر واکنش ایران به این موضوع برای افغانستان خطرناک خواهد بود.

قرار است تا دو هفته‌ی دیگر چهارمین دور نشست مذاکرات صلح افغانستان با حضور نمایندگان کشورهای امریکا، افغانستان، منطقه و گروه طالبان در شهر جده عربستان سعودی برگزار شود و دولت افغانستان اعلام کرده است که طالبان حاضر به مذاکره با آنان در این نشست شده اند، اما سخنگوی طالبان این موضوع را تکذیب کرده افزوده است که موضع طالبان تغییر نکرده و آنان با نمایندگان اداره کابل گفتگو نخواهند کرد.

کد (4)


منافع عربستان در افغانستان، جنگ یا صلح؟

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منافع عربستان
جنگ یا صلح؟
نظرات بینندگان:

>>>   من فکرمیکنم کشورهای غربی درحدکافی منافع خودره ازطریق جنگ درافغانستان تاُمین کردند وبه اهداف خود نایل آمدند!
حال بازی دیگرکه عربستان سعودی به بهانه صلح درافغانستان درپیش گرفته است...
قدرت های بزرگ منطقه همانندعربستان سعودی آمریکا ومتحدانشان همواره به دنبال منافع خود درافغانستان طالبان وگروهای تروریستی ره حمایت وپشتیبانی کردند تاآنجایکی به اهداف شوم خودشان برسند اماتاامروزاین تلاش هاناموفق بوده واین بار به بهانه تاُمین صلح درافغانستان عربستان سعودی بازی موش وپشک ره به راه انداخته است!
امیدوارهستیم دولت افغانستان بتواند این نشست ره به گونه درست مدیریت کند وباردیگر فریب کشورهای چون عربستان‌ وپاکستان نخورند!
"امین الله ظفرپژواک"
کندز افغانستان

>>>   اعـراب ترورست قطری بازهم به فراه آمده اند،درظاهر بنام شکار پرنده اما دراصل خدامیداند چی هدف دارند،
حکومت محتاج عربهاست ، همی اشرار ما هم سرشلان نزد اعراب ترورست خم است چون برای اشرار ما اعراب مفسد نلان میدهند
ر

>>>   هههههه ،این بار باز هم پدر طالب و داعش بچه های ناخلف خودش رو وارد مرحله جدیدی می کنن، کشور پدر طالب و داعش این بار هم از وجود پسر های نا خلف خویش به اسم سربازان عربستان و پاکستان به رهبری آنون اتاق فکری به جوری دیگه به کشتن و عقب نگه داشتن افغانستان که فعلا از دیمو کراسی نسبی نفس می کشند از سوته کراسی و پول کراسی، چپاول کراسی، دزدی کراسی سخت در عذاب اند و با آمدن بچه طالب دیگه رمقی به مردم نخواهند ماند همه این بار هم مانن سال های که طالبان در قدرت بودند طالبان حق تعصیل بر زنان حرام زن رو خانه‌ نشین و جوانان افغانستان به خانه های عفاف طالبان در قندهار سال ها غلامی کردند و شلاق زدن خانم ها در محله عام و صد ها فتنه کراسی دیگه و جناب محمد سلمان که قاشقجی رو سه ماه تمام قاشق قاشق به خور روزنامه ها داد تا همه کشور ها با غذای صبحانه شان نوش جان کنن و این بار از طریق طالب برادر کوچیک شون داعش مردم افغانستان رو قاشق قاشق بخورند و چند صباحی سر تیتر روزنامه ای بی بی چهل، سی بی سی، آن، بی، سی و.... باشند تا باشد این این کشور بیچاره ذو به گند ابدی ببرند و سریال ترکیه هم با پرواز هاي گاه بی گاهی خویش پول فروان دراین مقطع زمانی که پیاز همه کیلوی صد لیر هم به اردغان هم نمی رسد بیفت خوبی هم گیرش میاد، خدا عاقبت افغانستان رو بخیر کند امین.

>>>   از اکسپرس نیوز، نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان که به جرم فساد اقتصادی به تحمل 7 سال زندان با اعمال شاقه محکوم شده بود، حالا به نظافت زندان گماشته شد.

>>>   شما اقاي ذبيح الله خان شما همان هاي نيستيد كه خود تان كلمه تان را ياد نداشتيد از مردم سوال ميكرديد كه لوي الحمد را بخواند؟ در حاليكه چيزي بنام لوي الحمد در كتاب هاي اسلامي وجود ندارد. با شيشه الكين ريش مردم را اندازه نكرديد؟ تكه ململ به ريش مردم نبستيد تا ببينيد از انطرف تير ميشود يانه يعني در زندگي خود انرا كوتاه كرده يا نه. حالا به ريش شيرو ستانكزي خلقي كي شيشه الكين و تكه ململ بياندازد؟
شما كلوله قير در دست تان در زير زميني شهر كابل استاده نبوديد، انرا در تنبان مردم داخل كرده پشم هاي بدن مردم را نكنديد؟
جمپر و كرتي مردم را در روي شهر از تن شان كشيده با برچه پاره نكرديد كه از پوست خوك است؟ ولي خود تان جمپر هاي چرمي نداشتيد؟
قيچي در دست تان در كمين جوانان هرجا ننشسته بوديد تا سر شان را چهار راهي بسازيد؟ ايا با سلمان ها قرار داد داشتيد؟ ايا پيغمبر ص و چهار يا كبار رض اين كار ها را كرده بود؟
از هر زجر و از هر درد مردم لذت ميبرديد و خود تان نصوار در دهن تان اتن ميكرديد در حاليكه مردم نان خوردن نداشتند نهايت فقير و دربدر شده بودند كار نبود. با اين همه درد شما هم بالاي شان فشار روحي مياورديد حتي اخبار بي بي سي را از ترس شما در راديو گوش كرده نميتوانستند.
از ان روز ها زياد نگذشته كه فراموش مردم شده باشد اين همان نسل است نسل جديد نيست. مثل كابوس هنوز ان روز ها خواب شان را ميازارد. دعاي مردم در ان زمان همين بود كه سگ بياييد ولي طالب گم شود. اين حرف را از يكي نه از صدها نفر شنيده بودم. و خودم هم با وجود كه پشتون ام نابودي شما را ارزو ميكردم. همان دعاي مردم بود كه شما گم شديد و ديگر شما را مردم نميخواهد دوباره امتحان كند.
احمد زي از كابل

>>>   کشور های عربی درست مانند طالب ها وحکومت افغانستان از تصمیم گیری ازاد واستقلال فکری برخوردار نبوده از بیرون هدایت ورهبری میشوند یک زمانی که ما مجاهد بودیم از کمک ها ومداخله ای عربها خرسند میشدیم درواقع دران هنگام نیز انها به اراده واختیار خود به مجاهدین کمک نمیکردندودر عقب چپان های کشال وعقال به سر هادیگران بودند که نحوه ای کمک وطرزمداخله را تعیین مینمودند وان روند ادامه دارد نه تنها در افغانستان بلکه در هرجای دنیا این روش ادامه دارد وبلند پروازی های ایرانی ها هم هیچگاه به نفع ما وکشورهای اسلامی نبوده معانات انها را همیشه دوچندان کرده است این نزاع وکشمکش ها سیر تکاملی خودرا پیموده وبه پیش میرود وقربانی اصلی هم ملتها وکشور های ضعیف چون ما خواهیم بود وقتی طالب را ساختند تمویل وتسلیح انها رابه خلیج سپردند که ال سعوذ در راس قرار داشت واین مصایب وقتل وکشتار از همان زمان در وطن ما تشدید شد وادامه دارد
مولوی اسماعیل لبیب از مزار شریف

>>>   عربستان سعودي اينها را دوست دارد مثل اولاد شان پول و پيسه ميدهد . عربستان ميخواهد توسط اينها وهابيت وارد شود و پاكستان هم ميخواهد تبليغيت و بريالويت را داخل كند كه هرسه ان خطرناك و ضد حنفيت است و باعث هرج و مرج ديني ميشود . حنفيت مشلمانان را به تواضع و اعتدال دعوت ميكند ولي اينها مسلمانان را به شر اندازي و تفرقه دعوت و بلاخره يكديگر را تكفير نموده جنگ و جدل را راه اندازي ميكنند. و حتي يكديگر را در مسجد خود راه نداده و تكفير مينمايند كه اين موضوع در پاكستان علني است كه اهل حديث بريالوي را كافر و بريلوي اهل حديث را كافر و تبليغي هردويش را كافر و قادياني هرچهارش را كافر و وهابي هرپنجش را كافر ناميده و هركدام يكديگر را كافر گفته در مسجد خود راه نميدهند.

>>>   حکومت افغانستان در بدل حمایت طفلانه ار عربستان تروریسم داعش، وهابیت ضد مذهب حنفی و تاریک فکری بدست میآورد.

>>>   آل یهود(آل سعود) مایه ننگ جهان اسلام است. رژیم وحشی سعودی در سال سوم به صورت یک طرفه و با حمایت لوجیستگی و انسانی آمریکا، انگلیس و برخی از دولت های مزدور به مردم بیگناه یمن حمله می کند. من در تعجب هستم که دولت افغانستان باچه منطقی از این رژیم وحشی وهابی حمایت میکند. چرا دولت افغانستان رژیم سعودی را به خاطر بمباران زیر ساختهای یمن و منازل مسکونی غیر نظامیان محکوم نمی کند؟ شما که خود درگیر یک جنگ نا خواسته درافغنستان هستیدف بایستی مفهوم جنگ و خونریزی را بهتر از سایر دولت ها درک بکنید.
به شما پیشنهاد میکنم که به جای حمایت از دولت شرور و خائن الحرمین روابط را با آنها قطع کنید و کلیه عوامل وهابی آنها را از افغانستان اخراج کنید، در این صورت آرامش نسبی و صلح به افغانستان باز خواهد گشت.
به امید صلح و آبادانی در افغانستان

>>>   آل سعود= آل یهود
عربستان = غلام اسرائیل
بن سلمان= غلام و جیره خور اسرائیل
عادل الجبیر = دم جنبان یهود و اسرائیل
خدایا ریشه این کفار وهابی را از سرزمین وحی بکش.

>>>   همه جهان میدانند به جز از حکومت های مرتجع جهان که عربستان مرکز خیزش القاعده ، داعش و سایر گروه های تروریست و ضد انسانیت است از ۱۹ تن تروریست عضو القاعده که مر کز تجارت جهانی را در نیویارک و مرکز پینتاگون را با طیارات پر از مسافرین بیگناه منفجر و ۳۰۰۰ انسان بیگناه دیگر به قتل رسانید ۱۷ تن آن اتباع عربستان بودند اما همین امریکا تا امروز از این عمل ضد بشری سعودی ها و از آل سعود که بر عربستان حکومت میکند حرفی را پرسان نکرد اما به این بهانه ۱۶ سال است که افغانستان به آتش میسوزد و افغانها کشته می شود. دنیا می بیند که سعودی ها به پیشتبانی امریکا و انگلیس چه جنایاتی را در یمن انجام می دهند اما چشم همه کور و گوش همه کر اند اینست آزادای و دموکراسی و حقوق بشر! شاهزاده های گاومیش صفت سعودی هر روز برای دوشیدن به امریکاو انگلیس دعوت می شوند و سلاح برای شان علرغم عدم ضرورت آن به قیمت های بسیار گزاف به فروش میرسد. ننگ اسلام و اسلامیت است اینها.

>>>   امان از دست دولتمردان بی لیاقت افغانستان که ملت افغان را به مشتی سعودی جاهل می فروشند که کارشان فقط کشتن زنان و کودکان و افراد ضعیف در یمن می باشد .
عایشه از ایران

>>>   ای کاش عربستان ودیگر ستان ها طرح میداشتند ولو به ضرر کشور های اسلامی ونابودی همه ای مسلمانها واسلام هم می بود برای این ستانها طرح وبرنامه از فرسنگ ها دور داده میشود واین بیچاره ها که از ماهم بیچاره تر اند تنها ان برنامه ها وطرح های خارجی هارا تطبیق ودر منصه ای اجرا قرار میدهند وباز ایکاش اسم کشور های اسلامی بالای اینها نمیبود همانطوری که در باطن با یهود ونصاری اند در ظاهر هم اعلان میداشتند که مااز اسلام ومسلمان بیزار هستیم وما از قبایل اوس وخزرج وبنی نظیر وبنی قریظه میباشیم تا مسلمانها از شر انها دور بوده با احتیاط عمل میکردند بدون شک داعش وطالب والقاعده وحکمتیار و بعض رهبران بدنام ومفلوک مجاهدین که از ابتدا وهمان اوان تاسیس نوکر غرب واجانب بودند همیشه به دول انها رقصیده وخدمتگذار انها بودندومانند {ستانها} اسلام ومسلمان ومجاهد را از عقب خنجر زده اند ودرین میان تا یک مدت مالیزیا واندونیزیا ودولت پانزده سال اخیر تر کیه اگر خدمت مخسوص ومحسوس برای مسلمانها نتوانسته اند ویا اینها را نگذاشته اند تا نیات نیک خودرادر برابر اسلام ومسلمانها وسایر مستضعفین جهان نشان دهند در قلع وقمع انها نیز قلبا وعملا حصه نگرفتند ودر کشورهای عربی نیز دولت قطر موقف های نسبتا بیطرف داشته کمتر به دام معاندین دین واسلام قرار گرفته است ویا عمدا اورا دور نگهداشته اند وسایرین همه انا لله وانا الیه راجعون شده اند
مولا نا قربان

>>>   این موضوع کاملاً‌بجاست داعش پروژه امریکائی است وخطر بالقوه برای افغانستان در آینده کشور های منطقه باید از ظهور این گروه جلو گیری کنند.
اریائی

>>>   اگر حکومت واقعا میخواهد صلح کند، نباید پاکستان وسعودی را در میان بیاورد زیرا طالبان اصلی نمیخواهند این دو کشور درمیان باشد بخاطر که اینها به مصالح وشرایط خود پافشاری میکنند، و مارا قربانی اهداف خود میسازد

>>>   هرچی ناامنی توی منطقه وجود داره زیر سر همین عربستانی هاست هاست

>>>   نقش عربستان تولید انتحاری از چتلستان برای انفجار در افغانستان میباشد

>>>   یکی از عوامل جنگ افغانستان عدم موضع شفاف بیشتر از علما است که طالبان و داعش علیه مردم استفاده میکنند اگر علما یک نظر و متحد باشند همانند علمای عراق که علیه داعش دست جمعی فتوا صادر کردن و مردم را بسج کردند و نتیجه اش به نابودی کروهک داعش انجامید ولی باکمال تاسف در افغانستان علما منسجم نبوده است و یک روز بر جنازه سرباز دولتی نماز نمی خوانند و روز دیگر از انتهار و طالب حمایت میکنند البته خود دولت ما هم نظر واحد در باره نابودی داعش و طالب ندارد حتی بعضی از ارکان دولت از طالب و داعش حمایت میکنند.
موسوی بلخابی ایران قم

>>>   چرا کشتار زنان و کودکان یمنی توسط سعودی ها و این مزدوران از نظر دولتمردان افغانستان مجاز می باشد اما دفاع از مظلومین توسط سلحشوران فاطمیون اینقدر دولتمردان ما و سعودی و امریکا را به درد آورده است . با آرزوی نابودی حکومت مظلوم کش سعودی .
عایشه از تهران

>>>   سلام به همه دوستان و برادران که در فضای مجازی حضور دارند. در واقع امروزه هیچ انسان آزاده و همراه با فکر و تدبّر وجود ندارد که عربستان و فرزندان منطقوی نا مشروع این حکومت و سردمداران آن را مهد تمدن اسلامی بداند!! اسلام و مسلمانی به اسم و عنوان نیست که هر کس بر بلندی بر آمده و با اعلان این که من مسلمانم مورد قبول باشد. بلکه مسلمانی به عمل و رفتار است که تجسم کننده اندیشه ی درونی هر انسان و مسئول است.
1- اصل شکل گیری مذهب وهّابی منشاء غربی و ضد اسلامی داشته چنانچه بر اندیشمندان و محققین تاریخی از روز رو شن ار است که پس از بررسی های زیادی وزارت مستعمرات انگلیس، به شناسایی فردی بنام محمد ابن عبدوالوهاب انجامید که حاکی از شخصیت بود که می توانست به پایه گذاری یک مذهب و ایجاد شکاف در میان اسلامی برای انگلیس کمک و مساعدت نماید و همین شخص بازیجه این روبای مکار قرار گرفت.
2- اسلام دین عقلانیت و منطق، تفکر و تعفل، مهر ورزی و عاطفه و... است. اما با نگاه به تاریخ پر از فراز و نشیب این مذهب ساختگی از روز اول شکل گیری تا کنون رحم و مروّت و انسانیت و عاطفه نسبت به سایر مسلمانان در میان وهابی ها هیچ جایگاه نداشته است کما این که عقل و منطق نیز در این میان جای ندارد.
3- از نظر اسلام وحدت و یکپار چگی مسلمان امری است که در قرآن و سایر منابع اسلامی بار ها به آن به توجه و پرداخته شده است؛ زیرا مسلمانان پیکره واحد از یک درخت تنومند توحید است که با آمدن نبی مکرّم اسلام غرث شده است و توسط خلفای راستین و امامان دین آبیاری گردیده است اما با توجه به اندیشه و عملکرد وهابیت و آل سعود همیشه بر خلاف این مشی اسلامی حرکت کرده است.
4- اسلام سلطه دشمنان قسم خورده مسلمان را بر مسلمین توسط قران خودش منتفی کرده است «لن یجعل الله للکافرین علی المؤ منین سبیلا» اما بر خلاف این دستور صریح قرآن مسئولان عربستان همیشه ذلت در برابر آمریکا و اسراییل را بر خود تحمیل کرده و با باج دادن به آنان به تضعیف کشور های اسلامی منطقه مثل حکومت ایران و حزب الله لبنان که خار چشم در برابر صهیونست می باشد پرداخته است و در واقع غلامی بی چون و چرای استکبار را پذیرفته است.
5- بندر بن سلطان به عنوان مسئول خاد و امنیت عربستان عملا حمایت از گروههای شورشی و سلفی ها را در منطقه مخصوصا در سوریه رهبری می کند و برای بدست آوردن دل اسراییل و پدر نامشروع آن آمریکا هر روز به شکلی برای بدست آوردن دل روسیه به آنها پول های زیادی می دهد تا شاید بتوان از این طریق و از باب مؤلفة قلوبهم بتواند تنها رقیب اسراییل و آمریکا را از منطقه از میان ببرد.
6- امروزه که عربستان و پادشاه محترم این کشور داعیه رهبری بر جهان اسلام را بر سر خویش می پروراند باید به این اندیشه باشد که چرا این همه جنگ، ترور ، وحشت، انتحار و ... کشور های اسلامی را فرا گرفته است مسبّبین این همه بد بختی مسلمانان کدام کشور است!؟
الف: اگر آمریکا و اسراییل است جرا با آنها دوست هستند و از آنان اطاعت و فرمانبرداری می کند؟
ب: اگر کشوری دیگر ی؛ مثلا کشور مسلمانی دیگری غیر از خود عربستان نقش اصلی را دارد به جای آن که پولهای نفت و گاز خدادادی را صرف روسیه و دیگران می کند چرا این همه امکانات را از طریق کشورهای اسلامی به کار نمی گیرد تا به این همه مشکلات دامنگیر اسلامی پایان داده شود!!
ج: شاید عامل سوم که صحیح همین است این باشد که عامل این همه رنج و درد های جانکاه و نا بسامانی های اجتماعی خود آل سعود است که نه تنها به دنبال دنیای اسلام عاری از جنگ و خشونت نیستند بلکه بر اساس آموزهای قبل دیکته شده از سوی انگلیس به آنان در صدد پاشیدن بذر نفاق در میان امت اسلامی می باشد!! از این رو با تأسیس و تقویت گروهای افراطی و تند رو همچون القاعده، سلفی ها و .. به دنبال دست یابی به خواسته های نا مشروع خود که همان نابودی یا حد اقل ضعیف شدن مسلمانان است می باشد.
در واقع با بررسی های به عمل آمده در این خصوص به این نتیجه می رسیم که مشکلات اگر نگوییم همه مشکلات امروز کشور های اسلامی به آل سعود بر می گردد به راحتی می توان مدعی شد که بسیاری از درد های امروز کشور های اسلامی از آنان ناشی است و این چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد

>>>   اگر واقعاً عربستان مسلمان است مرکز اولی مسلمین است تاحال چقدر خدمت به مسلیمین جهان کرده فقد تیل میفروشد وپول های مردم ساده ممالک اسلامی را جمع میکند وعیش ونوش میکنند چقدرمهاجر ممالک جنگ زده دارد چقدر کمک مثبت به ممالک اسلامی کرده به جز به خاطر جنگ کردن گروپ های جنگی راکمک میکند امروز عربستان باید بزرگ ترین مرکز اتحاد وحمایه اسلامی میبود اما بدبختانه که برخلاف گروپ های خراب کار را درممالک اسلامی کمک میکند .

>>>   سیاست وهابیت وآل یهود همان است که نوشتید! باکفار مهربان با مسلمان ها شدید

>>>   کاملآ درست است، عربستان سعودی و... هردو کشور فقط برای تاخت و تاز کشور های غربی به خصوص امریکا و انگلیس در کشور های مسلمان با رشد دادن افراط گرایی و دامن زدن به تعصبات مذهبی بستر سازی میکنند. تا زمانیکه این دو کشور با هم اختلاف داشته باشند و خود را از چنگال یهود و نصارا نجات ندهند کشور های اسلامی در منطقه و خاور میانه ارام نخواهند شد
بابه زیزا

>>>   این واقعا یک خبر تکان دهنده است امیدوارم تا همه بخوا نند ومخصو صا جوانان تا متوجه اهداف شوم بیرونیها شوند. ودست ازقوم گرایی،فرقه گرایی بردارند ومتوجه علتها گردند نه معلول
بهروز

>>>   با نگاه مختصری به شرایط موجود در بحرین، یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان به راحتی در می یابیم که حمایت از اندیشه تکفیری وهابی توسط آل سعود، زمینه ساز شکل گیری تمامی گروه های تروریستی منطقه می باشد که با همراهی مستقیم دولت آمریکا صورت می پذیرد.

در واقع مهمترین وظیفه عربستان سعودی این است که با حمایت از گروه های افراطی، زمینه مناسب برای حضور مستعمران و مستکبران را در کشورهای منطقه فراهم آورد تا رسانه های غربی با پوشش وارونه خبری، مسلمانان را تروریست و برهم زننده نظم جهانی معرفی نمایند.

در واقع اگر همکاری آل سعود نبود، هیچگاه غربیها نمی توانستند به بهانه تروریزم به افغانستان، عراق، سوریه لشکرکشی کنند. دلیل این مدعا آن است که وکلای آمریکایی خانواده های قربانیان حملات یازده سپتامبر، به مدارک محرمانه ای در خصوص روابط عربستان با تروریزم و تروریست ها دست یافتند که پس از مناقشه حقوقی طولانی مدت، از نشر آن جلوگیری به عمل آمد.

روزنامه نیویورک تایمز محتوای برخی از این مدارک را منتشر کرده بود که آنها رابطه تروریزم و امرای خاندان حاکم بر عربستان را اثبات می کرد و نشانگر حمایت گسترده سعودی ها از شبکه القاعده بود. اما اوباما به وزارت عدلیه آمریکا دستور داد این اسناد که مقامات سعودی را به خاطر حمایت ازتروریزم محکوم می کند، منتشر نشود و به دادگاه هم ارایه نگردد.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین مدرکی افشاء کرده بود که بنا برآن یکی از مقامات غربی، شاهد نشستی میان ترکی الفیصل شاهزاده بانفوذ سعودی با یکی از سران طالبان در سال ۱۹۹۸ بود که طی آن، امیر سعودی به این مقام بلندپایه طالبان، چکی به ارزش یک میلیارد ریال سعودی یعنی معادل ۲۷۶ میلیون دالر تقدیم کرد.

در واقع سیاست آل سعود این است که می گویند: تروریزم مهم نیست بلکه مهم این است که کجا را هدف دهد و علیه چه کسی باشد؟ آنها می خواهد اهداف خود و خواسته های ارباب غربی شان برآورده شود حال با هر وسیله و با هر نوع رفتاری که باشد و هر تعداد نفر که در این راه قربانی شوند، اصلا مهم نیست.

مطالعه دقیق گزارش های رسانه ای به ویژه رسانه های آمریکایی پس از سال ۲۰۰۱ در عراق و لبنان نشان می دهد که رابطه حکومت عربستان با گروه های تروریستی هرگز قطع نشد بلکه دو طرف منافع مشترکی را دنبال می کردند و علاوه بر آن جریان های بزرگی در داخل القاعده و دیگر گروه های سلفی جنگجو وجود دارند که از حمایت های رسمی سعودی برخوردار بوده و طرح ها و اهداف رسمی سعودی ها را به طور مستقیم دنبال می کردند.

اوضاع کنونی کشور ما نیز بهترین شاهد این مدعا است که عربستان با حمایت از سلفی ها و افراطیون به سیطره بیشتر بر دولت کابل می اندیشد هرچند این کار را بسیار زیرکانه و پنهانی انجام می دهد. در واقع حمایت مالی و لجستیکی حکومت سعودی از گروه ها و شخصیت ها و جمعیت های افراطی در افغانستان نقش به سزا و تعیین کننده ای در گسترش فرهنگ تکفیر و نفرت ایفا کرده است. اکنون سعودی ها هرکس را که معارض و مخالف با خواسته های آمریکا و آنان در افغانستان باشد به راحتی از سر راه برمی دارند و به نفوذی که بر روی علما و مقامات پیدا کردند در کمترین زمان ممکن، هر مخالفی را تبدیل موافق می کنند!!! (قابل توجه برخی از مدعوین جرگه مشورتی)

این اعتراف رسانه های غربی است که : دوستان سعودی ما حمایت مالی از کشتار در خاورمیانه را برعهده گرفته اند. به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، سعودی ها نقش اساسی در تشکیل گروه های تکفیری و حفظ آنها برای بیش از ۳۰ سال ایفا کرده اند.

نویسنده این گزارش با تکیه بر گزارشی که از سازمان اطلاعات آمریکا به بیرون درز کرده است، می گوید القاعده در تامین هزینه های مالی خود بر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان تکیه می کند. دلیل اینکه آمریکا هیچ تمایلی به خشمگین شدن علیه همپیمان نزدیکی خود یعنی عربستان ندارد این است که آنها مطمئن هستند گروههای تکفیری تحت حمایت آل سعود، هیچ خطری برای واشنگتن ندارند بلکه این حمایت ها به زیان گروه های مسلمان در عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان است.

اعتراف رسانه های غربی به دست داشتن آل سعود در کشتار مردم در منطقه و حمایت گسترده مالی آنها از گروه های تروریستی تکفیری که خود عامل تشکیل آنها هستند، بار دیگر سیاست یک بام و دوهوای مدعیان مبارزه با تروریزم یعنی غربی ها و در راس آنها آمریکا را نشان می دهد که هر چند در ظاهر شعار مبارزه با تروریزم سر داده و به این بهانه به برخی کشورهای منطقه حمله نظامی کرده اند، عملا در کنار کشورهای حامی گروه های تروریستی تکفیری وابسته به القاعده به ویژه عربستان قرار گرفته است و نه تنها فشاری به این کشورها برای پایان دادن به حمایت های خود از گروه های تروریستی وارد نمی کنند، بلکه به آنها برای ادامه این حمایت ها و در نتیجه ادامه حمام خون در منطقه و ریخته شدن خون انسان ها بیگناه به دست تروریست های مزدورعربستان و متحدانش چراغ سبز نشان می دهند.

لذا به جرات می توان مدعی شد که هدف آل سعود هیچگاه ترویج اسلام ناب محمدی (ص) نیست، زیرا اسلام مخالف افراط گری و خشونت است. آنچه عربستان سعودی در این صدسال اخیر انجام داده چیزی جز کشتار مسلمانان (اعم از شیعه و سنی) بر اثر فتواهای افراطی مفتی های وهابی نبوده است.

تخریب بناهای تاریخی صدر اسلام، توهین به مقدسات مذهبی، ترویج تفکرات سلفی و افراطی، حمایت از کسانی که فقط باعث ناآرامی کشورها مسلمان بوده اند، بدنام ساختن اسلام به بهانه های مختلف، دخالت آشکار در دیگر کشورها، همه و همه دستوراتی است که آل سعود از موسسین خود یعنی آمریکا و انگلیس می گیرند تا اسلام هراسی و اسلام ستیزی در جهان گسترش یابد.

با این تفاصیل آیا باز هم می توان گفت عربستانی که سعودی است مهد تفکرات اسلامی است؟!!

>>>   بنده نسبت به بر گذارى هرنوع نشست در خصوص پايان دادن به جنگ افغانستان خوش بين است ولو كه همه انتظاراتى كه مردم افغانستان از خروجى تصاميم اتخاذ شده در برگذارى اين چنين نشست ها روى اختتام جنگ و آمدن صلح وثبات در افغانستان دارند بدست نيايد ويا اينكه نتايج اين چنين نشست ها تأثير آنى وفورى در جهت تأمين صلح وثبات در افغانستان نداشته باشد اما يك نكته را نبايد فراموش كرد هر چند برگذارى اين چنين نشست ها قبلا در كابل،اندونيزيا و حالا عربستان يك سلسله نتايج را از خود بجا گذاشت نظير آتش بس سه روز در ايام عيد فطر در كابل، بنده معتقد است كه برگذارى نشست روى چگونگى تأمين صلح وامنيت و حرام دانستن جنگ جارى در افغانستان آن هم ازمجراى بزرگترين سازمان بين المللى اسلامى نظير سازمان كنفرانس كشورهاى اسلامى و بيان يك فتواى مشترك از طرف تمامى علماء جيد كشور هاى عضو اين سازمان مى تواند چند پيامد ها را در قبال آينده صلح وثبات در افغانستان داشته باشد
1:به رسميت شناختن ناروا بودن وغير اسلامى بودن جنگ جارى در افغانستان
2:تحت تأثير قرار گرفتن تمامى گروه هاى درگير جنگ بويژه طالبان وگروه إفراطى داعش كه تحت عنوان جهاد به مبارزه نظامى خود عليه ملت مظلوم ومسلمان افغانستان ادامه مى دهند
3:عدم موجوديت توجيه دينى نزد طالبان و گروه ترويستى داعش به منظور ادامه نبرد نظامى در افغانستان
4: إيجاد وحدت نظر وغير مشروع دانستن جنگ جارى از منظر دين اسلام ميان تمامى علماى كشورهاى اسلامى به منظور پايان دادن به خشونت هانه تنها در افغانستان بلكه در سايركشور هاى هاى اسلامى كه عملا دچار نبرد

عليه تروريزم داخلي وبين المللى (داعش) مواجه هستند
5: تفكيك قائل شدن مردم كشور هاى غير مسلمان نسبت به اينكه دين مقدس اسلام هيچ گاهى طرفدار نبرد ،خشونت،اعمال غير اخلاقى وانساني نبوده بلكه همواره مخالف اين چنين اعمال بوده وهمواره خواهان وطرفدار صلح وثبات،پيشرفت وترقى و پابند بودن به تمامى هنجارهاى اخلاقى وانساني واسلامى بدون تفكيك براى تمامى إنسانها در روى زمين مى باشد.
ودر نهايت از بين رفتن روحيه مبارزه تو سط گروه هاى تروريستى داخلي وبين المللى در تمامى كشور هاى اسلامى كه عملا با پرداخت هزينه هاى هنگفت جانى ومالى براى تأمين صلح وثبات در كشور خود عليه گروه هاى تروريستى مبارزه مى كنند.
بناء نتيجه اينكه نتايج نشست پيرامون جنگ وصلح افغانستان و غير مشروع دانستن جنگ جارى در افغانستان به ميزبانى افغانستان حتما بدون ترديد در آينده جنگ وتأمين وصلح امنيت در افغانستان تأثير بسزايى خواهد داشت هرچند كه آشكار شدن نتايج وپيامد هاى اين نشست يك مدت زمان را در بر خواهد گرفت.
باعرض حرمت
امرالحق خيرى

>>>   مردم دشمنان راشناخته اند وباید خود مردم اقدام کنن ودرتمام مناطق که درتصرف طالبان هست مردم حمله ورشون وبه هیچ طالبی رحم نکنن ومثل شوروی سابق انها را تارومارکنن تنها راه نجات کشورازجهل ونادانی وخرافات طالبان همین است طالبان هرروز مردم مارامیکشن وهمه کشورراویران کردن ومردم رااواره وهمه زیربناهای اقتصادی کشورراازبین بردن شما ببینید درکجای جهان چنین اسلام یا چنین حکومت هست که درافغانستان باشد اگرمیخواهیدبرای هزاران سال ازدست طالبان خلاص شوید یک انقلاب مردمی نیاز است یاباید برای همیشه شهیدبدهیم واواره باشیم فقط وفقط همه چهره های ضدطالبان با همکاری مردم به یاری خدا حرکت کنید وازهیچ کس نترسید سی هزار طالب دربرابر مردم ما چیزی نیست
جمشیدی

>>>   Salam
اين سر زمين، سر انجام بايد راهش را به مدرنيته باز كند و مانند ساير جوامع مترقى براى انسان جامعه خوشبختى و رفاه ، عدالت و آزادى را تضمين كند . پرسش اساسى اين است كه رشد افراطيت مذهبى و سياست هاى تبعيض آميز قومى ، آيا مجال خواهد داد تا ما جامعه مدرن بسازيم !

>>>   يك نشست نمايشي بود، حتي چهره هاي اشتراك كننده افغان هم كدام عالم نداشت، از علماي سعودي هيچ اثري نبود، ملا هاي ديوث پاكستان هم وجود نداشتند، از أزهر مصر هم كسي نبود، از اخوان ، جماعت اسلامي پاكستان، هيچ كس نبود، لهذا اين گردهمائي هم به نفع طالبان تبديل شد، چون هيچ كدام چهره شناخته شده و عالم اسلامي مقتدر در اين نشست ديده نميشد.

>>>   پاكستان پاكستان عربستان:عربستان
اين پاكستان عربستان گويي ها ، همه سنگ و كلوخ را برفرق پاكستان شكستن افگار عمومي را ازجنايت ، وحشت و كشتار طالبان و داعشيان و حاميان ارگ نشين آنها منحرف ساختن است .

>>>   طالب هر روز انسان میکشد و فاجعه می آفریند..
اشرف غنی مخالف گنجانیدن نام آنها در لست سیاه سازمان ملل است.
کرزی آنها را برادر خطاب میکند.
دلیل اش هم یکی است،قومیت طالب ها.
پایگاه ها و مراکز تروریستان هم آشکار است.
نیرو های داخلی و خارجی در چاریکار بالای حشو عملیات اجرا میکنند و منزل قومندان جان احمد را هدف قرار میدهند.
تاجیک بیدار شو......!

>>>   ما چرا نمیتوانیم در تمام جهان یک کشور کفری یا مسلمان، صادق بیابیم؟؟؟؟

>>>   تا موقعی که ما نتوانیم بطور مسالمت آمیز با مشارکت ملی(دموکراسی)، سرنوشت سیاسی خود و کشورمان را بطریق انتخابات آزاد تعیین و رقم زده و بدست گیریم، یقیناً دیگران و سودجویان و فرصت طلبان در امورات داخلی ما دخالت کرده و به میدان کشاکشهای قومی و مذهبی خود مبدل خواهند ساخت. پیروز باد مردم فعال و مبارز افغانستان.

>>>   سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کردوآن چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد. گوهری کز صدف کُوْن و مکان بیرون است .طلب از گمشدگانِ لبِ دریا می‌کرد. مشکل خویش برِ پیرِ مُغان بردم دوش کو به تاییدِ نظر حلّ معما می‌کرد دیدمش خرم و خندان، قدحِ باده به دست واندر آن آینه صد گونه تماشا می‌کرد گفتم: «این جام جهان‌بین به تو کِی داد حکیم؟»گفت: «آن روز که این گنبد مینا می‌کرد» بی‌دلی، در همه احوال، خدا با او بوداو نمی‌دیدش و از دور «خدایا» می‌کرد این همه شعبده خویش که می‌کرد اینجاسامری پیش عصا و ید بیضا می‌کرد گفت: «آن یار، کز او گشت سر دار بلند،جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد» فیض روح القدس ار باز مدد فرمایددیگران هم بکنند آنچه مسیحا می‌کرد گفتمش «سلسلهٔ زلف بتان از پی چیست؟»گفت: «حافظ گله‌ای از دل شیدا می‌کرد!»

>>>   سعودی طالب و داعش دارد
به حنگ مذهبی کوشش دارد
به اولاد تروروجنگ و کشتار
ملیونها دولار بخشش دارد

>>>   عربستان سرزمين مقدس است ما همه عربستان را دوست داريم خدا كند عربستان و افغانستان يك كشور شوند تا ما هر روز مكه شريفه رفته حج كنيم و از پيسه تيل فروشي شان هم مستفيد شده كشور خود را اباد كنيم و مردم ما خوش و خوشحال باشند و ديگر جنگ نكنند همگي مكتب بروند درس بخوانند و فابريكه بسازند هر چيز خوب بسازند و جگرخون نباشند.

>>>   تا موقعی که ما نتوانیم و بطور واضح عرضه و لیاقت نداشته باشیم بصورت مسالمت آمیز و با مشارکت ملی(دموکراسی)، سرنوشت سیاسی خود و کشورمان را بطریق انتخابات آزاد، با احزاب سیاسی آزاد معتقد و ملتزم به آزادی و قوانین حقوق بشر جهان، تعیین و رقم زده و بدست گیریم، یقیناً دیگران و سودجویان و فرصت طلبان در امورات داخلی ما دخالت کرده و به میدان کشاکشهای قومی و مذهبی، نژادی، و اهداف شوم خود مبدل خواهند ساخت. چرا ایران و یا سعودی نمی تواند در نروژ و هلند و یا فرانسه دخالت کنند؟ چونکه در این کشورها آزادی و دموکراسی حاکم هست و نه دین و مذهب، و نه قوم و نژاد پرستی.

>>>   به او برادری که خواستی با عربستان یکجا شویم برادرم بله عربستان یا همان حجاز سرزمین مقدس است برای شیعه و سنی بسیار مقدس است کدام مسلمان است که خاک حجاز را به یاد مقدسات آن دوست نداشته باشد اما ساکنان این سرزمین نه تنها مقدس نیستند بلکه تخفه ای جز تروریزم و کشتار و خشونت فرقه ای برای مسلمانان ندارند همین کشورهای مسلمان از سوریه و بحرین و یمن و لیبیا و عراق امروز از دست همین سعودی ها خونجگر هستند من با مردم عادی و فقیر حجاز دیدار داشتم بسیار از آلسعود بیزار هستند اما جرات اعلام آزادی ندارند در عربستان هم مالکی وجود دارد هم شافعی وجود دارد هم حنفی وجود دارد
و هم شیعه وجود دارد اما هیچ گدام از دست جرم وهابیت آزادی و ایمنی ندارند همین کافی است ما هم بدبخت آلسعود شویم !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است